Смяна амортисьори и тампони преден носач. как ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
bojidar_ka
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 21 ное 2010 18:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Смяна амортисьори и тампони преден носач. как ?

Мнениеот bojidar_ka » Пон 14 мар 2011 21:35


Здравейте колеги искъм първо да попитъм какъв е реда за разглобяване и сглобяване на амортисьорите .Скобите преди да се отвие амортисьора ли се хващат или под бомбето има още една гайка и след това се освобождава пружината.Относно тампоните как се избиват старите и се набиват новите (на преса ли става) или може без такава техника.Има ли особенности при монтажа ?




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач КАК ?

Мнениеот emo-gar » Пон 14 мар 2011 22:21


Развиваш най-горната гайка,тази която държи защитната "чинийка"-над бомбето.Обикновено е за ключ 21,конрта се държи на ствола на амортисьора(инбус 6 или 7).Вдигаш максимално колата на крик и стойки(за сигурност) и развиваш двата болта на долния край на амортисьора(където го държат към шенкела).Вече е в ръцете ти,сега се поставят скобите,натягат се,пружината се свива и освобождава горната "чашка" .Следва развиване на следващата гайка,обикновено е със шлиц и си трябва инструментче.Вади се тампона(там,какъвто модел е),освобождават се скобите,маха се пружината.
Не стой срещу натегнатата пружина,колкото и добри да са ти скобите,гледай да има накъде да бягаш,че напоследък зъболекарите са скъпчии..
А за тампоните на носача,ами има си и за там едни втулки-облекчават набиването,някои твърдят че малко сапунена вода помага(просто не съм сменял собственоръчно),иначе за махането на старите-ще се справиш..нека силата бъде с тебе :lsabre


Потребителски аватар
butsefal
Мнения: 814
Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
Двигател: RP AFN
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач КАК ?

Мнениеот butsefal » Пон 14 мар 2011 22:50


аз преди време се опитах да си сменя сам тампоните на носача, обаче срещнах много грозна спънка с билта към магарето (скъса се в магарето) и точно заради това се наложи ща-неща да ида на майстор - с ваденето на скъсания болт, с намирането на нов и със смяната на тампоните ми зеха 50 кинта като за тампони дадох около 15-тина което прави общо 65 кинта, което според мен означава че по добрте да идеш на майстор отколкото да си скъсаш като мен болта и да се чудиш после как дая закараш до сервиза че дая опраят (зеха ми 50 а преди тва щяха да са 30). аз лично като я карах към сервиза ме ескортираха 2 коли и 1 патрулка за безопасност.... че я карах на собствен ход със скъсан болт....


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач КАК ?

Мнениеот parno » Вто 15 мар 2011 7:18


тампоните по-добре на преса
не че и на ръка не става но си спестяваш бая хамалогия :D
смяната на амортисьори е елементарна
откачаш целия макферсон и тогава свиваш пружината достатъчно че да освободиш тампона към ботуша на купето
ако ще се моташ остави пружината по-далечко че летят като конфети мааа им mhihi


Потребителски аватар
bojidar_ka
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 21 ное 2010 18:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач КАК ?

Мнениеот bojidar_ka » Чет 17 мар 2011 7:08


Благодаря колеги в неделя ще се позанимавам с казана .Ще пиша какво съм направил ,ако не пиша съм в лицево челюстна хирургия love.vw и после на стенд :beer


Потребителски аватар
bojidar_ka
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 21 ное 2010 18:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач КАК ?

Мнениеот bojidar_ka » Нед 20 мар 2011 20:47


Колеги амортисьорите ,тампоните на амортисьорите прахоловителите и десен външен накрайник сменени безаварийно.В тампоните на носача има още хляб .Сега голфчето се напери като за сватба вдигна се по мои наблюдения с 4 5 сантиметра и се обезшуми.Тия дни трябва да мина стенд и по прдницата ще е това .Останаха тампони заден мост и кантар но малко по нататък . Благодаря за съветите и разясненията относно смяната на амортисьорите :bowdown :bowdown :bowdown А сега е време за :beer


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач КАК ?

Мнениеот tisho_psg » Чет 08 сеп 2011 18:47


Ще сменям предните амортисьори и пружини.Купил съм:
- амортисьорите
- пружините.
Въпроса ми е какво още трябва да закупя?
Вече разбрах,че са нужни шок тампони и прахоуловители.Знам,че има голям и малък тампон,но идея си нямам аз с кой съм.Може ли да се окаже,че пружините който съм взел не стават за сегашните тампони? Искам да купя всичко предварително,за да няма изненади като почне самата смяна. Четох за разни лагери на тампони,те сменят ли се?
Всякаква информация ще ми е полезна,защото мисля в Събота да се правя на майстор :D Колата е голф 3 ГТИ 93г. 2Е
Мерси предварително :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач КАК ?

Мнениеот stefan4o » Чет 08 сеп 2011 19:22


Разликата иде от това, че в по-старите модели са тампон+лагер, а след някоя година ( до 07.1994 ако може да се вярва на нета) стават отделно. Ако колата ти е 1993 би следвало да са тапон+лагер в едно. Но за по-сигурно ги купи след като свалиш твоите. :beer
Прашниците и шок-тампоните според запознати е добре да се сменят, особено ако настоящите са стари и захабени. Все пак те пазят новите ти амортисьори, а комплект прашници+шоктампони струват към 20 лева за двете страни мисля. Според мен - смени ги да ти е мирна главата :beer


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач КАК ?

Мнениеот tisho_psg » Чет 08 сеп 2011 19:46


stefan4o написа:Разликата иде от това, че в по-старите модели са тампон+лагер, а след някоя година ( до 07.1994 ако може да се вярва на нета) стават отделно. Ако колата ти е 1993 би следвало да са тапон+лагер в едно. Но за по-сигурно ги купи след като свалиш твоите. :beer
Прашниците и шок-тампоните според запознати е добре да се сменят, особено ако настоящите са стари и захабени. Все пак те пазят новите ти амортисьори, а комплект прашници+шоктампони струват към 20 лева за двете страни мисля. Според мен - смени ги да ти е мирна главата :beer

Да прашник и шоктампони ще сменя със сигурност. Не знам тампона с лагер заедно ли е или отделно лагер,мога ли да разбера преди да съм пристъпил към разглобяване? Пружините и амортисьорите не са ми стоковите,защото са някакви спортни,явно са сменявани от някой италиански механик :)
Мерси за помощта :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач КАК ?

Мнениеот stefan4o » Чет 08 сеп 2011 20:25


Сега ми остана време да разгледам и ЕТКА. Дават тампона при Мк2 и някои версии на Мк3 (ABD, ABU, AAM) с номер 191 412 329, докато моторите 90+ конски сили и дизелите ги дават с друг номер 357 412 329 за година 1995... Предполагам това се има предвид като някой каже "малкия" или "големия" тампон


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач КАК ?

Мнениеот tisho_psg » Чет 08 сеп 2011 20:29


ОК,мерси. Утре ще мина през магазин и ще купя и тампони,дано не се окаже,че не стават при мен и да идат пари на вятъра :?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач КАК ?

Мнениеот stefan4o » Чет 08 сеп 2011 20:32


В магазините би трябвало да работят с каталози. Като видят в ЕТКА ориг.номер на твоя тампон вече е лесно натам. Всяка марка има тампони, които отговарят на ОЕМ номера. Даже има и някакви heavy duty тампони, би следвало да станат за твоята кола, разликата е само в буквата А накрая, която имат.
Успех с покупката :beer


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач КАК ?

Мнениеот mitko85 » Чет 08 сеп 2011 20:45


stefan4o написа:Сега ми остана време да разгледам и ЕТКА. Дават тампона при Мк2 и някои версии на Мк3 (ABD, ABU, AAM) с номер 191 412 329, докато моторите 90+ конски сили и дизелите ги дават с друг номер 357 412 329 за година 1995... Предполагам това се има предвид като някой каже "малкия" или "големия" тампон

"Големия" тампон е тампона на Г2 и пасат до '93 , този голям тампон го има в две разновидности - за голф и пасат, на вид са еднакви, пасатовия е по-усилен. "Малкия" тампон се монтира на Г3 след година и е с отделно лагерче. Разликите идват единствено от това как изглеждат двата тампона и горната подложка на пружината, иначе площта, където лягат на бомбето е една и съща.
Голям тампон
Изображение
Малък тампон
Изображение
Колега, щом казваш, че колата е '93, би трябвало да е с "големия".


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач. как ?

Мнениеот tisho_psg » Чет 08 сеп 2011 20:54


А има ли разлика в пружините за голям и малък тампон?


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Смяна амортисьори и тампони преден носач. как ?

Мнениеот mitko85 » Чет 08 сеп 2011 21:08


Не мисля, колега.
Разликите при пружините са в якостта, дали колата е с климатик, дали е автоматик...
Повече екстри - по-голяма тежест, по-силна пружина.
И естествено дали е ГТИ, не съм много запознат дали са по-къси.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта