


Монтиране на климатик- заслужава ли си или не?
- alien1
- Мнения: 339
- Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Тотално се отказах да си монтирам климатик.
Говорих с един майстор от Импас 56 , който ми разясни на дълго и широко за какво става въпрос и ме разубеди общо взето. Каза, че ако климатика не е от абсолютно същия двигател щало да стане много сложно и съответно доста скъпо понеже трябвало да се преправя нещо на коляновия вал за да върти и компресора. Доста подробно ми разясни нещата като ми каза, че дори и за нов от тях не си струва защото е 3000лв. а на кола, която струва 3000 да и сложа климатик за 3000 лв е направо смешно.
Ще се потим и това е.
Все ще изкарам още месец без климатик, а другата година ще го мислим.

Говорих с един майстор от Импас 56 , който ми разясни на дълго и широко за какво става въпрос и ме разубеди общо взето. Каза, че ако климатика не е от абсолютно същия двигател щало да стане много сложно и съответно доста скъпо понеже трябвало да се преправя нещо на коляновия вал за да върти и компресора. Доста подробно ми разясни нещата като ми каза, че дори и за нов от тях не си струва защото е 3000лв. а на кола, която струва 3000 да и сложа климатик за 3000 лв е направо смешно.
Ще се потим и това е.

Все ще изкарам още месец без климатик, а другата година ще го мислим.

допълнително слаган климатик е пълно дърво. Мойта така я купих, ама тогава не знаех, че е дърво. Много губи от мощността . За града - иди дойди става, ама за дълъг път може да се пребиеш някъде.... Тъпотия. Трябва да е забранено , ако ме питаш мен. Представяш ли си тамън ипреварваш някой и и си насредата и изведнъж включва климатика и мощността ти отива по дяволите. Абе усеща се. С доста хора съм говорил дето допълнително имат климатик и същото казват. Дори сама по себе си да е по-мощна колата пак е кофти, щото ти не знаеш в кой точно момент ще включи климатика и не можеш да си разчиташ на колата, ако пък си в София и изключи мое да нацелиш тоя от пред щото изведнъж "хвръкваш"
- santo_trafficante
- Мнения: 7159
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Mal написа:допълнително слаган климатик е пълно дърво. Мойта така я купих, ама тогава не знаех, че е дърво. Много губи от мощността . За града - иди дойди става, ама за дълъг път може да се пребиеш някъде.... Тъпотия. Трябва да е забранено , ако ме питаш мен. Представяш ли си тамън ипреварваш някой и и си насредата и изведнъж включва климатика и мощността ти отива по дяволите. Абе усеща се. С доста хора съм говорил дето допълнително имат климатик и същото казват. Дори сама по себе си да е по-мощна колата пак е кофти, щото ти не знаеш в кой точно момент ще включи климатика и не можеш да си разчиташ на колата, ако пък си в София и изключи мое да нацелиш тоя от пред щото изведнъж "хвръкваш"


- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Само аз ли не мога да разбера за какви преправяния по коляновия вал и за какви пълни дървета става въпрос?
Действтелно няма смисъл в България да се слага допълнително климатик,но ако е сложен примерно в Италия какъв е проблема?
Моя климатик е слаган допълнително и не виждам да е пипано по коляновия вал ,нито пък съм нацепвал този пред мен при изключване на климатика.
Че има загуба на мощност има,ама чак пък толкова
...
Действтелно няма смисъл в България да се слага допълнително климатик,но ако е сложен примерно в Италия какъв е проблема?
Моя климатик е слаган допълнително и не виждам да е пипано по коляновия вал ,нито пък съм нацепвал този пред мен при изключване на климатика.
Че има загуба на мощност има,ама чак пък толкова

- alien1
- Мнения: 339
- Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Явно климатика ти колега е правен точно за твоя двигател. Затова не е пипан коляновия вал или пък е направен добре и ти си мислиш, че не е пипан. Въпроса при мен беше ,че ако климатика не е свален от кола със същия двигател тогава ще се наложи преправяне, а колегата, който продава климатика не знае от какъв двигател точно е свалян. Той го е взел на части.
Иначе щом имаш работещ климатик и нямаш проблеми с поддръжката му, пък бил той и допълнително слаган, искрено ти завиждам / в добрия смисъл
/.
Иначе щом имаш работещ климатик и нямаш проблеми с поддръжката му, пък бил той и допълнително слаган, искрено ти завиждам / в добрия смисъл

- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
И моя е слаган допълнително и има загуба на мощност но чак толкоз че да не отлепи... Единсвено ме е яд че дадох да го пипат българските майстори и от тогава насам само проблеми с компресора и един от маркучите. При мене го има онзи проблем, че като карам градско и трябва да спра падат доста оборотите. Някой някъде беше писал че този проблем се оправя като се подадът 12V на някое си краче на ЕКУ-то ама на мене лично не ми са занимава щото повече я карам извънградско и тогава и ползвам климатика.
Иначе потвърждавам, че слаганите допълнително климатици си са голяма глупост, и пари, и после и проблеми.
Иначе потвърждавам, че слаганите допълнително климатици си са голяма глупост, и пари, и после и проблеми.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Тя темата се изчерпа ама да кажа като за последно: е чак пък промяна на коляновия вал...мисля, че малко радикално за започнали да те "подковават" за дебелата цена явно си имал вид на сериозен мераклия. До колкото знам, има малко размествания и разлики в стоиките на генератора и някои подробности да да може и климата да си набута зурлата и да рупа мощност.....
Ама добре че мнението на човека горе долу съвпада с моето - няма да изпадам в ненужни подробности 


- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
@alien1
Приятелю я вземи едно правилно решение. Продай си Пасата и си вземи за тези пари 1 слаба Алфа 155 1,8 но ной-добре 2,0л и задължително 8 клапана. Кеф ти климатроник,кеф ти хидравлика,ел.стъкла.огледала, кеф регулация на седалката за лумбагото.Към екстрите спада и подлакътник и на задна и на предна седалка, тапицерия в 2 цвята ,тонирани стъкла, ABS. Тогава ще разбереш какво е вървене с включен климатроник , а не да го изключваш при изпреварване . за 4200 4500лв можеш да намериш кола лимка.Моторите има са много слаби за нищо не стават 1,8л е някакви си 129 коня, а 2 л е само мижави 143коня. Не се плаши, не са скъпи частите - мит е ,че са скъпи частите. Няма ангренажен ремък дето се сменя на 60000км и си постоянно под напрежение дали си взел правилната марка ремък.
Виж и говорителка на VW форума смени лагера и мина на Алфа.
Ако ще трябва да си купувам кола -или Пасат Б4 /ще има доста мислене/ или Алфа 155 задължително 2л 8 клапана. Ама не ми се налага да купувам защото имам най-хубавата кола- служебната.
Вече съм закачен на бесилката за агитацията
и всеки се блъска да ми бутне столчето 
Приятелю я вземи едно правилно решение. Продай си Пасата и си вземи за тези пари 1 слаба Алфа 155 1,8 но ной-добре 2,0л и задължително 8 клапана. Кеф ти климатроник,кеф ти хидравлика,ел.стъкла.огледала, кеф регулация на седалката за лумбагото.Към екстрите спада и подлакътник и на задна и на предна седалка, тапицерия в 2 цвята ,тонирани стъкла, ABS. Тогава ще разбереш какво е вървене с включен климатроник , а не да го изключваш при изпреварване . за 4200 4500лв можеш да намериш кола лимка.Моторите има са много слаби за нищо не стават 1,8л е някакви си 129 коня, а 2 л е само мижави 143коня. Не се плаши, не са скъпи частите - мит е ,че са скъпи частите. Няма ангренажен ремък дето се сменя на 60000км и си постоянно под напрежение дали си взел правилната марка ремък.
Виж и говорителка на VW форума смени лагера и мина на Алфа.
Ако ще трябва да си купувам кола -или Пасат Б4 /ще има доста мислене/ или Алфа 155 задължително 2л 8 клапана. Ама не ми се налага да купувам защото имам най-хубавата кола- служебната.
Вече съм закачен на бесилката за агитацията



- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
kris11 написа:@alien1
Приятелю я вземи едно правилно решение. Продай си Пасата и си вземи за тези пари 1 слаба Алфа 155 1,8 но ной-добре 2,0л и задължително 8 клапана. Кеф ти климатроник,кеф ти хидравлика,ел.стъкла.огледала, кеф регулация на седалката за лумбагото.Към екстрите спада и подлакътник и на задна и на предна седалка, тапицерия в 2 цвята ,тонирани стъкла, ABS. Тогава ще разбереш какво е вървене с включен климатроник , а не да го изключваш при изпреварване . за 4200 4500лв можеш да намериш кола лимка.Моторите има са много слаби за нищо не стават 1,8л е някакви си 129 коня, а 2 л е само мижави 143коня. Не се плаши, не са скъпи частите - мит е ,че са скъпи частите. Няма ангренажен ремък дето се сменя на 60000км и си постоянно под напрежение дали си взел правилната марка ремък.
Виж и говорителка на VW форума смени лагера и мина на Алфа.
Ако ще трябва да си купувам кола -или Пасат Б4 /ще има доста мислене/ или Алфа 155 задължително 2л 8 клапана. Ама не ми се налага да купувам защото имам най-хубавата кола- служебната.
Вече съм закачен на бесилката за агитацията![]()
и всеки се блъска да ми бутне столчето




Стига мен НЯМА ДА СИ КУПИМ АЛФИ!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Стига мен НЯМА ДА СИ КУПИМ АЛФИ![/quote]
Хайде хайде като чета и слушам как се трошат и Пасати и Голфове икакви проблеми имат работата е в противовес на VW .
Мамка му и загубен мотор АЕЕ все се мотаят оборотите на ПХ, и не е само при мен така. Вече ми писна от тези променливи обороти.Няма грешки, нови кабели,капачка, свещи, палец,филтри.
Хайде хайде като чета и слушам как се трошат и Пасати и Голфове икакви проблеми имат работата е в противовес на VW .
Мамка му и загубен мотор АЕЕ все се мотаят оборотите на ПХ, и не е само при мен така. Вече ми писна от тези променливи обороти.Няма грешки, нови кабели,капачка, свещи, палец,филтри.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Стига бе майна
няма никаква логика при заводска клима да няма загуба на мощност,а при допълнително вградена да има ,при това на един и същ двигател.
Да не би при заводското вграждане VW-геновия двигател 90 коня да го правят 95 за да компенсира мощността отнета от климатика...поне аз оставам с такова впечатление от написаното дотук по темата.
Твърдението, че заводската клима не дърпа мощност и не повишава разхода (поне според мен) е смехотворно,както и твърдението ,че един Голф 90 коня с допълнително вграден климатик трябва да го изключва при изпреварване
,а същия такъв със заводски вграден не трябва...

Да не би при заводското вграждане VW-геновия двигател 90 коня да го правят 95 за да компенсира мощността отнета от климатика...поне аз оставам с такова впечатление от написаното дотук по темата.
Твърдението, че заводската клима не дърпа мощност и не повишава разхода (поне според мен) е смехотворно,както и твърдението ,че един Голф 90 коня с допълнително вграден климатик трябва да го изключва при изпреварване

- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
FELIPE всички автомобили с климатик имат загуба на мощност при включен такъв. При някои е по осезаемо при други почти не се осеща това вече зависи и от мощността на двигателя и от състоянието му.
При колите с заводска клима е по-добре сметнато всичко и оделно ЕКУ-то по електронен път разбира кога е пуснат климата и управлява двигателя по друг начин. При мене например еку-то няма как да разбере и градско като натисна съедениетеля и спирачката за да спра оборотите рязко спадат и после плавно се вдигат - е те това при заводските го няма.
При колите с заводска клима е по-добре сметнато всичко и оделно ЕКУ-то по електронен път разбира кога е пуснат климата и управлява двигателя по друг начин. При мене например еку-то няма как да разбере и градско като натисна съедениетеля и спирачката за да спра оборотите рязко спадат и после плавно се вдигат - е те това при заводските го няма.
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Дон FELIPE, прав си - както обикновено. При мен са 75 магарици, слаган е допълнително /в Италия/ и си го изключвам при нужда, чудо голямо! Просто внимавам като го вкл. после да не са ми мн. високи оборотите. Нямам проблеми с об. на пр. ход, нито със загряването - явно е монтиран както трябва. Не съм имал никакви сериозни проблеми с него /чукам на дърво
!/ и е най-полезната ми екстра след хидравликата! Трябва нещо да не е в ред, че да гаснат ДВГ при вкл. или да се "изстрелват" като изключи. Вс. това вече е коментирано, както и това, че за колегата може да се намери комплект, свален от Пасат със същия ДВГ. МОЖЕ и да е от др. кола - просто е повече работа за монтажника и трябват някои части допълнително. Ако случиш на добър майстор и годни компоненти няма да има проблеми. Ако...

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта