Катализатор?!
Катализатор?!
Здравейте
Наскоро бях на диагностика на пасата за газовата уредба и ме посъветваха да махна катализатора, защото бил задръстен и се затормозява колата
Това помага ли наистина?! Доколкото си спомням на старата кола, която имах, като го махнаха нищо не се промени нито в разхода на гориво, нито в динамика.
А като влезем в ЕС няма ли да има изисквания към колите да имат катализатори?!
И не става ли по-шумна колата като се махне катализатора? 
-
psstv18rp
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
То вече ги има изискванията.
Само дето засега може да минеш метър (с малко пари на ръка в малък пункт за ГТП
. Обаче ако наистина ти се е задръстил значи не работи, т.е. няма да те спаси на ГТП.
А ако все още работи - по-добре да си го свалиш и да си го пазиш само за преглед.
Може да стане по-шумна, но зависи какво ще се сложи на негово място. Със сигурност ще е по-шумна ако само се избуши катализатора, ако се сложи тръба или резонатор - може да си остане добре.
А ако все още работи - по-добре да си го свалиш и да си го пазиш само за преглед.
Може да стане по-шумна, но зависи какво ще се сложи на негово място. Със сигурност ще е по-шумна ако само се избуши катализатора, ако се сложи тръба или резонатор - може да си остане добре.
Благодаря за отговорите.
Обаче един нов катализатор е ужасно скъп, както разбрах - около 1000 лв.
Тя тази кола златна ще ми излезе с всички ремонти до сега, които съм правил само за няколко месеца
Ми то излиза, че всички стари коли са с прецакани катализатори или без такива?!
И къде ги пише тези нови изисквания за катализатор?!
И не разбрах - задръстеният катализатор с какво затормозява колата? Разходът на гориво ли се вдига или какво?

И не разбрах - задръстеният катализатор с какво затормозява колата? Разходът на гориво ли се вдига или какво?
-
psstv18rp
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе малко са колите с работещ катализатор.
Просто пунктовете за ГТП дето може да минеш без ядове са много за щастие. Някой имат специална изправна кола която направо минава вместо твоята.
Иначе изискванията са много тъпи, защото изискват катализатор за всеки инжекцион, а има инжекциони които са фабрично *без* катализатор (макар и малко). Моят пасат е точно такъв екзотичен експонат... На теория не би следвало да се изисква нещо от кола която дори нова не е имала такива възможности.
Не е чак 1000 лева, към 600 е. Но си е доста де. Ако затегнат режима ще търсим на старо, или ще се обединяваме по 2-ма 3-ма да си купим един оборотен (за преглед само).
Ако наистина е задръстен, двигателя хаби полезна мощност да изпомпва газовете през него, влошава се и изхвърлянето на изгорелите газове от цилиндрите, т.е. качествата на горивната смес.
Иначе изискванията са много тъпи, защото изискват катализатор за всеки инжекцион, а има инжекциони които са фабрично *без* катализатор (макар и малко). Моят пасат е точно такъв екзотичен експонат... На теория не би следвало да се изисква нещо от кола която дори нова не е имала такива възможности.
Не е чак 1000 лева, към 600 е. Но си е доста де. Ако затегнат режима ще търсим на старо, или ще се обединяваме по 2-ма 3-ма да си купим един оборотен (за преглед само).
Ако наистина е задръстен, двигателя хаби полезна мощност да изпомпва газовете през него, влошава се и изхвърлянето на изгорелите газове от цилиндрите, т.е. качествата на горивната смес.
Това ГТП означава "технически преглед на газови уредби ли"?!
Щото аз досега не съм карал с газова уредба и не съм много в час с това дали има специален технически преглед, който се минава за АГУ?!
Добре де, мен не са ме питали за катализатора на старата кола миналата година на прегледа, а го бях махнал преди това?! 
-
psstv18rp
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ГТП = Годишен Технически Преглед. За колите с АГУ има отделен годишен преглед.
Изискванията влязоха в сила миналата година на коледа. Пълен дебилизъм - не от първи януари, а 1 седмица преди това. Така че точно последната работна седмица в годината когато всеки мисли за празници и почивка да отровят живота на хората с глупости.
Аз тогава минавах на преглед с една карбураторна кола в СБА - хората с инжекциите бяха отчаяни - връщаха ги поголовно, ама имало още само 3 работни дни, ама 600 кинта за катализатор баш пред нова година - никой не му пука. Е, хората вероятно намериха малки пунктове и са се оправили, но гаврата си беше класическа.
Принципно сега е по-добре да си с карбуратор - и без туй като си на газ няма значение, а на преглед с карб. е доста по-лесно.
.
После да не се чудят защо никой не уважава нито държавата нито кат нито мвр.
Изискванията влязоха в сила миналата година на коледа. Пълен дебилизъм - не от първи януари, а 1 седмица преди това. Така че точно последната работна седмица в годината когато всеки мисли за празници и почивка да отровят живота на хората с глупости.
Аз тогава минавах на преглед с една карбураторна кола в СБА - хората с инжекциите бяха отчаяни - връщаха ги поголовно, ама имало още само 3 работни дни, ама 600 кинта за катализатор баш пред нова година - никой не му пука. Е, хората вероятно намериха малки пунктове и са се оправили, но гаврата си беше класическа.
Принципно сега е по-добре да си с карбуратор - и без туй като си на газ няма значение, а на преглед с карб. е доста по-лесно.
После да не се чудят защо никой не уважава нито държавата нито кат нито мвр.
- stop
- Мнения: 182
- Регистриран на: Вто 29 ное 2005 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София-Дупница
катализатор
Гледам една реклама на бул. “Константин Величков” смяна с чисто нов катализатор 120 лв. ако някои е ходил там нека сподели
- alien1
- Мнения: 339
- Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
120 лв си е някаква измама или са рециклирани катализатори. Доколкото разбрах турските, които не били особено качествени и се прецаквали 2 пъти по-бързо от оригиналните били по около 600лв. Оригиналните са по около 1000- 1200 лв. Ако караш на газ го прецакваш 2 пъти по-бързо отколкото на бензин. Така че смисъл от него "0".
Ще минаваме с рушветчета тук там докато можем а после ще си купуваме по един турски и ще го слагаме само за прегледа и ще го махаме след това. А при смяна на колата ще се ориентираме към дизеляци и карбуратори
.
Нема спасение братя.
Ще минаваме с рушветчета тук там докато можем а после ще си купуваме по един турски и ще го слагаме само за прегледа и ще го махаме след това. А при смяна на колата ще се ориентираме към дизеляци и карбуратори
Нема спасение братя.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта