Съмнителен чип

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
p_lamen
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 11 мар 2011 21:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Съмнителен чип

Мнениеот p_lamen » Пет 15 апр 2011 19:18


[size=150]Здравейте иска да попитам какво е НЕКОРЕКТЕН ЧИП .( така бе клалифициран от майстор по електроника ) Имам Г4 1999г. ТДИ 110 кс. с чип. По чипа е работено по такъв начин, че горивото е доста завишено. Наистина колата има сериозно вървене. Каръл съм и др. с чип ама това е нечовешко, както и горенето разбира се – 8,5 до кам 9 без натискане  Колата така е взета с този чип, и след дискусия с един познат който се занимава с (ела) по колите ми каза пич това горене не е ОК това е некоректен към колата чип ще стане бела.  Та искам да попитам какво мислите, какво да предприема, да карам ли автомобила наново да се работи по него??? 
И най вече какво да кажа на майстора да промени?
Какво бихте направили вие на мое място ? 
:banghead: :banghead: :banghead: [size=150]
Послепис:колата пуши много- малко и то бял пушек ??????????




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Съмнителен чип

Мнениеот ventotdi » Пет 15 апр 2011 20:22


щях да ти кажа да свалиш картите и да ми ги пратиш да ги видя ама дай по -добре се свърши с БРЕЗЕЛ ... той ще ти помогне на 100 %


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Съмнителен чип

Мнениеот Dobromirski » Съб 16 апр 2011 6:39


p_lamen написа:колата пуши много- малко и то бял пушек ??????????

Огледай си центровка, ЕГР, дюзи и т.н С много нафта, пуши много !!!!!


p_lamen
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 11 мар 2011 21:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Съмнителен чип

Мнениеот p_lamen » Вто 19 апр 2011 14:56


Честно казано мислех да пратя чиповете някои който е в час и е наясно да ги види. Но не ми е ясно тази цялата работа няма ли да е по добре да стане на дино тест?
И все пак неразбрах според вас това горене как ви се струва :) ??? макарче знам какъв е отговора :) :) :)


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Съмнителен чип

Мнениеот Peteff » Вто 19 апр 2011 15:13


нали се сещаш че това вървене иска ядене .
според мен пътво прати чип-а на някои който разбира да го полгледне читаво ли е направен пък от там нататака той ще ти каже как да процедираш .


Потребителски аватар
pavlingm
Мнения: 145
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 16:02
Автомобил: VW Golf
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съмнителен чип

Мнениеот pavlingm » Вто 19 апр 2011 15:16


Ако е добре направен чипа, при нормално каране би трябвало да ти пада, по-скоро, разхода.


p_lamen
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 11 мар 2011 21:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Съмнителен чип

Мнениеот p_lamen » Вто 19 апр 2011 15:27


И вие сте прави момчета, че трябва това вървене да се храни, но и както казва колегата когато се кара човешки би трябвало да не гори, а то дали го газя или не, не пада под 8 8,5 :):):) ПЪЛЕН СМЯХ


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Съмнителен чип

Мнениеот Ljubon » Вто 19 апр 2011 15:28


Колега, и аз имам "некоректен" чип, само че на Б5. Колата върви много и харчи 9/100 в София. Няма как да има добър вървеж и да харчи малко. Карай си така и не се чуди. :beer


p_lamen
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 11 мар 2011 21:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Съмнителен чип

Мнениеот p_lamen » Вто 19 апр 2011 15:34


Не то е ясно има ли вървеж има и разход, но ме притеснява да не смачкам мотора.
Не че кои знае какъв мотор, но неискам изненади. :)


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Съмнителен чип

Мнениеот Ljubon » Вто 19 апр 2011 15:46


p_lamen написа: но ме притеснява да не смачкам мотора.

Моторът се "мачка" от високи обороти при студен двигател и нередовната смяна на консумативи. Затова си карай и се радвай, че ти върви добре колата. :да:


Потребителски аватар
pavlingm
Мнения: 145
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 16:02
Автомобил: VW Golf
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съмнителен чип

Мнениеот pavlingm » Вто 19 апр 2011 16:18


Турбото можеш да счупиш при подаване на повече гориво, също така, ако ти е настроено да надува повече. Белият пушек показва проблем с турбото, дано не е така, но при мен се оказа точно това и 1200 лв заминаха.
А 8.5-9.0л/100км ако гори в София е нормално. Моят също гори толкова.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Съмнителен чип

Мнениеот Brezel » Вто 19 апр 2011 18:40


Ljubon написа: Няма как да има добър вървеж и да харчи малко. Карай си така и не се чуди. :beer


С добър вървеж и качествен чип НЕ трябва разхода да се повишава или ако караш нервно то с повече от .05 литра да не се качва. Пушеците са от прекалено богата смес което прегрява сумати неща по мотора. Според мен малко неподготвен даваш този съвет.

С кофти чип можеш да съсипеш мотора за 100 км.

Лятото с прекалено пушеща кола става филм от към температури. Възможни проблеми са, стопено бутало, гарнитура на главата, прегрято турбо. :да:


p_lamen
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 11 мар 2011 21:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Съмнителен чип

Мнениеот p_lamen » Вто 19 апр 2011 20:15


Brezel според мен е прав, нямам претенции че сам наясно, даже съм доста нов в тази област, но наистина от това което съм прочел, питъл и поизровил разбирам че трябва разхода дори да падне. Това може би е така но пък след чипа се и натиска повече, така че аз го приемам да е същия, дори леко да се покачи, но чак до тези стоиности(8-8,5) . :):):) Имам и един Бензинов година по нов, че тои е по икономичен. :):):)
Докато го има и този момент, че наистина вървежа трябва да се храни. :) НЕЗНАМ пичове :D :D :D :D :D :D :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: mhihi но все пак БЛАГОДАРЯ ЗА СЪВЕТИТЕ :)


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Съмнителен чип

Мнениеот Ljubon » Вто 19 апр 2011 20:25


Brezel написа:С кофти чип можеш да съсипеш мотора за 100 км.

Колега Brezel, моите почитания! :bowdown :bowdown :bowdown
За теб съм чел много и знам, че си бог по чипосването. Болшинството от нас са обикновени юзъри, които си обменят мисли във форума. Хубаво е, че се включват и светила като теб от време на време. Би ли дал някакъв съвет как да проверим дали колите ни са чипосани по най-оптималния начин? Благодаря предварително! :bowdown :beer


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Съмнителен чип

Мнениеот Brezel » Вто 19 апр 2011 22:49


Ами колега лесно става , правиш логфайлове на 1ви 4ти 7ми 8ми 10ти 11ти канал по описания в тази тема начин

http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=301

и след това ги поствате във форума за да ги види всеки да си даде мнението. Въз основа на посочените налягания температури количество гориво и т.н. мога да ви дам приблизително мнение дали нещата са направени как трябва (а и не само аз)

Всеки който е чупил кола с чип знае при какви стойности горе долу се очакват повреди.

Ако примерно на лог файловете се окаже че горивото е страшно много а налягането на турбото си е оригиналното (класическия случай с чип за 50 лева) то товага още на 7ми канал ще се види дали колата грее.

Има си правило. Пушеците са неизгоряла нафта. Неизгоряла е щото е много. При тия коли количеството нафта се вдига с удължаване времето на впръскване. Удълженото време на впърскване драстично увеличава темепратурите в горивната камера че дори и част от горивото може да доизгаря в турбото. Силно повишени температури понижават силно вискозитета на маслото което като мине 110 градуса не си върши работата как трябва. От там идва и силната амортизация на редица компоненти. Всичките тия неща са в основите на дизеловия мотор.

Или с две думи, от много пушеци прегряваш турбо , хвърля гарнитура или топиш бутало. Тва са най честите поражения. Рядко следя теми в които съм писал та ако някой е готов с лог файловете нека ми пише на лично за да им обърна внимание.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cecko gt, daimen, kiko26 и 36 госта