Здравеите! Отскоро съм горд собственик на VW Golf 3. двигателя е 1,6 ABU 93 година. Това което съм забелязал е че работната температура която двигателя поддържа е между 95 и 100 градуса НОРМАЛНО ЛИ Е??? казахами че моя двигател е от така наречените ТОПЛИ ДВИГАТЕЛИ и за него тази температура е съвсем нормална /работния му диапозон е до 110 градуса/ и ми препоръчаха да го карам само на антифриз.
НЯКАКВИ СЪВЕТИ?? Моля да отговарят хора които са с конкретния двигател или знаят нещо повече за него. Предварително благодаря



Температура на двигателя 1,6 ABU
- plamen032
- Мнения: 763
- Регистриран на: Нед 23 юли 2006 16:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Температура на двигателя 1,6 ABU
Последна промяна от plamen032 на Пон 14 авг 2006 17:21, променено общо 3 пъти.
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 20:59, променено общо 1 път.
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
.
аз карам с 92
- protoberans
- Мнения: 85
- Регистриран на: Пон 31 юли 2006 13:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: С какъв бензин да карам? 95 или 98
plamen032 написа:Здравеите! Отскоро съм горд собственик на VW Golf 3. двигателя е 1,6 ABU 93 година. Та основния ми въпрос е с кои бензин ще е по-добре 95 или 98?? Друго нещо което съм забелязал че работната температура която двигателя поддържа е между 95 и 100 градуса НОРМАЛНО ЛИ Е??? казахами че моя двигател е от така наречените ТОПЛИ ДВИГАТЕЛИ и за него тази температура е съвсем нормална /работния му диапозон е до 110 градуса/ и ми препорачаха да го карам само на антифриз.
НЯКАКВИ САВЕТИ?? предварително благодаря
Мотора ти може да върви с 92! погледни тук http://www.vwclub.bg/articles.php?id=5
По отношение на температурата и антифриза, винаги е по добре да караш целогодишно на антифриз (не само зимата) защото освен че замръзва при по ниска температура той и кипи при по висока (повече от 100 градуса).
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Здравей,Колега и честито!Имам впечатления от Сеат Ибиза с твоя мотор.Работната температура си е около 90гр.Вентилатора на охлаждането при теб двускоростен ли е.Ако да, има вариянт на температурният датчик включващ първа степен(скорост) на вентилатора да е нагорял и да не работи(влючва на около 96гр).Ако е така ще работи втората скорост(около 106гр).При това положение двигателя ще работи на температура от 96 до 106гр.Можеш да направиш проба-загряваш на празен ход до отваряне на термостата(горещ долен маркуч на радиятора),следиш термометъра на таблото.Отчиташ температурата при която включва вентилатора и всичко ще ти стане ясно.Според мен всичко клони към датчик на вентилатора.Успех 

- plamen032
- Мнения: 763
- Регистриран на: Нед 23 юли 2006 16:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
ЗНАЧИ; термостата започва да отваря нормално на около 90 градуса (по каталог 87) парва степен на перката вклучва между 95 и 100 градуса ддо сега не съм я карал много(още не съм я регистрирал и незнам на колко вклучва втора степе) май на около 105 градуса та проблема е във това колата загрява много барзо за по-малко от километър до 100 градуса после вклучва вентилатора и охлажда до към 95 спира вентилатора колата пак загрява барзо и вентилатора пак се вклучва НОРМАЛНО ЛИ Е???
- plamen032
- Мнения: 763
- Регистриран на: Нед 23 юли 2006 16:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Сваля до около 90 но после барзо пак ги качва парното още не съм го пробвал колата съм я зел преди 10 денаpas1.8mi написа:Забелязал ли си как си с парното при това бързо достигане на 100гр?Като ти се включва перката на 95гр до колко сваля температурата?Ако имаш мултицет с термо-сонда измери и с него(евентуално да не ти отчита вярно индикатора в таблото).
- tankishev
- Мнения: 437
- Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Здравей,
първо да опонирам на колегата БОКС
с този двигател се съмнявам да ти върви повече с ОМВи 100 ... нямаш достатъчно голяма компресия за да изгаря напълно горивото ... по скоро се набутваш и си мислиш, че върви повече ... (нещо като аспирин-а
)
второ ... по въпроса ...
нормалната работна температура е 90 градуса ... аз имах проблем с термостата на този двигател и работеше на 70 но откакто го смених се залепи на 90 ... нормално е лятно време да ти лепи на 100 по светофарите ... като тръгнеш и се обдуха радиатора трябва да си падне температурата.... ако не ти я сваля обезвъздуши колата и си провери перката дали ти се включва за първа степен на около 100 .. може при теб да не включва първа степен а само 2ра и затова да е по висока температурата ... може също да имаш проблем с температурният датчик ... на АБУ-то той е с 4 крачета.. предполагам към компа и към таблото ... т.е може да имаш разминаване
... надявам се да съм бил от полза ... честито за колата ... И .. извинявай за двигателя (АБУ = набутвация
)
първо да опонирам на колегата БОКС
BoX написа:Аз карам на 95, от време на време - OMV100, с него като че ли колата върви повече...
с този двигател се съмнявам да ти върви повече с ОМВи 100 ... нямаш достатъчно голяма компресия за да изгаря напълно горивото ... по скоро се набутваш и си мислиш, че върви повече ... (нещо като аспирин-а

второ ... по въпроса ...
нормалната работна температура е 90 градуса ... аз имах проблем с термостата на този двигател и работеше на 70 но откакто го смених се залепи на 90 ... нормално е лятно време да ти лепи на 100 по светофарите ... като тръгнеш и се обдуха радиатора трябва да си падне температурата.... ако не ти я сваля обезвъздуши колата и си провери перката дали ти се включва за първа степен на около 100 .. може при теб да не включва първа степен а само 2ра и затова да е по висока температурата ... може също да имаш проблем с температурният датчик ... на АБУ-то той е с 4 крачета.. предполагам към компа и към таблото ... т.е може да имаш разминаване
... надявам се да съм бил от полза ... честито за колата ... И .. извинявай за двигателя (АБУ = набутвация

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kiko26 и 82 госта