Пасат Б5 Смяна носачи

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот zfa159 » Нед 10 апр 2011 8:51


Аз за това казах,че технологията е хубава и не я успорвам въобще,ама с тези пътища тук каквото и да слоиш,ще умре.
За шарнирите,не съм го знаел,че ги правите и това е доста добра идея,защото рядко се рециклират като хората :да:
При старите коли,донякъде и при В5,при удар в сериозна дупка,цялата главина се стреми да отиде назад и нагоре,в първия момент от време заради удара на гумата отпред.Съответно ако задните тампони са твърди ли по-точно да се изразя цели (отливката им е цяла,а не с отвори за поемане на удари и вибрации),тогава носача остава почти нестабилен (това се вижда и от каченото клипче в сайт-а ви).Съответно удара го отнасят долния шарнир,лагера и кормилния накрайник,заедно с цялата рейка.Рейката и накрайника така или иначе поемат удар винаги,който дори може би ще е по-малък когато носача е фиксиран по-здраво в долния си край.
Ама не знам лагера какво мисли по въпроса с това,че носача остава фиксиран по равнината напред-назад,когато удряме сериозна дупка или се качваме на един бордюр.Става дума за това,че по белия свят няма бордюри и дупки по 20-30см дълбочина и за това хората не си чупят колите така жестоко и си използват тмапоните,понеже са устойчиви и по-здрави,както и придават на колата по-стегнато управление,понеже при рязко тръгване или спиране,носача не се измества напред-назад.
:beer




gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот gancho » Пон 11 апр 2011 11:33


Да приемем силата на удара като ВЕКТОР (както се прави при инженерни изчисления),който 99% от случаите не е вертикален-а е наклонен НАГОРЕ И НАЗАД.
Та за да изчислим усилията,които трябва да поемат опорите този ВЕКТОР се разлага на вектори(сили) по координатна система Х-У-Z.Та в нашия случай от така получените 3 вектора в най-честия случай най-голям вектор ще е по Z-оста-ПРУЖИТАТА и АМОРТЕСЬОРА.Но векторите по оси Х и У ги поемат хоризонталните опори при окачването.
НЯМА НАЧИН В МЕХАНИКАТА (в нашия случай автомобилноно окачване) ХОРИЗОНТАЛНИ СИЛИ ДА СЕ ПРЕОБРАЗУВАТ ВЪВ ВЕРТИКАЛНИ ОТ ОПОРИТЕ (шарнири и тампони при нас)-просто ХОРИЗОНТАЛНИТЕ СИЛИ СЕ ПОЕМАТ ОТ ХОРИЗОНТАЛНИТЕ ОПОРИ.
не се заяждам с никой,а така виждам нещата аз.Поздрави на всички :beer


Потребителски аватар
ФЕРАРИСТ
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот ФЕРАРИСТ » Пон 11 апр 2011 13:16


gancho написа:НЯМА НАЧИН В МЕХАНИКАТА (в нашия случай автомобилноно окачване) ХОРИЗОНТАЛНИ СИЛИ ДА СЕ ПРЕОБРАЗУВАТ ВЪВ ВЕРТИКАЛНИ ОТ ОПОРИТЕ (шарнири и тампони при нас)-просто ХОРИЗОНТАЛНИТЕ СИЛИ СЕ ПОЕМАТ ОТ ХОРИЗОНТАЛНИТЕ ОПОРИ.
не се заяждам с никой,а така виждам нещата аз.Поздрави на всички :beer

Безкрайно сте прав колега - предполагам обаче разбирате че носача е подложен на сили който са повече вертикални, отколкото хоризонтални, щото хоризонтална сила ще е ако гумата се блъсне челно в нещо - тогава е налице хоризонтална сила, а гумата бидейки кръгла много рядко се сблъсква с нещо което да е повече от 30 градуса от необходимите 90 за да е силата само хоризонтална.....всъщност не е толкова рядко, щото си има и такива дупки доста на често по пътищата......


Потребителски аватар
gogovet
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 14:42
Автомобил: VW PASSAT B5
Двигател: AHL 1998

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот gogovet » Чет 07 ное 2013 21:28


Здравейте,
предстой ми смяна на двата горни прави носача, някой би ли обяснил как става момента с изваждането на болтовете от към тампоните им. След свалянето на гайките не могат да излязат. :gruebel
Благодаря.


Потребителски аватар
Rosenirs
Мнения: 328
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна носачи Пасат Б5

Мнениеот Rosenirs » Чет 07 ное 2013 22:30


Сваля се целия амортисьор и така се сменят.Има три болта от горе и един който е на долен преден носач.Остави ги хлабави когато ги монтираш, защото когато върнеш всичко на място трябва да се стегнат в работно положение иначе ще ти се скъсат тампоните.
Изображение



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kris11 и 41 госта