Смяна антифриз АКЛ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот joromnt » Съб 21 май 2011 19:53


muns61 написа:Не пишете глупости! Термостат не се сваля, нищо не се разглабя по колата! 2 маркуча се разкачват и евентуално трети за по - лесно обезвъздушаване.
Още малко и главата ще свалите...

:063:
Едит: Аз бях до тук.

Последна промяна от joromnt на Нед 22 май 2011 21:26, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Краси Кунчев
Мнения: 178
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот Краси Кунчев » Нед 22 май 2011 16:31


Колеги моля да не се караме,а да намерим заедно най-безболезнения начин за решение на проблема.Иначе днес ходих при колата и разгледах "ситуацията" и мога да кажа,че отново смятам,че трябва да се свали термостата.Защо-ето я моята логика:желая да изхвърля 100% от досегашния антифриз.Ако не сваля термостата ще се източи само течността под него,тази над него-не.По логиката на колегата,който цитира лада,той сваля маркучите наоколо,но кой гарантира,че те са по-ниско от термостата?Тоест аз смятам,че в двигагателя зад термостата остава течност.В този случай в новия атифриз ще влезе и от стария.Ако пък термостата остане и махна някой от маркучите на тялото отстрани на главата ще изтече ли всичко?


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот pedalchobaba » Нед 22 май 2011 19:15


Щом искаш да изхвърлиш 100% от стария антифриз, ще се наложи да демонтираш арматурното табло, да извадиш радиаторчето на парното и да го източиш.
Не е лошо така и така като го разглобяваш да го подмениш, защото те изкарват около десетина години и се скапват.

Всичко това можеш да си го спестиш като направиш няколко източвания и промивка с вода преди да налееш пресния антифриз.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот muns61 » Нед 22 май 2011 20:58


Аман от клавиатурни специалисти. Каквото и да разглобиш, всичкичят стар няма да изтече. Затова разкачвам на 2 места маркучите и промивам с маркуча обилно, да изгони антифриза. После затварям, наливам концентрат половината на обема на охладителната система и доливам. Може с дестилирана вода.А третото разкачване е за по - бързо обезвъздушаване.
Хайде сега, разгледайте охладителната система къде да се разкачи...
:beer


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот mupk0 » Нед 22 май 2011 21:02


Лично аз като сменях антифриза с G12 ,за да не се смеси със старият гнилоч,изплакнах системата 4 пъти.Пълня я,обезвъздушавам и точа.Така 4 пъти и накрая източих всичко.Налях антифриз и така до ден днешен :)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот joker » Нед 22 май 2011 21:39


muns61 написа:Аман от клавиатурни специалисти. Каквото и да разглобиш, всичкичят стар няма да изтече. Затова разкачвам на 2 места маркучите и промивам с маркуча обилно, да изгони антифриза. После затварям, наливам концентрат половината на обема на охладителната система и доливам. Може с дестилирана вода.А третото разкачване е за по - бързо обезвъздушаване.
Хайде сега, разгледайте охладителната система къде да се разкачи...
:beer

:да: :да: :да: Ами нали затова има и кранче на дизелите...какви сваляния на термостати....Само промивки и източване N-броя пъти...и толкоз....Колкото за разреждането на G12 longlife на някой марки(моят бе DELCO)пише,че спокойно може да се разрежда с обикновена чешмяна вода...даже и чешмичка има нарисувана :lol:А за какво обезвъздушаване говорите не ми е ясно...все пак системата е самообезвъздушаваща се...Никога нищо не съм обезвъздушавал при интервенции в охладителната система...просто после се долива още антифриз...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот muns61 » Нед 22 май 2011 22:02


Парното се обезвъздушава. На някои от VAG групата има пробки на маркуча към радиаторчето.
Инак трябва да чакаш да отвори термостата.


Потребителски аватар
Краси Кунчев
Мнения: 178
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот Краси Кунчев » Пон 23 май 2011 16:02


Благодаря на всички за мнението мисля,че изчерпахме темата-дори колегата pedalchobaba започна да се подиграва.Дано тази информация да бъде полезна на всички други мераклии да си сменят сами антифриза.Аз лично ще пиша пак по темата,когато приключа манипулацията-хаиде със здраве.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот pedalchobaba » Пон 23 май 2011 16:05


Грешно си ме разбрал. Просто исках да ти дам пример, че пълното източване на стария антифриз става единствено с няколко промивки. Друг начин, с разглобяване на това или онова не ти помага.
В първото ми мнение по темата съм казал какво мисля. Другите ми изказвания, щом те обиждат, ги игнорирай.
Съжалявам.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот muns61 » Пон 23 май 2011 17:30


Приятелю pedalchobaba, май си изгубихме времето тук... Ама онзи, дето си изтри писаниците, да върви да разглабя на момчето колата за един антифриз.


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот joromnt » Пон 23 май 2011 18:13


muns61 написа:Приятелю pedalchobaba, май си изгубихме времето тук... Ама онзи, дето си изтри писаниците, да върви да разглабя на момчето колата за един антифриз.

"онзи,дето си изтри писаниците" / той драскача натам тръгна, да разваля на човеко колата :063: / се опитва да помага с каквото може когато може. За това се е регистрирал в тоя форум, а не за да получава категоризации от тоя или оня. Никой не съм молил, никой не съм задължавал, на никой не съм държал сметка да ми чете "писаниците" и да взема мерки спрямо тях, камо ли да ги следва точка по точка.
По начина по който отричаш идеята ми, аз мога да отрека твоята. Щото ако се замислиш малко - дебелите маркучи се закачат с едни доста лоши скоби. Ако нямаш под ръка с какво да ги махнеш а евентуално успееш да го махнеш, слагането обратно ще ти се хареса. Термостата се сваля за минути с удобен инструмент, държи се от два болта.
Ако малко от малко разбираше идеята на това място тук наречено форум, по начина по който аз го разбирам, щеше да приветстваш факта че се дават няколко различни идеи, всяка от която еднакво полезна и пълноценна.
Както и да е. Жив и здрав.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот hitman0013 » Вто 24 май 2011 0:25


Аз също съм сменял и го направих така:сваляне на термостата и долния маркуч към радиатора, едното за радиатора, другото за антифриза в двг.Дори може и от тънките маркучи към охлаждането на масления филтър.После с маркуча в казанчето да излезе чернилката и това е.След няколко дни разбрах и номера за радиатора на парното-трябва да е на топло/червено.Колкото до обезвъздушаването-ами погледнете след наливане на новия антифриз и стартиране на двигателя тънките маркучи към разширителния съд-мдаа излизат балончета, значи е готова работата. :да:
А и при смяна на антифриза си погледнете тройниците- отдясно на двигателя на блока където стои и температурния датчик -дали не сълзят или са напукани, за да няма двойна работа след време.


Потребителски аватар
Краси Кунчев
Мнения: 178
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот Краси Кунчев » Вто 24 май 2011 16:02


Колеги,пак ме въвличате в дискусия.Имам чувството,че някои от нас просто държат умишлено да не свалят термостата.Помислете-кое е по-бързо.Сваляш трмостата и отново закачаш тялото му.Така системата става едно цяло,наливаш вода и палиш колата.След като повърви известно време колата точиш и по обратния ред-поставяш си термостата,наливаш новия антифриз и обезвъздушаваш.Ако не махнеш пък термостата просто трябва няколко пъти да точиш,да наливаш,и да чакаш да отвори термостата.Напрктика тука изпаднахме в такъв спор само защото нещата могат да се направят по няколко начина.А тройника вече го смених.


Потребителски аватар
Краси Кунчев
Мнения: 178
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот Краси Кунчев » Сря 01 юни 2011 20:50


За да завърша темата искам да споделя, че днес си смених антифриза с червен (G 12).Процедурата протече по следният начин: Първоначално източих стария антифриз от кранчето на радиатора, отворих и един маркуч на тройника на главата.След това налях чиста вода и запалих колата.Бръмчах докато се включи перката.После източих и отново налях,но топла вода. Пак бръмчах до включване на перката и отново източих. Междувременно си измих и казанчето(стана като ново) и налях нов антифриз-HEPU. Благодаря на всички колеги за мненията.Това е резултата:
Изображение

Uploaded with ImageShack.us


devilbd
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 20 мар 2013 20:33
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна антифриз АКЛ

Мнениеот devilbd » Пон 09 дек 2013 16:59


Здравейте! Тъй като доста обстойно прочетох темата и също ще имам да извършвам тази процедура в бъдеще, бих искал да попиптам следните въпроси:
- Каква марка антифриз трябва да търся освен, че трябва да е G12?
- Откаде мога да го закупя(в смисъл възможно ли е онлайн и някой купувал ли е)?
- Моят антифриз в момента е червен, някакси тъмнее, но няма въпросните парцали вътре(да го сменявам ли)?
- Попринцип стрелката ми стои на 90 градуса, но ми се случва понякога на дълъг път съвсем леко да прескочи 90 и след 10-15 секунди отново се връща на 90 (това нормално ли е)?
Благодаря предварително за отделеното време и отговори.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 172 госта