red.devilll написа:nokiangage написа:Дай да поумуваме колективно, а барем измислим нещо...![]()
Така е и според мен и съм съгласен за:но пък и двигателя се "мъчи" да завърти по-големите гуми и вследствие на което да се вдигне разхода?myrshavija написа:при едни и същи обороти на мотора, колата изминава по-голямо разстояние
Според мен при по-голям радиус на гумите от предишния да кажем стандартен ще има и в двата типа на каране по-голям разход...
ако се вдигне цолажа на джантата с "Х" и се свали височината на гумата със същото "Х", я споделете какава е разликата в изминатите километри? ако сваляте 185/65/14 и слагате 195/65/15 или 16 съм съгласен,но ако сложите 195/55/15 никаква разлика няма в километража.За тази работа има калкулатор за да не гадаете и да пишите глупости кое колко качва литър или два. Да не слагате гуми от Камаз
![]()
http://www.bggumi.com/?gclid=CMaA1eHVn6gCFVUj3wodQ0C8HQ
При запазване на външния диаметър на гумата обороти и скоростомер не се променат,НО............не забравяйте,че при увеличен цолаж на джантата и намалена височина на гумата(за да запазиме външния диаметър)нещо се увеличава...........ШИРИНАТА на гумата-от тук идва разхода-повече площ=повече сцепление(ТРИЕНЕ)=от тук повече енергия за преодоляване на триенето(ГОРИВО)
Много е просто-Триене,Физика,7клас(едно време-сега може и по-рано)ТАКА ЩЕ Е, КАТО ХОДИТЕ ПО КАФЕТАТА И НЕ ВЛИЗАТЕ В ЧАСОВЕТЕ.
