Ксенон на фаровете за мъгла на Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ксенон на фаровете за мъгла на Б4

Мнениеот zfa159 » Сря 30 мар 2011 23:24


Ами в Петък ходих до Гърция...там нямаше нито един човечец с монтиран афтърмаркет ксенон....разминах се с общо 10-тина такива коли,всичките до една с БГ номера ;) .Вероятно има и изключения - и в БГ не можеш да караш без Гражданска Отговорност,ама много хора го правят и ги боли фара...същото е...и те не обичат да си спазват законите,макар че глобите им са доста по-солени...ама за 300км в Гърция никъде нямаше нито един КАТ-аджия,а ако в БГ го забранят ксенона, долу до колата ще ме чакат поне 4-ма, да се кача,за да ми връчат акт-а мигновено...понеже тук е така. :screwy
Едва ли греша,защото вече е факт,че с афтърмаркет ксенон,не можеш да минеш преглед - даже не вярвах на познат,който с това се занимава и ми навря наредбата на бившото "ДАИ" ,вече "ИААА" (изпълнителна агенция автомобилна администрация) и пробвах със служебната ни кола - ми докато не дадох 10лв,не искаше да ме пусне (не само заради ксенона,ама изтъкна и него и каза и той,че имат забрана да пускат коли с ксенон). Остава да видим какво точно ще гласи закона и какво ще измислят.Говори се,че нямало да важи за фарове с лупи и без стъкло с ребра,говори се,че всичко,което няма да е заводско,няма да се допуска...никой не знае точно...иначе в много държави в ЕС е забранено и става само,ако фаровете,които си сложил,имат съответния сертификат -> " E-mark of conformity / approved for street use " .Та не е много ясно какво точно ще е,ама е въпрос на време да измислят тесла.
А темата за Е-mark и CE-mark е дебела и трудно би могла да се обясни нито на служителя на КАТ,нито на Технотест,където вероятно биха пратили кола,с одобрени от ЕС фарове за ксенон,който обаче в БГ ще да е забранен,понеже колата е на 20 години и не е "заводски".
Ето тук човека пише за какво иде реч -> Цък
:beer




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Ксенон на фаровете за мъгла на Б4

Мнениеот Winner25 » Сря 30 мар 2011 23:45


zfa159 написа:...говори се,че всичко,което няма да е заводско,няма да се допуска...

Интересно ми е само кой ще определя кое е заводско и кое не :Mr Green Fun

п.п. В Гърция забранен ли е ксенона :roll:


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ксенон на фаровете за мъгла на Б4

Мнениеот sashot » Чет 31 мар 2011 6:52


Winner25 написа:
zfa159 написа:...говори се,че всичко,което няма да е заводско,няма да се допуска...

Интересно ми е само кой ще определя кое е заводско и кое не :Mr Green Fun

п.п. В Гърция забранен ли е ксенона :roll:



Определянето е много лесно. Оптиката на фаровете има маркировка, която еднозначно показва за конвенционални крушки ли е предназначена или за ксенонови. Освен това, фаровете с ксенонови крушки задължително са комплектувани с пръскалки за измиване и автоматичен коректор на наклона.
В Русия също миналата година забраниха незаводския ксенон. За Западна Европа да не говорим.

По темата. Използването на ксенонови крушки във фаровете за мъгла, ако не са с цветова температура около 3000 К е абсолютно безмислено от гледна точка на подобряване на видимостта в мъгла, дъжд, снеговалеж и е чиста гъзария, която би трябвало да е наказуема. Както е безмислено и е наказуемо и използването на фаровете за мъгла при добра видимост.
Дори и когато спектърът на ксеноновите крушки, поставени в стандартни фарове за мъгла е в зоната на жълтото, почти винаги има повишено заслепяване на насрещно движещите се, защото оптиката (рефлектори, лупи, стъкла)на тези фарове не е предназначена за ксенонови крушки, липсва фароизмиващо устройство и автоматичен коректор на ъгъла. Освен това, поради, като правило, ниското си разположение, стъклата на тези фарове, след време се надраскват и драскотините предизвикват неприятни, за насрещно движещите се, отблясъци.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ксенон на фаровете за мъгла на Б4

Мнениеот zfa159 » Чет 31 мар 2011 8:07


Извинявам,се оспамихме така жестоко темата на колегата с нашите душевни излияния за ксенона,ама наистина ако го забранят след 2-3 месеца,тогава няма никакъв смисъл да си дава парите за ксенон на халогените.Силно се надявам да го забранят,колко забраниха и Трабант-четата ама едва ли :drinking:
Напълно вярно,освен това,че винаги са със саморегулиране и измиващо устройство...при доста стари ,но мега луксозни модели около 2000-та година (разни Мерцедес-и предимно) няма автоматично регулиране,измиващо устройство има,само ако си го поръчаш.Доколкото съм разглеждал и на Пасат В5.5 W8,който заводски е със ксенон (обслужваме си при нас един такъв и сваляхме няколко пъти фаровете) няма автмоатично регулиране,но пък измиващо устройство има,да .При по-новите коли,ако колата не е по-висок клас,но си я поръчаш с ксенон,авт. регулиране пак остава като допълнителна екстра.
За фаровете за мъгла и аз споделям мнението на колегата.
За това как се определя дали е "заводски" или не е доста просто - не достатъчно технически грамотния полицай,който явно,че не може еднозначно да определи дали е заводски или не,ако се осъмни,пише ти акт,спира ти колата от движение и я праща на Технотест и те там вече,срещу една кофа с пари,определят дали е заводски или не и готово :screwy mhihi
Всичко зависи от това какъв точно ще бъде закона и какво ще пише вътре.Това,за Е-марката из целия ЕС не е проблем - фара има сертификат,че става за ксенон и е годен да се ползва в нормални условия (не само на писта) и съответно си го купуваш,слагаш,минаваш си на ГТП с тях и си напълно редовен....ама тук не е точно така.В Испания ти трябва Е-марка дори за фолиото по прозорците и няма минаване на ГТП ако нямаш,както и за затъмнени стопове,диодни такива и всякакви други глупости. Ако закона позволява с подходящи средства,да се кара с ксенон или с одобрени за целта фарове,готово - има фарове за по 500-600лв с лупи и одобрени,поне за ЕС.Аз даже гледах тези за Пасат В3...малко са грозни ама трудно мога да преживея ксенона :
http://www.orange-tuning.de/shop/dectane-passat-design-headlightset-black-p-15716.html


Потребителски аватар
gogo_TDI
Мнения: 104
Регистриран на: Сря 31 мар 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Ксенон на фаровете за мъгла на Б4

Мнениеот gogo_TDI » Чет 31 мар 2011 13:11


мерси колеги,аз съм на късите с 4300К...преди три дена минах преглед,никой нищо не ми каза!!!!!! :да: а колкото до фаровете за мъгла,колко К да сложа че да има макс.ефект.....не ми се вярва да спрат ксенона!!!!!! :screwy то халогенната крушка няма нищо общо с ксенона....!и по нашите пътища с дупки... scare ....поздрави


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Ксенон на фаровете за мъгла на Б4

Мнениеот kristianatanasov » Чет 31 мар 2011 13:25


gogo_TDI написа: а колкото до фаровете за мъгла,колко К да сложа че да има макс.ефект.....н

3000к!!!
Изображение
Какъв ти е цокъла на халогените?май беше H1?!?!
Аз H3 си ги поръчах от тук:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 5887489661
доколкото знам предлагат и комплекти,разровисе-само крушките излизат 20лв.


Потребителски аватар
gogo_TDI
Мнения: 104
Регистриран на: Сря 31 мар 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Ксенон на фаровете за мъгла на Б4

Мнениеот gogo_TDI » Чет 31 мар 2011 14:05


а ако сложа пак 4300К,визуалния ефект ще е :да: а на пътя как ще е ???


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Ксенон на фаровете за мъгла на Б4

Мнениеот sashot » Пет 01 апр 2011 6:45


На мокър асфалт, а когато се налага наистина да се ползват фаровете за мъгла по предназначение, асфалтът почти винаги е мокър, ефектът ще е зле, особено когато асфалтът е тъмен. И колкото по-висока е цветовата температура, толкова по-зле ще е.
Ако разбира се става дума за ефект като осветеност, а не за ефект за гъзария.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: fabia6300 и 119 госта