Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 25 яну 2011 11:45


relaxxx написа: Разхода на автомата е абсолютно нормален и съпоставим с този на ръчката.

Да абсолютно е съпоставим и съпоставката изглежда доста кофти.Извънградско на равен път и малко трафик +3-5%.Градско лятото +40-50%.Градско зимата +50-70%.Айде спри да си хвалиш твоето и прочети малко http://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter - обърни внимание на главата Efficiency and torque multiplication.Както вече казах огромното предимство на автомата е комфорта (наистина мазното превключване на добре работеща кутия няма равно) и нищо друго.
P.S.Имал съм 5 степенен типтроник две години и половина и съм му врътнал 40к километра на разнообразно каране:магистрала,градско,селско и извънградско със завои,слизания и изкачвания-да не кажеш че си говоря на изуст.




Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот relaxxx » Вто 25 яну 2011 11:51


Rabbit_TDI написа:
relaxxx написа: Разхода на автомата е абсолютно нормален и съпоставим с този на ръчката.


Ама каво хваля, нито марки нито модели виждам някъде... ако трябва да съм 100% обективен, разхода е в плюс за автоматика, просто защото е по нов автомобила...И тези проценти които си написал са чиста фикция.. знам че обичаш ръчката mhihi


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот mania » Вто 25 яну 2011 12:46


Веднъж се качих на автомат и не ми се слизаше ;) То си е до стил на каране, ако искаш да се отпуснеш и да си почиваш докъто караш е автомата, ако искаш да я репчиш - ръчката. Иначе, че е по-капризен автоматъте е безспорен факт. Всичко обаче опира до това дали е запазен. А относно разхода - нямам ясна информация признавам, но щом си купил кола с автом. скорости би трябвало да си сметнал, че ще даваш повече пари за нея. Все пак автоматът си е по-високо ниво на оборудване, а всички знаем тая фраза какво значи ;)


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот rmk » Вто 25 яну 2011 13:38


Това, че определени хора са имали проблем при определени условия да изпреварят въобще не го отдавам на автоматика. Има хора във форума 100 коня не им стигат да изпреварят, други са доволни на 75 и си ги карат и нямат проблем. Определено си зависи от задкормилното устройство (забележете, че тук не намесвам автоматиците въобще).

Загубите в хидротрансформатора, както е писал горе колегата, са избягнати много одавна със "заключването" и по-точно мисля, че няма кола след 1990 година без заключване на хидротрансформатора. Сега ако ще сравнявате автоматик от преди 30 години с днешните "ръгачки" това е друга бира. Освен това специално при мен заклюването мога да си го следя с ваг-кома и съм го наблюдавал, че се вклюва доста често карайки в София (за магистралата е ясно, че постоянно си е включено).

Rabbit_TDI написа:Да абсолютно е съпоставим и съпоставката изглежда доста кофти.Извънградско на равен път и малко трафик +3-5%.Градско лятото +40-50%.Градско зимата +50-70%.

Рабит, ако разбирам правилно написаното си имал автоматик, който някакси си измерил, че харчи с 40% до 70% повече от аналогичен автомобил с ръчни скорост? Ако е така - 100% автомобилът е имал проблем. Смешно е да се мисли, че автоматика вдига разхода с толкова.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 25 яну 2011 14:59


В преходните режими lockup-а е отключен ,а там разхода е най-зверски и автомата го до наклецва.Освен това на 1ва и 2ра масовите коли нямат лок-ъп.Ако колата ми имаше проблем на дълго щеше също да гори много :wink: -та от там знам ,че не е от колата.То сега ако градското ти в София е основно по Цариградско и имаш дълги преходи няма да ти излезне 40-50% отгоре защото с постоянна скорост и предавка автомата е заключен (ама както казах с постоянна скорост и предавка не разбираш че караш автоматик :lol: ) ,но аз съм сравнявал същата кола със същия мотор.Мързи ме да се впускам в подробности ,но както казах слабостта е в преходните режими където колата ускорява.Допълнителен проблем е ,че зимата хидротрансформатора не заключва докато не посгрее маслото и тва на кратки преходи до работата става :banghead: .Забравих да спомена и ,че на светофар и D никога не си на свободна (освен ако не даваш на P ама тогава според специалистите наакваш механизма за превключване...........).Ето малко сравнение в цифри на тема хидротрансформатор: извънградско 100-130 скорост (хидротрансформатора е заключен) по подбалканския път - разход 6,2.В София от Младост до Центъра с нормална натовареност(обаче много преходни режими в които е отключена гадината) 13-16.Попадна ли в задръстване или да ида до магазина на 1-2 км. зимата разхода изхвърча над 20.Същата кола,същия мотор ,ама с ръчни дава 9-11 в градът и 13-15 в най-лошите зимни условия.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот rmk » Вто 25 яну 2011 15:31


Ясно е, че заключването няма как да е активно ако постоянно се сменят скоростите. Но определено знам, че се заклюва карайки из града - виждал съм го многократно с ваг-ком, както писах. Моето каране не е по Цариградско шосе. Хайде и аз ще дам малко цифри за сравнение.

Голф 3, 90 коня АБС мотор с 4 степенен автомат:
- на дълго под 7.5 не успях да го сваля и повече похапваше, но и обикновенно по магистралата си се кара с поне 130 и повече при изпреварване.
- в София по маршрута Стрелбище - Семинария - парк-хотел Москва, в двете посоки и САМО в час пик сутрин и вечер - 18..20 / 100

В последствие сменям колата с
Голф 4, 1.9 ТДИ - 110 коня, пак 4 степенен автомат:
- на дълго 5.9 - 6.3 (пак същия режим на каране, че и повече гонене, щото мотора си предразполага)
- в София по същия маршрут 9..11 / 100

Просто бензина не е за каране в задръствания - от опит го разбрах :no-no
Иначе софийския маршрут, който горе описах е нещо от рода на 5-6 километра, минавани за 1.5-2 часа, гот а ?
Ето на това викам аз сериозна разлика, само че при мен дойде от смяната на горивото. На двете коли автомата си е същия.

За щастие вече не крам по този маршрут и съответно и разхода сега е още по-надолу :)


Потребителски аватар
dany75
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 01 апр 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот dany75 » Вто 25 яну 2011 15:50


Колкото повече екстри, толкова по-добре...автоматика е най-добрата екстра heavy metal zork


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот niks76 » Вто 25 яну 2011 18:09


Rabbit_TDI написа:В преходните режими lockup-а е отключен ,а там разхода е най-зверски и автомата го до наклецва.Освен това на 1ва и 2ра масовите коли нямат лок-ъп.Ако колата ми имаше проблем на дълго щеше също да гори много :wink: -та от там знам ,че не е от колата.То сега ако градското ти в София е основно по Цариградско и имаш дълги преходи няма да ти излезне 40-50% отгоре защото с постоянна скорост и предавка автомата е заключен (ама както казах с постоянна скорост и предавка не разбираш че караш автоматик :lol: ) ,но аз съм сравнявал същата кола със същия мотор.Мързи ме да се впускам в подробности ,но както казах слабостта е в преходните режими където колата ускорява.Допълнителен проблем е ,че зимата хидротрансформатора не заключва докато не посгрее маслото и тва на кратки преходи до работата става :banghead: .Забравих да спомена и ,че на светофар и D никога не си на свободна (освен ако не даваш на P ама тогава според специалистите наакваш механизма за превключване...........).Ето малко сравнение в цифри на тема хидротрансформатор: извънградско 100-130 скорост (хидротрансформатора е заключен) по подбалканския път - разход 6,2.В София от Младост до Центъра с нормална натовареност(обаче много преходни режими в които е отключена гадината) 13-16.Попадна ли в задръстване или да ида до магазина на 1-2 км. зимата разхода изхвърча над 20.Същата кола,същия мотор ,ама с ръчни дава 9-11 в градът и 13-15 в най-лошите зимни условия.

на всичко изброено което си написъл има само един отговор:кутията ти не е била много в час и изглежда не си сядал на кола с читав типтроник(пишеш за типртоник) и затова има толкова много празни приказки в мнението ти :!: ако с нещо не си съгласен ,дай на лични да не цапаме темата,ама с автоматика съм доста по в час -не е свързано само с каране ,а и с ремонти...........


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот relaxxx » Чет 27 яну 2011 13:59


Голф 3, 90 коня АБС мотор с 4 степенен автомат:
- на дълго под 7.5 не успях да го сваля и повече похапваше, но и обикновенно по магистралата си се кара с поне 130 и повече при изпреварване.
- в София по маршрута Стрелбище - Семинария - парк-хотел Москва, в двете посоки и САМО в час пик сутрин и вечер - 18..20 / 100


Как 20 бе колега ти да не си карал 6 литра мотор??? Ти ме разби направо. Най злото което съм виждал от ръчката е 16 литра и то газ и то ненастроена... автомата разходва от 9- макс 10 бензин по същия маршрут [в града здръстен са тея филми]. Бая задръствания ше са биле :banghead:


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот rmk » Чет 27 яну 2011 14:24


По-долу в поста съм написал какво представлява маршрута:
5-6 километра - час и половина/два.


icorainbow
Мнения: 203
Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот icorainbow » Чет 27 яну 2011 16:56


То си е до избор. Автоматика пази скоростите от резки натоварвания. Предполагам проблем би била електрониката, хидросъединителя ми е трудно да си представя да го скапеш- той всъщност пази и скоростите от повишено натоварване. Разхода би трябвало да е нормален ако електрониката работи както трябва. Все пак е програмирана да превключва при надробрия режим на двигателя, т.е. разхода да е минимален. Ако се скача по педала на газта, нормално да харчи, все хидравличния съединител има известо боксуване, което при рязко потегляне е съответно повече. Но всичко е въпрос на вкус. Аз лично предпочитам да водя парада кога да се сменят скоростите. Ако говорим и при едните и при другите скоростни кутии за разход - все си зависи от шофирането. Всичко е личен избор. Ако нямаше смисъл от който и да е вариянт - ръчни или автоматични скорости, то тогава този вариянт нямаше да се произвежда.


na$ko
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот na$ko » Чет 10 мар 2011 21:51


Колеги я кажете на пасат Б5 фейса 2001-2004 какви авт.кутии се слагат?DSG има ли при този модел?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 11 мар 2011 9:22


icorainbow написа: Предполагам проблем би била електрониката, хидросъединителя ми е трудно да си представя да го скапеш- той всъщност пази и скоростите от повишено натоварване.

Изобщо не е трудно.Просто разликата е ,че не се скапват механичните части - колела и т.н. ,а си отиват съединителите(тук се наричат фрикциони)-10-15 на брой включително на хидротрансформатора(той наи-често се скапва).Това нещо се случва 2-3 пъти по рядко от един съединител на ръчна скоростна кутия ,ама нали се сещаш ,че едно е да смениш един съединител пък бил и той с демпферен маховик ,друго е да смениш 10 фрикциона ,да обслужиш и промиеш всичко и да налееш масло - ТОТАЛ 2000-4000 лв.Да не говорим ,че ако не ги осетиш на време фрикционите си изсипват феродото във маслото и от тамс тава мазало :banghead: Има и разни други дребни проблеми като запичане на превключвателните механизми,течове на уплътнения,проблеми в сензорите....... ама те се оправят в рамките на 500 лева.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 11 мар 2011 9:24


icorainbow написа: Все пак е програмирана да превключва при надробрия режим на двигателя,

Най-добрия спрямо кое ? Спрямо икономия,спрямо скорост,спрямо ускорение,спрямо натоварването,спрямо наклона,спрямо исканията на шофйора ................Ако се замислиш малко ще разбереш ,че такова понятие като най-добър режим има само в рекламите на автомобили.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Кое е по добро-ръчна или автоматик?

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 11 мар 2011 9:25


na$ko написа:Колеги я кажете на пасат Б5 фейса 2001-2004 какви авт.кутии се слагат?DSG има ли при този модел?

Да не те излъжа ,но мисля че са само типтроник (демек с хидротрансформатор).Дори да има с DSG на пазара не са под път и над път.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта