Бойлера е монтиран преди месец. Купил съм скапана помпа и затова имах малко проблеми.
Водата в бойлера и в двигателя не се топлят заедно защото двигателя много бавно ще достига работна температура. Докато двигателя загрява бойлера е отделен с клапан, когато загрее, клапана се отваря и бойлера започва да се пълни с гореща вода. Ако пътуването не е достатъчно да загрее двигателя, като паркирам пак включвам помпата и водата от бойлера и двигателя се смесват и бойлера загрява достатъчно за да помогне при следващото палене. Ефекта от свещите не е голям, а изпълнението не е много просто, освен това коша се препълни с "екстри". Така, че поне засега ще си ги спестя. Трябва да монтирам още три клапана, а напоследък нямам време и не знам кога ще стане.
Свещите все пак със сигурност ще помогнат температурата в бойлера да е по-висока веднъж с топлината, която отделят, и защото ще натоварят допълнително двигателя и ще го накарат да гори повече гориво и да загрява повече.
Колата в този студ загрява само ако се натовари двигателя или ако изключа парното. Повечето време докато пътувам колата си пърпори на празен ход по сфетофарите и парното е на макс и температурата в това време пада надолу.
Бойлер в Голф2
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Бойлер в Голф2
А защо не си вземеш направо мокра печка за кола? Гори бензин/нафта/газ (за нафта съм сигурен че има, но би трябвало да има и за другите горива), върти се една помпа да циркулира водата по охладителната система и при достигане на дадена температура - гасне сама. Някой имат екстра за дистанционно включване. Т.е. ставаш и докато си правиш кафето - пускаш печката. Изпиваш кафето, слизаш долу, палиш и директно има топло. И е измислено точно за кола
.

- stefan4o
- Мнения: 19288
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Бойлер в Голф2
Мога да ти отговоря вместо него - щото цената на такава печка на марката Вебасто, примерно, е колкото цената на голфа 

- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
stefan4o написа:Мога да ти отговоря вместо него - щото цената на такава печка на марката Вебасто, примерно, е колкото цената на голфа
Всъщност колкото няколко голфа като моя

Преди седмица, като си търсих помпа във форума на мерцедес, попаднах на печка за 80лв и се замислих дали да я взема, ама е на нафта - ще ми станат три резервоара. Освен това монтирана в завода сигурно е безопасна, ама ако я монтирам аз ще има доста побългаряване и ме е страх да не се запаля после.
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Бойлер в Голф2
Изчетох темата и ми дойде една по-опростена идея.
Без помпа,просто бойлера да стане част от охладителната система-към малкия кръг.С механично включване на циркулацията през самия бойлер.
Например при загряла кола се пуска да циркулира през бойлера и при достигане на желана температура се спира циркулацията през него за запазване на темп-а.
Сутрин преди или малко след като е запалена колата се пуска пак циркулацията през бойлера и съответно топлата вода от съда влиза в малкия кръг на охладителната система.Съответно по бързо загряване на а-ла и по малък разход.Естествено тук не се избягва студения старт.
Но всичко това ще даде резултат само ако има достатъчно ефективен съд запазващ топлината в него.
Без помпа,просто бойлера да стане част от охладителната система-към малкия кръг.С механично включване на циркулацията през самия бойлер.
Например при загряла кола се пуска да циркулира през бойлера и при достигане на желана температура се спира циркулацията през него за запазване на темп-а.
Сутрин преди или малко след като е запалена колата се пуска пак циркулацията през бойлера и съответно топлата вода от съда влиза в малкия кръг на охладителната система.Съответно по бързо загряване на а-ла и по малък разход.Естествено тук не се избягва студения старт.
Но всичко това ще даде резултат само ако има достатъчно ефективен съд запазващ топлината в него.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Бойлер в Голф2
Именно идеята е преди палене топлата вода да отиде във двигателя иначе е безмислено.
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Бойлер в Голф2

Последна промяна от SnowMaster на Сря 02 фев 2011 21:02, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19288
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Бойлер в Голф2
То се подразбира, че като й се помогне да загрее по-бързо трябва и разходът й да падне. 

- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
Дори и без помпа пак има смисъл, обаче лесното палене е един от най-важните плюсове. А спестявам само помпата, първата я купих за 20лв, а втората за 40лв. Не са толкова скъпи.
И без помпа разхода трябва да падне, но пак ще трябват клапани за антифриз, те се оказаха доста евтини. В началото имах оферти по 25 - 50лв, а в крайна сметка ги купих по 10лв (от БМВ) и когато вече се бяхме разбрали с купувача още един ми ги предложи на същата цена.
И без помпа разхода трябва да падне, но пак ще трябват клапани за антифриз, те се оказаха доста евтини. В началото имах оферти по 25 - 50лв, а в крайна сметка ги купих по 10лв (от БМВ) и когато вече се бяхме разбрали с купувача още един ми ги предложи на същата цена.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Бойлер в Голф2
В първия ти пост първото изречение обяснява идеята която трябва да се постигне,не че не може и без помпа но както ти си разбрал с една малка крачка(инвестиция) минаваш на следващото ниво.Се едно от климатик към климатроник.
- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
Най-накрая успях да намеря време да си довърша бойлера - сложих му четирите клапана и копчета за управление на клапаните. Засега всичко работи идеално, ама зимата взе, че свърши.
В началото като мислех за възможните проблеми освен всичко друго се притеснявах и за това, че налягането няма да спада за половин час, а бойлера ще го поддържа с дни, оказа се, че и за това съм бил прав да се притеснявам, половината съединения взеха да се "потят" - все пак колата е доста стара. Сега уж всичко съм изчистил и стегнал с качествени (от вторични
) маркучи. Много трудно го напълних с антифриз защото не можеше да се обезвъздуши - докато смучех от разни маркучи дори успях да си пийна малко, не е лош на вкус, ама вие по-добре не се изкушавайте
колкото и да сте жадни.
Място в коша почти не остана и водните съединения станаха твърде много - Ханс е сложил 15, а след моята намеса вече са 43 и дано да си нямам проблеми с тях.
Трябваше да си сменя сондата на бутилката и имах намерение като ръчкам там да си направя експеримент колко е разхода със и без бойлер, като тегля бутилката след определен пробег, ама не ми остана достатъчно време и не знам дали някога ще го пробвам наистина.
В началото като мислех за възможните проблеми освен всичко друго се притеснявах и за това, че налягането няма да спада за половин час, а бойлера ще го поддържа с дни, оказа се, че и за това съм бил прав да се притеснявам, половината съединения взеха да се "потят" - все пак колата е доста стара. Сега уж всичко съм изчистил и стегнал с качествени (от вторични


Място в коша почти не остана и водните съединения станаха твърде много - Ханс е сложил 15, а след моята намеса вече са 43 и дано да си нямам проблеми с тях.
Трябваше да си сменя сондата на бутилката и имах намерение като ръчкам там да си направя експеримент колко е разхода със и без бойлер, като тегля бутилката след определен пробег, ама не ми остана достатъчно време и не знам дали някога ще го пробвам наистина.
- Stefan
- R.I.P Madcap
- Мнения: 18394
- Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
- Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе/Пампорово
Re: Бойлер в Голф2
Моята кола от 5 години е само на газ, тъй като помпата изгоря и при тези цени на бензина въобще не смятам да я сменям
та вече 5 години колата си пали безотказно на газ и при -10 и при -15градуса. Двигателя ми е 1.8 моно RP 


- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
Доколкото можах да я засека при всяко палене на газ при -10 отива 1 литър повече отколкото при +10 градуса.
Иначе предишния ми голф и той палеше при минус 15 ама просто не съм засичал разхода.
Последната капка, която ме накара да го правя беше, че ми свърши газта на сточна гара в 5 часа и се видях в чудо тогава.По сметки тогава трябваше да имам поне 5 литра.
Иначе предишния ми голф и той палеше при минус 15 ама просто не съм засичал разхода.
Последната капка, която ме накара да го правя беше, че ми свърши газта на сточна гара в 5 часа и се видях в чудо тогава.По сметки тогава трябваше да имам поне 5 литра.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер в Голф2
А снимките къде са???
- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер в Голф2
Снимки ще качвам за първи път и дано да не сбъркам нещо. Не съм правил снимки на коша на колата, ако сега успея да кача тези ще направя още на вече монтирания бойлер и ще ги кача и тях.
- Прикачени файлове
-
- На входа на студената вода сложих една ламаринка за да отклоня струята и да намаля смесването на топлата и студената вода.
- 30-12-10_1109.jpg (47.36 KиБ) Видяна 1379 пъти
Последна промяна от ktamen на Вто 22 мар 2011 20:28, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта