Пасат Б5 Смяна носачи

Техническа и сервизна информация за Passat
sklimoto
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
Автомобил: Passat 9 Elegance
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот sklimoto » Пет 08 апр 2011 13:59


Тази вечер ще пробвам да развия тампоните и след това да ги стегна на спусната кола да видим ще има ли разлика.




Потребителски аватар
Layer
Мнения: 6405
Регистриран на: Пон 29 яну 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот Layer » Пет 08 апр 2011 14:06


sklimoto написа:Тази вечер ще пробвам да развия тампоните и след това да ги стегна на спусната кола да видим ще има ли разлика.

Така се прави задължително.
Иначе скоро пак ще сменяш носачи и от там ще тръгне легенда ,че Б5 имат най скапаните носачи.


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот ulipet » Пет 08 апр 2011 18:05


за горни носачи,4.7 см от края на чашката която държи пружината.


sklimoto
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
Автомобил: Passat 9 Elegance
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот sklimoto » Пет 08 апр 2011 19:31


Развих-завих промяна няма.Явно окото нещо ме лъже, защото новите носачи- горните, са още лъскави и ги виждам като погледна колата от страни. 4-5 метра.Преди не ми е правило впечатление.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот Петър Петров » Пет 08 апр 2011 23:06


Burner_inc написа:
passatcho_stz написа:Ето на това му викам издръжливост на моя Паско 3
за 400 000 хил от които 200 000 в БГ съм сменил само 2 тампона на носача и едни амортесьори и то и задните пружини които се бяха счупили от претоварване
И всичко това за 400 лв :banana


Сменил си само 2 тампона, но караш кола на 20 години, която няма нищо общо с комфорта и безопасността на Б5

Аман от разбирачи - голфа да не би да вози по-комфортно


Потребителски аватар
masiven
Мнения: 162
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 10:54
Автомобил: Passat B6+Passat CC+Seat+Yaris
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот masiven » Съб 09 апр 2011 2:05


Аман от разбирачи - голфа да не би да вози по-комфортно


Аман от пристрастни - Със сигурност вози по добре от лимузините 1991-во лето.


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот Marto_VN » Съб 09 апр 2011 8:28


не мога да разбера какво толкова лошо има в тея носачи...
Не е ли едно и също да смениш примерно 5 носача за около 150 лева или една щанга за същите пари?! ( не съм смятал цени но е горе долу така)
Хич не са кашкавалени носачите , и хубавото им е че са много и когато 1 или 2 се поразбият , не тропа като селска каруца, моята така беше цялата предница за смяна и торпаха само биалетите дето са по 25 лева .. явно много са скъпи :D
По принцип през дупките "потропват" амортесьорите защото са газови те така си тропкат
Аз съм си доволен от возията и въпреки ,че ми тракат спирачните апарати заради водачите , не ми пука особено, пускам си музичката и всичко си е оки. Пък и хем ще ме чуват някой заблудени пешеходци :lol:
Просто не ми се дават излишни пари и не ми се занимава да ги правя..
За мен в една кола е важно - двигател,спирачки,разход и окачване когато се наложи да се прави..
другото са подробности.. все пак не караме нови коли ;)


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот ulipet » Съб 09 апр 2011 11:12


Приятел си взе от тях http://cgi.ebay.co.uk/SUSPENSION-CONTRO ... 35b0c3652f носачи за БМВ-то,вече 3 месеца кара нацели огромна дупка ,скъса предните две гуми но носачите издържаха. Скоро ходих на стенд и пичовете от стенда ми казаха да не си давам парите за нови а да си рециклирам старите.Горните десни два са ми такива от близо година и не са мръднали.Сега гледам взели са да се късат тампоните на горните носачи но от ляво и мисля да си поръчам тампони от тук http://www.polyurethan.me/contacts.htm .Да поясня ,че не правя реклама на никой просто споделям с вас!


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот KirilGeorgiev » Съб 09 апр 2011 12:37


С тези пластмасови тампони дето мислиш да ги слагаш верно ще сменяш носачи всеки месец


Потребителски аватар
ФЕРАРИСТ
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот ФЕРАРИСТ » Съб 09 апр 2011 17:28


KirilGeorgiev написа:С тези пластмасови тампони дето мислиш да ги слагаш верно ще сменяш носачи всеки месец

И защо всеки месец?


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот KirilGeorgiev » Съб 09 апр 2011 19:11


Защото са много по твърди и цялото напрежение и вибрации ще се обират от шарнира


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот zfa159 » Съб 09 апр 2011 19:35


Мда,това за шарнира и аз си го помислих,защото на приложеното в сайт-а клипче се вижда,че обикновения се мести и обира ударите,а другия е неподвижен.При опо-сериозни условия,като нашите,това е доста лошо качество, защото при удар на гумата в нещо, се поема някаква енергия от гумата,джантата и лагера,след тях вече от тампоните на носача, шарнира и кормилния накрайник.Когато тампона на носача не помръдва,енергията остава за сметка на останалите неща и да,няма да сменяш тампони,а ще цепиш гуми,ще кривиш джанти,ще сменяш шарнири,ще сменяш лагери на главини и други подобни.
Ако е трябвало тампона да е плътен,макар и гумен,VW са щяли да го направят.Плътни са слагали само в началото на призовдство на Голф 3 с 2Е и ABF двигатели и още 1-та година са ги спрели от производсво и са ги заместили с такива като на В3 (с отвори за поемане на усуквания и вибрации).Тампона е гума,тя се усуква и поема удар,нито шарнира,нито лагера са гумени,за да могат да поемат усукванията,без да се подбиват сачмите на лагера,както и тефлона в шарнира.
Не успорвам новата технология,дори напротив,защото има предимства - по-дълъг живот,по-стабилен тампон,значи по-малко изменение в геометрията на ходовата част при по-рязка маневра (няма да се сплесква),което значи по-добра стабилност,няма гумите да се изместват толкова напред-назад при рязко тръгване и рязко спиране и т.н.,което пак има общо със стабилността,ама технолога на тези тампони,едва ли ги е мислил за нашите условия,където никаква ходова част не е в състояние да поеме тези удари и неравности.


Потребителски аватар
ФЕРАРИСТ
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот ФЕРАРИСТ » Съб 09 апр 2011 20:50


Предполагам че сте(или не) разбрали че ние правим въпросните тампони.....тва с шарнирите че се разбиват от полиуретановите тампони е доста интересен дебат, към който се подхожда малко повърхностно.....приема се че като тампона прави и поема повече движение, то шарнира трае по дълго......това не обяснява защо като му се разбият тампоните на окачването и хората ги сменят - би значело че разбитите тампони направо ще са мехлем за шарнирите........
Основното предназначение на шарнира е да държи нещо фиксирано в едно положение(било то макферсон, шенкел и пр.) като за опора се ползва носач закрепен към нещо неподвижно(мост на колата или купето) последством тампон. Шарнира е с кръгла форма, защото трябва да извършва все пак някакво движение, обикновенно само в две посоки - нагоре - надолу, като приемем че в случая на Пасат предните шарнири основно просто слизат нагоре надолу с "макферсона".......е да - въртят се и по оста си, но износването там е минимално.....
Носач с шарнир влиза в дупка - какво се случва?
- Окачването слиза рязко надолу и също така се качва нагоре - шарнира винаги поема едно и също усилие независимо дали тампона ще е нормален или по твърд - движението в тампона е за да се омекоти "удъра" между носача и купето(или моста) - колкото е по твърд тампона, толкова повече тоя "удър" ще се усеща.....мисля че малко биха оспорили това твърдение......
ПРи по мек тампон шарнира извършва повече движение в облото гнездо в което е поставен докато попада в дупка, защото тампона не го държи толкова добре фиксиран към моста(или купето) посредстнвом носача.
При по твърд тампон шарнира извършва по малко движение в гнездото си, защото тампона по малко подава и го държи фиксиран, но това се "усеща" повече от шасито, или моста.......
Мисля че не е особенно трудно да си представи човек движението на даден шарнир на един носач с тампон който се движи повече, и по малко....
Мога да се съглася че по едни или други усещания возията става по твърда, макар че точната дума е "по - директна", мога да се съглася че понякога изключително необяснимо едни и същи тампони смазани по едни и същ начин на една кола карат без проблем,на друга почват да скърцат след година.......тва е проблемче с който всички производители на полиурет тампони се сблъскват.....но тва твърдение че тия тампони разбиват шарнирите по мое мнение е изключително неточно......
При положение че компании като Пауърфлекс, СуперПро, Суперфлекс, Енерджисуспенжън и прочее продават само тампони, а не и шарнири, предполагам да вас значи че обикновенния западен юзър си взима тия тампони, и си ги слага на стоковите носачи, с стоковите шарнири.....значи той маха стария си тампон, и слага полиуретанов.....не сменя шарнира......какъв е извода......ако масово тия тампони разбиваха шарнирите тия компании отдавна да са хлопнали кепениците, щото никой няма да си махне стоковия тампон от носач с здрав(макар и на обределен пробег) шарнир, и да сложи тампони дето допълнително да скъсят живота на шарнира......а след като шарнира замине те трябва да хвърлят носача......отделен е въпроса че полиуретановия тампон на запад е доста по скъп от обикновенния......
Мисля че този довод на тоя етап е достатъчен......
Полиуретановите тампони са продукт който е изключително трудно да се наложи в БГ, особенно при условията у нас, особенно при нагласите на българина.....напълно разбирам резервите който има към това, признавам че при Ауди и Фолксваген тези неща са по особенни поради доста сложното окачване........при един Голф 2-3-4 или БМВ Е39 нещата са доста по лесни.....

zfa159 написа:Ако е трябвало тампона да е плътен,макар и гумен,VW са щяли да го направят.Плътни са слагали само в началото на призовдство на Голф 3 с 2Е и ABF двигатели и още 1-та година са ги спрели от производсво и са ги заместили с такива като на В3 (с отвори за поемане на усуквания и вибрации)

Бизнесат с резервни части на автомобилопроизводителите е доста сериозен, и те нямат сметка да правят неща който да издържат много, особенно след периода на гаранцията на автомобила който те дават......
Плюс това всичко е компромис - ако някой иска повече комфорт за сметка на издържливост - има нормални тампони......има и полиуретанови за тия дето искат обратното......идеално щастие няма - особенно по пътищата на БГ.....

KirilGeorgiev написа:Защото са много по твърди и цялото напрежение и вибрации ще се обират от шарнира

Това е точно така, когато преди не разглеждах окачването като комплекс от няколко елемента с различно предназначение, логиката ми беше абсолютно същата, и аз бях доста убеден в нея.......при едно стандартно окачване, независимо дали ще е от 8 предни носача или само от два, винаги, абсолютно винаги предназначението на носачите и тампоните е да държат максимално стабилно елемента който има основното предназначение да обира ударите от дупки и препятствия по пътя - амортисьора и пружината - това е основното което абсорбира, поема и омекотява удара от дупката или препятствието към гумата......насача е това чието предназначение е да държи тая комбинация(аморт и пружина) в точно определено положение, като шарнира е забит там за за да постигне движение нагоре - надолу на носача......и колкото повече движение му позволява тампона(бидейки по мек или твърд) толкова повече ще се движи шарнира......и съответно разбирате какво произтича от това......


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот zfa159 » Съб 09 апр 2011 23:29


Аз нещо не разбирам :)
Приемам,че говорим за Пасат В5.Там носачите освен тампон,имат и шарнир.Ако приемем,че тмапона е вечен,сменен със здрав от вашите,тогава какво правим със шарнира (който се разбива често преди тампона).Сменяме носача с нов,защото ремонтен шарнир няма...ама новия носач идва с нов тампон и тогава няма смисъл да избиваме стария поли тампон от стария носач и да го местим на новия,защото новия носач ще седи на колата,докато умре новия шарнир и после ще е заменен от следващия ,който пак идва с нов тампон.
За предимствата на технологията казах вече,че определено съм съгласен,че има предимства,ама на читав път.
За издържливостта на оригиналните - те карат по и над 200 000км по хубав път.В България нов носач,ако ще и оригинален да е,изкарва няма и 30 000км,а свален от морга и монтиран на колата,истински,изкарва над 50 000 преди да се разбие...така че качеството на заводските носачи на В5 не е никак лошо,просто нямаме пътища за тях,иначе определено не ги правят кофти,за да ги продават...избиват си парите от други неща,доста по-скъпи от носачите.90 и повече % от колите от Европа се внасят в БГ с оригиналните си носачи,а са на по 300 и повече хиляди км...тук скоро след покупката започва и драмата с носачите и тампоните.Говорил съм с не 1 и 2 немци,собственици някога на В3 или Голф 2 и никой нямаше спомен някога да е сменял тампон на макферсона отгоре или тампон на носач...а ние тук ги сменяме през няма и 10 000км...
Сега малко за шарнира - той представлява метален болт с ябълковидна глава,пресован в пластмасова (тефлонова) втулка.Съответно ако тампона не поеме удара от дупката,то шарнира остава обиращо звено,както и лагера,за който вече казах.Носача можем да го приемем за неподвижен,защото тампона е стегнат,тогава главината тръгва да се мести,а носача не се мести и шарнира поема енергията на удара...това води или до сплескване на пластмасовата му втулка или до сцепването и,след което вече шарнира има по-голяма хлабина и се доразбива след кратко време.Гумения тампон,който е заводския,е доста еластичен и поема удара еластично,без толкова резки натоварвания.Същото важи и за лагера.Няма причина фирмата призовидтел на теиз тампони,да преглага шарнири заедно с тях,лагери заедно с тях и т.н. защото по нормален път един такъв тампон,би имал чудесни и само положителни характеристики,защото по нормалния път няма да има дупка с големината на джанта 14-ка,която да може да влезе до половина и тем подобни глупости,каквито тук има колкото си искаме.Няма как да постигнем пълно щастие и ти също си го казал - всичко е въпрос на компромис...ако смениш тмапона с готин,ще смениш носача,заради шарнира,без значение дали носача ще умре 2 седмици по-рано или не ,в резутата на по-стегнатия тампон.Не искам мнението ми да се приема като заяждане или като анти мнение за теиз тампони,просто е една друга гледна точка,която също е вярна до някъде и може да се има в предвид при вземането на решение какво да се направи при смяната на носача.
Ти спомена магарето - там е драма.При Рено Лагуна магарето се крепи към рамата посредством гумени тампони...тогава по думите ти излиза,че ако сложим на носача на тази кола от вашите тампони,ще изпокъсаме гумените тампони между магарето и рамата,което аз ако съм собственик,в предвид цената им и начина им на смянта,трябва да ви избия после мигновено....не ми звучи добре и професионално.
За предимствата на технологията аз не споря и още горе казах,че е добра идея,ама според личното ми мнение,с което не искам да обременявам никого,не е приложимо за нашите пътища.ДА се караше по писти или по хубав път,да...осигурява стабилност,по-диркетна (много точна дума и много на място) возия и управление на колата,както и горе писах,но представи си,че колата с тези тампони,я подкараме по булевард с павета...какво ще се случи с таблото,със спойките,с всичките едва едва закрепени неща в една В5-ца...всичко това ще се разпадне,защото ще има доста яки вибрации от стегнатите тампони...то дори ако колата се качи на газови амортисьори започва да дрънчи като варел,камоли с едни добре стегнати тампони на ходовата,по нашите калдаръми.Не знам дали някой си е играл да пробва удар в дука с много твърда гума и с много мека гума (като материал и състав на каучук говоря).Меката гума се цепи,понеже се сгъва много,но джантата остава почти права.При твърдата,гумата е ок,джантата е на геврек,лагера е на сол...ефекта е същия и с дървения тампон и поемането на удара от другите елементи,защото енергията на удара все някъде трябва да отиде -ако не е шарнира,ще е лагера.
:beer


Потребителски аватар
ФЕРАРИСТ
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот ФЕРАРИСТ » Нед 10 апр 2011 7:49


zfa159 написа:Аз нещо не разбирам :)
Приемам,че говорим за Пасат В5.Там носачите освен тампон,имат и шарнир.Ако приемем,че тмапона е вечен,сменен със здрав от вашите,тогава какво правим със шарнира (който се разбива често преди тампона).

Точно за това решихме и да рециклираме и шарнири, защото иначе в БГ това е трудно приложимо - никой не би избил здрав тампон да сложи полиуретанов, както например се прави на запад.....а при качеството на носачите в БГ шарнирите са тия дето сдават багажа......

zfa159 написа:Аз Сега малко за шарнира - той представлява метален болт с ябълковидна глава,пресован в пластмасова (тефлонова) втулка.Съответно ако тампона не поеме удара от дупката,то шарнира остава обиращо звено,както и лагера,за който вече казах.Носача можем да го приемем за неподвижен,защото тампона е стегнат,тогава главината тръгва да се мести,а носача не се мести и шарнира поема енергията на удара...

Колега - правиш същия погрешен извод, който аз описах в предното мнение - не включваш амортисьора и пружината в уравнението.....носача просто се явява като някакав вид "лост" или "стабилизатор" на макферсона и шенкела, като първия е тоя дето поема удара, носача е само "проводник" който трябва да позволи на макферсона да се движи нагоре надолу.....и да - поема усилие и напрежение, но далеч не такова каквото ако щеше да поеме ако нямаше пружиина и аморт......
Никой носач, на нито една кола не е направен с чистата функция да поема удари - той е направен за да ги превежда към амортисьора.....а от това колко е мек тампона зависи колко от този "превод" ще се усети.....
Полиуретана ползван за тампони далеч не е толкова по твърд от стандартната гума, и е погрешно твърдението че колкото по твърд го направим, толкова повече ще трае......полиуретана се ползва заради износо и маслоустойчивоста си......



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 76 госта