Панелен или конусен филтър K&N

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот Vento » Пон 11 апр 2011 22:33


Не, защо? Преди карах и Вентото (ежедневка) така - лятото има огромен ефект:
Изображение




Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот Iago » Вто 12 апр 2011 6:34


В някакво по неприятно време, разбирай дъжд, локви... няма ли по голяма опасност да засмуче вода, отколкото ако я няма тръбата?


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот Vento » Вто 12 апр 2011 8:19


Не, няма такава опасност - карал съм 2-3г. така зиме и лете. Тръбата е много дълга и с голямо фи - вътре няма вакуум, който да вкарва водата до филтъра. Освен това тя прави няколко плавни завоя (вкл. и нагоре), а и може да й се направят дупки отдолу в най-ниската част - ако случайно попадне вода - да се оттича.
Според мен няма проблем с вода, ако се направи читаво.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот Iago » Вто 12 апр 2011 21:50


Значи сетъпа си струва. С добре подбран материал който да не задържа топлина (предполагам гофрето е идеално за случая след като си го ползвал) смятам ще има ефект. :да:


Потребителски аватар
kikogsxr
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот kikogsxr » Сря 13 апр 2011 7:21


Колега Vento, виждам, че си с някакъв друг спортен филтър, от къде гоо взе и читави ли са колкото JR или К&N ?


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот Vento » Сря 13 апр 2011 8:03


От Германия си ги купувам. Аз ги харесвам повече от споменатите от теб марки, защото те са от фина памъчна тъкан и пропускат повече прах и дребни частици, а този модел е направен от 3 слоя дунапрени с различна плътност и задържа повече мръсотия и боклуци. Карам 10 години с такива и ми харесват. INXX е марката им.


Потребителски аватар
kikogsxr
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот kikogsxr » Чет 14 апр 2011 7:01


А как ги поръчваш?


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот Vento » Чет 14 апр 2011 7:43


Носят ми ги познати.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот Kuncavia » Сря 22 юни 2011 15:09


Малко да "up-на" темата. Замислял съм се много за конусен филтър на печката но реално не съм си го представял как да стане.

Да речем че махнем кутията за панелния филтър. Към нея има един датчик, който честно да си призная нз за какво е, но помня че при смяната на филтъра открих че е разкачен (т.е. съм му направил едно 10 000 км без датчик mhihi ). Въпроса тук е за какво е този датчик и какво правим с него, след махането на кутията. Продължаваме напред... Харесваме си универсален филтър например:
http://www.bgtuning.com/catalog/product ... 7a2394595f

Вход 70мм

От тук идва другата врътка... Колко е широк моя маркуч (не ми се разглобява, все пак не съм тръгнал да го правя). И остава какви неща са нужни за да го закрепя. Предполагам че няма да се закачи нормално както маркуча за кутията... Ако някой е правил такова на 1.9TDI може да даде съвет и снимка. Пък за преграда от горещ въздух ще го мисля допълнително. Общо взето мисля да го вкарам максимално далече от двигателя. Разбира се, колкото ми позволи пространството след махането на кутията.

Ето за този датчик става въпрос:

Изображение

И заглеждайки се по TDI проекти, попаднах на тази снимка:

Изображение

Явно новия "път" започва след датчика. Само че там където е датчика е част от кутията и към него вързан маркуча. Да го изрежа и за него да сложа прехода или :dummy:

Общо взето около това се върти моята дилема.

Поздрави.


Потребителски аватар
kikogsxr
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот kikogsxr » Сря 22 юни 2011 15:30


Колега според мен по-добре ще е филтъра да бъде панелен, и аз мисля на заплата да слагам :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот Kuncavia » Сря 22 юни 2011 15:44


По-евтин, да. Но понеже мисля да дигна малко мощността и ще ми трябва една идея повечко въздух. Пък и тази кутия взима прекалено много място ...


Потребителски аватар
kikogsxr
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот kikogsxr » Сря 22 юни 2011 16:05


Аха, дано да са ти помогнали снимките на колегите, успех, и да качиш фото като го монтираш :wink:


Потребителски аватар
crank666
Мнения: 925
Регистриран на: Пет 11 дек 2009 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот crank666 » Сря 22 юни 2011 16:39


Този ''датчик'' ти е дебитомера. Имаш ли чип ?
Софтуерно може да се премахне дебитомера, като след като се чипоса се маха дебитомера и се прави тапа, за да може да преминава по-голям поток от въздух. Лично аз знам, че конусния филтър пропуска мъничко повече въздух, като разликата е между 2-3% повече, което е нищо. Бих заложил на панелния филтър, защото пътищата в България са достатъчно прашни и една кутия предпазва от доста боклуци. Конусния трябва по-често да се пере, а и пропуска повече прашинки.
При смяната на оригиналния с панелен може да се направят още няколко неща. Където е входа на кутията се маха тръбчката или се слага друга с по-голям диаметър. Аз лично съм я махнал моята, изрязал съм входа на кутията двойно по-голям по размер, за да смуче повече(заради по-голямата турбина и 1.7 бара бууст). Другото което споменах е , че след като се махне дебитомера се слага едно парче пластмаса на негово място като тапа, сменят се тръбите с такива съответстващи на входа на турбината. Колкото ти е по-голяма турбината, толкова по-големи ще са ти тръбите.
Това е снимка на моята преди, като махнах дебитомера.
DSC_0105 modified.jpg

Последна промяна от crank666 на Сря 22 юни 2011 16:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
crank666
Мнения: 925
Регистриран на: Пет 11 дек 2009 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот crank666 » Сря 22 юни 2011 16:47


Ето един вариант. След дебитомера силиконов маркуч, алуминиева тръба, мека връзка и отново тръба.
Прикачени файлове
garage.jpeg


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Панелен или конусен филтър K&N

Мнениеот Kuncavia » Сря 22 юни 2011 18:33


Не лош вариант е това, за чип има време, искам да направя малко прегледи и ремонти по двигателя ако се налага, че да си го сложа на готово. Само защо влизат повече прашинки през конусни не разбрах :dummy: Иначе за прането, не е много удобно но все пак. Хубавото на панелния, е че ще излезе по-евтино :)

п.с. Сега като се загледах, не е по-евтин вариант:

http://bgcarshop.com/product_info.php?c ... s_id=52148



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта