Метан уредби информация

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Вто 28 дек 2004 20:11


Ники нафтата освен че не е избухлива не е и лесно запалима.




damidra
Мнения: 16
Регистриран на: Съб 04 дек 2004 19:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот damidra » Съб 01 яну 2005 20:01


Аз караm на метан от 2 месеца и съм си доволен. колата е golf 3 1,8 mi . извънградско харчи към 3лв на 100. Градско различно 5-6 зависи къде я караш и дали успява да загрее през туй време. Излезе ми 1100 лв с бутилки втора употреба всичко друго ново,електроника. бутилките са 72 литра-оставаш без багажник. С паленето нямам проблеми засега -паля директно на газ. Върви си чудесно. А да- с тези бутилки минавам градско- 150-170км а извън 300. :D


Потребителски аватар
StreetThug16V
Мнения: 434
Регистриран на: Нед 24 окт 2004 7:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот StreetThug16V » Нед 02 яну 2005 23:13


Дамидра, а усилва ли задното окачване?
Колко тежи цялата тая работа?


damidra
Мнения: 16
Регистриран на: Съб 04 дек 2004 19:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот damidra » Пон 03 яну 2005 13:04


100 kg . сложих гумички между пружините ама то при мен проблема е в джантите 15ки са и са много изнесени освен това и преди да го сложа пак ми опираше при 4 ри 4овека. един авер с вектра няма грижи а като гледам на газстанцията има и други голфове


Потребителски аватар
zorro
Мнения: 33
Регистриран на: Вто 12 окт 2004 11:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zorro » Пон 03 яну 2005 16:24


До колкото знам карането на метан не се различава особено от карането на пропан.
Така, че проблемите би тр. да са съшите - обороти, палене, чести центровки, преглед веднъж годишно ..
+ липсата на станции.
Иначе, н.п. да се сложи само 1 бутилка (30л) - подобно на пропана.
Преди карах ладата на пропан.
Но сега не бих сложил - най вече щото карам малко и не си струват тези главоболия a и намаления багажник.
Иначе за таксита и т.н. според мен си е супер решение :-)


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Пон 03 яну 2005 16:48


Zorro написа:Иначе за таксита и т.н. според мен си е супер решение :-)


Мда,миналата година бях на стаж в сервиза на ОПЕЛ и там сложиха на едно такси такава метанова уредба,бая играчка беше,щото пълен инжекцион...


Потребителски аватар
StreetThug16V
Мнения: 434
Регистриран на: Нед 24 окт 2004 7:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот StreetThug16V » Пон 03 яну 2005 17:23


100кила много бре! Той не само ще клекне голфа но и ще ми умре в ръцете!
Добре де ти по този начин реално зачеркваш възможността да качваш повече от 2ма души, а и в багажника не трябва да има нищо тежко!


damidra
Мнения: 16
Регистриран на: Съб 04 дек 2004 19:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот damidra » Вто 04 яну 2005 11:01


засега да в момента гумите ми опират /като кача повече хора / отстрани в калниците защото са много широки с по тесни незнам ще е ама не сам чул други да се оплаква.
що се отнася до прегледа -бутилките се изпитват при поставянето и след това чак след 5 години ако не се лъжа
а 30 л бутилка не си заслужава тъй като градско ти е 50-60км няма само на газстанцията да висиш я , а ако не караш много наистина няма смисъл. а иначе за 10-11 хил км си избиващ устройството


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Вто 04 яну 2005 20:48


Заинтигувахте ме с тоя Метан и се сетих за един Сърбин в Германия как си купи за транспортната си фирма 10 пикапа (Рено май бяха) на промоция - взимаш 10 броя и зареждаш без пари 1 година и нашия подписва договори за супер тънки превози, а конкуренцията там на нафта, щото борбата е жестока и гледат нашия не искача с нови дизели а с някакави безинки... и избива рибата.:D а тея пикапчета бяха на някаква газ под голямо налягане и колегата ми ходи с едното за едни документи, и на като се върна малко се беше пооплашил щото Сърбина карал с тва квадратно пикапче с 200 km/h и чак сега се сещам че тея пикапчета са бръмчали на Метан. :D :D :D


Потребителски аватар
nuno
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 27 ное 2004 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот nuno » Вто 04 яну 2005 23:44


Не знам дали знаете ама в света има два завода за метанови бутилки,и те са в Италия.Тези бутилки са безшевни и са два пъти по сигурни от тези на газта.


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Сря 05 яну 2005 10:43


само дето заемат много място иначе бях навит и аз ама немога
да остана без багажник то на мен ми пречи кората малко
пък да сложа два бидона и край... ще е все едно съм си взел
двуместна кола...
а да си махна резервоара и на негово място... нещо самата мисъл... :?


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Мнениеот kbot » Пет 07 яну 2005 14:00


Един колега си сложи на Passat 1.8 Mi комби, преди 3 месеца. Струва около 1000 лв. Една бутилка (празна тежаи 80 кг), пълни я за 10 лв и минава 240 километра с нея. Сметките си ги правете сами. Каза че няма промяна във вървежа на колата. Може би е подходящо за такси. Аз такова нещо не бих сложил :lol:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Пет 07 яну 2005 17:49


Попадна ми една статия във връзка с темата - надявам се да ви е полезна. :wink:

Повече информация за уредбите с природен газ, вносители, изграждащи се газстанции за природен газ.

Напоследък усилено започна да се говори за газовите уредби на метан (природен газ). Ще споменем накратко какви са предимствата и недостатъците на системите на метан.
Метанът се среща в неограничени количества и това е една от алтернативите на бъдещия транспорт. А на практика той не търпи вторична обработка и няма допълнително оскъпяване, освен от разходите за пренос и компресиране.
В много страни метанът е популярно и масово гориво, използвано за отопление. В България от няколко години имаме преносна мрежа и експериментално газифицирани райони на някои градове. Но докато в Италия, Германия, Бразилия, Аржентина е много популярен като автомобилно гориво, то у нас едва сега се правят опити да се наложи като такова. Това всъщност не е съвсем вярно, тъй като метанова станция има в София още от началото на 90-те години, но тя беше ведомствена и там могат да зареждат само автобуси, които са на двойногоривна система - газо-дизели. От началото на 2003 година отварят врати няколко метанстанции - в Пловдив, в София и Русе.
Какви са перспективите?
Основното предимство е ниската цена на метана спрямо другите горива. Тя ще е около 0,35 лв. еквивалент на литър бензин.
Но има и редица фактори, които също оказват влияние при избора на този нов вид гориво.
Метанът се пълни в специални бутилки за високо налягане - 160 - 200 атм. Те са подобни на бутилките, в които се съхранява кислород. Тъй като той има много малка енергийна плътност, трябва да бъде компресиран под високо налягане. Не може да се ползва газта, която тече в тръбопроводите за битови цели, тъй като там налягането е не повече от 10 атм.
Това е формулата за определяне на максималния пробег с едно зареждане на метан
М= Р х L / 10 K
Където: М - реален пробег, км; Р - налягане на метанстанцията при зареждане на бутилките; L - физически обем на бутилката в литри; K - консумация на бензин в литри на 100 км.
Количеството зареден метан се изчислява в кубични метри.
В бутилка с обем 50 литра се събира 10 м3 метан под налягане 200 атм.
Нека пресметнем каква ще е консумацията на един автомобил, който има разход на бензин 10 л/ 100 км, напълнена е бутилката под налягане 200 атм и реалният й обем е 50 литра.
200 х 50 / 10 х 10 = 100 км
Оттук се вижда, че с 50-литрова бутилка максималният пробег е 100 км. За да се увеличи пробегът, трябва или да се увеличи налягането на пълнене, или обемът на бутилката.
Налягането е по стандарт и не може да се променя. Единственият вариант е увеличаване на обема на бутилката. Затова при автомобилите, работещи на метан, се наблюдава използването на пакет от няколко бутилки.
За да има смисъл от използването на този вид гориво, е необходимо да са монтирани бутилки с общ обем не по-малко от 100 литра, за да има автомобилът пробег поне 200 км.
Трябва да има добре развита газозарядна мрежа, за да може автомобилът да се зарежда, докато пътува. Засега това е подходящо само за таксиметрови автомобили и автомобили, изпълняващи градски цикъл, с дневен пробег не повече от 160 - 200 км и то в градовете с метанстанции.
Всеки ще попита за цената на една система за метан. Стойността на метановите уредби е с около 10-15 % по-висока от тази на пропан-бутановите, но без цената на бутилката.
Една метанова бутилка, окомплектована с кран, е с цена около 300-400 лв. в зависимост от литрите. Като минимум трябва да се монтират 2 бр. бутилки. Оттук идва и голямата разлика в цените на двата вида системи.
Много колеги не знаят, че към системата, работеща на метан, трябва да се добави и вариатор за ъгъла на изпреварване. Когато автомобилът мине на газ, трябва да се промени ъгълът на изпреварване на запалването, обусловено от различното октаново число спрямо бензина. В противен случай разходът на метан се увеличава двойно. Подобен тип устройство (timing advance processor) е с цена от 100 до 200 лв. в зависимост от модела автомобил, което също допълнително оскъпява цената.
Крайната стойност на стандартна система, монтирана на автомобила, е не по-малко от 1100- 1200 лв. Все пак това е гориво на бъдещето. В момента се работи върху създаването на бутилки от твърди пластмаси, издържащи на високо налягане, а съответно и с по-ниска цена.
Работи се в областта и на криогенните технологии, където ще има възможност да се съхранява метан в съдове с много ниска температура под температурата на кипене на метана, за да може да се побира по-голямо количество от газа в течно състояние.
Засега все пак не се колебайте, ако сте от Пловдив, София или Русе, не ви трябва целият багажник и основният ви пробег е само в града.

инж. Георги Илиев



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта