Монтаж на втори алтернатор

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот stefan4o » Сря 11 май 2011 14:49


Той товарът пак ще си остане същият :Mr Green Fun Просто ще е по-равномерно разпределен, понеже пистовият ремък има повече контактна повърхност със съответната ролка, отколкото трапецовидният. Колегата мисля е имал предвид, че вероятността да просвири ремъкът е доста по-малка в пистовия вариант :Mr Green Fun
Ремъците при Пассат Б3 и Голф Мк2 са трапецовидни. Мисля с Мк3 Голф/Венто и Пассат Б4 са началото на пистовите ремъци :beer




Потребителски аватар
bnvp
Мнения: 112
Регистриран на: Сря 27 авг 2008 18:46
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Варна

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот bnvp » Сря 11 май 2011 16:38


Задължително алтернатора трябва да бъде със оригиналната си шайба, защото как каза един колега по горе алтернатора всъщност е трифазен синхронен генератор, а по спомени от университета синхронните генератори генерират енергия със стабилни параметри при скорост на въртене от 0.8 до 1.3 от синхронната скорост и ако се сложи по-голяма шайба има опастност генератора да излезе от синхронизъм.
А и колко може да товари двигателя един алтернатор, то не е помпа или компресор.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот dandan » Сря 11 май 2011 19:12


Това в кой университет?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот fox_vt » Сря 11 май 2011 19:32


bnvp написа:...А и колко може да товари двигателя един алтернатор, то не е помпа или компресор.


Натовари 90 А алтернатор със активен товар(нагревател примерно)консумиращ 90А и ще видиш колко може да се натовари двг то :dummy: .Локомотивите имат подобна спирачка също и някой машини-води се електродинамична спирачка-тяговите двигатели работят като генератори и произведената електрическа енергия се изразходва в принудително охлаждани спирачни съпротивления.Тука е нещо подобно.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1017
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот vasko__2 » Чет 12 май 2011 1:01


bnvp написа: А и колко може да товари двигателя един алтернатор, то не е помпа или компресор.

Може толко,че да угасне двг на празен ход.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот vladtod® » Чет 12 май 2011 9:10


Преправих малко двуканалната шайба от сток 75мм на 65мм а на допълнителния алт. имам 75 мм и 90 мм така ,че следват експерименти и ще видим кое колко ще се товари, и дали ще генерира достатъчно мощност при средни / 2500/обороти.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот dandan » Чет 12 май 2011 21:37


Нищо че съм обвиняван че имам принос за затриването на другата тема, макар да беше по молба на автора, ще подскажа малко: Направете го да се регулира според това какво напрежение ви трябва за прочутата клетка. Така няма да стои въпроса: при 12В не работи ама при 14В е добре. Изваждате му оригиналния регулатор и слагате външен такъв с потенциометър. Начини има много само да ви се занимава. Може също и със съществуващия като се подава по-ниско напрежение на плочката например, след малките диоди. Така ще се получи регулируемо напрежение в широки граници. Мнението ми за тази клетка е същото но се надявам поне да излезе истината по-бързо и да спестя малко мъки.
Между другото така ще си спестите и PWM-a, който така или иначе не върши работа ако не е с индуктивност и кондензатор на изхода и да изкарва право, а не праоъгълно напрежение.
Да отбележа че това не е само на теория, правил съм го и на практика(регулатора).


Потребителски аватар
danielmihov
Мнения: 111
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот danielmihov » Пет 13 май 2011 10:33


Евалата колега heavy metal zork :drinking: :drinking:


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот vladtod® » Съб 14 май 2011 18:40


Малко снимки, още не е довършено, но се вижда края.Следва окончателни заварки и оптегач и ...бира.Както се вижда имам място за още един алтернатор :lol: , но там ще е клетката за да се охлажда от отворите които ще направя, гостите дойдоха ,наздраве.
Прикачени файлове
140520111713.jpg
140520111717.jpg
140520111714.jpg
140520111715.jpg
140520111716.jpg


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот poni » Нед 15 май 2011 9:28


май ще ти дойде слаб външния ремък.търси вариант за пистов


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот vladtod® » Пон 16 май 2011 20:15


Стоковия ще храни клетката а присаждания колата,така товара няма да пада върху двата ремъка а само на първия както и се случва с 1 алтернатор :wink:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот fox_vt » Пон 16 май 2011 22:15


Абе той основния ремък ще го отнесе всичкото както и да ги ползваш вече дали ще издържи времето ще покаже.


Потребителски аватар
Miteto
Мнения: 309
Регистриран на: Нед 09 юли 2006 20:07
Автомобил: Фейтън
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот Miteto » Съб 21 май 2011 11:07


Следя с интерес темата. Много съм зарибен за идеята да дишам от ауспуха и имам намерение един ден да захвана подобно нещо, но засега само попрочитам някои трудове и гледам клипове за прототипа на Стан Майер. Сам ли си правиш клетката или ползваш готовите варианти? Успех


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот vladtod® » Съб 21 май 2011 16:38


Сам си ги правя и с този допълнителен алтернатор се получават много добри резултати.Ама само до тук, че темата не е за водородни генератори.


Egoist
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 16 май 2011 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Монтаж на втори алтернатор

Мнениеот Egoist » Нед 29 май 2011 22:57


а къде продължава с тях че да почетем :)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта