Въпросчета за Поло

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Dare_Devil
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Въпросчета за Поло

Мнениеот Dare_Devil » Пет 18 авг 2006 12:11


Първо, бих искал да се извиня за лаишките въпроси - от сравнително скоро имам кола и на практика нямам никакъв опит в поддръжка и обслужване.
Второ - малко предистория на въпросите ми. Снощи случайно забелязах, че десния ми стоп не работи (тествах си светлините); естествено крушката се оказа изгоряла; смених я, но покрай това се въодушевих и реших да почопля още тук-там. Това породи и въпросите ми, които илюстрирам с приложената снимка (понеже много от нещата нямам идея как се казват съм ги номерирал по снимката - надявам се Вили да няма нищо против, че съм ползвал неговата, нямах възможност да снимам под капака на моето Поло).

Въпрос 1: на места 1 и 2 на снимката има ръжда (особено 2). Ръждата е само повърхностна, но ме притеснява евентуалното и разпространение. По мое мнение едно добро шкуркане ще я отстрани, а една боя отгоре ще попречи на по-нататъшна поява. Прав ли съм и каква боя да използвам (мисля, че 2 е прекалено горещо място за нормална боя).

Въпрос 2: на място 3 на снимката тръбата ми изглежда твърде смачкана от скобата, която я държи. за какво сужи тази тръба, до какво би могло да доведе пробиването и (има такъв вид, че няма да издържи още дълго), колко би струвала нова, както и с какво би могла да се смени за по-добър вид.

Въпрос 3: на място 4 на снимката липсва кръглата гумичка, която виждам, че я има от другата страна. Предполагам, че функцията и е предпазна, но все пак питам може ли липсата и да доведе до някакви сериозни последствия, спешно ли е поставянето на нова и колко ориентировъчно би струвала.

Ето я и снимката:
Изображение

Предварително благодаря за съветите.




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 18 авг 2006 13:25


леле колко ми е мръсен мотора.. как съм могъл така да снимам...
та:
1 - капак за възд. филтър.. няма никакъв проблем да си го тръкнеш и пръснеш.. моят въпреки че беше перфектен.. вече е пръснат.. просто го освежава.. със съъвсем обикновен спрей
-за капака на клапаните или /2/ ще трябва да го свалиш, и мисля също става със такъв спрей.. но гарантиран резултат, че няма да падне.. със спрей за спирачки.

В2: Това е тръба, през коят моторта смуче топъл въздух ако температурата е под -20 градуса.. демек можеш спокойно да махнеш тръбата.! Нова надали ще намериш.. по-скоро на старо ... ама досега не съм виждал...няма смисъл да я бараш. ако някой ти подари една ОК.

В3: не е гумичка а пластмаса.. само декоративно е , за да не ръждясват болтовете на амортесьора.. няма ама абсолютно никакъв проблем.


ааа и темата беше в направи си сам.. преместих я тук


Потребителски аватар
teo_ss
Мнения: 477
Регистриран на: Съб 31 дек 2005 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот teo_ss » Пет 18 авг 2006 13:48


по въпрос №1 - Аз капака на главата го боядисах със бронз стана 6 , а капака на филтъра го боядисай с каквото ти дойде на ум
№2 - не е проблем ако се спука на мястото на скобата не е проблем.
Аз за мене си купих подобна от един магазин за стройтелни материали - въздуховод за аспирации не се сещам за цената но небеше много скъпо
№3 нямам какво друго да кажа


Потребителски аватар
Dare_Devil
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dare_Devil » Пет 18 авг 2006 14:31


Много благодаря за бързите отговори. Принципно си мислех капака на въздушния филтър и капака на клапаните да ги пръсна в червено, жълто или оранжево, за да подхожда на основния цвят на колата (червена е). Тръбата за топлия въздух нагрява ли се твърде много? Питам, тъй като мисля да я сменя с друга, която да изглежда по-добре. Като цяло искам да придам един по-приятен вид на нещата под капака, но без да правя силов тунинг - колата ми си е икономична и искам такава да си остане, не ми трябва "резачка" за крайпътни дървета.


Потребителски аватар
teo_ss
Мнения: 477
Регистриран на: Съб 31 дек 2005 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот teo_ss » Пет 18 авг 2006 14:44


Dare_Devil написа:. Тръбата за топлия въздух нагрява ли се твърде много? Питам, тъй като мисля да я сменя с друга, която да изглежда по-добре.

какво означава "твъде много" кажи евентуално от какъв материал мислиш да слагаш тръба. най-горещо е там където се захваща за капака на колекторните тръби.


Потребителски аватар
Dare_Devil
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dare_Devil » Пет 18 авг 2006 15:00


Не съм мислил за конкретен материал все още, но вероятно ще е нещо като гума или някаква пластмаса... Не знам и какво точно ще ми хване окото като визия...

Сега ми щукна, че би могло да се изработи евентуално от метал и да се хромира или боядиса в то с останалите детайли... но със сигурност няма да съм аз човека дето ще го изработва ;)


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пет 18 авг 2006 19:36


wili98 написа:В2: Това е тръба, през коят моторта смуче топъл въздух ако температурата е под -20 градуса...


Маят спомен е ,че става въпрос не за - 20 а за + 20 градуса.Имам роднина с Пежо 309 карбуратор май 1.4 куб, той си я махна тая траба и когато палеше колата като е студено не му държеше обороти и си я сложи отново.
Моята беше малко прокъсана и си купих от неделният автопазар в Димитривград за 2 лв само че я взех с 0.5 см по широка и я "нахлузих"върху старата защото новата не беше немска :lol: ( доста по тънка е).
Има ги почти във всяка железария. Тези траби се използват и за абсорбери за готварски печки. Там са с по-голям диаметър , но където продават големи има и малки.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Пет 18 авг 2006 22:10


В разните там бриколажи и практикери ги има тези тръби на метраж. И аз мисля да слагам нова на мойта кола, да е по-лъскачка 8)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 19 авг 2006 10:55


тръбата е твърдо на -20 градуса..
лесно може да се провери, като видиш клапана дали е отворил или не...

НЕ става с проста пластмаса, защото се нахлундзва на ламарината над изп. колектори, а там е бая топличко....верно 2-3 см, ама достатъчно


Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Нед 20 авг 2006 11:45


Аз такава тръба нямам и нямам никакви проблеми зиме и лете,затова няма и да слагам.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 21 авг 2006 18:57


wili98 написа:В2: Това е тръба, през коят моторта смуче топъл въздух ако температурата е под -20 градуса...


Това е цитат от книгата на " AutoPoint" :серия ремонт VW Golf Jetta на страница 91( Става въпрос за Голф 2 ,но едва ли при нашите полота нещата са различни пък и при другите коли )

" В температурният интервал от - 20 С до + 20 С клапанът на регулатора трябва да бъде максимално отворен, за да пуска горещия въздух откъм изпускателният колектор. При температура над 17 С-20 С клапанът трябва да спира подаването на горещ въздух. "

Това съм го проверявъл с запалена запалка поднесена към отвора през който влиза въздуха във въздушният филтър. Първоначално като запаля колата ( при атмосверна температура доста по-висока от минус 20С) огънчето не се увлича към въздушният филтър ,но като позагрее двигателят започва да увлича огънчето.

Без лоши чувства!!!


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 21 авг 2006 22:48


на моето поло не само че нямах тази тръба, ами нямах и ламарината над колектора.
2 кила по-малко да влачи ....
хич да не ти пука, карай си така.


Потребителски аватар
teo_ss
Мнения: 477
Регистриран на: Съб 31 дек 2005 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот teo_ss » Сря 23 авг 2006 13:28


nii написа:на моето поло не само че нямах тази тръба, ами нямах и ламарината над колектора.
2 кила по-малко да влачи ....
хич да не ти пука, карай си така.

що говориш така бе колега
нека си направи човека колата както си требе. Ще му загрява по-бързо зимата, от там нататък намаляване на разхода, експлоатация при нормална температура и т.н. е то вярно тръбата на колегата почти нищо и няма така като я гледам може и да си остане.Въпроса е принципен : дет са вика, нека да е жега


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Сря 23 авг 2006 14:49


Тая тръбица върши работа, бях я свалил временно миналата късна есен и имаше разлика във времето на загряване на двг. Аз лично ще я стегна от двете страни със скоби щото се изважда понякога.


Потребителски аватар
Dare_Devil
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dare_Devil » Чет 24 авг 2006 8:53


А някой има ли представа тази тръба къде могат да ми я изработят от неръждавейка? Че ще изглежда много по-добре. Ясно ми е, че с гънене няма да стане, ще падне бая рязане и заваряване, но искам да се получи добре.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта