9а сравнение с абф

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 03 юни 2011 8:18


Bai Sando написа:Единствения извод до който стигам е на това 9А да му е правен някакъв "тунинг",та да върви толкова много :roll:

То и да не му е правен тунинг ,за тия години се е наложило някои да го настрои и го е "пипнал" да понавървява.Колко върви зависи само от колко въздух влиза,горивовъздушното и предварението - тва дали е механичен ,или електронен се в г..




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот myrshavija » Пет 03 юни 2011 9:27


Хайде и аз (поредния лаик) да се намеся:
Струва ми се, че доста пъти съм чел точно в този форум следния или много подобен разговор:
- Искам АБФ-а ми да ускорява по-бързо.
- Сложи му скорости от 9А!


Потребителски аватар
GTI 16V ABF
Мнения: 752
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:29
Автомобил: VW Corrado
Двигател: 2.8 VR6 - AAA

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот GTI 16V ABF » Съб 04 юни 2011 2:00


Ли4но на мен ми е трудно да повярвам,единственото което е във полза на 9A са късите скорости нищо друго,1-ва,2-ра и ве4е ABF-а си показва рогата mhihi .няма много смисъл да се сравняват тия двигатели във stock вариянт,a пък 9A във по тежко купе,доста странен е крайния резултат,то 9A във corrado ще падне от ABF във 3-ка (stock).ако найстина ABF-а пада от 9А :063: то тогава 9А има някакви подобрения ина4е не виждам шанс да бие ;)


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот emiltd » Съб 04 юни 2011 6:15


GTI 16V ABF написа:Ли4но на мен ми е трудно да повярвам,единственото което е във полза на 9A са късите скорости нищо друго,1-ва,2-ра и ве4е ABF-а си показва рогата mhihi .няма много смисъл да се сравняват тия двигатели във stock вариянт,a пък 9A във по тежко купе,доста странен е крайния резултат,то 9A във corrado ще падне от ABF във 3-ка (stock).ако найстина ABF-а пада от 9А :063: то тогава 9А има някакви подобрения ина4е не виждам шанс да бие ;)


Какво ти е толкова странно,9А разполага с повече въртящ момент и то в по-широк оборотен диапазон,спрямо АБФ,независимо от факта,че е по-малко коне.Точно поради тази причина прави повече кеф и по-добра динамика и изобщо не се чуди защо отупва АБФ "ЛЕГЕНДАТА",чието единствено предимство е по-голяма максимална скорост,заради 16 коня отгоре.
За мен е напълно реална възможността на 400м.,9А да бие :D


gar4a
Мнения: 272
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:33
Автомобил:
Двигател:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот gar4a » Съб 04 юни 2011 8:39


незнам дали е сложил моя приятел дълга или къса кутия но на 4-та на 6300 185км/ч вдига без да сменя скорости само на 4-та от 60км/ч уви съгласен съм че от кола до кола балкан разлика но този мотор наварвява доста за конете си 9А :bowdown


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот pe6kata » Съб 04 юни 2011 9:06


emiltd написа:Какво ти е толкова странно,9А разполага с повече въртящ момент и то в по-широк оборотен диапазон,спрямо АБФ,независимо от факта,че е по-малко коне.Точно поради тази причина прави повече кеф и по-добра динамика и изобщо не се чуди защо отупва АБФ "ЛЕГЕНДАТА",чието единствено предимство е по-голяма максимална скорост,заради 16 коня отгоре.
За мен е напълно реална възможността на 400м.,9А да бие :D


по много грешен начин анализираш данните.
Ако предположим че 9а има малко по-голям въртящ момент, щото аз го намирам за еднакъв, то той е изтеглен във по-ниските обороти. Нормално е с този мотор колата да се усеща по=пъргава и еластична при нормално каране.

Трябва да се уточни едно нещо: максималния въртящ момент е едно, достига се само на определени обороти. какво се случва с него след тия обороти е нещо съвсем, съвсем друго.

Тия 16 коня, (които всъщност не са 16 а 14 в полза на абф), означава че абф задържа много по-висок въртящ момент при да речем 6000 оборота. С други дума казано, на тия обороти дето 9а почва да тъпче, абф-а върви много сериозно.
Не съм чувал за гонки при 2-3хил оборота.

На драг 9а с/у абф, при еднакви кутии и купета, абф ще го отнесе брутално.

Дори и оригинално, голф3 абф пак ще бие 9а в съответното купе на голф или корадо. Говоря при стокови и напълно изправни коли.

(На абф в голф 3 кутията за мен лично е сбъркана.)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот stefan4o » Съб 04 юни 2011 9:31


Какъв е кодът при Мк3 Голф ако може да споделиш, че ми стана любопитно. От различни подмятания из форума съм останал с впечатлението, че е дълга, така ли е наистина? Не съм наясно много с мех.инжекции, но има ли наистина такъв вариант, който сподели по-напред някой колега, да му се "пусне повечко гориво" и да се обогати сместа изкуствено, както е възможно примерно при карбуратора? Ако е така - може и това да се окаже това причината за тоя вървеж, който е впечатлил колегата пуснал темата.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1968
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Stenly » Съб 04 юни 2011 10:40


Ceki4aGTI Кой е казал че не може да се направи турбо с механична инжекция... ами ауди ? ами сааб и половината бегачки в Б група през 80те са били с джетроници...
9А в оригинално състояние е малко трактор(тежък откъм карантии) но направят малко модификации но на място тръгва повече от АБФ...(к-джетроник от кр например) Май никой не помни сивата единица на колегата pavko .... която май замина на части :bishop
За АБФ защо 02А тип кутия ??? Сложете лостова система от малкия ГТИ и сложете 020 кутия


gar4a
Мнения: 272
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 10:33
Автомобил:
Двигател:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот gar4a » Съб 04 юни 2011 11:02


много си прав колега ако се намираха части още за мех.инжекция щеше да е добре мисля че е по динамична от ел.инжекциите оригиналните говоря е да разхода е малко по завишен но на голф 1 ката как минава гти ките от по горен клас направо ги отвея но и купето си оказва влияние и кутията абе мисля че и абфа кат се барне ще отлита mhihi


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот pe6kata » Съб 04 юни 2011 13:09


stefan4o написа:Какъв е кодът при Мк3 Голф ако може да споделиш, че ми стана любопитно. От различни подмятания из форума съм останал с впечатлението, че е дълга, така ли е наистина? Не съм наясно много с мех.инжекции, но има ли наистина такъв вариант, който сподели по-напред някой колега, да му се "пусне повечко гориво" и да се обогати сместа изкуствено, както е възможно примерно при карбуратора? Ако е така - може и това да се окаже това причината за тоя вървеж, който е впечатлил колегата пуснал темата.


на голф абф се слагат три кода кутии, като всички са с еднакви предавателни числа на предавките и дифа-CGN,DPA и CDA

на 9а кутията е с 1,2 и 3-та по-къси, 4 и 5 та са еднакви, както и дифа.

Може да се настройва сместа на К(КЕ) джетроника, но ако се пусне повече гориво трябва да се помисли и как да се вкара повече въздух :!: иначе така ще си излиза през ауспуха...
Никакъв не е проблема и софтуерно да се пусне гориво и аванс и при дигифанта, като там става супер прецизно, но пак опира проблема до това имаме ли повече въздух, че пуснем повече гориво и с какъв откан се кара

п.п. Изключвам това че в оригиналните настройки на колата има малко запас.

абф е леко моднат 9а, ако може така да се каже(откъм глава, валове, всмукателна система, отеделен е въпроса в разликите в блока). Нормално е оригинално да въври повече и да е повече коне. Мотора или е силен в ниските и във високите ще тъпче, или обратното- пълно щастие няма.

Мислите ли че един атмосферен абф, напомпан на 190-200коня ще има силни ниски че и средни обороти?!


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот emiltd » Съб 04 юни 2011 15:04


pe6kata написа:
stefan4o написа:Какъв е кодът при Мк3 Голф ако може да споделиш, че ми стана любопитно. От различни подмятания из форума съм останал с впечатлението, че е дълга, така ли е наистина? Не съм наясно много с мех.инжекции, но има ли наистина такъв вариант, който сподели по-напред някой колега, да му се "пусне повечко гориво" и да се обогати сместа изкуствено, както е възможно примерно при карбуратора? Ако е така - може и това да се окаже това причината за тоя вървеж, който е впечатлил колегата пуснал темата.


на голф абф се слагат три кода кутии, като всички са с еднакви предавателни числа на предавките и дифа-CGN,DPA и CDA

на 9а кутията е с 1,2 и 3-та по-къси, 4 и 5 та са еднакви, както и дифа.

Може да се настройва сместа на К(КЕ) джетроника, но ако се пусне повече гориво трябва да се помисли и как да се вкара повече въздух :!: иначе така ще си излиза през ауспуха...
Никакъв не е проблема и софтуерно да се пусне гориво и аванс и при дигифанта, като там става супер прецизно, но пак опира проблема до това имаме ли повече въздух, че пуснем повече гориво и с какъв откан се кара

п.п. Изключвам това че в оригиналните настройки на колата има малко запас.

абф е леко моднат 9а, ако може така да се каже(откъм глава, валове, всмукателна система, отеделен е въпроса в разликите в блока). Нормално е оригинално да въври повече и да е повече коне. Мотора или е силен в ниските и във високите ще тъпче, или обратното- пълно щастие няма.

Мислите ли че един атмосферен абф, напомпан на 190-200коня ще има силни ниски че и средни обороти?!


Защо коментираш ке-джетроник,след като 9А е с ке-мотроник?
Мотора по данни е 98кВ,а дали е 14 или 16к.с. по-малко от АБФ,ти си го смятай.
Атмосферния тунинг води със себе си по-голям въртящ момент,но го измества в по-високи обороти,което означава,че мотора в някаква степен ще загуби ниски и средни обороти,за сметка на високи.Единствения начин това да се избегне е принудително пълнене.


Потребителски аватар
GTI 16V ABF
Мнения: 752
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:29
Автомобил: VW Corrado
Двигател: 2.8 VR6 - AAA

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот GTI 16V ABF » Съб 04 юни 2011 15:38


Ето как стоят горе долу нещата http://www.zeperfs.com/duel646-2856.htm и ако някой си мисли 4е до 100 реално 9A ускорява по бързо от ABF-a заради по късите скорости се лъже.само да вметна на моя ABF който е стоков до 100 съм го заси4ал за 8/8,2 :wink: :beer


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1968
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот Stenly » Съб 04 юни 2011 18:18


И ти ако вярваш на тоя сайт ...
Сложете колите на пистата и гледайте реални резултати. Например един пасат АБФ Б4 и един пасат 9А Б3 (Купетата са еднакви като килограми) давам пример с пасат,защото няма 9А в голф 3


Потребителски аватар
GTI 16V ABF
Мнения: 752
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:29
Автомобил: VW Corrado
Двигател: 2.8 VR6 - AAA

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот GTI 16V ABF » Съб 04 юни 2011 19:06


Stenly написа:И ти ако вярваш на тоя сайт ...
Сложете колите на пистата и гледайте реални резултати. Например един пасат АБФ Б4 и един пасат 9А Б3 (Купетата са еднакви като килограми) давам пример с пасат,защото няма 9А в голф 3

Колега возил съм се във пасат 9A стоков и ти давам гаранция 4е пасат със ABF ще съсипе пасата със 9А :wink: не казвам 4е 9А не е добър мотор но ABF-а е по-новия по-добрия и по-надежния,особено със по къси скорости тогава става уникат :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 9а сравнение с абф

Мнениеот pe6kata » Съб 04 юни 2011 20:23


б4-ка абф ще отвее лошо б3 9а. Пасат б4 оригинално е с по-къси скорости (1,2 и 3, останалото е еднакво) немного отдавна установих. Много прилича на кутията на 9а като предавателни числа. Кода е СТМ и такава кутия е супер за голф3 абф.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта