Метан уредби информация
Аз караm на метан от 2 месеца и съм си доволен. колата е golf 3 1,8 mi . извънградско харчи към 3лв на 100. Градско различно 5-6 зависи къде я караш и дали успява да загрее през туй време. Излезе ми 1100 лв с бутилки втора употреба всичко друго ново,електроника. бутилките са 72 литра-оставаш без багажник. С паленето нямам проблеми засега -паля директно на газ. Върви си чудесно. А да- с тези бутилки минавам градско- 150-170км а извън 300. 

- StreetThug16V
- Мнения: 434
- Регистриран на: Нед 24 окт 2004 7:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
До колкото знам карането на метан не се различава особено от карането на пропан.
Така, че проблемите би тр. да са съшите - обороти, палене, чести центровки, преглед веднъж годишно ..
+ липсата на станции.
Иначе, н.п. да се сложи само 1 бутилка (30л) - подобно на пропана.
Преди карах ладата на пропан.
Но сега не бих сложил - най вече щото карам малко и не си струват тези главоболия a и намаления багажник.
Иначе за таксита и т.н. според мен си е супер решение
Така, че проблемите би тр. да са съшите - обороти, палене, чести центровки, преглед веднъж годишно ..
+ липсата на станции.
Иначе, н.п. да се сложи само 1 бутилка (30л) - подобно на пропана.
Преди карах ладата на пропан.
Но сега не бих сложил - най вече щото карам малко и не си струват тези главоболия a и намаления багажник.
Иначе за таксита и т.н. според мен си е супер решение

- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- StreetThug16V
- Мнения: 434
- Регистриран на: Нед 24 окт 2004 7:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
засега да в момента гумите ми опират /като кача повече хора / отстрани в калниците защото са много широки с по тесни незнам ще е ама не сам чул други да се оплаква.
що се отнася до прегледа -бутилките се изпитват при поставянето и след това чак след 5 години ако не се лъжа
а 30 л бутилка не си заслужава тъй като градско ти е 50-60км няма само на газстанцията да висиш я , а ако не караш много наистина няма смисъл. а иначе за 10-11 хил км си избиващ устройството
що се отнася до прегледа -бутилките се изпитват при поставянето и след това чак след 5 години ако не се лъжа
а 30 л бутилка не си заслужава тъй като градско ти е 50-60км няма само на газстанцията да висиш я , а ако не караш много наистина няма смисъл. а иначе за 10-11 хил км си избиващ устройството
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Заинтигувахте ме с тоя Метан и се сетих за един Сърбин в Германия как си купи за транспортната си фирма 10 пикапа (Рено май бяха) на промоция - взимаш 10 броя и зареждаш без пари 1 година и нашия подписва договори за супер тънки превози, а конкуренцията там на нафта, щото борбата е жестока и гледат нашия не искача с нови дизели а с някакави безинки... и избива рибата.
а тея пикапчета бяха на някаква газ под голямо налягане и колегата ми ходи с едното за едни документи, и на като се върна малко се беше пооплашил щото Сърбина карал с тва квадратно пикапче с 200 km/h и чак сега се сещам че тея пикапчета са бръмчали на Метан.





- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Попадна ми една статия във връзка с темата - надявам се да ви е полезна.
Повече информация за уредбите с природен газ, вносители, изграждащи се газстанции за природен газ.
Напоследък усилено започна да се говори за газовите уредби на метан (природен газ). Ще споменем накратко какви са предимствата и недостатъците на системите на метан.
Метанът се среща в неограничени количества и това е една от алтернативите на бъдещия транспорт. А на практика той не търпи вторична обработка и няма допълнително оскъпяване, освен от разходите за пренос и компресиране.
В много страни метанът е популярно и масово гориво, използвано за отопление. В България от няколко години имаме преносна мрежа и експериментално газифицирани райони на някои градове. Но докато в Италия, Германия, Бразилия, Аржентина е много популярен като автомобилно гориво, то у нас едва сега се правят опити да се наложи като такова. Това всъщност не е съвсем вярно, тъй като метанова станция има в София още от началото на 90-те години, но тя беше ведомствена и там могат да зареждат само автобуси, които са на двойногоривна система - газо-дизели. От началото на 2003 година отварят врати няколко метанстанции - в Пловдив, в София и Русе.
Какви са перспективите?
Основното предимство е ниската цена на метана спрямо другите горива. Тя ще е около 0,35 лв. еквивалент на литър бензин.
Но има и редица фактори, които също оказват влияние при избора на този нов вид гориво.
Метанът се пълни в специални бутилки за високо налягане - 160 - 200 атм. Те са подобни на бутилките, в които се съхранява кислород. Тъй като той има много малка енергийна плътност, трябва да бъде компресиран под високо налягане. Не може да се ползва газта, която тече в тръбопроводите за битови цели, тъй като там налягането е не повече от 10 атм.
Това е формулата за определяне на максималния пробег с едно зареждане на метан
М= Р х L / 10 K
Където: М - реален пробег, км; Р - налягане на метанстанцията при зареждане на бутилките; L - физически обем на бутилката в литри; K - консумация на бензин в литри на 100 км.
Количеството зареден метан се изчислява в кубични метри.
В бутилка с обем 50 литра се събира 10 м3 метан под налягане 200 атм.
Нека пресметнем каква ще е консумацията на един автомобил, който има разход на бензин 10 л/ 100 км, напълнена е бутилката под налягане 200 атм и реалният й обем е 50 литра.
200 х 50 / 10 х 10 = 100 км
Оттук се вижда, че с 50-литрова бутилка максималният пробег е 100 км. За да се увеличи пробегът, трябва или да се увеличи налягането на пълнене, или обемът на бутилката.
Налягането е по стандарт и не може да се променя. Единственият вариант е увеличаване на обема на бутилката. Затова при автомобилите, работещи на метан, се наблюдава използването на пакет от няколко бутилки.
За да има смисъл от използването на този вид гориво, е необходимо да са монтирани бутилки с общ обем не по-малко от 100 литра, за да има автомобилът пробег поне 200 км.
Трябва да има добре развита газозарядна мрежа, за да може автомобилът да се зарежда, докато пътува. Засега това е подходящо само за таксиметрови автомобили и автомобили, изпълняващи градски цикъл, с дневен пробег не повече от 160 - 200 км и то в градовете с метанстанции.
Всеки ще попита за цената на една система за метан. Стойността на метановите уредби е с около 10-15 % по-висока от тази на пропан-бутановите, но без цената на бутилката.
Една метанова бутилка, окомплектована с кран, е с цена около 300-400 лв. в зависимост от литрите. Като минимум трябва да се монтират 2 бр. бутилки. Оттук идва и голямата разлика в цените на двата вида системи.
Много колеги не знаят, че към системата, работеща на метан, трябва да се добави и вариатор за ъгъла на изпреварване. Когато автомобилът мине на газ, трябва да се промени ъгълът на изпреварване на запалването, обусловено от различното октаново число спрямо бензина. В противен случай разходът на метан се увеличава двойно. Подобен тип устройство (timing advance processor) е с цена от 100 до 200 лв. в зависимост от модела автомобил, което също допълнително оскъпява цената.
Крайната стойност на стандартна система, монтирана на автомобила, е не по-малко от 1100- 1200 лв. Все пак това е гориво на бъдещето. В момента се работи върху създаването на бутилки от твърди пластмаси, издържащи на високо налягане, а съответно и с по-ниска цена.
Работи се в областта и на криогенните технологии, където ще има възможност да се съхранява метан в съдове с много ниска температура под температурата на кипене на метана, за да може да се побира по-голямо количество от газа в течно състояние.
Засега все пак не се колебайте, ако сте от Пловдив, София или Русе, не ви трябва целият багажник и основният ви пробег е само в града.
инж. Георги Илиев

Повече информация за уредбите с природен газ, вносители, изграждащи се газстанции за природен газ.
Напоследък усилено започна да се говори за газовите уредби на метан (природен газ). Ще споменем накратко какви са предимствата и недостатъците на системите на метан.
Метанът се среща в неограничени количества и това е една от алтернативите на бъдещия транспорт. А на практика той не търпи вторична обработка и няма допълнително оскъпяване, освен от разходите за пренос и компресиране.
В много страни метанът е популярно и масово гориво, използвано за отопление. В България от няколко години имаме преносна мрежа и експериментално газифицирани райони на някои градове. Но докато в Италия, Германия, Бразилия, Аржентина е много популярен като автомобилно гориво, то у нас едва сега се правят опити да се наложи като такова. Това всъщност не е съвсем вярно, тъй като метанова станция има в София още от началото на 90-те години, но тя беше ведомствена и там могат да зареждат само автобуси, които са на двойногоривна система - газо-дизели. От началото на 2003 година отварят врати няколко метанстанции - в Пловдив, в София и Русе.
Какви са перспективите?
Основното предимство е ниската цена на метана спрямо другите горива. Тя ще е около 0,35 лв. еквивалент на литър бензин.
Но има и редица фактори, които също оказват влияние при избора на този нов вид гориво.
Метанът се пълни в специални бутилки за високо налягане - 160 - 200 атм. Те са подобни на бутилките, в които се съхранява кислород. Тъй като той има много малка енергийна плътност, трябва да бъде компресиран под високо налягане. Не може да се ползва газта, която тече в тръбопроводите за битови цели, тъй като там налягането е не повече от 10 атм.
Това е формулата за определяне на максималния пробег с едно зареждане на метан
М= Р х L / 10 K
Където: М - реален пробег, км; Р - налягане на метанстанцията при зареждане на бутилките; L - физически обем на бутилката в литри; K - консумация на бензин в литри на 100 км.
Количеството зареден метан се изчислява в кубични метри.
В бутилка с обем 50 литра се събира 10 м3 метан под налягане 200 атм.
Нека пресметнем каква ще е консумацията на един автомобил, който има разход на бензин 10 л/ 100 км, напълнена е бутилката под налягане 200 атм и реалният й обем е 50 литра.
200 х 50 / 10 х 10 = 100 км
Оттук се вижда, че с 50-литрова бутилка максималният пробег е 100 км. За да се увеличи пробегът, трябва или да се увеличи налягането на пълнене, или обемът на бутилката.
Налягането е по стандарт и не може да се променя. Единственият вариант е увеличаване на обема на бутилката. Затова при автомобилите, работещи на метан, се наблюдава използването на пакет от няколко бутилки.
За да има смисъл от използването на този вид гориво, е необходимо да са монтирани бутилки с общ обем не по-малко от 100 литра, за да има автомобилът пробег поне 200 км.
Трябва да има добре развита газозарядна мрежа, за да може автомобилът да се зарежда, докато пътува. Засега това е подходящо само за таксиметрови автомобили и автомобили, изпълняващи градски цикъл, с дневен пробег не повече от 160 - 200 км и то в градовете с метанстанции.
Всеки ще попита за цената на една система за метан. Стойността на метановите уредби е с около 10-15 % по-висока от тази на пропан-бутановите, но без цената на бутилката.
Една метанова бутилка, окомплектована с кран, е с цена около 300-400 лв. в зависимост от литрите. Като минимум трябва да се монтират 2 бр. бутилки. Оттук идва и голямата разлика в цените на двата вида системи.
Много колеги не знаят, че към системата, работеща на метан, трябва да се добави и вариатор за ъгъла на изпреварване. Когато автомобилът мине на газ, трябва да се промени ъгълът на изпреварване на запалването, обусловено от различното октаново число спрямо бензина. В противен случай разходът на метан се увеличава двойно. Подобен тип устройство (timing advance processor) е с цена от 100 до 200 лв. в зависимост от модела автомобил, което също допълнително оскъпява цената.
Крайната стойност на стандартна система, монтирана на автомобила, е не по-малко от 1100- 1200 лв. Все пак това е гориво на бъдещето. В момента се работи върху създаването на бутилки от твърди пластмаси, издържащи на високо налягане, а съответно и с по-ниска цена.
Работи се в областта и на криогенните технологии, където ще има възможност да се съхранява метан в съдове с много ниска температура под температурата на кипене на метана, за да може да се побира по-голямо количество от газа в течно състояние.
Засега все пак не се колебайте, ако сте от Пловдив, София или Русе, не ви трябва целият багажник и основният ви пробег е само в града.
инж. Георги Илиев
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта