Мнениеот BRASNA4A » Сря 01 юни 2011 10:16
За мен тази добавка е напълно безмислена,производителите на масла хвърлят милиони годишно за разработки на смазочни продукти и очакваме някаква магическа течност 200мл. да ни прочисти двигателя?!Освен това вижте какво намерих за ДОБАВКИ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ РАБОТАТА НА ДВИГАТЕЛЯ на LIQUI MOLY,
Ето извадка от един руски саит в които беше обяснено как течният молибден се трансформира в сярна киселина и има времено подобрение на рабтата на двигателя,но всъшност ни приближава до основен ремонт.Които може да си го преведе,а ето и ппревод!
Измельчённый, химически чистый MoS2, казалось бы, является уникальной, классической противозадирной, противоизносной присадкой в масла и смазки. Всё из-за слоистой структуры. По идеологии MoS2 прямой родственник графита (кстати Россия лидировала в мире по производству уникальных графитовых присадок на основе вермикулярного графита, сейчас многие технологии потеряны - брошены), то есть слоистые структуры позволяют держать огромные нагрузки в узле трения. Такое техническое решение, как ШРУС, я думаю было бы невозможно реализовать в своё время без MoS2.
Практика.
MoS2 (дисульфид молибдена)- очень уникальная вещь, которая держит громадные нагрузки в узле трения. Но, только наивный человек может лить молибден себе в двигатель. Ведь прозевал чуть-чуть момент замены масла и двигателю каюк. Почему? Потому что продукты окисления дисульфида молибдена состоят из окиси молибдена (MoO3), обладающей высокой абразивностью и серы - коррозионно-опасного агента. Очень наглядно это видно, когда рвётся пыльник на ШРУСе. ШРУС выходит из строя, не потому, что грязь попала внутрь, а потому, что под воздействием кислорода происходит распад дисульфида. Попадающая влага усугубляет ситуацию, так как при этом образуется серная кислота (H2SO4). Кислота размягчает металл, абразив приводит к износу. В итоге - хруст. Но, ШРУС можно и поменять, а вот двигатель менять хлопотно. Я, кстати, знаю много случаев, когда ранее популярная присадка Liqui-Moly (жидкий молибден) ускоряла путь к капремонту двигателя. И это была весьма высокая плата за ощущения ложного ремонта на 2000-3000 км. Аналогично некоторые умельцы догадываются смазкой ШРУС-4 забивать ступичные подшипники. Категорически опасно!
Выводы.
Во многих странах производство, или импорт масел с добавками дисульфида молибдена (MoS2) обложено повышенными пошлинами (следующий шаг - запрет). Именно из-за этого Liqui-Moly практически отказались от производства препаратов с MoS2. Казалось бы, мы ничего нового не открыли, всё это известные факты, но иногда приходится сталкиваться с некоторыми нечистыми на руку коммерсантами, которые пытаются переписать историю с MoS2 и решить свои материальные проблемы путём обмана покупателей.
ПРЕВОД!!!
Химически чистия MoS2 , като че ли се явява уникална , класическа противодраскаща , противоизносна добавка в маслата. Всичко това заради многослойната си структура. MoS2 е пряк роднина на графита ( всъщност Росия е била лидер в света по производство на уникални графитни добавки , но сега много от технологиите са захвърлени ) , т. е. многослойните структури позволяват на триещите се части да издържат огромни натоварвания .
Практиката :
MoS2 (молибденов дисулфид ) - това е уникално нещо , което позволява на триещите се части да издържат огромни натоварвания . Но само наивен човек може да сложи молибден в своя двигател. Защото малко да проблееш (изпуснеш) момента на смяна на маслото и двигателя - капут !
Защо ? Защото продуктите на окислението на MoS2 се състоят от молибденов окис (MoS2) , който е характерен с висока абразивност и сяра - опасен корозионен агент. Сйвсем нагледно това се вижда , когато се скъса маншона на карето - карето излиза от строя ( разваля се ) не защото е попаднала мръсотия там , а защото под въздействието на кослорода молибденовия дисулфид се разпада . Попадналата влага още повече влошава ситуацията , защото се образува сярна киселина (H2SO4) . Киселината размеква метала , абразива допринася за износването . Но карето ще го смениш , а да смениш двигателя си е притеснително.
Аз,всъщност знам много случаи , когато популярната в миналото добавка Liqui-Moly (течен молибден) е ускорявал приближаването на основния ремон на двигателя.
Изводи :
В много страни , производството и вноса на масла с добавки на молибденов дисулфид са обложени с високи данъци и мита (следващата стъпка е забраната им). Именно заради това фирмата Liqui-Moly вече се отказа от производството на препарати с MoS2.
Май нищо ново не сме открили , всичко това си е известно , но понякога се налага да се сблъскваме с някои нечестни търгаши , които се опитват да пренапишат историята на MoS2 , и да решат материалните си проблеми чрез измама на копувачите .
100% ще има критики за мнението ми и ще съм много неудобен на привържениците на добавките.