Пасат Б5 Смяна носачи
-
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
- Автомобил: Passat 9 Elegance
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Смяна носачи Пасат Б5
Тази вечер ще пробвам да развия тампоните и след това да ги стегна на спусната кола да видим ще има ли разлика.
Re: Смяна носачи Пасат Б5
sklimoto написа:Тази вечер ще пробвам да развия тампоните и след това да ги стегна на спусната кола да видим ще има ли разлика.
Така се прави задължително.
Иначе скоро пак ще сменяш носачи и от там ще тръгне легенда ,че Б5 имат най скапаните носачи.
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Смяна носачи Пасат Б5
за горни носачи,4.7 см от края на чашката която държи пружината.
-
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
- Автомобил: Passat 9 Elegance
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Смяна носачи Пасат Б5
Развих-завих промяна няма.Явно окото нещо ме лъже, защото новите носачи- горните, са още лъскави и ги виждам като погледна колата от страни. 4-5 метра.Преди не ми е правило впечатление.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Смяна носачи Пасат Б5
Burner_inc написа:passatcho_stz написа:Ето на това му викам издръжливост на моя Паско 3
за 400 000 хил от които 200 000 в БГ съм сменил само 2 тампона на носача и едни амортесьори и то и задните пружини които се бяха счупили от претоварване
И всичко това за 400 лв
Сменил си само 2 тампона, но караш кола на 20 години, която няма нищо общо с комфорта и безопасността на Б5
Аман от разбирачи - голфа да не би да вози по-комфортно
- masiven
- Мнения: 162
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
- Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна носачи Пасат Б5
Аман от разбирачи - голфа да не би да вози по-комфортно
Аман от пристрастни - Със сигурност вози по добре от лимузините 1991-во лето.
- Marto_VN
- Мнения: 517
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Смяна носачи Пасат Б5
не мога да разбера какво толкова лошо има в тея носачи...
Не е ли едно и също да смениш примерно 5 носача за около 150 лева или една щанга за същите пари?! ( не съм смятал цени но е горе долу така)
Хич не са кашкавалени носачите , и хубавото им е че са много и когато 1 или 2 се поразбият , не тропа като селска каруца, моята така беше цялата предница за смяна и торпаха само биалетите дето са по 25 лева .. явно много са скъпи
По принцип през дупките "потропват" амортесьорите защото са газови те така си тропкат
Аз съм си доволен от возията и въпреки ,че ми тракат спирачните апарати заради водачите , не ми пука особено, пускам си музичката и всичко си е оки. Пък и хем ще ме чуват някой заблудени пешеходци
Просто не ми се дават излишни пари и не ми се занимава да ги правя..
За мен в една кола е важно - двигател,спирачки,разход и окачване когато се наложи да се прави..
другото са подробности.. все пак не караме нови коли
Не е ли едно и също да смениш примерно 5 носача за около 150 лева или една щанга за същите пари?! ( не съм смятал цени но е горе долу така)
Хич не са кашкавалени носачите , и хубавото им е че са много и когато 1 или 2 се поразбият , не тропа като селска каруца, моята така беше цялата предница за смяна и торпаха само биалетите дето са по 25 лева .. явно много са скъпи

По принцип през дупките "потропват" амортесьорите защото са газови те така си тропкат
Аз съм си доволен от возията и въпреки ,че ми тракат спирачните апарати заради водачите , не ми пука особено, пускам си музичката и всичко си е оки. Пък и хем ще ме чуват някой заблудени пешеходци

Просто не ми се дават излишни пари и не ми се занимава да ги правя..
За мен в една кола е важно - двигател,спирачки,разход и окачване когато се наложи да се прави..
другото са подробности.. все пак не караме нови коли

- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Смяна носачи Пасат Б5
Приятел си взе от тях http://cgi.ebay.co.uk/SUSPENSION-CONTRO ... 35b0c3652f носачи за БМВ-то,вече 3 месеца кара нацели огромна дупка ,скъса предните две гуми но носачите издържаха. Скоро ходих на стенд и пичовете от стенда ми казаха да не си давам парите за нови а да си рециклирам старите.Горните десни два са ми такива от близо година и не са мръднали.Сега гледам взели са да се късат тампоните на горните носачи но от ляво и мисля да си поръчам тампони от тук http://www.polyurethan.me/contacts.htm .Да поясня ,че не правя реклама на никой просто споделям с вас!
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Смяна носачи Пасат Б5
С тези пластмасови тампони дето мислиш да ги слагаш верно ще сменяш носачи всеки месец
- ФЕРАРИСТ
- Мнения: 37
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна носачи Пасат Б5
KirilGeorgiev написа:С тези пластмасови тампони дето мислиш да ги слагаш верно ще сменяш носачи всеки месец
И защо всеки месец?
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Смяна носачи Пасат Б5
Защото са много по твърди и цялото напрежение и вибрации ще се обират от шарнира
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна носачи Пасат Б5
Мда,това за шарнира и аз си го помислих,защото на приложеното в сайт-а клипче се вижда,че обикновения се мести и обира ударите,а другия е неподвижен.При опо-сериозни условия,като нашите,това е доста лошо качество, защото при удар на гумата в нещо, се поема някаква енергия от гумата,джантата и лагера,след тях вече от тампоните на носача, шарнира и кормилния накрайник.Когато тампона на носача не помръдва,енергията остава за сметка на останалите неща и да,няма да сменяш тампони,а ще цепиш гуми,ще кривиш джанти,ще сменяш шарнири,ще сменяш лагери на главини и други подобни.
Ако е трябвало тампона да е плътен,макар и гумен,VW са щяли да го направят.Плътни са слагали само в началото на призовдство на Голф 3 с 2Е и ABF двигатели и още 1-та година са ги спрели от производсво и са ги заместили с такива като на В3 (с отвори за поемане на усуквания и вибрации).Тампона е гума,тя се усуква и поема удар,нито шарнира,нито лагера са гумени,за да могат да поемат усукванията,без да се подбиват сачмите на лагера,както и тефлона в шарнира.
Не успорвам новата технология,дори напротив,защото има предимства - по-дълъг живот,по-стабилен тампон,значи по-малко изменение в геометрията на ходовата част при по-рязка маневра (няма да се сплесква),което значи по-добра стабилност,няма гумите да се изместват толкова напред-назад при рязко тръгване и рязко спиране и т.н.,което пак има общо със стабилността,ама технолога на тези тампони,едва ли ги е мислил за нашите условия,където никаква ходова част не е в състояние да поеме тези удари и неравности.
Ако е трябвало тампона да е плътен,макар и гумен,VW са щяли да го направят.Плътни са слагали само в началото на призовдство на Голф 3 с 2Е и ABF двигатели и още 1-та година са ги спрели от производсво и са ги заместили с такива като на В3 (с отвори за поемане на усуквания и вибрации).Тампона е гума,тя се усуква и поема удар,нито шарнира,нито лагера са гумени,за да могат да поемат усукванията,без да се подбиват сачмите на лагера,както и тефлона в шарнира.
Не успорвам новата технология,дори напротив,защото има предимства - по-дълъг живот,по-стабилен тампон,значи по-малко изменение в геометрията на ходовата част при по-рязка маневра (няма да се сплесква),което значи по-добра стабилност,няма гумите да се изместват толкова напред-назад при рязко тръгване и рязко спиране и т.н.,което пак има общо със стабилността,ама технолога на тези тампони,едва ли ги е мислил за нашите условия,където никаква ходова част не е в състояние да поеме тези удари и неравности.
- ФЕРАРИСТ
- Мнения: 37
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна носачи Пасат Б5
Предполагам че сте(или не) разбрали че ние правим въпросните тампони.....тва с шарнирите че се разбиват от полиуретановите тампони е доста интересен дебат, към който се подхожда малко повърхностно.....приема се че като тампона прави и поема повече движение, то шарнира трае по дълго......това не обяснява защо като му се разбият тампоните на окачването и хората ги сменят - би значело че разбитите тампони направо ще са мехлем за шарнирите........
Основното предназначение на шарнира е да държи нещо фиксирано в едно положение(било то макферсон, шенкел и пр.) като за опора се ползва носач закрепен към нещо неподвижно(мост на колата или купето) последством тампон. Шарнира е с кръгла форма, защото трябва да извършва все пак някакво движение, обикновенно само в две посоки - нагоре - надолу, като приемем че в случая на Пасат предните шарнири основно просто слизат нагоре надолу с "макферсона".......е да - въртят се и по оста си, но износването там е минимално.....
Носач с шарнир влиза в дупка - какво се случва?
- Окачването слиза рязко надолу и също така се качва нагоре - шарнира винаги поема едно и също усилие независимо дали тампона ще е нормален или по твърд - движението в тампона е за да се омекоти "удъра" между носача и купето(или моста) - колкото е по твърд тампона, толкова повече тоя "удър" ще се усеща.....мисля че малко биха оспорили това твърдение......
ПРи по мек тампон шарнира извършва повече движение в облото гнездо в което е поставен докато попада в дупка, защото тампона не го държи толкова добре фиксиран към моста(или купето) посредстнвом носача.
При по твърд тампон шарнира извършва по малко движение в гнездото си, защото тампона по малко подава и го държи фиксиран, но това се "усеща" повече от шасито, или моста.......
Мисля че не е особенно трудно да си представи човек движението на даден шарнир на един носач с тампон който се движи повече, и по малко....
Мога да се съглася че по едни или други усещания возията става по твърда, макар че точната дума е "по - директна", мога да се съглася че понякога изключително необяснимо едни и същи тампони смазани по едни и същ начин на една кола карат без проблем,на друга почват да скърцат след година.......тва е проблемче с който всички производители на полиурет тампони се сблъскват.....но тва твърдение че тия тампони разбиват шарнирите по мое мнение е изключително неточно......
При положение че компании като Пауърфлекс, СуперПро, Суперфлекс, Енерджисуспенжън и прочее продават само тампони, а не и шарнири, предполагам да вас значи че обикновенния западен юзър си взима тия тампони, и си ги слага на стоковите носачи, с стоковите шарнири.....значи той маха стария си тампон, и слага полиуретанов.....не сменя шарнира......какъв е извода......ако масово тия тампони разбиваха шарнирите тия компании отдавна да са хлопнали кепениците, щото никой няма да си махне стоковия тампон от носач с здрав(макар и на обределен пробег) шарнир, и да сложи тампони дето допълнително да скъсят живота на шарнира......а след като шарнира замине те трябва да хвърлят носача......отделен е въпроса че полиуретановия тампон на запад е доста по скъп от обикновенния......
Мисля че този довод на тоя етап е достатъчен......
Полиуретановите тампони са продукт който е изключително трудно да се наложи в БГ, особенно при условията у нас, особенно при нагласите на българина.....напълно разбирам резервите който има към това, признавам че при Ауди и Фолксваген тези неща са по особенни поради доста сложното окачване........при един Голф 2-3-4 или БМВ Е39 нещата са доста по лесни.....
Бизнесат с резервни части на автомобилопроизводителите е доста сериозен, и те нямат сметка да правят неща който да издържат много, особенно след периода на гаранцията на автомобила който те дават......
Плюс това всичко е компромис - ако някой иска повече комфорт за сметка на издържливост - има нормални тампони......има и полиуретанови за тия дето искат обратното......идеално щастие няма - особенно по пътищата на БГ.....
Това е точно така, когато преди не разглеждах окачването като комплекс от няколко елемента с различно предназначение, логиката ми беше абсолютно същата, и аз бях доста убеден в нея.......при едно стандартно окачване, независимо дали ще е от 8 предни носача или само от два, винаги, абсолютно винаги предназначението на носачите и тампоните е да държат максимално стабилно елемента който има основното предназначение да обира ударите от дупки и препятствия по пътя - амортисьора и пружината - това е основното което абсорбира, поема и омекотява удара от дупката или препятствието към гумата......насача е това чието предназначение е да държи тая комбинация(аморт и пружина) в точно определено положение, като шарнира е забит там за за да постигне движение нагоре - надолу на носача......и колкото повече движение му позволява тампона(бидейки по мек или твърд) толкова повече ще се движи шарнира......и съответно разбирате какво произтича от това......
Основното предназначение на шарнира е да държи нещо фиксирано в едно положение(било то макферсон, шенкел и пр.) като за опора се ползва носач закрепен към нещо неподвижно(мост на колата или купето) последством тампон. Шарнира е с кръгла форма, защото трябва да извършва все пак някакво движение, обикновенно само в две посоки - нагоре - надолу, като приемем че в случая на Пасат предните шарнири основно просто слизат нагоре надолу с "макферсона".......е да - въртят се и по оста си, но износването там е минимално.....
Носач с шарнир влиза в дупка - какво се случва?
- Окачването слиза рязко надолу и също така се качва нагоре - шарнира винаги поема едно и също усилие независимо дали тампона ще е нормален или по твърд - движението в тампона е за да се омекоти "удъра" между носача и купето(или моста) - колкото е по твърд тампона, толкова повече тоя "удър" ще се усеща.....мисля че малко биха оспорили това твърдение......
ПРи по мек тампон шарнира извършва повече движение в облото гнездо в което е поставен докато попада в дупка, защото тампона не го държи толкова добре фиксиран към моста(или купето) посредстнвом носача.
При по твърд тампон шарнира извършва по малко движение в гнездото си, защото тампона по малко подава и го държи фиксиран, но това се "усеща" повече от шасито, или моста.......
Мисля че не е особенно трудно да си представи човек движението на даден шарнир на един носач с тампон който се движи повече, и по малко....
Мога да се съглася че по едни или други усещания возията става по твърда, макар че точната дума е "по - директна", мога да се съглася че понякога изключително необяснимо едни и същи тампони смазани по едни и същ начин на една кола карат без проблем,на друга почват да скърцат след година.......тва е проблемче с който всички производители на полиурет тампони се сблъскват.....но тва твърдение че тия тампони разбиват шарнирите по мое мнение е изключително неточно......
При положение че компании като Пауърфлекс, СуперПро, Суперфлекс, Енерджисуспенжън и прочее продават само тампони, а не и шарнири, предполагам да вас значи че обикновенния западен юзър си взима тия тампони, и си ги слага на стоковите носачи, с стоковите шарнири.....значи той маха стария си тампон, и слага полиуретанов.....не сменя шарнира......какъв е извода......ако масово тия тампони разбиваха шарнирите тия компании отдавна да са хлопнали кепениците, щото никой няма да си махне стоковия тампон от носач с здрав(макар и на обределен пробег) шарнир, и да сложи тампони дето допълнително да скъсят живота на шарнира......а след като шарнира замине те трябва да хвърлят носача......отделен е въпроса че полиуретановия тампон на запад е доста по скъп от обикновенния......
Мисля че този довод на тоя етап е достатъчен......
Полиуретановите тампони са продукт който е изключително трудно да се наложи в БГ, особенно при условията у нас, особенно при нагласите на българина.....напълно разбирам резервите който има към това, признавам че при Ауди и Фолксваген тези неща са по особенни поради доста сложното окачване........при един Голф 2-3-4 или БМВ Е39 нещата са доста по лесни.....
zfa159 написа:Ако е трябвало тампона да е плътен,макар и гумен,VW са щяли да го направят.Плътни са слагали само в началото на призовдство на Голф 3 с 2Е и ABF двигатели и още 1-та година са ги спрели от производсво и са ги заместили с такива като на В3 (с отвори за поемане на усуквания и вибрации)
Бизнесат с резервни части на автомобилопроизводителите е доста сериозен, и те нямат сметка да правят неща който да издържат много, особенно след периода на гаранцията на автомобила който те дават......
Плюс това всичко е компромис - ако някой иска повече комфорт за сметка на издържливост - има нормални тампони......има и полиуретанови за тия дето искат обратното......идеално щастие няма - особенно по пътищата на БГ.....
KirilGeorgiev написа:Защото са много по твърди и цялото напрежение и вибрации ще се обират от шарнира
Това е точно така, когато преди не разглеждах окачването като комплекс от няколко елемента с различно предназначение, логиката ми беше абсолютно същата, и аз бях доста убеден в нея.......при едно стандартно окачване, независимо дали ще е от 8 предни носача или само от два, винаги, абсолютно винаги предназначението на носачите и тампоните е да държат максимално стабилно елемента който има основното предназначение да обира ударите от дупки и препятствия по пътя - амортисьора и пружината - това е основното което абсорбира, поема и омекотява удара от дупката или препятствието към гумата......насача е това чието предназначение е да държи тая комбинация(аморт и пружина) в точно определено положение, като шарнира е забит там за за да постигне движение нагоре - надолу на носача......и колкото повече движение му позволява тампона(бидейки по мек или твърд) толкова повече ще се движи шарнира......и съответно разбирате какво произтича от това......
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна носачи Пасат Б5
Аз нещо не разбирам 
Приемам,че говорим за Пасат В5.Там носачите освен тампон,имат и шарнир.Ако приемем,че тмапона е вечен,сменен със здрав от вашите,тогава какво правим със шарнира (който се разбива често преди тампона).Сменяме носача с нов,защото ремонтен шарнир няма...ама новия носач идва с нов тампон и тогава няма смисъл да избиваме стария поли тампон от стария носач и да го местим на новия,защото новия носач ще седи на колата,докато умре новия шарнир и после ще е заменен от следващия ,който пак идва с нов тампон.
За предимствата на технологията казах вече,че определено съм съгласен,че има предимства,ама на читав път.
За издържливостта на оригиналните - те карат по и над 200 000км по хубав път.В България нов носач,ако ще и оригинален да е,изкарва няма и 30 000км,а свален от морга и монтиран на колата,истински,изкарва над 50 000 преди да се разбие...така че качеството на заводските носачи на В5 не е никак лошо,просто нямаме пътища за тях,иначе определено не ги правят кофти,за да ги продават...избиват си парите от други неща,доста по-скъпи от носачите.90 и повече % от колите от Европа се внасят в БГ с оригиналните си носачи,а са на по 300 и повече хиляди км...тук скоро след покупката започва и драмата с носачите и тампоните.Говорил съм с не 1 и 2 немци,собственици някога на В3 или Голф 2 и никой нямаше спомен някога да е сменял тампон на макферсона отгоре или тампон на носач...а ние тук ги сменяме през няма и 10 000км...
Сега малко за шарнира - той представлява метален болт с ябълковидна глава,пресован в пластмасова (тефлонова) втулка.Съответно ако тампона не поеме удара от дупката,то шарнира остава обиращо звено,както и лагера,за който вече казах.Носача можем да го приемем за неподвижен,защото тампона е стегнат,тогава главината тръгва да се мести,а носача не се мести и шарнира поема енергията на удара...това води или до сплескване на пластмасовата му втулка или до сцепването и,след което вече шарнира има по-голяма хлабина и се доразбива след кратко време.Гумения тампон,който е заводския,е доста еластичен и поема удара еластично,без толкова резки натоварвания.Същото важи и за лагера.Няма причина фирмата призовидтел на теиз тампони,да преглага шарнири заедно с тях,лагери заедно с тях и т.н. защото по нормален път един такъв тампон,би имал чудесни и само положителни характеристики,защото по нормалния път няма да има дупка с големината на джанта 14-ка,която да може да влезе до половина и тем подобни глупости,каквито тук има колкото си искаме.Няма как да постигнем пълно щастие и ти също си го казал - всичко е въпрос на компромис...ако смениш тмапона с готин,ще смениш носача,заради шарнира,без значение дали носача ще умре 2 седмици по-рано или не ,в резутата на по-стегнатия тампон.Не искам мнението ми да се приема като заяждане или като анти мнение за теиз тампони,просто е една друга гледна точка,която също е вярна до някъде и може да се има в предвид при вземането на решение какво да се направи при смяната на носача.
Ти спомена магарето - там е драма.При Рено Лагуна магарето се крепи към рамата посредством гумени тампони...тогава по думите ти излиза,че ако сложим на носача на тази кола от вашите тампони,ще изпокъсаме гумените тампони между магарето и рамата,което аз ако съм собственик,в предвид цената им и начина им на смянта,трябва да ви избия после мигновено....не ми звучи добре и професионално.
За предимствата на технологията аз не споря и още горе казах,че е добра идея,ама според личното ми мнение,с което не искам да обременявам никого,не е приложимо за нашите пътища.ДА се караше по писти или по хубав път,да...осигурява стабилност,по-диркетна (много точна дума и много на място) возия и управление на колата,както и горе писах,но представи си,че колата с тези тампони,я подкараме по булевард с павета...какво ще се случи с таблото,със спойките,с всичките едва едва закрепени неща в една В5-ца...всичко това ще се разпадне,защото ще има доста яки вибрации от стегнатите тампони...то дори ако колата се качи на газови амортисьори започва да дрънчи като варел,камоли с едни добре стегнати тампони на ходовата,по нашите калдаръми.Не знам дали някой си е играл да пробва удар в дука с много твърда гума и с много мека гума (като материал и състав на каучук говоря).Меката гума се цепи,понеже се сгъва много,но джантата остава почти права.При твърдата,гумата е ок,джантата е на геврек,лагера е на сол...ефекта е същия и с дървения тампон и поемането на удара от другите елементи,защото енергията на удара все някъде трябва да отиде -ако не е шарнира,ще е лагера.


Приемам,че говорим за Пасат В5.Там носачите освен тампон,имат и шарнир.Ако приемем,че тмапона е вечен,сменен със здрав от вашите,тогава какво правим със шарнира (който се разбива често преди тампона).Сменяме носача с нов,защото ремонтен шарнир няма...ама новия носач идва с нов тампон и тогава няма смисъл да избиваме стария поли тампон от стария носач и да го местим на новия,защото новия носач ще седи на колата,докато умре новия шарнир и после ще е заменен от следващия ,който пак идва с нов тампон.
За предимствата на технологията казах вече,че определено съм съгласен,че има предимства,ама на читав път.
За издържливостта на оригиналните - те карат по и над 200 000км по хубав път.В България нов носач,ако ще и оригинален да е,изкарва няма и 30 000км,а свален от морга и монтиран на колата,истински,изкарва над 50 000 преди да се разбие...така че качеството на заводските носачи на В5 не е никак лошо,просто нямаме пътища за тях,иначе определено не ги правят кофти,за да ги продават...избиват си парите от други неща,доста по-скъпи от носачите.90 и повече % от колите от Европа се внасят в БГ с оригиналните си носачи,а са на по 300 и повече хиляди км...тук скоро след покупката започва и драмата с носачите и тампоните.Говорил съм с не 1 и 2 немци,собственици някога на В3 или Голф 2 и никой нямаше спомен някога да е сменял тампон на макферсона отгоре или тампон на носач...а ние тук ги сменяме през няма и 10 000км...
Сега малко за шарнира - той представлява метален болт с ябълковидна глава,пресован в пластмасова (тефлонова) втулка.Съответно ако тампона не поеме удара от дупката,то шарнира остава обиращо звено,както и лагера,за който вече казах.Носача можем да го приемем за неподвижен,защото тампона е стегнат,тогава главината тръгва да се мести,а носача не се мести и шарнира поема енергията на удара...това води или до сплескване на пластмасовата му втулка или до сцепването и,след което вече шарнира има по-голяма хлабина и се доразбива след кратко време.Гумения тампон,който е заводския,е доста еластичен и поема удара еластично,без толкова резки натоварвания.Същото важи и за лагера.Няма причина фирмата призовидтел на теиз тампони,да преглага шарнири заедно с тях,лагери заедно с тях и т.н. защото по нормален път един такъв тампон,би имал чудесни и само положителни характеристики,защото по нормалния път няма да има дупка с големината на джанта 14-ка,която да може да влезе до половина и тем подобни глупости,каквито тук има колкото си искаме.Няма как да постигнем пълно щастие и ти също си го казал - всичко е въпрос на компромис...ако смениш тмапона с готин,ще смениш носача,заради шарнира,без значение дали носача ще умре 2 седмици по-рано или не ,в резутата на по-стегнатия тампон.Не искам мнението ми да се приема като заяждане или като анти мнение за теиз тампони,просто е една друга гледна точка,която също е вярна до някъде и може да се има в предвид при вземането на решение какво да се направи при смяната на носача.
Ти спомена магарето - там е драма.При Рено Лагуна магарето се крепи към рамата посредством гумени тампони...тогава по думите ти излиза,че ако сложим на носача на тази кола от вашите тампони,ще изпокъсаме гумените тампони между магарето и рамата,което аз ако съм собственик,в предвид цената им и начина им на смянта,трябва да ви избия после мигновено....не ми звучи добре и професионално.
За предимствата на технологията аз не споря и още горе казах,че е добра идея,ама според личното ми мнение,с което не искам да обременявам никого,не е приложимо за нашите пътища.ДА се караше по писти или по хубав път,да...осигурява стабилност,по-диркетна (много точна дума и много на място) возия и управление на колата,както и горе писах,но представи си,че колата с тези тампони,я подкараме по булевард с павета...какво ще се случи с таблото,със спойките,с всичките едва едва закрепени неща в една В5-ца...всичко това ще се разпадне,защото ще има доста яки вибрации от стегнатите тампони...то дори ако колата се качи на газови амортисьори започва да дрънчи като варел,камоли с едни добре стегнати тампони на ходовата,по нашите калдаръми.Не знам дали някой си е играл да пробва удар в дука с много твърда гума и с много мека гума (като материал и състав на каучук говоря).Меката гума се цепи,понеже се сгъва много,но джантата остава почти права.При твърдата,гумата е ок,джантата е на геврек,лагера е на сол...ефекта е същия и с дървения тампон и поемането на удара от другите елементи,защото енергията на удара все някъде трябва да отиде -ако не е шарнира,ще е лагера.

- ФЕРАРИСТ
- Мнения: 37
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна носачи Пасат Б5
zfa159 написа:Аз нещо не разбирам
Приемам,че говорим за Пасат В5.Там носачите освен тампон,имат и шарнир.Ако приемем,че тмапона е вечен,сменен със здрав от вашите,тогава какво правим със шарнира (който се разбива често преди тампона).
Точно за това решихме и да рециклираме и шарнири, защото иначе в БГ това е трудно приложимо - никой не би избил здрав тампон да сложи полиуретанов, както например се прави на запад.....а при качеството на носачите в БГ шарнирите са тия дето сдават багажа......
zfa159 написа:Аз Сега малко за шарнира - той представлява метален болт с ябълковидна глава,пресован в пластмасова (тефлонова) втулка.Съответно ако тампона не поеме удара от дупката,то шарнира остава обиращо звено,както и лагера,за който вече казах.Носача можем да го приемем за неподвижен,защото тампона е стегнат,тогава главината тръгва да се мести,а носача не се мести и шарнира поема енергията на удара...
Колега - правиш същия погрешен извод, който аз описах в предното мнение - не включваш амортисьора и пружината в уравнението.....носача просто се явява като някакав вид "лост" или "стабилизатор" на макферсона и шенкела, като първия е тоя дето поема удара, носача е само "проводник" който трябва да позволи на макферсона да се движи нагоре надолу.....и да - поема усилие и напрежение, но далеч не такова каквото ако щеше да поеме ако нямаше пружиина и аморт......
Никой носач, на нито една кола не е направен с чистата функция да поема удари - той е направен за да ги превежда към амортисьора.....а от това колко е мек тампона зависи колко от този "превод" ще се усети.....
Полиуретана ползван за тампони далеч не е толкова по твърд от стандартната гума, и е погрешно твърдението че колкото по твърд го направим, толкова повече ще трае......полиуретана се ползва заради износо и маслоустойчивоста си......