Пренадуване на турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
valerossi46
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 27 авг 2009 5:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Пренадуване на турбо

Мнениеот valerossi46 » Съб 12 мар 2011 1:16


Имам Golf 3 Tdi 110 hp AFN . Купих го наскоро и има boostmeter той отчита до 2 бара.Като натисна педала до долу и бие на 2 бара. Един ден реших да го включим на лаптоп с програмата VAG-COM и там ми отчете налягане 2.6 бара и докато изцеда втора не пада на трета пак удари 2.6 бара.Въпроса ми е възможно ли е това за този мотор или си има яко пренадуване на турбината.




Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот passatfen » Съб 12 мар 2011 4:22


2 бара според мен е страшно налягане...не ти препоръчвам да караш с такъв бууст може да прецака двигателя според мен.
Но все пак колегите който имат повече опити нека да се изкажат :beer


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот drago_tr » Съб 12 мар 2011 7:21


Като за начало се насочи към геометрията дали се движи нормално и се разтърси малко с търсачката....има доста теми за това пренадуване :wink:


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот Peteff » Съб 12 мар 2011 7:38


незнам дали си със заводското турбо , но ако си и продължаваш да караш на 2 бара скоро ще го счупиш . и ако случайно не е механичен проблема а някой си е играл с картите по еку-то бързо ще счупиш и следващото турбо , а защо не нещо и по мотора .

като начало направи един лог фаил в движение за да видиш какво всъщност е исканото налягане . ако е близоко до това което прави (2 бара и нагоре ) явно има софтуерни модификации.


Потребителски аватар
valerossi46
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 27 авг 2009 5:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот valerossi46 » Съб 12 мар 2011 10:07


ами от човека който взех голфа ми каза че не върви за 110 коня но не ми каза нищо конкретно само ми каза че отдолу е с права тръба и че не вървял за 110 коня и че щял да бие чипосан голф аз то разбирам че е мапван компа.А голфа наистина върви много и ми каза че не е за препоръчване да го вкарвам в 2 бара.Интересното е че на трета като карам със 120 и като натискам полека и си държи налягане 1.5 бара и след това като натисна до долу като влезе във високите удря 2 бара.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот Peteff » Съб 12 мар 2011 10:31


Въпроса е стрелката на уреда (ако показва вярно) или ваг кома при натиснат педал до доло на какво налягане държи . Мисълта ми е то като дадеш газ така или иначе прави малко повече от номиналното налягане което държи при натиснат докрая педал на газта и след това стрелката слиза до това номинално да го нарека налягане .
Дефакто дай пълна газ , то ще вдигне 2 бара както казваш и след това ще падне малко (продължаваш да натискаш педала) и вече там докадето падне - това ти се води макс налягането при което ти надува . Дори и да падне на 1.5 бара ми се струва че е много за стокова турбина на афн мотор така че се товари.Нека спецовете кажат все пак.
Ще ти кажа при мен как е - давам пълна газ и вдига до 1.5 бара (турбото ми е направено да прави 1.3) и след 1-2 секунди пада на 1.3 бара което е максималното налягане която моята турбина може да понесе (и аз съм мапнат).

пс.Според мен ако всичко ти е сток по мотора вземи го мапни като хората защото ако го караш така на 2-2,6 бара ще счупиш турбината (а и не само) доста бързо .


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот gancho » Съб 12 мар 2011 11:53


А възможно ли е колегата да мери абсолютно налягане(атмосферното-1бар+манометричното,от турбото)Какво показва манометъра при изключено-нула ли?


Потребителски аватар
WOB
Мнения: 168
Регистриран на: Чет 15 юли 2010 17:21
Автомобил: Vw Golf mk2 GTD
Двигател: JR 1984
Местоположение: Sandanski-Wolfsburg

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот WOB » Съб 12 мар 2011 12:27


valerossi46 написа:ами от човека който взех голфа ми каза че не върви за 110 коня но не ми каза нищо конкретно само ми каза че отдолу е с права тръба и че не вървял за 110 коня и че щял да бие чипосан голф аз то разбирам че е мапван компа.А голфа наистина върви много и ми каза че не е за препоръчване да го вкарвам в 2 бара.Интересното е че на трета като карам със 120 и като натискам полека и си държи налягане 1.5 бара и след това като натисна до долу като влезе във високите удря 2 бара.

На 3-та с 120 си на около 4800rpm, до колко още го натискаш?


Потребителски аватар
valerossi46
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 27 авг 2009 5:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот valerossi46 » Съб 12 мар 2011 12:36


WOB написа:
valerossi46 написа:ами от човека който взех голфа ми каза че не върви за 110 коня но не ми каза нищо конкретно само ми каза че отдолу е с права тръба и че не вървял за 110 коня и че щял да бие чипосан голф аз то разбирам че е мапван компа.А голфа наистина върви много и ми каза че не е за препоръчване да го вкарвам в 2 бара.Интересното е че на трета като карам със 120 и като натискам полека и си държи налягане 1.5 бара и след това като натисна до долу като влезе във високите удря 2 бара.

На 3-та с 120 си на около 4800rpm, до колко още го натискаш?


извинявам се на 5-та скорост.Днес понеже ми е за смяна датчика за налягане на турбото като дам газ ми отчете малко под 1.6 бара до повече не ми е надувало.Има нещо непостоянно в тази кола.А доколкото за VAG-COM по горе колегата спомена за някакво номинално налягане може и така да е за момент бях чел някъде че може да стигне такова налягане и ако държиш повече от 6 секунди колата влиза в авариен режим.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот ventotdi » Съб 12 мар 2011 15:38


Стори ми се ,че никъде не видях колегата да казва ,че компютъра влиза в авариен режим! Ако е така значи картите са бутани да не кажа ,че може и МАП - а да е сменен ,защото ако не се лъжа МАП-а отчита до 1.5 бара и се сменя с друг за да може да ти покаже коректно налягането на турбото на ВАГ -а ! Не съм сигурен но все пак :)


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот ifidik » Съб 12 мар 2011 18:57


а мен ми се струва, че тая кола и слагах хибридна турбина и външен мап и е настроена на 1,6 бара
от варна ли е купувана?


Потребителски аватар
valerossi46
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 27 авг 2009 5:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот valerossi46 » Съб 12 мар 2011 23:41


да от Варна е копувана !!! scare ако имаш информация ми пиши на ЛС.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот ifidik » Нед 13 мар 2011 8:53


няма защо да крещиш.колата е много гледана,много подържана.няма никакви забележки и скоро няма да има.как разбра,че ти е за смяна датчика за налягане.
на тия коли е вътре в компа.на твоята е монтиран 3 баров от арл.
убеден съм,че ще караш години без да ти трябва диагностика или ремонт при дизелджия.


Потребителски аватар
Svetlioman
Мнения: 308
Регистриран на: Сря 09 юни 2010 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Blagoevgrad

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот Svetlioman » Нед 13 мар 2011 9:10


добро утро моя афн сащо правеше пренадуване (има и тема),както каза колегата 1.6 даржеше и моя оказасе 1001 и едно неща,парво смяна на х75 после мап сензор(пълен с масло) после чистене на егр колектори и геометрия,махане на катализатор ,та умни дюзи, до тук добре но колата ту прави един бар макс,ту пак 1.6 бара за качихмея на ваг и показа клякане на дебитомера(350 при искани850маи) сложих нов пиербург и колата започна да се съживява(но пак си прави понякога 1.6 бара отидох вав волксваген сервиз-Благоевград и те казаха че било нормално да удари дори и 2бара турбините може да издържат до 2бара а това че ми удра понякога 1.6 бара искала продухване ,казахами че можеби гарнетата са ми позапушени а тук въф форума ми споделиха за не работещ акуатор може да седи отворена или затворена геометрята..


drifterr
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 30 май 2010 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Пренадуване на турбо

Мнениеот drifterr » Вто 15 мар 2011 16:09


пиши ми на лични че маи си ми загубил тел номер :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта