1,8 моно Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВВ)

Техническа и сервизна информация за Passat
bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

1,8 моно Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВВ)

Мнениеот bachest » Вто 22 мар 2011 21:42


Така. Вчера като закачвах ваг-кома, с изненада установих, че датчика за входящата температура го нямаше никакъв. Стойностите които показваше, бяха около 9 градуса, после като се поразгря колата показваше 7 градуса, а днес при гаражна температура на въздуха 15 градуса, датчика отчиташе 4 градуса. Мернах го с мултицета и даваше около 50 000 ома съпротивление. Доста над нормалните стойности, които би трябвало да са следните:

20 градуса: 2250-3000 ома
30 градуса: 1500-2000 ома
40 градуса: 1000-1500 ома
60 градуса: 550-675 ома
80 градуса: 275-375 ома


Изображение

Датчика се мери на крайните изводи (белите стрелки). Средните изводи на конектора са за дюзата. Махат се двата маркуча за бензина, които се намират отдясно. Развиват се четирите болта (червените кръгчета). Отзаде има още едно маркуче което се откачва също и се вади, цялата горна част на моноинжекцията. Понеже забравих да снимам се сетих, чак като вече запоих жичките на термистора:

Изображение
Неможах да го хвана на фокус самия термистор.
Изображение

Проблема е, че вътре в капачката, кабелите за термистора (датчика) се прекъсват. А самото термисторче си работи. Лекичко зачистих с една пиличка и прикапах с поялника двете жички към термистора. Жичките съм ги взел от многожилен кабел 4мм2. След това запоих другите два края към самите кабели за термистора:

Изображение

Преди да почна, ползвах темата на братушките - датчик температуры впускного воздуха (ДТВВ).
По-подробно е обяснено, но ми се струва, че е малко усложнено. Самия конектор, без да се счупи, не може да се разкачи от моноинжекцията. Другото което пишат братушките е, че ако и самия термистор е повреден може да се използва датчик за охлаждащата течност (Датчик Температуры Охлаждающей Жидкости). След като се отвори корпуса вътре термисторчето е същото като за датчика за въздуха. И накрая за ползите от манипулацията:
Аз лично видима разлика не усетих. Като, че ли се поотпуши малко колата :lol: . Дали е имало преди това голям разход на бензин - незнам, защото така или иначе я карам на газ. А на газ цялата карантия от датчици не участва. Просто натискаш газта и опъваш платната на изпарителя. :lol:

Последна промяна от bachest на Вто 22 мар 2011 21:52, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВВ)

Мнениеот pas1.8mi » Вто 22 мар 2011 21:45


Да, това е често срещана повреда при моното!Ремонтира се успешно точно по описаният от теб метод! :да:


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Re: Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВВ)

Мнениеот GVG » Сря 23 мар 2011 10:29


И аз го правих това преди няколко години. Карам на бензин, но разлика във вървежа и аз не усетих след манипулацията.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВВ)

Мнениеот i.e.i » Сря 23 мар 2011 10:39


А на газ цялата карантия от датчици не участва

Нали "бутали" аванса с 2гр. напред(при ниска t) ?


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВВ)

Мнениеот bachest » Сря 23 мар 2011 14:31


i.e.i написа:
А на газ цялата карантия от датчици не участва

Нали "бутали" аванса с 2гр. напред(при ниска t) ?


Да. И аз вчера се чудих, дали ДТВВ бута предварението и с няколко резистора имитирах студен/топъл въздух и гледах предварението, което излиза от ваг-кома. Но разлика не видях.


Потребителски аватар
toni_tv
Мнения: 174
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 21:43
Автомобил: Passat B5 syncro
Двигател: ADR
Местоположение: Белоградчик

Re: Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВВ)

Мнениеот toni_tv » Съб 15 юни 2013 16:35


Колеги днес и аз на Вентото 1.8 ABS проверих с мултицета на двете крайни крачета на буксата за този датчик ми дава към 16 килоома при същата температура датчика за водата изкарва 2.1 килоома до колкото разбрах трябва да са с еднакви стойности може ли това да е от скъсаните кабелчета на датчика в моноинжекцията описани тук в темата. Симптомите са на бензин колата като е студена не работи равномерно и пуши черникав дим като загрее се оправя а на газ не го прави. Благодарение на темата тук стигнах да замерванията и въобще не ми харесват тези 16 килоома след като другия датчик си показва нормални стойности. Притеснява ме това че явно самия датчик се е скапал защото ако са скъсани кабелчетата не би трябвало да показва нищо.


snuri
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 28 юни 2011 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 1,8 моно Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВ

Мнениеот snuri » Пет 23 авг 2013 18:26


Здравейте.
Имам голф3 1.8 моно 93-та година с АУГ.
На бензин вдига обороти сама и задържа,при смяна на предавките също.На газ нямам никакви проблеми..
Измерих температурния датчик за водата 1850ома(студен двигател)поне относително цял ден колата я пече слънцето ,но датчика за входящия въздух няма никакво съпротивление(0).
Та въпроса ми е какви кабели да използвам при ремонта на датчика(трябва ли да имат някаква спецификация или нещо от сорта)


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: 1,8 моно Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВ

Мнениеот pas1.8mi » Пет 23 авг 2013 21:53


Каквито ти попаднат 0,5-0,75 кв.мм!


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВВ)

Мнениеот bachest » Съб 07 сеп 2013 21:57


toni_tv написа:Притеснява ме това че явно самия датчик се е скапал защото ако са скъсани кабелчетата не би трябвало да показва нищо.

Здравей toni_tv, подвеждаш се, това което си написал не е показателно. Датчика ти работи, проблема най-вероятно е в кабелчетата. :beach

snuri написа:Здравейте.
Имам голф3 1.8 моно 93-та година с АУГ.
На бензин вдига обороти сама и задържа,при смяна на предавките също.На газ нямам никакви проблеми..

Здравей snuri, имам чувството, че имаш проблеми със стъпковото моторче. :mhihi


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,8 моно Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВ

Мнениеот kossis » Чет 19 дек 2013 17:10


Аз приключих с тия монота, но Брато има една 80-тка В4 с моно и тя нещо се инати при палене на студен мотор, но като чели не хвърля бензин.
Пали избирателно. На газ пали и на -20 от четвърт оборот. После и на бензин като загрее работи и конуса на дюзата е ок. Синият датчик е в норма.
През миналите години палеше и се двоумяха оборотите -падаха и се гасеше. Сега хептех се прецаква.
Ламбдата е сменена ! :Mr Green Fun Бензиновият филтър го сменихме.
Взех му бензинова помпа и мембранка на регулатора да ги смениме, че не ми се гадае повече безиновата се чува че върти, но дали качва налягане ???
Един маркуч на картерните се е сцепил-троен е и него взех да го смениме-не че има голямо значение той !

Значи трябва да замеря и тоя въздушният датчик да видиме какво ще покаже. Има ли особено значение той ???
Ако въздушният датчик казва че е топло, а антифризният че е студен мотора ??? :Mr Green Fun

Неговата има клапан на Абсорбер за бензинови пари-дето не е важен.

Незнам дали и Дюзата може да запича отвреме на време, а пък когато е загряла да работи нормално ?
Макар че когато я гледах Дюзата беше около 5 градуса и мотора леден-запали кочината от раз !!!

Системата му е Мономотроник-с контролер за корекция на запалителната (компера управлява всичко). Няма вакуумен регулатор на Делкото.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1,8 моно Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВ

Мнениеот i.e.i » Чет 19 дек 2013 17:18


Да е пипан ТПС-а?
Едва ли е от датчика :th_up


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,8 моно Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВ

Мнениеот kossis » Чет 19 дек 2013 17:23


Изобщо не е баран и когато се прекъсне кабел към него започва да прекъсва мотора-пробвал съм го.

ТПС на студен старт какво да прави ???

На В3 -старият ми дето го продадох-свалях го, чистих го и го върнах и е ок. После ми се скъса кабелче и веднага усетих-прекъсва при форсаж-поялника възтанови равновесието !

Сменям му помпата и мембранката на регулатора ! Плюс оня картерен маркуч.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: 1,8 моно Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВ

Мнениеот Iezekil » Съб 21 дек 2013 10:04


Темата е за ДТВВ,не я разводнявайте.На брат ти колата няма връзка с темата.
Проблема може да е в дюзата,не помпата.Отделно към нея се замерват ТПС и ст.мотор,понеже те казват на контролера колко е отворен дросела и колко бензин да се впръсква.Отвори си тема,опиши как точно пали братото колата-без натиснат педал на газта как е,с натиснат педал как е и тогава ще обсъдим.Във всеки случай моя ДТВ не работи,но проблем с паленето на бензин не съм имал с едно изключение-замръзнала дюза при -20гр..Запалих на газ,като се стопли мотора успях да прехвърля на бензин и до ден днешен проблем няма.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,8 моно Датчик за Температурата на Входящия Въздух (ДТВ

Мнениеот kossis » Съб 21 дек 2013 10:26


Има доста теми за не палене, сега и аз да отварям нова. И там да се започва отново -погледни това онова, тука сте загрели и разбирате на Више -пишете за по сложни неща и така. :mrgreen А и това моно има тоя датчик, за който малко се знае, в другите теми. А аз искам да го елиминирам от играта !
А вие тука го обсъждате и има най много инфо за него и какво причинява на горенето.

Е сега на -10 пали кочината всеки ден ???

Стъпковото съм му го чистил и то работи, като я гледах от онези дни. Нещо компера се шашка от гия Газове и пръдни ! :Mr Green Fun
То и плюса за паметта на компера му е прекъснат през реле когато колата не работи-да чисти грешката, щото превключвателя на газовата уж имал емулатор пък трупаше грешка на бензин.


Да, и аз го накарах да натиска леко педала на газта, когато не пали на бензин, и пак не става. Явно не е проблема дросела, ами липсата на бензин.

Тия дни я разбазиквам и я тествам, сменям това което съм взел и това е. Така или иначе картерният му маркуч е пред разпадане, помпата няма да е вечна, мембранката на регулатора се е опекла гарантирано. И навсякъде като пръсна с ВД и ще е ОК.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 48 госта