Монтаж на втори алтернатор

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот vladtod® » Пон 09 май 2011 12:56


Алтернатора го имам, захващането съм го измислил остава едно питане, как ще е по удачно със стокова шайба ли да бъде или с двойно по голяма за да не товари мотора ?
Направил съм една схема, някой ако е правил да каже как ще е по добре.Шайбите са лесни за изработка, но все пак едно две мнения не са излишни.http://vladtod.snimka.bg/automobiles/500000.222182.23378741.big




Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот IvailoOo » Пон 09 май 2011 13:03


Май е по-удачно да е с оригинална шайба,че иначе се променят оборотите на самия алтернатор или нещо такова mhihi

Ако не е тайна какво си запланувал ? Музика :roll:


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот passatfen » Пон 09 май 2011 13:17


имам чувството , че скоро ще вибрират прозорци mhihi


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот Ivan4u » Пон 09 май 2011 13:39


За водородния генератор мисля :wink: Жалко , че някои б*клуци затриха темата ...
По темата - сток вариант *


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот designer1 » Пон 09 май 2011 13:50


Ivan4u написа:За водородния генератор мисля :wink: Жалко , че някои б*клуци затриха темата ...
По темата - сток вариант *


М дааааа, и на мен ми мерише на HHO генератор. До колкото разбрах най-голяма файда ще има ако е дизелак колата :012:


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот vladtod® » Пон 09 май 2011 14:18


Да, за HHO е, но не исках да споменавам защото теоретичните скептици пак ще се намесят.При всичко има икономия стига да направиш подходящо предверение.
А по темата и аз си мислех за сток,но така или иначе този алтернатор няма да има други консуматори затова се чудих за по малки обороти.Има и вариян за 24v алтернатор, но възбуждането дали ще стане с 12V?


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот Ivan4u » Пон 09 май 2011 15:57


Ако имаш 2500 оборота /или 3000 , горе-долу средни за градско/извънградско/ , то при схема 2:1 алтернатора ще работи на 1250 оборота . Според мен тези обороти са прекалено малко за пълноценна работа . Да не говорим за празния ход - 1000об/мин = 500 на генератора :roll: Но ... това си е мое мнение :)


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот Koksan » Пон 09 май 2011 17:50


А икономията ще си заслужава ли повишения разход от допълнителното натоварване на мотора?
Защо не сложиш по-мощен алтернатор и ще имаш необходимият ток?

Не съм скептично настроен, но ме съмнява, в крайна сметка да се намали разхода при качване на допълнителни съпротивления във веригата и успоредно с това дори и теглото!


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот Ivan4u » Пон 09 май 2011 18:05


1.Колко тежи един алтернатор според теб ? 5-6 кг , не съм го теглил , но горе-долу толкова го определям /няма 10кг. /
2.Завишения разход би следвало да се компенсира от някакво количество произведен газ . Колко завишен разход ? Това дори дървените философи /няма да казвам кои / не могат да отговорят достоверно . Давам ти следния пример :
Преди време живях в Габрово /1 година учих в МЕИ-то / и както повечето студенти - глад и мизерия mhihi Един ден ненадейно ми се къса пистовия ремък - в моя случай той движи само алтернатора и хидравликата/Г3 АБД / . Карах около 6 дни без ремък , нямах пари да го сменя . През това време акумулатора се зареждаше на зарядно всяка вечер . АМИ ...не забогатях от невероятно намалелия разход поради невъртенето на генератор и хидравлика , както и разхода ми не падна под 11 /тогава/ mhihi Да , имаше някаква разлика , все пак не се задвижват 1 компонента , но както казах - разлика в разхода нямаше или и да е имало някаква такава , аз не я усетих . :)


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот vladtod® » Пон 09 май 2011 21:08


Koksan написа:А икономията ще си заслужава ли повишения разход от допълнителното натоварване на мотора?
Защо не сложиш по-мощен алтернатор и ще имаш необходимият ток?

Не съм скептично настроен, но ме съмнява, в крайна сметка да се намали разхода при качване на допълнителни съпротивления във веригата и успоредно с това дори и теглото!

По принцип нямам хидравлика и климатик, нищо гола е като пушка, точно затова ще направя и една по-голяма шайба за да компенсирам малко, вярно ще паднат оборотите, но също и товара.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот fox_vt » Пон 09 май 2011 23:24


Ivan4u написа:1.Колко тежи един алтернатор според теб ? 5-6 кг , не съм го теглил , но горе-долу толкова го определям /няма 10кг. /
2.Завишения разход би следвало да се компенсира от някакво количество произведен газ . Колко завишен разход ? Това дори дървените философи /няма да казвам кои / не могат да отговорят достоверно . Давам ти следния пример :
Преди време живях в Габрово /1 година учих в МЕИ-то / и както повечето студенти - глад и мизерия mhihi Един ден ненадейно ми се къса пистовия ремък - в моя случай той движи само алтернатора и хидравликата/Г3 АБД / . Карах около 6 дни без ремък , нямах пари да го сменя . През това време акумулатора се зареждаше на зарядно всяка вечер . АМИ ...не забогатях от невероятно намалелия разход поради невъртенето на генератор и хидравлика , както и разхода ми не падна под 11 /тогава/ mhihi Да , имаше някаква разлика , все пак не се задвижват 1 компонента , но както казах - разлика в разхода нямаше или и да е имало някаква такава , аз не я усетих . :)

В голяма заблуда си готин повишения разход си го дал у вас на зарядното на акумулатора,помисли защо.Това че вземаш ток от акумулатора и вечерта го добаваш не е перпетум мобилето както го изкарват ти знаеш кое :wink:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот ktamen » Пон 09 май 2011 23:41


Колкото са по-големи електрическите машини толкова по-голямо КПД имат - затова е по-добре да сложиш по-голям алтернатор, а не два малки. Алтернатора е трифазен синхронен генератор, който произвежда променлив ток, който после се изправя от диоди. Ако ти трябва по-високо напрежение можеш да си изкараш изводи направо от намотките преди изправителя и с трансформатор (понеже честотата е доста висока трансформатора би бил много малък и лесен за изработка, а може да се използва и някакъв подходящ мрежов трансформатор) да си го вдигнеш колкото си искаш.
Моя съвет е преди да се вкараш в приключение да си направиш тест дали има икономия като захраниш "ННОгенератора" с мощен мрежов изправител и измериш точно колко ток консумира и колко гориво си спестява (разбира се двигателя трябва да работи на място), защото по законите на физиката в крайна сметка "ННО генератора" ще ти вдигне разхода.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот vladtod® » Вто 10 май 2011 20:09


При наличие на два 90А алтернатора няма как да заровя пари за трети 120А да речем, който да ми гарантира спокойствие, че при консумация 40-50 А от hho и при включване на други консуматори акумулатора няма да се скапе.А в случая поне в това ще съм сигурен и ако остана доволен няма как да не сложа 24V алтернатор :mrgreen: Ще ми направят и една 90 мм шайба с която ще намалим товара ако консумацията стане повече и затормози мотора значително.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот fox_vt » Вто 10 май 2011 21:13


vladtod® написа:При наличие на два 90А алтернатора няма как да заровя пари за трети 120А да речем, който да ми гарантира спокойствие, че при консумация 40-50 А от hho и при включване на други консуматори акумулатора няма да се скапе.А в случая поне в това ще съм сигурен и ако остана доволен няма как да не сложа 24V алтернатор :mrgreen: Ще ми направят и една 90 мм шайба с която ще намалим товара ако консумацията стане повече и затормози мотора значително.


Хмм да но при ниски обороти няма да може да генерира достатъчно мощност пък като цяло едва ли ще го натовариш до упор 90А че да затормози двигателя.Обаче може да имаш проблем със пистовия ремък да започне да преплъзва,принципно трябва да се мине на по широк пистов ремък при такъв ъпгрейд но това значи смяна на всички шайби по трасето.И не на последно място за 24 в генератор нз дали възбудителната намотка не е за 24 в,ще трябва и кондензатори да сложиш щото няма да имаш акумулатор по 24 волтовото трасе.И как изобщо си намерил място за още един алтернатор там конзоли и т н предполагам знаеш че ремъка трябва да обвива 3/4 от шайбата на алтернатора.
пп сега видях схемата ти от първия пост според мен пробвай първо със стоковата шайба и ако има проблем тогава увеличавай съотношението.А ремъка ти явно е трапецовиден :D


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот dandan » Сря 11 май 2011 14:35


Кой товар точно ще се намали с по-голяма шайба? По-малко товар на мотора ли или на ремъка???



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта