1,8 моноинжекция...Турбо

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Сря 11 май 2011 11:53


Доколкото знам,ако не се лъжа де,Визорчо на бившето си Поло май беше с к14,нека сподели малко акъл,че много идва това налягане да му се не види :evil:




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vento » Сря 11 май 2011 12:01


Сложи един читав външен разтоварващ клапан и си го регулирай по твое желания.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Сря 11 май 2011 12:06


Vento написа:Сложи един читав външен разтоварващ клапан и си го регулирай по твое желания.


Ако имаш в предвид външен гейт,много ми е скъп този вариант...или бууст-контролер имаш предвид?


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4294
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот bbboiko2004 » Сря 11 май 2011 12:13


Визора беше с турбо от бензинова кола от уно после от пунто гт ако не се лъжа. Иначе виж номера на турбината целия не само k14 назад цифрите и потърси в Интернет графика с полето на действие на турбината.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19294
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот stefan4o » Сря 11 май 2011 12:18


Да не стане като карбураторите :) На всички пише 2Е, ама... не са баш еднакви mhihi :Mr Green Fun


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Сря 11 май 2011 12:41


Сега пред мен стои въпросът,как да редуцирам налягането до по-малки стойности,пък после другите неща.Относно спецификацията на турбината,при бензинов мотор поведението и ще е различно от това при дизелов мотор,основно заради степента на сгъстяване,която ще повлияе на интензивността на изгорелите газове...предимство има дизела според мен в този аспект,затова това турбо при дизел ще има едно поведение и съответно при бензин,друго :roll:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19294
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот stefan4o » Сря 11 май 2011 12:46


Не зная точно какъв модел са турбините при 1.9 ТДИ 150 к.с. и тази при 1.8Т 150 к.с. Ако можеш да докопаш инфо по въпроса сигурно ще ти е от полза. Тъй като и двата двигателя са с горе-долу еднакъв работен обем и макс.мощност (с доста голяма разлика във върт.момент). В смисъл така може би ще добиеш по-реална представа какви са разликите и защо са такива.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4294
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот bbboiko2004 » Сря 11 май 2011 12:55


Ами съвсем различни са турбините при дизела е с променлива геометрия на гарет докато при 1.8т е к03 с гейт. Няма база за сравнение :)


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vento » Сря 11 май 2011 12:56


emiltd написа:
Vento написа:Сложи един читав външен разтоварващ клапан и си го регулирай по твое желания.


Ако имаш в предвид външен гейт,много ми е скъп този вариант...или бууст-контролер имаш предвид?

Blowoff valve (BOV) - блоуофф клапан. Над определено налягане отваря и го изпуска, докато не спадне до желаното.
http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve

Доколкото знам, има едно- и двубутални, като двубуталните са по-читави.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Сря 11 май 2011 13:02


stefan4o написа:Не зная точно какъв модел са турбините при 1.9 ТДИ 150 к.с. и тази при 1.8Т 150 к.с. Ако можеш да докопаш инфо по въпроса сигурно ще ти е от полза. Тъй като и двата двигателя са с горе-долу еднакъв работен обем и макс.мощност (с доста голяма разлика във върт.момент). В смисъл така може би ще добиеш по-реална представа какви са разликите и защо са такива.


Кубатурата и конете са почти идентични,но степента на сгъстяване е много различна,а и дизела който си дал за пример е с променлива геометрия на лопатките и е 8в,а бензина е 20в,та общо взето двата мотора имат различно газоразпределение,различно сгъстяване и така...и съответно принудителното пълнене протича по различен начин...така си мисля аз :roll:


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Сря 11 май 2011 13:07


Vento написа:
emiltd написа:
Vento написа:Сложи един читав външен разтоварващ клапан и си го регулирай по твое желания.


Ако имаш в предвид външен гейт,много ми е скъп този вариант...или бууст-контролер имаш предвид?

Blowoff valve (BOV) - блоуофф клапан. Над определено налягане отваря и го изпуска, докато не спадне до желаното.
http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve

Доколкото знам, има едно- и двубутални, като двубуталните са по-читави.


Бофа го имам,вижда се на снимките,но съм на друго мнение за функцията му,не че не може да функционира и по описания от теб начин,но той издържа по спецификацията до 1,8бара преди да опусне :idea: ,а двубуталните клапани доколкото знам се използват за двигатели с дебитомери,но не съм сигурен.

Блоу-оффа се задейства от вакуума в смукателя при затваряне на дросела,не от налягането по турбо пътищата!


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vento » Сря 11 май 2011 13:17


Както и да се задейства, знам, че им продават различни пружини за различни налягания на отваряне - не може ли да смениш пружината да отваря примерно на 1 бар?


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот mupk0 » Сря 11 май 2011 13:22


Купи си някакъв китайски блоу оф.Масово явление е на коли който помпят по 1бар,да започва да издишва още по-рано.На един познат му сложиха такъв на едно Subaro WRX,въпреки че е за модела,беше от най-евтиния и при дадена газ до пода дори на място изпускаше налягането.Оказа се ,че над 0.5 не държи никак,а при затваряне на дросела се отваряше целия.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот emiltd » Сря 11 май 2011 13:26


mupk0 написа:Купи си някакъв китайски блоу оф.Масово явление е на коли който помпят по 1бар,да започва да издишва още по-рано.На един познат му сложиха такъв на едно Subaro WRX,въпреки че е за модела,беше от най-евтиния и при дадена газ до пода дори на място изпускаше налягането.Оказа се ,че над 0.5 не държи никак,а при затваряне на дросела се отваряше целия.


Интересен съвет :D ,но ще търся друго решение 8)


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: 1,8 RP Турбо(начало от 4стр.)

Мнениеот Vento » Сря 11 май 2011 14:02


Грешката е моя, не съм се съобразил, не с блоуофф, а с външен гейт може да разтовариш, но на тоя колектор май няма място.
Както и да е, има варианти за разтоварване на налягането.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 25 госта