Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот Vizor » Нед 29 май 2011 0:43


Понеже вече два месеца ровя из нета, питам приятели, моля се на разни хора да помагат (като някои отказаха, други не отговориха, трети обещаха) накрая усетих, че ще си правя всичко сам. Понеже нямам изобщо познания толкова големи, че да мога да отворя примерно файла на един мотроник, да си изровя всяка една ценна, важна и така нататъка карта реших да почета малко и да видя до къде ще стигна.. става дума за 550/551 с 966 (м3.2)

Искам предварително да благодаря на пичовете от nefariousmotorsports и по-главно на Паскал (pvl) и на gremlin. Пичовете помогнаха със съвети и обяснения кое как би било най-добре да се направи.

Като за начало искам да обясня защо го правя. Моята турбина сдаде наряда, а имах една налична Т25-ца с 0,86 чугун. Хубаво турбо, което в интерес на истината бута доста въздух и може да изкара приятна мощност, но за това по нататъка. Главната цел е колата да достигне максимума на МАФ сензора за сега. Ако искам да бутам нагоре ще потърся професионалистите като Келеша или Венци примерно. Замисъла е да направя колата малко по-пъргава.

Вече има монтиран челен кулер, като там оцелих доста голяма 6-ца от тотото заради това, което представлява кулера. Може би един от малкото, които стават зад бронята на Аудито без да се наложи да окълцам и осакатя бронята. Нямам снимки, но ще гледам да направя тези дни как е станало. Общо взето е 1:1 с това на Никито.

Всички се питат "каква е разликата между мегаскуирт и една фабрична електроника". Ей сега ще ви кажа каква е според мен.

Изображение


Това са една МИЖАВА част от картите. Мога да направя скрийншот с дамос файл където е отбелязано всичко, но за жалост нямам точно за тази електроника :( Не, че ако имах бих се справил де.. но все пак! Има карти за каквото се сетите. Дори има карти за неща, които никога не съм чувал и предполагал, че съществуват! За жалост имам няколко объркани карти (gremlin отбеляза голяма част от картите във файла, за което изключително му благодаря!) като MAX MAF, която той беше отбелязал с въпросителни. Картата до колкото четох трябва да е 6х6, а тази е малко по-голяма.

И тук идва първото много важно нещо, което научих! Никога не слагайте файлове, които сте намерили из нета без значение колко щастливи ви правят те :D Само един файл се доближава до идея до това, което МОЖЕ БИ бих направил и аз или би ме направило щастлив. Просто един файл се вижда особено като е пипал на места, които изобщо не е трябвало :D

Когато сложите нови инжектори (по-големи) трябва да кажете на електрониката, че сте ги сложили. Хубаво е те да са с правилния spray pattern, като вашите в момента. Точно с това се различават малко инжекторите за 1.8 турбо. Имам една бошова табличка с всичките им инжектори и начин на разпръскване, ъгли и тн където се вижда доста сериозно разликата! Тук има доста по-компетентни от мене, които биха се изказали доста на място от мен за това и ще замълча.

Какво е интересното за тези електроники и това, което научих аз и искам да го споделя.

Пред картите (повечето в интерес на истината) има обяснение какво представлява картата.. демек какво чете компютъра. На стендалоуните е лесно.. там щракаш на авансовата карта и настройваш.. Е и тук е така, но първо трябва да си я намериш mhihi , след това трябва да разбереш аджеба кое е обороти, кое е load, кое е аванс и дали не пипаш баш там, където не трябва :D Давам ви пример с една горивна карта.

Отваряме файлчето, което изглежда ето така:

Изображение


И какво виждаме..

Виждаме първите битове където пише 165. Това е информацията че от там започват оборотите. След това идва обяснението аджеба колко е голяма тая карта демек 16 (16 реда или 16 колони). Следващия маркер е 169, което е load-а и е по 16 и той.

От там си наместваме малко картата (примерно на мене така ми е удобно..), маркираме си я:

Изображение


И си я отваряме (примерно на winols-а е с буквата k от клавиатурата):

Изображение


От тук нататъка трябва малко да знаеш неща, които аз отначалото не знаех.

Оборотите са ти примерно от 15 до 170, но когато знаеш правилния офсет или фактор можеш да си ги изчислиш. Понеже знам, че фактора е 40 правим следното:



Изображение

И от тук излизат оборотите. Лоуда го знаем, че е от 0 до 100% и мисля, че няма смисъл да го правим като точна сметка, а и не знам как mhihi

Ето примерно авансовата карта

Изображение


Това са само няколко .. ИМА ОЩЕ ЕДИН МИЛИОН!! Никога не съм предполагал, че в 128кб файл може да има 1500 карти mhihi

Каква е целта на темата. Ако може някой да помогне на мене, аз да помогна на някой, някой да се направи на тежък и да си рекламира фирмата или нещо такова mhihi

Другата и по-важната цел е да обясня, че дори да имам някакви знания, с които бих си настроил колата сам (дори да имах емулатор, всички карти и тн..) не се чудете защо ви взимат по 500-1000лв за настройка. За повечето от вас е "ай само аванса ши бутни и гуривото" ама не е така.

Примерно в момента на мен един от проблемите ми е стойността за инжекторите. За сега имам една идея къде е (и тя се вижда на първия скрийншот), но това ще се разбере като бутна по-големите и работата не се окоти :)

Дайте ги тея пари.. за да не си биете главите като мен. Аз прекарах вече достатъчно безсънни нощи, през които ако работех като проститутка можеше да изкарам лев да отида при Венци примерно. Не това не е скрита реклама на никой. Просто коментирам като чист потребител. Отделно, че имате да оправяте чексуми, презаписвате файлове като ненормални и единственото, което можете да направите е красиво да си окотите мотора.

В интерес на истината има добри попадения за файлове. Наскоро ми попадна един от така наречените BIG TURBO файлове дето са пуснали рево и разните такива компании (разбира се техните са лееко scrambled). Примерно този файл е за 28rs 440 (трябва пак да проверя) инжектори и 557Т (м3.82).

Ще се радвам някои с по-голям опит от мене да го сподели. Ако може да удари едно рамо било то с файл, било то с маппак, xdf, дамос или нещо от типа. Аз също имам тук таме какво да споделя обаче се чудя дали да го правя. Пак повтарям не искам (а и не мога както ви е ясно) да ям хляба на някой, защото не ми е това работата. Просто може да свърши работа на някой.

Пак искам да подчертая, че аз бях отбелязал с доста четене не повече от 20-тина карти. Останалите са благодарение на момчетата от nefmoto!

Поздрави на всички и ако имам някаква развръзка с моя комп ще пиша. Ако успея да го настроя ще пиша и резултата. Ако не.. ще снимам буталата като ги извадя навън ако преди това не съм спечелил от тотото да отида при някой да ми я настрои. Как бих се радвал да е като стендалоун.. mhihi




Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот niikoo_1 » Пон 30 май 2011 19:17


А най-лесния вариант e да използваш Dimsport Race -> само, че не нямам идея колко дебело излиза лиценза за софтуера mhihi


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот sk. » Пон 30 май 2011 19:33


Бате, човек от мъка и от няма на къде какви неща учи..!!

Успех с начинанието и ще следя с интерес.. дано поне се образовам малко :)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот Vizor » Пон 30 май 2011 22:58


С колега от форума разменихме малко опит. Интересното ще бъде къде и как ще ударим тавана на дебитомера в деиствителност. Тоест.. дали ще го ударим още рано рано :) С другите неща като че ли ще се справим :)

А да .. и големия въпрос. Дали сме оцелили константата за инжекторите :D


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот Vizor » Вто 31 май 2011 12:02


niikoo_1 написа:А най-лесния вариант e да използваш Dimsport Race -> само, че не нямам идея колко дебело излиза лиценза за софтуера mhihi


Между другото не е така. Димспорт не дават голяма част от картите, които ти трябват. Ползвал съм го 1-2 пъти и знам много добре как работи. И да и лиценза знам колко е mhihi


Потребителски аватар
VeilSide
Мнения: 856
Регистриран на: Нед 13 авг 2006 5:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот VeilSide » Чет 02 юни 2011 22:36


Vizor-e, поздравления за темата, опредлено ще бъде доста полезна. Надявам тук да пишат хората, които наистина разбират и са готови да помогнат. Най-добре ако питаш мен е да сравниш две карти - оригинална и добре пипната, за да се разбере от къде идва разликата (Налягане на туро, аванс, VE таблица) и какво пипат хората. Картите в нета са полезни точно с това. В архива към линка слагам описание на картите за М3.8 и пълна документация на 7.1. Предполагам ги имаш

http://anonym.to/?http://www.sendspace.com/file/ye8nrz


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот Vizor » Пет 03 юни 2011 0:14


Радвам се, че на някой изобщо му е направило впечатление темата. Утре ще пусна няколко скрийна с още няколко интересни карти (като аванс и тук таме някой лимитер) по файлове, които събирах с времето.

Ще направим едно сравнение как го правят "ТЕ" и как го правим ние. Какво можем да направим за да си настроим собствената електроника и как би станало. Също много важно е как се оправя чексума (автоматично и ръчно), което е интересното. Доста от картите, които са направени не знам какви са, но мога да се опитам да гадая тук, а ако греша ще се радвам някой да ме поправи :)

Утре когато имам малко свободно време обещавам, че ще има развръзка поне малко. Надявам се някой също да удари рамо ако греша в сметките, описанието или каквото и да е било на картите, защото в момента се учим.

Също така вече имам и колекция от файлове за ГТ28РС и с ясна настройка вътре. Ще реша дали да ги пусна публично.

Поздрави,
Иво


Потребителски аватар
wmalevski
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
Автомобил: Golf Mk5
Двигател: R32 DSG
Местоположение: София

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот wmalevski » Пет 03 юни 2011 8:21


Vizor написа:Радвам се, че на някой изобщо му е направило впечатление темата. Утре ще пусна няколко скрийна с още няколко интересни карти (като аванс и тук таме някой лимитер) по файлове, които събирах с времето.


Темата е повече от интересна и ще бъде полезна на всички, които проявяват любопитство как става самото настройване. Мисля че колегите не пишат, защото не са компетентни (както и аз не съм), но това не означава че нямат интерес! Има хора с желание, но няма къде да се получи информация (защото хората си пазаят хляба). Поздравления и се извинявам за оффтопика :oops:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот brum » Вто 07 юни 2011 7:09


Въй, т'ва е 8 битово ЕКУ. 16 битовите са съвсем друга песен. Примерно тия на 1.9ТДИ след 1Z мотора. Eвала за темата. Хората с малко акъл на горния етаж ще почнат да разбират.

Ей така изглежда бууст карта на 16 битово ЕКУ - единственият фактор е за горивото по Х - 0.01 и резултата е в милиграми:
bm.JPG


Така изглежда като я отвориш:
bm2.JPG


Ако бях на твое място щях да потърся вариант за 16 битово ЕКУ.

Фабричната електроника има наистина интересни възможности заложени вътре. Примерно PID контролер който да контролира променливата геометрия според разминаването между търсеното и моментното налягане. Ограничител на мощността според отношението на обороти към скорост (реално се използва за ограничител на мощността според 1-2-3... скорост, лошото е че е рядко срещан)...

Има хора дето много помагат за тия неща - виж в http://www.ecuconnections.com/forum/. На мен ми помагат много. Примерно да отключа лимитъра на 51ма за MSA15/EDC15. Нещо което в България май никой не го беше правил. Също ще ти помогнат с офсет/фактори за картите дори и за 8 битовото ЕКУ. И WinOLS-а наистина е най-читавото за тия работи, ама в нета се намира само стара версия. А в новите не е като да не са барнали разни работи.

А в онзи форум разискват интересни теми. С тяхна помощ и литература от нета карам кола дето даде 130кс на колела когато беше с малко сбъркан софтуер (сега трябва да е повече) и дава извънградско 4.5л нафта на 100км при моето средно аграрно каране :) . А т'ва фабричен AFN няма шанс да го дава. Особенно на пасат и при такова каране.

Ей я и моята тема там със всичко което съм намерил за моето ЕКУ (MSA15 на AFN) - http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... f=6&t=5189.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот Vizor » Вто 07 юни 2011 8:23


Дам знам за еку кънекшъна. Знам и за твоята идея за блоуоф на мястото на ЕГР клапана :P Ще се радвам ако пуснеш една тема за това във форума. За жалост не ми е останало много време да дообясня това, което знам :(

Има няколко интересни карти, които ще пусна тук и които не знам за какво са тук оиж някои ги познае. :D

Единия пич от екукънекшъна писа, че знае за константата на инжекторите на м3.2, но за жалост не отговаря. Файла, които имам за к04 е точно от неговия автомобил.


Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот kiki1 » Сря 17 авг 2011 9:29


..............

Последна промяна от kiki1 на Сря 17 авг 2011 10:19, променено общо 1 път.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот brum » Сря 17 авг 2011 9:55


Айде да не пълним темата с офтопик :) . Тия неща могат и на лични.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот Vizor » Сря 17 авг 2011 11:12


Съжалявам, че се забавих с писането, но имах доста други неща на главата. Оказа се, че инжектор константата сме я намерили безпроблемно.. Също така и MAX MAF картите. Всичко вече е и тествано. Аз изрових един mafless файл за колата, който е за 440 кубикови дюзи, 28рс и мисля да го пробвам в най-скоро време.

Имам доста да разказвам за това забавяне колко неща научихме, но точно в момента имам доста ангажименти, а и катастрофирахме с приятели доста тежко и съм с две счупени ребра и приоритет ми е работата към момента.


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот ChimeyJimmey » Чет 18 авг 2011 7:41


mafless файл за колата, който е за 440 кубикови дюзи, 28рс

Това ще ми трябва и на мен, надявам се скоро...


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Така наречения чиптунинг или настройка на фабрично ECU

Мнениеот brum » Чет 18 авг 2011 8:17


При бензинките кое е водещо за смесообразуването при липсата на MAF? Пак ли MAP-а?



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта