Преправяне на комутатора

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Преправяне на комутатора

Мнениеот swissmad » Нед 05 юни 2011 21:28


Здравейте колеги,
Интересува ме ще може ли да се преправи ел.инсталацията на поло 91 год. HZ мотор който е с комутатор с 6 пина(извода) да се сложи комутатор с 3 пина.Двигателя е карбуратор без електроника.В момента запалването е по схема 1 ,а идеята ми е дали ако се свърже по схема 2 ще има ли някакъв проблем.Гледах схеми на сързване на запалването на различни модели VW но не ми стана ясно кое как е.Целта е да сменя комутатора с 6 пина (който изгоря) с такъв с 3 пина (имам го в комплект с бобината).С 3 пина комутаторите са по-разпространени и при евентуална следваща смяна ще е по-лесно( сменял съм го вече веднъж и доста трудно го намерих по моргите (този с 6 пина),а да давам 100 лева за нов дето колата ми струва 800-900 лева не си заслужава).Така ,че приемам идеи.Благодаря.
схема ел.поло.jpg




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19336
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот stefan4o » Нед 05 юни 2011 21:33


Според мен 3пинов дето е в комплект с бобината няма как да стане на карбураторна кола. Иска си ЕКУ. Имам такъв спомен, щото ваското1 ми праща преди доста време схемата на комутатора. Кое толкоз му е трудното да си намериш комутатор? Имам един резерва, 7-пинов е, но 7мият пин не се ползва при карбуратора. Всяка кола на ФВ отпреди 1991-1992 има такъв комутатор, който би паснал на мястото на твоят според мен. Защо си усложняваш живота с тези другите, дето и без това си горят доста често, ако искаш пусни търсачка да се убедиш. :beer
Ваското1:
пин 1. зелен = бобина крак 1
пин 2. черен/кафяв = маса акумулатор
пин 3. кафяв/бял = минус хол
пин 4. черен =бобина крак 15 АСС
пин 5. червен/черен =плюс хол
пин 6. зелен/бял =сигнал от хол
пин 7. компир следене (опция ако си с карб.)


Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот swissmad » Нед 05 юни 2011 21:41


Аха иска ЕКУ. :cry: Значи да търся с 6 пина(или 7 пина????).Сигурно ли е ,че 7 пиновите стават???


Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот swissmad » Нед 05 юни 2011 21:44


Защото моите кабели са свързани точно по схема 1 и малко се разминават с тези от цитата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19336
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот stefan4o » Нед 05 юни 2011 21:44


Ами не знам защо твоят е 6 пинов, но смятам, че просто го няма тоя пин, който го има при мен примерно. Не виждам причина да не стане. :beer Поне можеш да опиташ няма да ти коства много. 99% съм сигурен, че няма да имаш проблем.
Дай снимка на твоя комутатор, кажи коя година ти е Поло-то.
Хвърлих едно око в ЕТКА - действително комутаторът е един и същ за всички модели двигатели от 1990 година (бензиновите, разбира се) - 191 905 351B Telefunken. Виж серийният номер на твоя и го напиши тук, за да разгадаем мистерията :Mr Green Fun


Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот swissmad » Нед 05 юни 2011 22:02


1991 год, HZ мотор
05062011687.jpg
Прикачени файлове
05062011686.jpg


Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот swissmad » Нед 05 юни 2011 22:10


867 905 351
05062011690.jpg


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19336
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот stefan4o » Нед 05 юни 2011 22:28


Хех, интересно. ДО 1990 ползват тоя 7-пиновия комутатор, а след това го дават като при теб - с 6 пинов. При Голф си е стандартният. Гледам, че и бобината ти е почти като при по-следващите поколения квадратна? Въпреки това, не смятам, че няма да се получи със 7-пинов. Все пак моделите до 1990 са точно с такъв :beer


Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот swissmad » Нед 05 юни 2011 23:04


Да сега като се позамислих малко и разгледах малко схеми и със 7 пинов би трябвало да стане като комутатора е свързан по схемата

пин 1. зелен = бобина крак 1
пин 2. черен/кафяв = маса акумулатор
пин 3. кафяв/бял = минус хол
пин 4. черен =бобина крак 15 АСС
пин 5. червен/черен =плюс хол
пин 6. зелен/бял =сигнал от хол
пин 7. компир следене (опция ако си с карб.)

и няма да е монтиран вече на бобината а отделно ,като може да се използва същата или друга бобина.


Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот swissmad » Пон 06 юни 2011 0:24


По тая логика и от Самара трябва да стане..... scare
http://dlm1.meta.ua/pic/0/6/46/5Madeyfsey.jpg?405235


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19336
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот stefan4o » Пон 06 юни 2011 8:05


Той принципът е еднакъв. Дори мисля имаше тема из нета за датчик на Хол от Самара се монтира в делкото на ФВ. В тоя ред на мисли и комутаторът може да пасне, не виждам причина да не. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот lrlmodo » Пон 06 юни 2011 8:54


Моя HZ е с 3 пина комутатора :wink:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19336
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот stefan4o » Пон 06 юни 2011 9:09


Лрмодо, би ли дал схема на 3пиновият ако е удобно и я знаеш, понеже бях останал с впечатление, че при колите с ЕКУ сигнал от хол-датчика (средния пин) минава първо през компира и тогава в комутатора.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот lrlmodo » Пон 06 юни 2011 12:56


Подведох ви - и мойта е с 6 пина


Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Преправяне на комутатора

Мнениеот swissmad » Пон 06 юни 2011 14:18


След работа ще мина през един приятел който има Самара да я огледам и да видя за какво става въпрос там и ще мислим пак.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта