Кога ще "тръгнат" колонките със 100 процентовия биодизел?
Re: Кога ще "тръгнат" колонките със 100 процентовия биодизел?
Тази вечер по новините казаха, че варианта с отпадане на биодизела, че намали цената само с 1 ст. затова се отхвърля!
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Кога ще "тръгнат" колонките със 100 процентовия биодизел?
Биодизелът не е по-евтин за производство от минералния. Но не го товарят с данъци и акцизи и затова трябва да е по-евтин.
Всеки двигател може да понесе определено процентно съсдържание на биодизел в горивото.
Повечето съвременни тракторни двигатели около и над 100-120 kW (не се смейте, защото са по-съвършени и модерни от тези в автомобилите), които са произведени след началото на 2010 могат да ползват 100% биодизел , НО трябва да се спазват следните правила и процедудури:
- биодизелът трябва да е естерифициран
- масленият филтър, маслото и горивният филтър трябва да се сменят 2 пъти по-често, отколкото при употреба на минерален дизел
- трябва да се следи за вода в горивото по-често (тракторните филтри имат прозрачни утайници и там се следи
)
- производителите препоръчват монтиране на допълнителен филтър за гориво
- може да се наложи подгряване на горивото в резервоара
- да се следят гумените съединения и маркучи за течове
Може да се ползва до 20 % биодизел без допълнителни модификации (само трябва да е 20% европейски биодизел).
Ниските температури са проблем за биодизела.
Това е за common-rail двигатели. PD двигателите малко по малко отпадат от тракторите и нямам представа дали за тях важат същите неща.
Дизелите с предкамерно впръскване си работят на биодизел и на олио, но определено личните ми наблюдения показват, че си обичат повече минералния дизел.
Личният ми извод от цялото това нещо е, че леките коли е по-добре да се карат с нормална нафта. Те са си направени да са икономични и няма нужда от пъхане на таралеж в гащите.
Вече който е решил да си кара стария дизел на олио - решил го е, направил го е.
При положение обаче, че една нова common-rail-ска дюза за лек автомобил отива към 1500-2000 лева - биодизел, не мерси. Поне според мен.
Всеки двигател може да понесе определено процентно съсдържание на биодизел в горивото.
Повечето съвременни тракторни двигатели около и над 100-120 kW (не се смейте, защото са по-съвършени и модерни от тези в автомобилите), които са произведени след началото на 2010 могат да ползват 100% биодизел , НО трябва да се спазват следните правила и процедудури:
- биодизелът трябва да е естерифициран
- масленият филтър, маслото и горивният филтър трябва да се сменят 2 пъти по-често, отколкото при употреба на минерален дизел
- трябва да се следи за вода в горивото по-често (тракторните филтри имат прозрачни утайници и там се следи

- производителите препоръчват монтиране на допълнителен филтър за гориво
- може да се наложи подгряване на горивото в резервоара
- да се следят гумените съединения и маркучи за течове
Може да се ползва до 20 % биодизел без допълнителни модификации (само трябва да е 20% европейски биодизел).
Ниските температури са проблем за биодизела.
Това е за common-rail двигатели. PD двигателите малко по малко отпадат от тракторите и нямам представа дали за тях важат същите неща.
Дизелите с предкамерно впръскване си работят на биодизел и на олио, но определено личните ми наблюдения показват, че си обичат повече минералния дизел.
Личният ми извод от цялото това нещо е, че леките коли е по-добре да се карат с нормална нафта. Те са си направени да са икономични и няма нужда от пъхане на таралеж в гащите.
Вече който е решил да си кара стария дизел на олио - решил го е, направил го е.
При положение обаче, че една нова common-rail-ска дюза за лек автомобил отива към 1500-2000 лева - биодизел, не мерси. Поне според мен.
- Presian
- Мнения: 490
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 17:30
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: BAG
- Местоположение: Пловдив
Re: Кога ще "тръгнат" колонките със 100 процентовия биодизел?
aRoGaNsS написа:Значи ще си изпържа мекиците и ще наливам олиотоа иначе тия "нови" горива и тем подобни са направане за новите коли а не за моя голф който е на 13години
Ми то тука някъде имаше тема за кои коли точно (кодове на мотори) става тоя биодизел и за кои не става. Ама ме мързи да я търся 'щото още съм пиян

- aRoGaNsS
- Мнения: 412
- Регистриран на: Съб 09 окт 2010 9:40
- Автомобил: Golf 4 TDI GTI
- Двигател: 1.9 ARL 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Кога ще "тръгнат" колонките със 100 процентовия биодизел?
http://www.ekozora.com/products/biodiesel.html четох материала 2 пъти и не разбрах тази станция в Бг ли е ?!
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 12:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vidin
Re: Кога ще "тръгнат" колонките със 100 процентовия биодизел?
Една от разликите в цените на обикновен дизел и там всякакви макс пауъри на ОМВ е , че по-скъпият съдържа по-малко биодизел!Апропо-"пъмп дюз" до 6% биогориво по книжка.
- Presian
- Мнения: 490
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 17:30
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: BAG
- Местоположение: Пловдив
Re: Кога ще "тръгнат" колонките със 100 процентовия биодизел?
ruslanmilev написа:Една от разликите в цените на обикновен дизел и там всякакви макс пауъри на ОМВ е , че по-скъпият съдържа по-малко биодизел
другата по-съществена разлика е, че по-скъпият дизел и бензин на OMV се правят и доставят от Австрия и Германия. Всичко друго е Lukoil постичка,т.е. бошлаф работа...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта