АФН почистване на турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
DJIGATA
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 12 авг 2009 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив-Троян
Контакти:

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот DJIGATA » Чет 12 май 2011 23:21


Така е има логика, ама тя беше блокирала на положение затворена "в самото начало до ограничителя на палеца,и имаше само 2мм. ход към отваряне :?
Пак Ви благодаря :bowdown
П.П. Или пък да не би към посока ограничителя да се отваря геометрията :gruebel :oops:




Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот achodemo » Чет 12 май 2011 23:31


DJIGATA написа:Така е има логика, ама тя беше блокирала на положение затворена "в самото начало до ограничителя на палеца,и имаше само 2мм. ход към отваряне :?
Пак Ви благодаря :bowdown
П.П. Или пък да не би към посока ограничителя да се отваря геометрията :gruebel :oops:



Принципно блокира във затворено ,тоест натоварено положение ,защото когато се кара само на ниски обороти градско геометрията си стои най-често в това положение в готовност за изстрелване ,но така и там си се погребва в сажди ,ако не я караш периодично да се раздвижи с гас до долу :D


Потребителски аватар
DJIGATA
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 12 авг 2009 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив-Троян
Контакти:

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот DJIGATA » Пет 13 май 2011 12:31


achodemo написа:
DJIGATA написа:Така е има логика, ама тя беше блокирала на положение затворена "в самото начало до ограничителя на палеца,и имаше само 2мм. ход към отваряне :?
Пак Ви благодаря :bowdown
П.П. Или пък да не би към посока ограничителя да се отваря геометрията :gruebel :oops:



Принципно блокира във затворено ,тоест натоварено положение ,защото когато се кара само на ниски обороти градско геометрията си стои най-често в това положение в готовност за изстрелване ,но така и там си се погребва в сажди ,ако не я караш периодично да се раздвижи с гас до долу :D

Затворено, това значи отворени перки, така ли?И това положение е към посока на ограничителя на палеца
07-Einstellschrauben.jpg

Демек в това положение на снимката искаш да кажеш, че перките са прибрани :036:


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот achodemo » Пет 13 май 2011 12:45


В посока ограничителя е натоварено положение или лопатките вътре се претварят създавайки висока скорост на изгорелите газове ,които удрят перката на турбината . На снимката положението е разтоварено ,лопатките са разтворени . !!!!

Прочети тази тема за да ти стане ясно как работи турбината http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=5


Потребителски аватар
DJIGATA
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 12 авг 2009 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив-Троян
Контакти:

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот DJIGATA » Пет 13 май 2011 19:46


Днес пак я покарах и установявам, че колата не върви както без чипа, върви добре, ама от ниските като подам газ и не поема толкова бързо като преди, иначе на високите май си върви пак така :oops:
Утре отивам до Пазарджик да направим замервания и ще видим какво става.


Потребителски аватар
DJIGATA
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 12 авг 2009 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив-Троян
Контакти:

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот DJIGATA » Съб 14 май 2011 10:57


Сега се върнах от Пазарджик, и всички стойности на колата са перфектни, турбо и т.н.т.Само това ще е било, от нагара по геометрията турбото е било натоварено още от ниските и при 3хил.об/мин.вече пренадува и влиза в сервизен режим.То затова 2.5тди-та ги късах на старт :lol: , но сега ще свиквам с нормалното вървене при ниските :?


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот achodemo » Съб 14 май 2011 11:43


:applause:


Потребителски аватар
DJIGATA
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 12 авг 2009 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив-Троян
Контакти:

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот DJIGATA » Нед 15 май 2011 20:02


achodemo написа::applause:

Евала колега, прав излезе за проблема :да:
И благодаря за съпричастността на всички Ви :beer


Потребителски аватар
Nick1.9TDI
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 22:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот Nick1.9TDI » Нед 15 май 2011 20:54


Здравейте колеги утре и аз ще си чистя турбото, че е зацапало прилично. За топлата част на турбото е ясно, а от към студената някой почиствал ли е нещо и има ли нужда, щото все пак там няма нагар и приток на изгорели газове.


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот achodemo » Пон 16 май 2011 7:12


Nick1.9TDI написа:Здравейте колеги утре и аз ще си чистя турбото, че е зацапало прилично. За топлата част на турбото е ясно, а от към студената някой почиствал ли е нещо и има ли нужда, щото все пак там няма нагар и приток на изгорели газове.

Не , там няма какво да чистиш.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот grishitu » Пон 16 май 2011 10:11


Здравейте, попадна ми едно турбо Garrett от бус ивеко, интересуваме дали перката на топлата част е едно с остта и дали може да се смени само тя или трябва да се търси комплект с остта. Турбото е прекарало един от клапаните през лопатките си и от там се е получило дебаланс и начупване на самите лопатки. В следствие на което и бронзовата втулка е износена, но четох в една тема, че може да се направи от фосфорен бронз което за мен не е проблем.

Несмятам да го ползвам за турбиниране на автомобил или да го продавам на някой след като го оправя, защото е некоректно и може да има лоши последици, а смятам да го използвам за други цели.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот mili 75 » Пон 16 май 2011 11:05


DJIGATA написа:Сега се върнах от Пазарджик, и всички стойности на колата са перфектни, турбо и т.н.т.Само това ще е било, от нагара по геометрията турбото е било натоварено още от ниските и при 3хил.об/мин.вече пренадува и влиза в сервизен режим.То затова 2.5тди-та ги късах на старт :lol: , но сега ще свиквам с нормалното вървене при ниските :?
Колега сега от колко оборота ти се развърта добре колата, че не разбрах нещо.


Потребителски аватар
DJIGATA
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 12 авг 2009 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив-Троян
Контакти:

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот DJIGATA » Пон 16 май 2011 18:57


mili 75 написа:
DJIGATA написа:Сега се върнах от Пазарджик, и всички стойности на колата са перфектни, турбо и т.н.т.Само това ще е било, от нагара по геометрията турбото е било натоварено още от ниските и при 3хил.об/мин.вече пренадува и влиза в сервизен режим.То затова 2.5тди-та ги късах на старт :lol: , но сега ще свиквам с нормалното вървене при ниските :?
Колега сега от колко оборота ти се развърта добре колата, че не разбрах нещо.

Като я логвахме, турбото си напълни исканите стойности на 1980 об/мин., което е чудесно.Т.е.от 2000хил.об.мин. започва да дърпа яко.Сравнявахме тези стойности със на други "AFN-ни", и малко имат този резултат.Но преди със зацапаната геометрия, набираше доста по-бързо :evil:


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот mili 75 » Вто 17 май 2011 6:03


Имам чувството, че нещо куца, чипосан АФН със добре работеща геометия трябва да развърта добре от 1700 оборота и това, че има осезаема разлика от спеклата в затворено положение геометрия, ме навежда на мисълта, че може да има някакъв пробем с Н75 или актуатора.Не че искам да те вкарвам в някакви филми, колега, тя колата и сега ти върви добре сигурно, но ако те дразни сегашното положение на развъртането на турбината може да пробваш с друг клапан Н 75 като за начало.


Потребителски аватар
DJIGATA
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 12 авг 2009 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив-Троян
Контакти:

Re: Почистване на турбо АФН

Мнениеот DJIGATA » Вто 17 май 2011 11:31


mili 75 написа:Имам чувството, че нещо куца, чипосан АФН със добре работеща геометия трябва да развърта добре от 1700 оборота и това, че има осезаема разлика от спеклата в затворено положение геометрия, ме навежда на мисълта, че може да има някакъв пробем с Н75 или актуатора.Не че искам да те вкарвам в някакви филми, колега, тя колата и сега ти върви добре сигурно, но ако те дразни сегашното положение на развъртането на турбината може да пробваш с друг клапан Н 75 като за начало.

Да, бих пробвал но не ми се купува нов само за проба.А си мисля, че ако нещо не работи както трябва на логовете е щяло да се отрази, а човека който ги прави е специалист, той слага и чипа. А тя турбината си дърпа още от 1000+ оборота, но си напълва стойностите на 1980. Не знам, ако има от къде да взема за проба друг клапан, ще го пробвам :? И стойностите на горивото на празен ход са ми малко високи, и за да дърпа малко по-добре трябва да се намалят на2.8/3.00, а моите са 4.+.Регулират се от плочката на помпата. Но това няма да се отрази значително.
Иска ми се да мога да сравня с някоя друга чипосана...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта