Алтернатора го имам, захващането съм го измислил остава едно питане, как ще е по удачно със стокова шайба ли да бъде или с двойно по голяма за да не товари мотора ?
Направил съм една схема, някой ако е правил да каже как ще е по добре.Шайбите са лесни за изработка, но все пак едно две мнения не са излишни.http://vladtod.snimka.bg/automobiles/500000.222182.23378741.big
Монтаж на втори алтернатор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Монтаж на втори алтернатор
Май е по-удачно да е с оригинална шайба,че иначе се променят оборотите на самия алтернатор или нещо такова
Ако не е тайна какво си запланувал ? Музика

Ако не е тайна какво си запланувал ? Музика

- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Монтаж на втори алтернатор
имам чувството , че скоро ще вибрират прозорци 

- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Монтаж на втори алтернатор
За водородния генератор мисля
Жалко , че някои б*клуци затриха темата ...
По темата - сток вариант *

По темата - сток вариант *
- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
Re: Монтаж на втори алтернатор
Ivan4u написа:За водородния генератор мисляЖалко , че някои б*клуци затриха темата ...
По темата - сток вариант *
М дааааа, и на мен ми мерише на HHO генератор. До колкото разбрах най-голяма файда ще има ако е дизелак колата

Re: Монтаж на втори алтернатор
Да, за HHO е, но не исках да споменавам защото теоретичните скептици пак ще се намесят.При всичко има икономия стига да направиш подходящо предверение.
А по темата и аз си мислех за сток,но така или иначе този алтернатор няма да има други консуматори затова се чудих за по малки обороти.Има и вариян за 24v алтернатор, но възбуждането дали ще стане с 12V?
А по темата и аз си мислех за сток,но така или иначе този алтернатор няма да има други консуматори затова се чудих за по малки обороти.Има и вариян за 24v алтернатор, но възбуждането дали ще стане с 12V?
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Монтаж на втори алтернатор
Ако имаш 2500 оборота /или 3000 , горе-долу средни за градско/извънградско/ , то при схема 2:1 алтернатора ще работи на 1250 оборота . Според мен тези обороти са прекалено малко за пълноценна работа . Да не говорим за празния ход - 1000об/мин = 500 на генератора
Но ... това си е мое мнение 


- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Монтаж на втори алтернатор
А икономията ще си заслужава ли повишения разход от допълнителното натоварване на мотора?
Защо не сложиш по-мощен алтернатор и ще имаш необходимият ток?
Не съм скептично настроен, но ме съмнява, в крайна сметка да се намали разхода при качване на допълнителни съпротивления във веригата и успоредно с това дори и теглото!
Защо не сложиш по-мощен алтернатор и ще имаш необходимият ток?
Не съм скептично настроен, но ме съмнява, в крайна сметка да се намали разхода при качване на допълнителни съпротивления във веригата и успоредно с това дори и теглото!
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Монтаж на втори алтернатор
1.Колко тежи един алтернатор според теб ? 5-6 кг , не съм го теглил , но горе-долу толкова го определям /няма 10кг. /
2.Завишения разход би следвало да се компенсира от някакво количество произведен газ . Колко завишен разход ? Това дори дървените философи /няма да казвам кои / не могат да отговорят достоверно . Давам ти следния пример :
Преди време живях в Габрово /1 година учих в МЕИ-то / и както повечето студенти - глад и мизерия
Един ден ненадейно ми се къса пистовия ремък - в моя случай той движи само алтернатора и хидравликата/Г3 АБД / . Карах около 6 дни без ремък , нямах пари да го сменя . През това време акумулатора се зареждаше на зарядно всяка вечер . АМИ ...не забогатях от невероятно намалелия разход поради невъртенето на генератор и хидравлика , както и разхода ми не падна под 11 /тогава/
Да , имаше някаква разлика , все пак не се задвижват 1 компонента , но както казах - разлика в разхода нямаше или и да е имало някаква такава , аз не я усетих . 
2.Завишения разход би следвало да се компенсира от някакво количество произведен газ . Колко завишен разход ? Това дори дървените философи /няма да казвам кои / не могат да отговорят достоверно . Давам ти следния пример :
Преди време живях в Габрово /1 година учих в МЕИ-то / и както повечето студенти - глад и мизерия



Re: Монтаж на втори алтернатор
Koksan написа:А икономията ще си заслужава ли повишения разход от допълнителното натоварване на мотора?
Защо не сложиш по-мощен алтернатор и ще имаш необходимият ток?
Не съм скептично настроен, но ме съмнява, в крайна сметка да се намали разхода при качване на допълнителни съпротивления във веригата и успоредно с това дори и теглото!
По принцип нямам хидравлика и климатик, нищо гола е като пушка, точно затова ще направя и една по-голяма шайба за да компенсирам малко, вярно ще паднат оборотите, но също и товара.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Монтаж на втори алтернатор
Ivan4u написа:1.Колко тежи един алтернатор според теб ? 5-6 кг , не съм го теглил , но горе-долу толкова го определям /няма 10кг. /
2.Завишения разход би следвало да се компенсира от някакво количество произведен газ . Колко завишен разход ? Това дори дървените философи /няма да казвам кои / не могат да отговорят достоверно . Давам ти следния пример :
Преди време живях в Габрово /1 година учих в МЕИ-то / и както повечето студенти - глад и мизерияЕдин ден ненадейно ми се къса пистовия ремък - в моя случай той движи само алтернатора и хидравликата/Г3 АБД / . Карах около 6 дни без ремък , нямах пари да го сменя . През това време акумулатора се зареждаше на зарядно всяка вечер . АМИ ...не забогатях от невероятно намалелия разход поради невъртенето на генератор и хидравлика , както и разхода ми не падна под 11 /тогава/
Да , имаше някаква разлика , все пак не се задвижват 1 компонента , но както казах - разлика в разхода нямаше или и да е имало някаква такава , аз не я усетих .
В голяма заблуда си готин повишения разход си го дал у вас на зарядното на акумулатора,помисли защо.Това че вземаш ток от акумулатора и вечерта го добаваш не е перпетум мобилето както го изкарват ти знаеш кое

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Монтаж на втори алтернатор
Колкото са по-големи електрическите машини толкова по-голямо КПД имат - затова е по-добре да сложиш по-голям алтернатор, а не два малки. Алтернатора е трифазен синхронен генератор, който произвежда променлив ток, който после се изправя от диоди. Ако ти трябва по-високо напрежение можеш да си изкараш изводи направо от намотките преди изправителя и с трансформатор (понеже честотата е доста висока трансформатора би бил много малък и лесен за изработка, а може да се използва и някакъв подходящ мрежов трансформатор) да си го вдигнеш колкото си искаш.
Моя съвет е преди да се вкараш в приключение да си направиш тест дали има икономия като захраниш "ННОгенератора" с мощен мрежов изправител и измериш точно колко ток консумира и колко гориво си спестява (разбира се двигателя трябва да работи на място), защото по законите на физиката в крайна сметка "ННО генератора" ще ти вдигне разхода.
Моя съвет е преди да се вкараш в приключение да си направиш тест дали има икономия като захраниш "ННОгенератора" с мощен мрежов изправител и измериш точно колко ток консумира и колко гориво си спестява (разбира се двигателя трябва да работи на място), защото по законите на физиката в крайна сметка "ННО генератора" ще ти вдигне разхода.
Re: Монтаж на втори алтернатор
При наличие на два 90А алтернатора няма как да заровя пари за трети 120А да речем, който да ми гарантира спокойствие, че при консумация 40-50 А от hho и при включване на други консуматори акумулатора няма да се скапе.А в случая поне в това ще съм сигурен и ако остана доволен няма как да не сложа 24V алтернатор
Ще ми направят и една 90 мм шайба с която ще намалим товара ако консумацията стане повече и затормози мотора значително.

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Монтаж на втори алтернатор
vladtod® написа:При наличие на два 90А алтернатора няма как да заровя пари за трети 120А да речем, който да ми гарантира спокойствие, че при консумация 40-50 А от hho и при включване на други консуматори акумулатора няма да се скапе.А в случая поне в това ще съм сигурен и ако остана доволен няма как да не сложа 24V алтернаторЩе ми направят и една 90 мм шайба с която ще намалим товара ако консумацията стане повече и затормози мотора значително.
Хмм да но при ниски обороти няма да може да генерира достатъчно мощност пък като цяло едва ли ще го натовариш до упор 90А че да затормози двигателя.Обаче може да имаш проблем със пистовия ремък да започне да преплъзва,принципно трябва да се мине на по широк пистов ремък при такъв ъпгрейд но това значи смяна на всички шайби по трасето.И не на последно място за 24 в генератор нз дали възбудителната намотка не е за 24 в,ще трябва и кондензатори да сложиш щото няма да имаш акумулатор по 24 волтовото трасе.И как изобщо си намерил място за още един алтернатор там конзоли и т н предполагам знаеш че ремъка трябва да обвива 3/4 от шайбата на алтернатора.
пп сега видях схемата ти от първия пост според мен пробвай първо със стоковата шайба и ако има проблем тогава увеличавай съотношението.А ремъка ти явно е трапецовиден

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Монтаж на втори алтернатор
Кой товар точно ще се намали с по-голяма шайба? По-малко товар на мотора ли или на ремъка???
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта