Дизел vs. Бензин

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Дизел vs. Бензин

Мнениеот Velko » Съб 26 мар 2011 13:13


Много обсъждана тема, много различни мнения.Въпроса ми опира до спортните изпълнения на дизелите и бензините - като например Купра TDI на Сеат и Бертоне турбо на Опел.Като цяло кои двигатели са по-надеждни и издържливи според вас? Кои са по-податливи на тунинг изпълнения?Вярно ли е ,че дизелите стават само за да возят евтино, а не за да са бегачи по природа ( и ако е така,защо все по-често излизат заводски бегачки TDI?).Оправдан ли е по-високият разход на бензина и то тогава какъв е смисъла от бегачка на дизел, ако не е от значение разхода? По-високият въртящ момент не е ли огромното предимство на дизела и то тогава да се твърди, че дизела е само за отопление не е уместно?Как е възможно дизеловият автомобил да не е удачен за разпилване, след като в WTCC Сеат и на Льо Ман Ауди и Пежо направиха революция с техните дизелови двигатели? Надявам се разбирате смисъла на темата и другите сравнения оставям на вас. :drive




Потребителски аватар
archimedes
Мнения: 371
Регистриран на: Нед 24 фев 2008 17:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот archimedes » Съб 26 мар 2011 13:25


Ето ти една тема от друг форум http://tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=171399


Потребителски аватар
stoi4o.d
Мнения: 3332
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 17:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот stoi4o.d » Съб 26 мар 2011 13:33


Ей много въпроси бе нашия :039: :019:

пък и може ли да се сравнява Пежо дизел за Льо Ман с Астра дизел от 97-ма спряна пред блока? :screwy


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот mupk0 » Съб 26 мар 2011 13:38


Доколкото съм чел и наблюдавал като ефекти дизела създава усещането за голяяяяяямо ускорение и до там.Ако умееш да боравиш със скоростите и държиш дизела постоянно в boost докато го държи ще ускоряваш супер.Но после всичко изведнъж свършва,докато при бензиновия мотор въртящият момент се запазва в далеч по-големи граници и става за ръчкане.Ако караш бавно и спокойно е все тази какъв мотор ще вземеш.По-скоро за което имаш пари...


Потребителски аватар
Nafta
Мнения: 1752
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 13:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот Nafta » Съб 26 мар 2011 13:42


Много моля да не дрискате, тъй като темата е интересна, а подобните такива се заключват заради мацотии.


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот Velko » Съб 26 мар 2011 13:44


godfadar написа:Ей много въпроси бе нашия :039: :019:

пък и може ли да се сравнява Пежо дизел за Льо Ман с Астра дизел от 97-ма спряна пред блока? :screwy

Да си видял някъде да ги сравнявам?


Потребителски аватар
stoi4o.d
Мнения: 3332
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 17:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот stoi4o.d » Съб 26 мар 2011 14:47


Просто говориш за
WTCC Сеат и на Льо Ман Ауди и Пежо направиха революция с техните дизелови двигатели
а аз ти казвам по нашите пътища какви дизели се срещат и не може да сравняваш новите постижения със стари коли,каквито са повечето в България!

За какво говориш като цяло,за дизел-бензин като последни технологии ли,че не разбах?


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот Jetman » Съб 26 мар 2011 15:59


Да, не е много ясно за какво става дума - защото едно са ултра модерни супер коли, друго са модерните серийни автомобили и трето са нашите масови трактори с технологии от преди 5-10-15 години...
Примерно старите дизели предкамерните, както и чистия дизел нямат никакво ускорение или усещане за такова и стават само за икономия.
След това в ерата на ТДИ и директното впръскване нещата се подобряват - имаме огромен върщящ момент спрямо бензина и получаваме усещане за голямо ускорение но реално бензин със същите коне пак ще бие дизела (макар и с малко).
В следващата ера на CR и PD поради сериозните разработки в областта на дизела се стигна до там че при дизел и бензин с едни и съши коне дизела бие и на вървене и на усещане за вървене, за доускорение няма да говоря там направо отвява :)
НО - "но"-то е голямо - каквото и да си говорим дизела не обича да седи дълго във високи обороти, а и не е ефективен в тях - след 3500-4000 вече няма приток на конски сили и всичко приключва. Смятам че износването му е сериозно ако се кара "на ръчка" и постоянно е във високите обороти. Бензина е по издръжлив на "издевателства" и яко "ръчкане" но разхода му може да стане страшен при такова каране, но тука говорим за спортно каране така че това не е от значение.
Ако се карат нормално дизелака има огромен ресурс, по-голям от на бензинов агрегат, заради работата в ниски оборотни режими - 1500-2500. Но ако се кара спортно мисля че по бързо ще се износи - голямата компресия + високи обороти води до по-слабо мазане с масло в цилиндрите и от там покачване на износването.
Уточнение: всичко по-горе казано за бензина е за атмосферен такъв. Ако бензина е с турбина спор не съществува изобщо :)
Сега сериите Льо Ман са друго нещо и тези дизели там не са като масовите - те са подготвени за "пържене" :)
Личен дизелов автомобил не е препоръчително да се кара така mhihi


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот bnick » Съб 26 мар 2011 16:11


Jetman написа:Уточнение: всичко по-горе казано за бензина е за атмосферен такъв. Ако бензина е с турбина спор не съществува изобщо :)


Напротив почти са равни. Там дизела обаче бие само в разход, доускорението и ускорението са или почти равни или бензина е леко по напред. Говоря за серийни коли с приблизително еднакви коне

П.П. Ето две сравнения на турбо-турбо
Ауди А6 http://www.zeperfs.com/en/duel1370-1371.htm
Голф 6 http://www.zeperfs.com/en/duel2980-2981.htm

:beer

Последна промяна от bnick на Съб 26 мар 2011 16:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот emiltd » Съб 26 мар 2011 16:22


Jetman написа:Да, не е много ясно за какво става дума - защото едно са ултра модерни супер коли, друго са модерните серийни автомобили и трето са нашите масови трактори с технологии от преди 5-10-15 години...
Примерно старите дизели предкамерните, както и чистия дизел нямат никакво ускорение или усещане за такова и стават само за икономия.
След това в ерата на ТДИ и директното впръскване нещата се подобряват - имаме огромен върщящ момент спрямо бензина и получаваме усещане за голямо ускорение но реално бензин със същите коне пак ще бие дизела (макар и с малко).
В следващата ера на CR и PD поради сериозните разработки в областта на дизела се стигна до там че при дизел и бензин с едни и съши коне дизела бие и на вървене и на усещане за вървене, за доускорение няма да говоря там направо отвява :)
НО - "но"-то е голямо - каквото и да си говорим дизела не обича да седи дълго във високи обороти, а и не е ефективен в тях - след 3500-4000 вече няма приток на конски сили и всичко приключва. Смятам че износването му е сериозно ако се кара "на ръчка" и постоянно е във високите обороти. Бензина е по издръжлив на "издевателства" и яко "ръчкане" но разхода му може да стане страшен при такова каране, но тука говорим за спортно каране така че това не е от значение.
Ако се карат нормално дизелака има огромен ресурс, по-голям от на бензинов агрегат, заради работата в ниски оборотни режими - 1500-2500. Но ако се кара спортно мисля че по бързо ще се износи - голямата компресия + високи обороти води до по-слабо мазане с масло в цилиндрите и от там покачване на износването.
Уточнение: всичко по-горе казано за бензина е за атмосферен такъв. Ако бензина е с турбина спор не съществува изобщо :)
Сега сериите Льо Ман са друго нещо и тези дизели там не са като масовите - те са подготвени за "пържене" :)
Личен дизелов автомобил не е препоръчително да се кара така mhihi


Много хубави и верни неща си написал като цяло,с изключение на това за предкамерните дизели.Автора е споменал и за податливостта на тунинг,а в това отношение има доста добри постижения точно при предкамерни дизели,не че по-новите поколения не са добри де...

:beer


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот Jetman » Съб 26 мар 2011 16:44


Да за предкамерните си прав, аз говорех са сток двигатели, ако се тунинговат нещата стават други :beer

Напротив почти са равни. Там дизела обаче бие само в разход, доускорението и ускорението са или почти равни или бензина е леко по напред.


Така е, бензиновия е леко напред, но специално тези ТФСИ и ТСИ мотори на VAG са направени със съображение за икономия и далеч не са някакви "бегачки". То по принцип икономичните бензиновите двигатели не са силната страна на VAG и за да отговорят на конкуренцията направиха тези ТСИ и ТФСИ с директно впръскване и малки турбини. Също така и да се вместят в новите EURO стандарти за емисии. Но по принцип бензина с турбо при едни и същи коне винаги ще бие дизел - по-бързо се развърта, тръгва от ниските като дизела но продължава да набира много след като дизела е свършил оборотомера. И не на последно място - по-лек е, а това е важно в дисциплината 0-100!
Поздрави :beer


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот Velko » Съб 26 мар 2011 17:31


Значи да уточня - не визирам нито ултрамодерни дизели или бензини, нито ултрастари.Въпроса ми е като цяло за набори - примерно бензин '96 с дизел набор '96 :D Аз едно немога да разбера - дизела умирал след 4к оборота, а бензина продължавал да ускорява до 7-8.И какво от това, нали следва по-висока предавка за дизела?!Или имате предвид, че отнема време да се превключва, докато на бензина са по-дълги скоростите?Нещо не ми стана ясно.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот hooligan_sk » Съб 26 мар 2011 17:58


1. Дизела е с много по-дълги предавки заради липсата на обороти. Това съкращава преднината му от NM чувствително!
2. При равни коне спринта от 0 до 100 е приблизително равен, но турбо дизела е по-добър ъв всички други дисциплини
3. карам един от последните мотори 1,9 ПД - BPZ 115кс, чисто нов е и въпреки това мога категорично да заявя, че AHF е по-добър във всяко отношение!
:да:


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот escrime » Съб 26 мар 2011 18:05


bnick написа:
Jetman написа:Уточнение: всичко по-горе казано за бензина е за атмосферен такъв. Ако бензина е с турбина спор не съществува изобщо :)


Напротив почти са равни. Там дизела обаче бие само в разход, доускорението и ускорението са или почти равни или бензина е леко по напред. Говоря за серийни коли с приблизително еднакви коне

П.П. Ето две сравнения на турбо-турбо
Ауди А6 http://www.zeperfs.com/en/duel1370-1371.htm
Голф 6 http://www.zeperfs.com/en/duel2980-2981.htm

:beer


Сравнението хич не е меродавно. Моторите са с различни кубатури! :012:

Сравнявай 2.0 TDI с 2.0 TFSI примерно. ;)


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Дизел vs. Бензин

Мнениеот Stivi » Съб 26 мар 2011 18:45


Карам дизел и все пак ако не ме бъркат парите,ама толкова да не ме бъркат че дето се вика да се чудя какво да правя с тях със сигурност щях да карам някой напомпан бензинояд а не също толкова напомпан дизел :wink: Просто разликата в разхода при големи скорости е убийствена при бензина !



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта