Напомпването е вече факт!Мислих,мислих и викам да става квото ще става ама поне да знам че сме пробвали.А Емо от Монтана(emiltd се пише тук) беше толкова убедителен че просто не ме сдържаше в СТЗ и вече е вчера,4 април, отпраших за Монтана.Към 11:30 бях посрещнат от Емича все едно съм му първи братовчед

на паркинга на Техномаркет,веднага се вдигна капака и започнахме да набелязваме точките от дневния ред за силов тунинг.Аз се бях подготвил леко за целта по съветите на Емо по тел-налях ново масло Репсол,качих почти нова скоростна кутия,промих основно охладителната уредба и налях нов антифриз,правих профилактика на двигателя с един препарат,който чисти дюзите и още някои дребни нещица.Поради проблеми с инсталацията не успяхме веднага да почнем с това,за което бях дошъл,че предната вечер ми се избуши таблото и започнахме първо елтунинг

Лека полека нещата си дойдоха на мястото и започна същинската част.Сложихме спортен филтър и изолирахме картерните газове.Усетих лееко подобрение 15-ските вече не тежаха толкова.Аз по принцип си дойдох с права генерация, така че подобреното вдишване си имаше и добро издишване.Започна най-важната операция-натягането на турбото(Гарет Т2).Тука почнаха мъките-шпилката на уестгеита просто не искаше да мръдне,клеясала от 20 години служба.Първо се мъчихме в сервиз,където работи едно приятелче на Емо със златни ръце,ама просто в момента ми изскочи от главата името му.Свърши работното време и се преместихме в гаража с канал на това момче.След поне час мъки(аз почти се примирих с мисълта че просто няма да стане) пича успя да навие заветния сантиметър от шпилката в корпуса на уестгейта,което според това което запомних кара един клапан да освобождава по-късно налягането и така турбото нагнетява повече.Качихме се веднага да пробваме колата.Тука ставаше нещо-15-ките свиреха като цигулки при тръгване

И колата ми нещо се беше разсърдила,определено реагираше по нервно на настъпванията на най-десния педал

Дойде финалната фаза-пуснахме гориво от помпата-навива се няколко пъти пак една шпилка с отвор за права отвертка и повишихме оборотите.Тука стана страшно-колата се разяри,никога не съм очаквал дизел да стартира така на първа,а по нагоре направо не влиза в пътя.Убеден съм,че в момента е над 100 коня,просто разликата е огромна.Освен това разхода по думите на Емо дори ще падне(когато не се пържи),а това което ми направи впечатление е,че през целия обратен път до София двигателя не вдигна по висока температура от 70-75 градуса-според Емо заради повечето въздух и гориво,които постъпват.Само едно ме тревожи-разположението на кулера ми отгоре на двигателя,до акумулатора.Не ми се струва че става добро охлаждане,трябва да го преместя.Но засега това.Много съм доволен,постигнахме една пъргава ежедневна кола,която върви доста приятно и би се опънала на бензини на същите коне.Определено нещата,които Емо ми е писал тук се случиха наяве,покриват се едно към едно.Колата си върви перфектно,дано нещо не даде фира.Това е от мен засега,но тунинг проекта тепърва набира скорост

P.S За малко да забравя-звукът от съскащата турбина и филтър са неописуеми,особено при пържене на втора само тва се чува
