Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
russlan_z
Мнения: 92
Регистриран на: Пон 25 май 2009 16:46
Автомобил: Golf 3 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Варна

Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот russlan_z » Сря 27 апр 2011 23:56


След като любимия вълшебен голф (AFN) се сдоби с нови уплътнения на помпата, настана едно мъчително за всички вибриране и пушене. Бих искал да кажа че положението се оправи малко с вдигане на милиграмите на помпата, но не мога. Затова с помоща на приятел дойде закачване на VAG-COM, откъдето стана ясно че центровката е в голямо закъснение - почти на червената линия в графиката, даже отвреме навреме пропада и под нея. Обаче при опита за преместване на помпата в предварение ударих на много неприятен камък - тя е в крайното си положение, най-близо до блока и не може да се мести повече.
Дайте акъл какво да я правя таз помпа че си я обичкам прекалено много количката за деструктивните мисли дето ме спохождат.




milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот milenski_77 » Чет 28 апр 2011 6:55


Ми колега презацепете я с един зъб и ще си решиш проблема.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот Zinoto » Чет 28 апр 2011 8:24


Вижте и зъбното колело на коляновия вал, виждал съм AFN с много разбито и става опасно!


russlan_z
Мнения: 92
Регистриран на: Пон 25 май 2009 16:46
Автомобил: Golf 3 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Варна

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот russlan_z » Чет 28 апр 2011 15:10


Голямо благодарско! Уви, за съжаление май чак другата седмица ще се добера отново до vag-com и тогава ще докладвам.


ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот ivo1_r » Чет 28 апр 2011 23:29


на колелото на помпата има отвор оклоло 15мм той трябва да ти съвпадне с отвора на стойката на помпата и помпата я слага6 на средно полжжение трябва да и провери6 центровката на загрял мотор я дават от 2,8 до 6 градуса.като нагласи6 мотора на белрг на кол.вал този отво се вижда паха6 един болт за да може колелото да не ти се мърда и зацепва6 защото ти е напънато или даржи6 с клю4 на колелото на помпата


russlan_z
Мнения: 92
Регистриран на: Пон 25 май 2009 16:46
Автомобил: Golf 3 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Варна

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот russlan_z » Чет 12 май 2011 20:03


След известно количество човешки усилия и чесане по главата ми анатемосаха горката нафтова помпа и ми казаха да си я карам докато не се счупи, тогава да я хвърлям ама с всички сили :cry:
Моя майстор направи лог на центровката и изглежда че авансатова успява да компенсира закъснението от статичната центровка, или поне сега докато е топло времето. Сигнахме до диагнозата: в тази помпа има нещо гнило :banghead: Аз понеже си уважавам майстора намразих помпата :)
Възможно ли е пушенето и тресенето да са породени от нещо друго, а не от закъснението на статичната центровка?


russlan_z
Мнения: 92
Регистриран на: Пон 25 май 2009 16:46
Автомобил: Golf 3 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Варна

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот russlan_z » Чет 12 май 2011 21:57


да добавя че температурните датчици на охладитална течност, въздух и нафта са ок, дюзите не дават някакви съществени отклонения, дебитомера изглежда читаво, помпа настроена на 3.2 мг, друго ... ?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот fox_vt » Чет 12 май 2011 22:08


russlan_z написа:.. Сигнахме до диагнозата: в тази помпа има нещо гнило :banghead: Аз понеже си уважавам майстора намразих помпата :)


Колега не се обиждай ама в твоя майстор има нещо гнило.Ще ти го кажа така-щом след отварянето на помпата се е получило тресенето и пушенето а преди го е нямало на 101,19 % е виновен ремонта на помпата.Търсете проблема в нея , и в центровката.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот brum » Пет 13 май 2011 12:22


Е той авансатора ще компенсира на свободен ход. Обаче като подкараш колата няма да компенсира. Авансатора може да дава до около 20 градуса аванс. Ако ги е дал на свободен ход няма да има как да даде повече когато колата е в движенеи.

Ходи си центровай помпата при друг майстор и нещата ще се оправят.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот Zinoto » Пет 13 май 2011 12:57


Този път проблема НЕ Е в помпата, специално към колегата Андонов, защото му се струва, че почти във всяка тема се насочвам към помпата. Тук нещата опират до центровка, сигурен съм, че и разпределителния вал е на закъснение!


Потребителски аватар
Radoslav_Radev
Мнения: 141
Регистриран на: Съб 20 авг 2005 10:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот Radoslav_Radev » Пет 13 май 2011 13:06


Твоят човек се казва Ивчо---Ифидик :да: и е от В А Р Н А


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот brum » Пет 13 май 2011 13:23


Zinoto написа:Този път проблема НЕ Е в помпата...



Може и разпределителния вал да има нужда от центровка, ама т'ва с VAG-COM-а няма как да го види. Само по белези.

Това което вижда с VAG-COM-а е, че помпата със сигурност има нужда да се бутне към аванс. Толкова ли е сложно да направиш центровка на VP TDI мотор...


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот milmar » Пет 13 май 2011 13:53


brum написа:....Толкова ли е сложно да направиш центровка на VP TDI мотор...


Мой познат (прави ми разни неща по колата - ходова част и т.н. ) е автотехник от 15г. , има сервиз . Той ми сменя ангренажа , обаче не прави настройка на таймиг , от помпи не разбира ... около ГНП въобще не пипа :lol: , нямало нужда . Аз си ги правя след това .

Явно е сложно .


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот Zinoto » Пет 13 май 2011 14:33


Аз пък имам познат "потомствен дизелджия" така да се каже. Момента на впръскване го "уцелва" на старите помпи по слух :applause:, а и на VP 37 с голяма точност. Ваг-ком не ползва, евентуално вика мен.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Центровка на АФН в закъснение и не мърда

Мнениеот brum » Пет 13 май 2011 14:36


Е т'ва е лошото - някой като е работил 15 години и смята, че с всичко е наясно. Ама тия модерните коли к'во ги правим? А то тоя мотор и хич не е модерен, а е около 15 годишен. Затова си има курсове и семинари - който иска да сменя ремъци на такива коли отива и се учи. Само дето са платени и изискват време и желание...

Не че не можеш просто да смени ремъка и да не бараш нищо. Можеш, ама не е т'ва идеята. Затова има оторизирани сервизи дето знаят какво и как да направят.

А потомствения дизелждия - на VP 37 няма как да го уцели на слух. Щото докато колата работи в нормален режим компенсира аванса с авансатора. И дори помпата да е на закъснение на празен ход авансатора ще бутне аванса и ще звучи както трябва. Та тоя тип освен да бута помпата към аванс докато мотора промени звука и после да връща една идея. Иначе няма как да го нацели.

VAG-COM-а като покаже графиката за аванса вкарва ЕКУ-то в друг режим. И тогава виждаш актуалния аванс.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 40 госта