


Пренадуване на турбо
- valerossi46
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 27 авг 2009 5:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lovech
Пренадуване на турбо
Имам Golf 3 Tdi 110 hp AFN . Купих го наскоро и има boostmeter той отчита до 2 бара.Като натисна педала до долу и бие на 2 бара. Един ден реших да го включим на лаптоп с програмата VAG-COM и там ми отчете налягане 2.6 бара и докато изцеда втора не пада на трета пак удари 2.6 бара.Въпроса ми е възможно ли е това за този мотор или си има яко пренадуване на турбината.
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Пренадуване на турбо
2 бара според мен е страшно налягане...не ти препоръчвам да караш с такъв бууст може да прецака двигателя според мен.
Но все пак колегите който имат повече опити нека да се изкажат
Но все пак колегите който имат повече опити нека да се изкажат

- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Пренадуване на турбо
Като за начало се насочи към геометрията дали се движи нормално и се разтърси малко с търсачката....има доста теми за това пренадуване 

- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Пренадуване на турбо
незнам дали си със заводското турбо , но ако си и продължаваш да караш на 2 бара скоро ще го счупиш . и ако случайно не е механичен проблема а някой си е играл с картите по еку-то бързо ще счупиш и следващото турбо , а защо не нещо и по мотора .
като начало направи един лог фаил в движение за да видиш какво всъщност е исканото налягане . ако е близоко до това което прави (2 бара и нагоре ) явно има софтуерни модификации.
като начало направи един лог фаил в движение за да видиш какво всъщност е исканото налягане . ако е близоко до това което прави (2 бара и нагоре ) явно има софтуерни модификации.
- valerossi46
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 27 авг 2009 5:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lovech
Re: Пренадуване на турбо
ами от човека който взех голфа ми каза че не върви за 110 коня но не ми каза нищо конкретно само ми каза че отдолу е с права тръба и че не вървял за 110 коня и че щял да бие чипосан голф аз то разбирам че е мапван компа.А голфа наистина върви много и ми каза че не е за препоръчване да го вкарвам в 2 бара.Интересното е че на трета като карам със 120 и като натискам полека и си държи налягане 1.5 бара и след това като натисна до долу като влезе във високите удря 2 бара.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Пренадуване на турбо
Въпроса е стрелката на уреда (ако показва вярно) или ваг кома при натиснат педал до доло на какво налягане държи . Мисълта ми е то като дадеш газ така или иначе прави малко повече от номиналното налягане което държи при натиснат докрая педал на газта и след това стрелката слиза до това номинално да го нарека налягане .
Дефакто дай пълна газ , то ще вдигне 2 бара както казваш и след това ще падне малко (продължаваш да натискаш педала) и вече там докадето падне - това ти се води макс налягането при което ти надува . Дори и да падне на 1.5 бара ми се струва че е много за стокова турбина на афн мотор така че се товари.Нека спецовете кажат все пак.
Ще ти кажа при мен как е - давам пълна газ и вдига до 1.5 бара (турбото ми е направено да прави 1.3) и след 1-2 секунди пада на 1.3 бара което е максималното налягане която моята турбина може да понесе (и аз съм мапнат).
пс.Според мен ако всичко ти е сток по мотора вземи го мапни като хората защото ако го караш така на 2-2,6 бара ще счупиш турбината (а и не само) доста бързо .
Дефакто дай пълна газ , то ще вдигне 2 бара както казваш и след това ще падне малко (продължаваш да натискаш педала) и вече там докадето падне - това ти се води макс налягането при което ти надува . Дори и да падне на 1.5 бара ми се струва че е много за стокова турбина на афн мотор така че се товари.Нека спецовете кажат все пак.
Ще ти кажа при мен как е - давам пълна газ и вдига до 1.5 бара (турбото ми е направено да прави 1.3) и след 1-2 секунди пада на 1.3 бара което е максималното налягане която моята турбина може да понесе (и аз съм мапнат).
пс.Според мен ако всичко ти е сток по мотора вземи го мапни като хората защото ако го караш така на 2-2,6 бара ще счупиш турбината (а и не само) доста бързо .
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Пренадуване на турбо
А възможно ли е колегата да мери абсолютно налягане(атмосферното-1бар+манометричното,от турбото)Какво показва манометъра при изключено-нула ли?
- WOB
- Мнения: 168
- Регистриран на: Чет 15 юли 2010 17:21
- Автомобил: Vw Golf mk2 GTD
- Двигател: JR 1984
- Местоположение: Sandanski-Wolfsburg
Re: Пренадуване на турбо
valerossi46 написа:ами от човека който взех голфа ми каза че не върви за 110 коня но не ми каза нищо конкретно само ми каза че отдолу е с права тръба и че не вървял за 110 коня и че щял да бие чипосан голф аз то разбирам че е мапван компа.А голфа наистина върви много и ми каза че не е за препоръчване да го вкарвам в 2 бара.Интересното е че на трета като карам със 120 и като натискам полека и си държи налягане 1.5 бара и след това като натисна до долу като влезе във високите удря 2 бара.
На 3-та с 120 си на около 4800rpm, до колко още го натискаш?
- valerossi46
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 27 авг 2009 5:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lovech
Re: Пренадуване на турбо
WOB написа:valerossi46 написа:ами от човека който взех голфа ми каза че не върви за 110 коня но не ми каза нищо конкретно само ми каза че отдолу е с права тръба и че не вървял за 110 коня и че щял да бие чипосан голф аз то разбирам че е мапван компа.А голфа наистина върви много и ми каза че не е за препоръчване да го вкарвам в 2 бара.Интересното е че на трета като карам със 120 и като натискам полека и си държи налягане 1.5 бара и след това като натисна до долу като влезе във високите удря 2 бара.
На 3-та с 120 си на около 4800rpm, до колко още го натискаш?
извинявам се на 5-та скорост.Днес понеже ми е за смяна датчика за налягане на турбото като дам газ ми отчете малко под 1.6 бара до повече не ми е надувало.Има нещо непостоянно в тази кола.А доколкото за VAG-COM по горе колегата спомена за някакво номинално налягане може и така да е за момент бях чел някъде че може да стигне такова налягане и ако държиш повече от 6 секунди колата влиза в авариен режим.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Пренадуване на турбо
Стори ми се ,че никъде не видях колегата да казва ,че компютъра влиза в авариен режим! Ако е така значи картите са бутани да не кажа ,че може и МАП - а да е сменен ,защото ако не се лъжа МАП-а отчита до 1.5 бара и се сменя с друг за да може да ти покаже коректно налягането на турбото на ВАГ -а ! Не съм сигурен но все пак 

- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пренадуване на турбо
а мен ми се струва, че тая кола и слагах хибридна турбина и външен мап и е настроена на 1,6 бара
от варна ли е купувана?
от варна ли е купувана?
- valerossi46
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 27 авг 2009 5:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lovech
Re: Пренадуване на турбо
да от Варна е копувана !!!
ако имаш информация ми пиши на ЛС.

- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пренадуване на турбо
няма защо да крещиш.колата е много гледана,много подържана.няма никакви забележки и скоро няма да има.как разбра,че ти е за смяна датчика за налягане.
на тия коли е вътре в компа.на твоята е монтиран 3 баров от арл.
убеден съм,че ще караш години без да ти трябва диагностика или ремонт при дизелджия.
на тия коли е вътре в компа.на твоята е монтиран 3 баров от арл.
убеден съм,че ще караш години без да ти трябва диагностика или ремонт при дизелджия.
- Svetlioman
- Мнения: 308
- Регистриран на: Сря 09 юни 2010 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Blagoevgrad
Re: Пренадуване на турбо
добро утро моя афн сащо правеше пренадуване (има и тема),както каза колегата 1.6 даржеше и моя оказасе 1001 и едно неща,парво смяна на х75 после мап сензор(пълен с масло) после чистене на егр колектори и геометрия,махане на катализатор ,та умни дюзи, до тук добре но колата ту прави един бар макс,ту пак 1.6 бара за качихмея на ваг и показа клякане на дебитомера(350 при искани850маи) сложих нов пиербург и колата започна да се съживява(но пак си прави понякога 1.6 бара отидох вав волксваген сервиз-Благоевград и те казаха че било нормално да удари дори и 2бара турбините може да издържат до 2бара а това че ми удра понякога 1.6 бара искала продухване ,казахами че можеби гарнетата са ми позапушени а тук въф форума ми споделиха за не работещ акуатор може да седи отворена или затворена геометрята..
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта