Здравейте колеги,
Интересува ме ще може ли да се преправи ел.инсталацията на поло 91 год. HZ мотор който е с комутатор с 6 пина(извода) да се сложи комутатор с 3 пина.Двигателя е карбуратор без електроника.В момента запалването е по схема 1 ,а идеята ми е дали ако се свърже по схема 2 ще има ли някакъв проблем.Гледах схеми на сързване на запалването на различни модели VW но не ми стана ясно кое как е.Целта е да сменя комутатора с 6 пина (който изгоря) с такъв с 3 пина (имам го в комплект с бобината).С 3 пина комутаторите са по-разпространени и при евентуална следваща смяна ще е по-лесно( сменял съм го вече веднъж и доста трудно го намерих по моргите (този с 6 пина),а да давам 100 лева за нов дето колата ми струва 800-900 лева не си заслужава).Така ,че приемам идеи.Благодаря.
Преправяне на комутатора
- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Преправяне на комутатора
Според мен 3пинов дето е в комплект с бобината няма как да стане на карбураторна кола. Иска си ЕКУ. Имам такъв спомен, щото ваското1 ми праща преди доста време схемата на комутатора. Кое толкоз му е трудното да си намериш комутатор? Имам един резерва, 7-пинов е, но 7мият пин не се ползва при карбуратора. Всяка кола на ФВ отпреди 1991-1992 има такъв комутатор, който би паснал на мястото на твоят според мен. Защо си усложняваш живота с тези другите, дето и без това си горят доста често, ако искаш пусни търсачка да се убедиш. 
Ваското1:

Ваското1:
пин 1. зелен = бобина крак 1
пин 2. черен/кафяв = маса акумулатор
пин 3. кафяв/бял = минус хол
пин 4. черен =бобина крак 15 АСС
пин 5. червен/черен =плюс хол
пин 6. зелен/бял =сигнал от хол
пин 7. компир следене (опция ако си с карб.)
- swissmad
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Преправяне на комутатора
Аха иска ЕКУ.
Значи да търся с 6 пина(или 7 пина????).Сигурно ли е ,че 7 пиновите стават???
- swissmad
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Преправяне на комутатора
Защото моите кабели са свързани точно по схема 1 и малко се разминават с тези от цитата.
- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Преправяне на комутатора
Ами не знам защо твоят е 6 пинов, но смятам, че просто го няма тоя пин, който го има при мен примерно. Не виждам причина да не стане.
Поне можеш да опиташ няма да ти коства много. 99% съм сигурен, че няма да имаш проблем.
Дай снимка на твоя комутатор, кажи коя година ти е Поло-то.
Хвърлих едно око в ЕТКА - действително комутаторът е един и същ за всички модели двигатели от 1990 година (бензиновите, разбира се) - 191 905 351B Telefunken. Виж серийният номер на твоя и го напиши тук, за да разгадаем мистерията
Поне можеш да опиташ няма да ти коства много. 99% съм сигурен, че няма да имаш проблем.Дай снимка на твоя комутатор, кажи коя година ти е Поло-то.
Хвърлих едно око в ЕТКА - действително комутаторът е един и същ за всички модели двигатели от 1990 година (бензиновите, разбира се) - 191 905 351B Telefunken. Виж серийният номер на твоя и го напиши тук, за да разгадаем мистерията

- swissmad
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Преправяне на комутатора
1991 год, HZ мотор
- swissmad
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Преправяне на комутатора
867 905 351
- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Преправяне на комутатора
Хех, интересно. ДО 1990 ползват тоя 7-пиновия комутатор, а след това го дават като при теб - с 6 пинов. При Голф си е стандартният. Гледам, че и бобината ти е почти като при по-следващите поколения квадратна? Въпреки това, не смятам, че няма да се получи със 7-пинов. Все пак моделите до 1990 са точно с такъв 

- swissmad
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Преправяне на комутатора
Да сега като се позамислих малко и разгледах малко схеми и със 7 пинов би трябвало да стане като комутатора е свързан по схемата
пин 1. зелен = бобина крак 1
пин 2. черен/кафяв = маса акумулатор
пин 3. кафяв/бял = минус хол
пин 4. черен =бобина крак 15 АСС
пин 5. червен/черен =плюс хол
пин 6. зелен/бял =сигнал от хол
пин 7. компир следене (опция ако си с карб.)
и няма да е монтиран вече на бобината а отделно ,като може да се използва същата или друга бобина.
пин 1. зелен = бобина крак 1
пин 2. черен/кафяв = маса акумулатор
пин 3. кафяв/бял = минус хол
пин 4. черен =бобина крак 15 АСС
пин 5. червен/черен =плюс хол
пин 6. зелен/бял =сигнал от хол
пин 7. компир следене (опция ако си с карб.)
и няма да е монтиран вече на бобината а отделно ,като може да се използва същата или друга бобина.
- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Преправяне на комутатора
Той принципът е еднакъв. Дори мисля имаше тема из нета за датчик на Хол от Самара се монтира в делкото на ФВ. В тоя ред на мисли и комутаторът може да пасне, не виждам причина да не. 

- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Преправяне на комутатора
Моя HZ е с 3 пина комутатора 
- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Преправяне на комутатора
Лрмодо, би ли дал схема на 3пиновият ако е удобно и я знаеш, понеже бях останал с впечатление, че при колите с ЕКУ сигнал от хол-датчика (средния пин) минава първо през компира и тогава в комутатора.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Преправяне на комутатора
Подведох ви - и мойта е с 6 пина
- swissmad
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Преправяне на комутатора
След работа ще мина през един приятел който има Самара да я огледам и да видя за какво става въпрос там и ще мислим пак.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта