
Дизел vs. Бензин
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Дизел vs. Бензин
Много обсъждана тема, много различни мнения.Въпроса ми опира до спортните изпълнения на дизелите и бензините - като например Купра TDI на Сеат и Бертоне турбо на Опел.Като цяло кои двигатели са по-надеждни и издържливи според вас? Кои са по-податливи на тунинг изпълнения?Вярно ли е ,че дизелите стават само за да возят евтино, а не за да са бегачи по природа ( и ако е така,защо все по-често излизат заводски бегачки TDI?).Оправдан ли е по-високият разход на бензина и то тогава какъв е смисъла от бегачка на дизел, ако не е от значение разхода? По-високият въртящ момент не е ли огромното предимство на дизела и то тогава да се твърди, че дизела е само за отопление не е уместно?Как е възможно дизеловият автомобил да не е удачен за разпилване, след като в WTCC Сеат и на Льо Ман Ауди и Пежо направиха революция с техните дизелови двигатели? Надявам се разбирате смисъла на темата и другите сравнения оставям на вас. 

- archimedes
- Мнения: 371
- Регистриран на: Нед 24 фев 2008 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин
Ето ти една тема от друг форум http://tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=171399
Re: Дизел vs. Бензин
Ей много въпроси бе нашия

пък и може ли да се сравнява Пежо дизел за Льо Ман с Астра дизел от 97-ма спряна пред блока?


пък и може ли да се сравнява Пежо дизел за Льо Ман с Астра дизел от 97-ма спряна пред блока?

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин
Доколкото съм чел и наблюдавал като ефекти дизела създава усещането за голяяяяяямо ускорение и до там.Ако умееш да боравиш със скоростите и държиш дизела постоянно в boost докато го държи ще ускоряваш супер.Но после всичко изведнъж свършва,докато при бензиновия мотор въртящият момент се запазва в далеч по-големи граници и става за ръчкане.Ако караш бавно и спокойно е все тази какъв мотор ще вземеш.По-скоро за което имаш пари...
Re: Дизел vs. Бензин
Много моля да не дрискате, тъй като темата е интересна, а подобните такива се заключват заради мацотии.
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин
godfadar написа:Ей много въпроси бе нашия![]()
пък и може ли да се сравнява Пежо дизел за Льо Ман с Астра дизел от 97-ма спряна пред блока?
Да си видял някъде да ги сравнявам?
Re: Дизел vs. Бензин
Просто говориш за
За какво говориш като цяло,за дизел-бензин като последни технологии ли,че не разбах?
а аз ти казвам по нашите пътища какви дизели се срещат и не може да сравняваш новите постижения със стари коли,каквито са повечето в България!WTCC Сеат и на Льо Ман Ауди и Пежо направиха революция с техните дизелови двигатели
За какво говориш като цяло,за дизел-бензин като последни технологии ли,че не разбах?
Re: Дизел vs. Бензин
Да, не е много ясно за какво става дума - защото едно са ултра модерни супер коли, друго са модерните серийни автомобили и трето са нашите масови трактори с технологии от преди 5-10-15 години...
Примерно старите дизели предкамерните, както и чистия дизел нямат никакво ускорение или усещане за такова и стават само за икономия.
След това в ерата на ТДИ и директното впръскване нещата се подобряват - имаме огромен върщящ момент спрямо бензина и получаваме усещане за голямо ускорение но реално бензин със същите коне пак ще бие дизела (макар и с малко).
В следващата ера на CR и PD поради сериозните разработки в областта на дизела се стигна до там че при дизел и бензин с едни и съши коне дизела бие и на вървене и на усещане за вървене, за доускорение няма да говоря там направо отвява
НО - "но"-то е голямо - каквото и да си говорим дизела не обича да седи дълго във високи обороти, а и не е ефективен в тях - след 3500-4000 вече няма приток на конски сили и всичко приключва. Смятам че износването му е сериозно ако се кара "на ръчка" и постоянно е във високите обороти. Бензина е по издръжлив на "издевателства" и яко "ръчкане" но разхода му може да стане страшен при такова каране, но тука говорим за спортно каране така че това не е от значение.
Ако се карат нормално дизелака има огромен ресурс, по-голям от на бензинов агрегат, заради работата в ниски оборотни режими - 1500-2500. Но ако се кара спортно мисля че по бързо ще се износи - голямата компресия + високи обороти води до по-слабо мазане с масло в цилиндрите и от там покачване на износването.
Уточнение: всичко по-горе казано за бензина е за атмосферен такъв. Ако бензина е с турбина спор не съществува изобщо
Сега сериите Льо Ман са друго нещо и тези дизели там не са като масовите - те са подготвени за "пържене"
Личен дизелов автомобил не е препоръчително да се кара така
Примерно старите дизели предкамерните, както и чистия дизел нямат никакво ускорение или усещане за такова и стават само за икономия.
След това в ерата на ТДИ и директното впръскване нещата се подобряват - имаме огромен върщящ момент спрямо бензина и получаваме усещане за голямо ускорение но реално бензин със същите коне пак ще бие дизела (макар и с малко).
В следващата ера на CR и PD поради сериозните разработки в областта на дизела се стигна до там че при дизел и бензин с едни и съши коне дизела бие и на вървене и на усещане за вървене, за доускорение няма да говоря там направо отвява

НО - "но"-то е голямо - каквото и да си говорим дизела не обича да седи дълго във високи обороти, а и не е ефективен в тях - след 3500-4000 вече няма приток на конски сили и всичко приключва. Смятам че износването му е сериозно ако се кара "на ръчка" и постоянно е във високите обороти. Бензина е по издръжлив на "издевателства" и яко "ръчкане" но разхода му може да стане страшен при такова каране, но тука говорим за спортно каране така че това не е от значение.
Ако се карат нормално дизелака има огромен ресурс, по-голям от на бензинов агрегат, заради работата в ниски оборотни режими - 1500-2500. Но ако се кара спортно мисля че по бързо ще се износи - голямата компресия + високи обороти води до по-слабо мазане с масло в цилиндрите и от там покачване на износването.
Уточнение: всичко по-горе казано за бензина е за атмосферен такъв. Ако бензина е с турбина спор не съществува изобщо

Сега сериите Льо Ман са друго нещо и тези дизели там не са като масовите - те са подготвени за "пържене"

Личен дизелов автомобил не е препоръчително да се кара така

-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Дизел vs. Бензин
Jetman написа:Уточнение: всичко по-горе казано за бензина е за атмосферен такъв. Ако бензина е с турбина спор не съществува изобщо
Напротив почти са равни. Там дизела обаче бие само в разход, доускорението и ускорението са или почти равни или бензина е леко по напред. Говоря за серийни коли с приблизително еднакви коне
П.П. Ето две сравнения на турбо-турбо
Ауди А6 http://www.zeperfs.com/en/duel1370-1371.htm
Голф 6 http://www.zeperfs.com/en/duel2980-2981.htm

Последна промяна от bnick на Съб 26 мар 2011 16:26, променено общо 1 път.
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Дизел vs. Бензин
Jetman написа:Да, не е много ясно за какво става дума - защото едно са ултра модерни супер коли, друго са модерните серийни автомобили и трето са нашите масови трактори с технологии от преди 5-10-15 години...
Примерно старите дизели предкамерните, както и чистия дизел нямат никакво ускорение или усещане за такова и стават само за икономия.
След това в ерата на ТДИ и директното впръскване нещата се подобряват - имаме огромен върщящ момент спрямо бензина и получаваме усещане за голямо ускорение но реално бензин със същите коне пак ще бие дизела (макар и с малко).
В следващата ера на CR и PD поради сериозните разработки в областта на дизела се стигна до там че при дизел и бензин с едни и съши коне дизела бие и на вървене и на усещане за вървене, за доускорение няма да говоря там направо отвява
НО - "но"-то е голямо - каквото и да си говорим дизела не обича да седи дълго във високи обороти, а и не е ефективен в тях - след 3500-4000 вече няма приток на конски сили и всичко приключва. Смятам че износването му е сериозно ако се кара "на ръчка" и постоянно е във високите обороти. Бензина е по издръжлив на "издевателства" и яко "ръчкане" но разхода му може да стане страшен при такова каране, но тука говорим за спортно каране така че това не е от значение.
Ако се карат нормално дизелака има огромен ресурс, по-голям от на бензинов агрегат, заради работата в ниски оборотни режими - 1500-2500. Но ако се кара спортно мисля че по бързо ще се износи - голямата компресия + високи обороти води до по-слабо мазане с масло в цилиндрите и от там покачване на износването.
Уточнение: всичко по-горе казано за бензина е за атмосферен такъв. Ако бензина е с турбина спор не съществува изобщо
Сега сериите Льо Ман са друго нещо и тези дизели там не са като масовите - те са подготвени за "пържене"![]()
Личен дизелов автомобил не е препоръчително да се кара така
Много хубави и верни неща си написал като цяло,с изключение на това за предкамерните дизели.Автора е споменал и за податливостта на тунинг,а в това отношение има доста добри постижения точно при предкамерни дизели,не че по-новите поколения не са добри де...

Re: Дизел vs. Бензин
Да за предкамерните си прав, аз говорех са сток двигатели, ако се тунинговат нещата стават други
Така е, бензиновия е леко напред, но специално тези ТФСИ и ТСИ мотори на VAG са направени със съображение за икономия и далеч не са някакви "бегачки". То по принцип икономичните бензиновите двигатели не са силната страна на VAG и за да отговорят на конкуренцията направиха тези ТСИ и ТФСИ с директно впръскване и малки турбини. Също така и да се вместят в новите EURO стандарти за емисии. Но по принцип бензина с турбо при едни и същи коне винаги ще бие дизел - по-бързо се развърта, тръгва от ниските като дизела но продължава да набира много след като дизела е свършил оборотомера. И не на последно място - по-лек е, а това е важно в дисциплината 0-100!
Поздрави

Напротив почти са равни. Там дизела обаче бие само в разход, доускорението и ускорението са или почти равни или бензина е леко по напред.
Така е, бензиновия е леко напред, но специално тези ТФСИ и ТСИ мотори на VAG са направени със съображение за икономия и далеч не са някакви "бегачки". То по принцип икономичните бензиновите двигатели не са силната страна на VAG и за да отговорят на конкуренцията направиха тези ТСИ и ТФСИ с директно впръскване и малки турбини. Също така и да се вместят в новите EURO стандарти за емисии. Но по принцип бензина с турбо при едни и същи коне винаги ще бие дизел - по-бързо се развърта, тръгва от ниските като дизела но продължава да набира много след като дизела е свършил оборотомера. И не на последно място - по-лек е, а това е важно в дисциплината 0-100!
Поздрави

- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дизел vs. Бензин
Значи да уточня - не визирам нито ултрамодерни дизели или бензини, нито ултрастари.Въпроса ми е като цяло за набори - примерно бензин '96 с дизел набор '96
Аз едно немога да разбера - дизела умирал след 4к оборота, а бензина продължавал да ускорява до 7-8.И какво от това, нали следва по-висока предавка за дизела?!Или имате предвид, че отнема време да се превключва, докато на бензина са по-дълги скоростите?Нещо не ми стана ясно.

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Дизел vs. Бензин
1. Дизела е с много по-дълги предавки заради липсата на обороти. Това съкращава преднината му от NM чувствително!
2. При равни коне спринта от 0 до 100 е приблизително равен, но турбо дизела е по-добър ъв всички други дисциплини
3. карам един от последните мотори 1,9 ПД - BPZ 115кс, чисто нов е и въпреки това мога категорично да заявя, че AHF е по-добър във всяко отношение!

2. При равни коне спринта от 0 до 100 е приблизително равен, но турбо дизела е по-добър ъв всички други дисциплини
3. карам един от последните мотори 1,9 ПД - BPZ 115кс, чисто нов е и въпреки това мога категорично да заявя, че AHF е по-добър във всяко отношение!

- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Дизел vs. Бензин
bnick написа:Jetman написа:Уточнение: всичко по-горе казано за бензина е за атмосферен такъв. Ако бензина е с турбина спор не съществува изобщо
Напротив почти са равни. Там дизела обаче бие само в разход, доускорението и ускорението са или почти равни или бензина е леко по напред. Говоря за серийни коли с приблизително еднакви коне
П.П. Ето две сравнения на турбо-турбо
Ауди А6 http://www.zeperfs.com/en/duel1370-1371.htm
Голф 6 http://www.zeperfs.com/en/duel2980-2981.htm
Сравнението хич не е меродавно. Моторите са с различни кубатури!

Сравнявай 2.0 TDI с 2.0 TFSI примерно.

- Stivi
- Мнения: 8374
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дизел vs. Бензин
Карам дизел и все пак ако не ме бъркат парите,ама толкова да не ме бъркат че дето се вика да се чудя какво да правя с тях със сигурност щях да карам някой напомпан бензинояд а не също толкова напомпан дизел
Просто разликата в разхода при големи скорости е убийствена при бензина !

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта