Въпрос за бас?

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Въпрос за бас?

Мнениеот k_garchev » Чет 24 мар 2011 22:17


Здравейте,взех си един бас,но незнам как точно да го вържа!Има четири извода за + и - !Четох из интернет,че се връзва различно за да работи на различни омове,правят се някакви мостове,но нищо не схванах!Пробвах но явно съм объркал нещо!Баса не свиреше както трябва,загря доста и миришеше на гадно!
Може ли някой да ми обясни как да го вържа и какви са начините на връзване,че за първи път виждам такъв с повече изводи!Може и нещо да не съм вързал както трябва и усилвателя!
Баса е този: :link Lanzar HRW124D
Усилвателя е този: :link Extreme 4600X
Няма да се разсърдя и някой да каже колко трябва да е голяма кутията за този бас?Какви размери да е?

Изображение
Изображение




Потребителски аватар
Stefaka
Мнения: 127
Регистриран на: Съб 03 апр 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за бас?

Мнениеот Stefaka » Чет 24 мар 2011 22:57


Последователно
Изображение

Паралелно
Изображение

Ако го свържеш последователно съпротивлението ти ще стане на 8 ома
а ако е паралелно ще стане на 2 ома

Друго не искам да ти казвам че може да те объркам :?

но схемата на теория е същата долу горе да добиеш някаква представа аз поне така се ориентирах и важното е да не объркаш + и -

ето я и моята
Изображение


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Въпрос за бас?

Мнениеот k_garchev » Чет 24 мар 2011 23:02


Stefaka написа:Последователно
Изображение

Паралелно
Изображение

Ако го свържеш последователно съпротивлението ти ще стане на 8 ома
а ако е паралелно ще стане на 2 ома

Друго не искам да ти казвам че може да те объркам :?

но схемата на теория е същата долу горе да добиеш някаква представа аз поне така се ориентирах и важното е да не объркаш + и -

Ами утре ще пробвам!А как е по добре да работи на 2 или на 8 ома?И може ли да се върже на 4ома?


Потребителски аватар
AE86
Мнения: 1076
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 12:22
Автомобил: Jetta mkII
Двигател: PN 1989
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за бас?

Мнениеот AE86 » Чет 24 мар 2011 23:07


Голямо животно е това колега :)
Тук има примерни размери за Бас каса :
Мисля,че с обем около 80 литра ще е идеалната среда за този Ланзи
Прикачени файлове
Lanzar HRW124D.JPG


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Въпрос за бас?

Мнениеот k_garchev » Чет 24 мар 2011 23:18


Stefaka написа:Изображение

Значи + и - са ти вързани за усилвателя предполагам(тези в ляво на снимката)!А този жълтия кабел,който излиза от + (десния на снимката) къде отива?


Потребителски аватар
Stefaka
Мнения: 127
Регистриран на: Съб 03 апр 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за бас?

Мнениеот Stefaka » Чет 24 мар 2011 23:23


на 4 ома не може да се свърже.
за 2 ома стъпалото трябва да издържа това напрежение.
някой казват че на 2 ома мощноста била по голяма а други казват че било пълни глупости.
а 8 ома че звука е по качествен и било по слабичко.
аз нямам лично виждане и нямам представа как е по добре
просто ти сформирам на много кратко това което съм чел.
изчакаи и други по копетентни мнения от моето :wink:


по този начин го връзваш на 8 ома
Изображение

Последна промяна от Stefaka на Чет 24 мар 2011 23:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Въпрос за бас?

Мнениеот k_garchev » Чет 24 мар 2011 23:25


Stefaka написа:на 4 ома не може да се свърже.
за 2 ома стъпалото трябва да издържа това напрежение.
някой казват че на 2 ома мощноста била по голяма а други казват че било пълни глупости.
а 8 ома че звука е по качествен и било по слабичко.
аз нямам лично виждане и нямам представа как е по добре
просто ти сформирам на много кратко това което съм чел.
изчакаи и други по копетентни мнения от моето :wink:

Ще може ли да ми обясниш и как си вързал твоята от снимката!Ако я обработиш и с пейнт най-добре!


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Въпрос за бас?

Мнениеот Peteff » Пет 25 мар 2011 8:47


Според мен си го вържи на 2-та канала . Един канал на едната намотка и още един на другата . Така ще си свири на 4 ома . Не видях какви ватове ти е усилвателя . Ако примерно ти е много силен усилвателя за този бас може да го свържеш на 8 ома , ако пък ти е слаб усилвателя спрямо говорителя - на 2 ома - по схемите на колегите по горе .


Потребителски аватар
Stefaka
Мнения: 127
Регистриран на: Съб 03 апр 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за бас?

Мнениеот Stefaka » Пет 25 мар 2011 9:20


Peteff написа:Според мен си го вържи на 2-та канала . Един канал на едната намотка и още един на другата . Така ще си свири на 4 ома . Не видях какви ватове ти е усилвателя . Ако примерно ти е много силен усилвателя за този бас може да го свържеш на 8 ома , ако пък ти е слаб усилвателя спрямо говорителя - на 2 ома - по схемите на колегите по горе .


Опа това не го прави не е добре за говоритела както каза колегата да го връзваш един канал към една намотка не е добре нищо лично колега Peteff но не е правилно. Ще намеря по късно точно защо не трябва да се свърва всяка намотка с отделен канал.


Потребителски аватар
Stefaka
Мнения: 127
Регистриран на: Съб 03 апр 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за бас?

Мнениеот Stefaka » Пет 25 мар 2011 9:49


Тук цитирам колегата kojuharov

В случаят, въпросният двунамотков говорител, е говорител с две намотки, галванично разделени помежду си(иначе казано нямат физическа връзка една от
друга, електрическа). Не бих казал, че е непрепорачително, ами забранено, да се свързват два канала на един усилвател
към отделните намотки на двунамотков говорител. Забранено е защото по- голямата част от автоусилвателите са
стерео, а идеята на стереото е да имаш 2 източника на звук, затова са ляв и десен канал. 2-те намотки на шпулата са за да може да се връзват или паралелно или
последователно, но към един сигнал винаги! Замисляйки се какво става, когато ги вържеш на различни сигнали (2 канала) и единият е дефазиран спрямо другия... особено ако е на 180 градуса... Едната намотка ще иска да бута напред
мембраната, другата назад и накрая резултата ще е 0, а може би и ако е стабилен, автоусилвателят, експеримента ще има фатален край.

Ето и един пост на radi_nrj

radi_nrj написа:
Rqhovo написа:и могат да се захранват от два отделни канала на сд например.Това се прави с цел по-силен и добър звук. :beer


Това не е вярно. Двунамоткови говорители има само басови като целта е дасе играе с общия импеданс на говорителя. Ако са 2 намотки по 4 ома имате възможност за свързване паралелно или последователно на 2-те намотки като общия импеданс ще е съответно 2 или 8 ома. На 2 ома ще свори по-силно а на 8 с по-малко кривоч защото тока през намотката ще е по-малък.

Силно НЕ препоръчвам да свързвате 2-те намотки на двунамотков бас към отделни усилватели защото една малка несиметричност в сигнала и ще стане грозно.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Въпрос за бас?

Мнениеот Peteff » Пет 25 мар 2011 10:01


незнам , може и да си прав колега . така си мислех просто .


Потребителски аватар
steli
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
Автомобил: Голф2
Двигател: ЕZ 1989
Местоположение: Pleven

Re: Въпрос за бас?

Мнениеот steli » Нед 27 мар 2011 12:53


Ако крайното стъпало на усилвателя ти е 4 или повече ома не го вързвай на 2,защото ще изгори усилвателя.Причината е,че при по-малко съпротивление през усилвателя ще протече по-голям ток и той ще направи белята!!!


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Въпрос за бас?

Мнениеот IvailoOo » Нед 27 мар 2011 17:06


Днес явно ми става нещо..пак не схванах.. Защо да не може да се върже към 2-ка канала на усилвателя... а и в цитата на колегата radi_nrj пише да НЕ се връзва към различни усилватели.Тук става дума за 1,ако съм разбрал праилно... СЛедователно не би трябвало да има прблеми понеже работят на еднаква честота



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта