Двигателя сам се форсира и потече масло - не от турбина

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината

Мнениеот emiltd » Пон 16 май 2011 15:01


milmar написа:Все пак , щом се влияе от ключа за паленето , може и да е от друго , да не е от масло от турбото . Може да е ГНП-то .
Обаче всичко друго 99% сочи към горене на масло (турбото , кулера) . До сега си имал късмет , че не е станала беля .

ПП :

Грешката е моя за ГНП-то , не съм забелязал , че мотора е ПД и нещата там са по-други :oops: ....


За кулера,какво имаш в предвид :roll: ,щото аз си мисля,че той в последствие само ще изземе функциите на картера :Mr Green Fun




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината

Мнениеот milmar » Пон 16 май 2011 21:05


emiltd написа:....
За кулера,какво имаш в предвид ....


Ами като се понапълни ( и аз не съм чистил моя до сега :oops: ) , може в един момент да "прелее" към цилиндрите :) . А иначе се отнесох да пиша за по-старите TDI-та с ГНП от типа VP 37 , моята така ми е задържала 2-3 пъти преди да я почистя . Мотора се изфорсирва , но като "завъртиш ключа" се гаси . Ако беше от масло откъм кулера - няма гасене :banghead: .


Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Пон 16 май 2011 21:26


това са възможните поражения от протичане на турбото, имам още една колекция :)

http://lordofdeath.net/public/20651_134 ... 7415_n.jpg

моят съвет е да не я караш и директно при кадърен майстор


Потребителски аватар
damb
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината

Мнениеот damb » Вто 17 май 2011 7:33


Че не ми се иска да е турбото, не ми се иска, то е ясно. Обаче как така - след като пуска - нивото на маслото не пада, през ауспуха не капе масло. Може би още е на първи признаци, но... После , като върти номера турбото - нещо в мощността - няма ли да се усети.
Качихме на компютър - там нищо не показа. Сега смятам да последя маслото. Да измия тази омаслена част по двигателя и да видя точно къде излиза туй масло. По скоро откъде е излязло, защото не мога сега да твърдя че продължава, поне не докато не съм сигурен.
Искам ми се да отсея някаква грешка от управлението на компютъра - относно подаването на гориво и управлението, и тогава да убия турботото, или натам по системата, макар човек да не може да избяга дето се вика от съдбата си. ЗАщото аз за този момент не мога да съм сигурен, от де точно бликна туй масло ...дали от турбината, или от някое друго около място, тъй като най-много като че ми се вижда към кулера.
Абе мъка...


Потребителски аватар
SkodaTeam
Мнения: 49
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 15:25
Автомобил: Skoda Octavia 1.8T
Двигател: AGU 2002
Местоположение: Русе

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината

Мнениеот SkodaTeam » Вто 17 май 2011 7:42


damb написа:Че не ми се иска да е турбото, не ми се иска, то е ясно. Обаче как така - след като пуска - нивото на маслото не пада, през ауспуха не капе масло. Може би още е на първи признаци, но... После , като върти номера турбото - нещо в мощността - няма ли да се усети.
Качихме на компютър - там нищо не показа. Сега смятам да последя маслото. Да измия тази омаслена част по двигателя и да видя точно къде излиза туй масло. По скоро откъде е излязло, защото не мога сега да твърдя че продължава, поне не докато не съм сигурен.
Искам ми се да отсея някаква грешка от управлението на компютъра - относно подаването на гориво и управлението, и тогава да убия турботото, или натам по системата, макар човек да не може да избяга дето се вика от съдбата си. ЗАщото аз за този момент не мога да съм сигурен, от де точно бликна туй масло ...дали от турбината, или от някое друго около място, тъй като най-много като че ми се вижда към кулера.
Абе мъка...


Колега не мисли ами занеси колата на майстори! Турбото вероятно вкарва масло в цилиндрите и ако не успееш да я угасиш следващия път ще те боли много джоба...


Потребителски аватар
damb
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината

Мнениеот damb » Вто 17 май 2011 15:05


Защо, трябва мисленето да е преди действието.
Ето и развитието. Отиваме при майстор. Гледа се турбото - като вероятно първа причина, но няма нито аксиален , нито радиален луфт, няма и в трабата от него към кулера - масло такова , че да е притеснително. Огромното омъсляване е от другия край на кулера, от към турбото - НЯМА ! Пак компютърна диагносттика, с компа в колата - форсажи почти до 400о оборота - евентуално пак да се случи. НИЩО ! И сега ????
Майстора - ама пак мобе да е от турбото ищи че няма видими следствия ,ама за нещото дето може да отскоча с рециклаж на турбо... искаме си по-точна диагноза... Мисля, че и вие бихте искали, като трябва да се дават няколкостотин лева...
моля сега за нови идеи !!! ..че мисля от де да я подхвана... :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината

Мнениеот emiltd » Вто 17 май 2011 16:39


damb написа:Защо, трябва мисленето да е преди действието.
Ето и развитието. Отиваме при майстор. Гледа се турбото - като вероятно първа причина, но няма нито аксиален , нито радиален луфт, няма и в трабата от него към кулера - масло такова , че да е притеснително. Огромното омъсляване е от другия край на кулера, от към турбото - НЯМА ! Пак компютърна диагносттика, с компа в колата - форсажи почти до 400о оборота - евентуално пак да се случи. НИЩО ! И сега ????
Майстора - ама пак мобе да е от турбото ищи че няма видими следствия ,ама за нещото дето може да отскоча с рециклаж на турбо... искаме си по-точна диагноза... Мисля, че и вие бихте искали, като трябва да се дават няколкостотин лева...
моля сега за нови идеи !!! ..че мисля от де да я подхвана... :bowdown :bowdown :bowdown


Е ти беше написал,че има омасляване при турбото,а и симптомите,които си описал,намекват точно за проблем с турбината,затова получи толкова мнения от този характер :wink: ...та щом ти омаслява след кулера,това е от отдушника,но и там не е добре да цапа много!Ако турбото е изправно,тогава може да се търси проблем с горивоподаването :roll: ...кофти е при теб,че проблема се появява от време на време,а така е много трудно да се открие какво е :roll:


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината

Мнениеот gancho » Вто 17 май 2011 17:22


emiltd написа:
damb написа:Защо, трябва мисленето да е преди действието.
Ето и развитието. Отиваме при майстор. Гледа се турбото - като вероятно първа причина, но няма нито аксиален , нито радиален луфт, няма и в трабата от него към кулера - масло такова , че да е притеснително. Огромното омъсляване е от другия край на кулера, от към турбото - НЯМА ! Пак компютърна диагносттика, с компа в колата - форсажи почти до 400о оборота - евентуално пак да се случи. НИЩО ! И сега ????
Майстора - ама пак мобе да е от турбото ищи че няма видими следствия ,ама за нещото дето може да отскоча с рециклаж на турбо... искаме си по-точна диагноза... Мисля, че и вие бихте искали, като трябва да се дават няколкостотин лева...
моля сега за нови идеи !!! ..че мисля от де да я подхвана... :bowdown :bowdown :bowdown


Е ти беше написал,че има омасляване при турбото,а и симптомите,които си описал,намекват точно за проблем с турбината,затова получи толкова мнения от този характер :wink: ...та щом ти омаслява след кулера,това е от отдушника,но и там не е добре да цапа много!Ако турбото е изправно,тогава може да се търси проблем с горивоподаването :roll: ...кофти е при теб,че проблема се появява от време на време,а така е много трудно да се открие какво е :roll:

Да прадположим,че не е от турбото,възможно ли е в такъв случай потенциометъра на педала на газта понякога да прави мизерии и да дава на късо-максимална газ-какво казва комп диагностиката-дали има шанс да го прави и да не запише грешка??


Потребителски аватар
damb
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината

Мнениеот damb » Вто 17 май 2011 18:53


Определено имам грешка в описанието,но... това е последно. Педала за газта отпада. Тама са три потенциометъра, ако единия откаже и се получи такъв форсаж като примен - минава в сервизни. Така ми обесниха.
Освен това компютъра не дава - ама никакви грешки. Минава ми наум нещо в компютъра на колата - ама дали ?
А бе супер интересен казус.
И наистина като не е постоянно е трудно, но за мен остава и въпроса - откъде бе изби туй масло, като стана ?
Чвно , ще трябва да запретна ракави , за да установа поне от къде е излезло маслото, но защо се и форсира??? Давайте идеи - засмуква въздух отнейде, евентуално тандем помпата или какво друго би било да е ??


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло - не от турбина

Мнениеот Marto_VN » Чет 19 май 2011 7:15


Тест на място за Турбината не се прави, а в движение !!!
Това ти е грешката..
Слагаш Лап-топа в колата майстора сяда до теб ти почваш да караш , той гледа показанията в компа...
така се прави.
То и моето турбо на място с компа си беше супер въпреки луфта, но когато го пробвахме в движение , пренадуваше страхотно много, така че съвета ми е проба по време на движение - има огромна разлика , щото когато колата се движи - натоварването е реално..

пробвай това което ти казах и после "пак ще говорим" за турбото ;)


Потребителски аватар
damb
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло - не от турбина

Мнениеот damb » Чет 19 май 2011 7:44


Marto_VN написа:Тест на място за Турбината не се прави, а в движение !!!
Това ти е грешката..
Слагаш Лап-топа в колата майстора сяда до теб ти почваш да караш , той гледа показанията в компа...
така се прави.
То и моето турбо на място с компа си беше супер въпреки луфта, но когато го пробвахме в движение , пренадуваше страхотно много, така че съвета ми е проба по време на движение - има огромна разлика , щото когато колата се движи - натоварването е реално..

пробвай това което ти казах и после "пак ще говорим" за турбото ;)


Това, което казваш по горе, вече е направено, майстора с компа на дясната седалка - Резултата - НИЩО !!!

Така че , давайте още идеи !!! Моля ?!?! :bowdown :bowdown :bowdown


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло - не от турбина

Мнениеот the_tupan » Чет 19 май 2011 7:52


Разкачи кулера да видиш колко масло има в него. :roll: Ако не друго поне ще го почистиш. Другото което ми се върти в главата е ГНП-то да прави мизерии, ама дано не съм прав.


Потребителски аватар
damb
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло - не от турбина

Мнениеот damb » Чет 19 май 2011 8:30


ГНП - ама тя колата е помпа-дюза. тръбата дота трудничко се разкача от горния край на Кулера, ама от долния крайя разкачвахме към турбото - нищо притеснително - нещо да има оливане или прочие...
Абе ще се запрятат ръкави май и ще се гледа от къде бликна туй масло, а после ни следа от проблем... ХМ...

Ето едно мнение в руския форум на VW което нещо наподобява моя случай :

QUOTE (лёха.ru @ Nov 15 2010, 07:48 AM)
Здравствуйте недавно взял бору унего есть такая проблема масло гонит в интеркуллер. Думал с сапуна менял фильтр не помогло.Похоже на турбину,может кто сталкивался с этой проблемой помогите? Турбину менять както нехотелосьбы!!!! пичём расход масла не очень большой гдето 0,5л на3000 если не вваливать vw_unknw.gif

Ну как выяснил причину? Очень интересно знать в чем "собака порылась"?

У меня было такое один раз, причем сразу после ТО. Утром пришел, а перед левым передним колесом лужица масла. Стал выяснять в чем подвох, оказалось капает с интеркулера. Испугался, снял воздушный патрубок с турбины, а там всё в масле. Испугался еще больше, подумал турбине пипец.
Однако здравый смысл возобладал над страхом и для начала весь воздушный тракт вымыл от масла, турбинку протер насухо, а когда вынул масляный щуп, то понял в чем дело: Сервисный механик залил масло в двигатель выше максимальной метки, вот его через сапун и во впускной коллектор и засасывало.
Оказывается и такое бывает!

Это сообщение отредактировал Alexei - Apr 29 2011, 03:26 PM


Дали и при мен не се е случило нещо подобно, зашото маслото бе доста повече от максимума !


А ето и 2 сними от къде като огледах е бликнало - дали може да е това ??? Намирасе до казанчето за вода за чистачките !

http://damian74.snimka.bg/reports/vw.527909.23526835.big

http://damian74.snimka.bg/reports/vw.527909.20241028.big


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло - не от турбина

Мнениеот the_tupan » Чет 19 май 2011 12:21


damb написа:ГНП - ама тя колата е помпа-дюза.

:oops: И аз като колегата над мен от недоглеждане съм написал прилична глупост...поне с него разсъждаваме по един и същ начин що се отнася до роторните печки. mhihi


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло - не от турбина

Мнениеот emiltd » Чет 19 май 2011 12:44


the_tupan написа:
damb написа:ГНП - ама тя колата е помпа-дюза.

:oops: И аз като колегата над мен от недоглеждане съм написал прилична глупост...поне с него разсъждаваме по един и същ начин що се отнася до роторните печки. mhihi


Е то и тази печка си има ГНПта,само че са четири и една подкачваща доколкото знам...помпа на всяка дюза,затова е ПД :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Stif и 36 госта