Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
Щом имаш Двойка на газ, значи е излишно да ти обясняваме, че ако сложиш газова ще минаваш за едни и същи пари два пъти повече, отколкото на бензин. Хубаво е да монтираш инжекцион и мисля, че ще влезеш в границите на една хилка. И двата двигателя са с пластмасовите колектори.
Моята е с обикновена газова, но така си дойде от там и повече от три години откакто я карам проблеми нямам. Дори изпарителя не знам какъв е, а му идва време за профилактика. В началото мислех да я сменям и аз с инжекция, но после се отказах.
Разликата меду двата двигателя е, че за разлика от 101 коня, 105 е с два разпределитлни вала, 16 клапана, бобина за всеки цилиндър, две сонди и електронна газ. Повечето 101 са със Siemens, а 105 с Magneti Marelli. Има само един с Bosch, но той си е вече FSI. И двата мотора нямат нищо общо с тройковите. Просто са ново поколение двигатели. Ти си направи преценка кой от двата те устройва по-добре.
Слабост и за двата модела е диференциала в скоростната кутия, така че ако си се насочил към някой от тях препоръчително е още като го вземеш да подмениш нитовете му с ремонтния комплект болтове. Това ще ти срува около 250-300 кинта общо.
Иначе тук по форума може да прочетеш доста неща, кои верни, кои не, но все пак можеш да добиеш обща представа.
Успех.
Моята е с обикновена газова, но така си дойде от там и повече от три години откакто я карам проблеми нямам. Дори изпарителя не знам какъв е, а му идва време за профилактика. В началото мислех да я сменям и аз с инжекция, но после се отказах.
Разликата меду двата двигателя е, че за разлика от 101 коня, 105 е с два разпределитлни вала, 16 клапана, бобина за всеки цилиндър, две сонди и електронна газ. Повечето 101 са със Siemens, а 105 с Magneti Marelli. Има само един с Bosch, но той си е вече FSI. И двата мотора нямат нищо общо с тройковите. Просто са ново поколение двигатели. Ти си направи преценка кой от двата те устройва по-добре.
Слабост и за двата модела е диференциала в скоростната кутия, така че ако си се насочил към някой от тях препоръчително е още като го вземеш да подмениш нитовете му с ремонтния комплект болтове. Това ще ти срува около 250-300 кинта общо.
Иначе тук по форума може да прочетеш доста неща, кои верни, кои не, но все пак можеш да добиеш обща представа.
Успех.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
pedalchobaba написа:Щом имаш Двойка на газ, значи е излишно да ти обясняваме, че ако сложиш газова ще минаваш за едни и същи пари два пъти повече, отколкото на бензин. Хубаво е да монтираш инжекцион и мисля, че ще влезеш в границите на една хилка. И двата двигателя са с пластмасовите колектори.
Моята е с обикновена газова, но така си дойде от там и повече от три години откакто я карам проблеми нямам. Дори изпарителя не знам какъв е, а му идва време за профилактика. В началото мислех да я сменям и аз с инжекция, но после се отказах.
Разликата меду двата двигателя е, че за разлика от 101 коня, 105 е с два разпределитлни вала, 16 клапана, бобина за всеки цилиндър, две сонди и електронна газ. Повечето 101 са със Siemens, а 105 с Magneti Marelli. Има само един с Bosch, но той си е вече FSI. И двата мотора нямат нищо общо с тройковите. Просто са ново поколение двигатели. Ти си направи преценка кой от двата те устройва по-добре.
Слабост и за двата модела е диференциала в скоростната кутия, така че ако си се насочил към някой от тях препоръчително е още като го вземеш да подмениш нитовете му с ремонтния комплект болтове. Това ще ти срува около 250-300 кинта общо.
Иначе тук по форума може да прочетеш доста неща, кои верни, кои не, но все пак можеш да добиеш обща представа.
Успех.

-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СОФИЯ-НЯКАДЕ
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
pedalchobaba написа:Щом имаш Двойка на газ, значи е излишно да ти обясняваме, че ако сложиш газова ще минаваш за едни и същи пари два пъти повече, отколкото на бензин. Хубаво е да монтираш инжекцион и мисля, че ще влезеш в границите на една хилка. И двата двигателя са с пластмасовите колектори.
Моята е с обикновена газова, но така си дойде от там и повече от три години откакто я карам проблеми нямам. Дори изпарителя не знам какъв е, а му идва време за профилактика. В началото мислех да я сменям и аз с инжекция, но после се отказах.
Разликата меду двата двигателя е, че за разлика от 101 коня, 105 е с два разпределитлни вала, 16 клапана, бобина за всеки цилиндър, две сонди и електронна газ. Повечето 101 са със Siemens, а 105 с Magneti Marelli. Има само един с Bosch, но той си е вече FSI. И двата мотора нямат нищо общо с тройковите. Просто са ново поколение двигатели. Ти си направи преценка кой от двата те устройва по-добре.
Слабост и за двата модела е диференциала в скоростната кутия, така че ако си се насочил към някой от тях препоръчително е още като го вземеш да подмениш нитовете му с ремонтния комплект болтове. Това ще ти срува около 250-300 кинта общо.
Иначе тук по форума може да прочетеш доста неща, кои верни, кои не, но все пак можеш да добиеш обща представа.
Успех.
Може и смешно да прозвучи но на 2 съм чупил 5 скоросни кутии,точно деференциала.С това имам опит

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
По отношение на проблемите със скоростната ти препоръчвам да прочетеш тази тема:
viewtopic.php?f=5&t=161502&start=60
Съдържа доста полезна информация:
viewtopic.php?f=5&t=161502&start=60
Съдържа доста полезна информация:
- StS
- Мнения: 2405
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
+ За 16В то и FSI ако намериш де...
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
IAVOR1984 написа:Може и смешно да прозвучи но на 2 съм чупил 5 скоросни кутии,точно деференциала.С това имам опит
Тогава смяната на нитовете ще ти излезе 150 кинта. Толкова струват болтовете.
Но пък после можеш да теглиш и каравана.

А що се отнася за скоростите ... тази тема ще ти е по-полезна:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=60689
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
pedalchobaba написа:IAVOR1984 написа:Може и смешно да прозвучи но на 2 съм чупил 5 скоросни кутии,точно деференциала.С това имам опит
Тогава смяната на нитовете ще ти излезе 150 кинта. Толкова струват болтовете.
Но пък после можеш да теглиш и каравана.
Да. Хубаво е да направиш това с болтовете или да търсиш кола произедена след средата на 2001-ва (Повечето 1.6 16V са именно такива, тъй като този двигател се пуска едва от МГ (МоделГодина) 2001). Там това и др. подобрения са направени от завода. Виж най-добре посочените тук теми за да си наясно предварително

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7858
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
Haralampi написа:pedalchobaba написа:IAVOR1984 написа:Може и смешно да прозвучи но на 2 съм чупил 5 скоросни кутии,точно деференциала.С това имам опит
Тогава смяната на нитовете ще ти излезе 150 кинта. Толкова струват болтовете.
Но пък после можеш да теглиш и каравана.
Да. Хубаво е да направиш това с болтовете или да търсиш кола произедена след средата на 2001-ва (Повечето 1.6 16V са именно такива, тъй като този двигател се пуска едва от МГ (МоделГодина) 2001). Там това и др. подобрения са направени от завода. Виж най-добре посочените тук теми за да си наясно предварително
Абе май няма едно мнение че са ъпгрейднати кутиите... даже имаше в чужди форуми ЕРТ кутии със скъсани нитове и сякаш са си същите като на ДУУ. Може и да има подобрения де, незнам, пак е хубаво да се метнат болтове даже и 2002 да е

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
hooligan_sk написа:
Абе май няма едно мнение че са ъпгрейднати кутиите... даже имаше в чужди форуми ЕРТ кутии със скъсани нитове и сякаш са си същите като на ДУУ. Може и да има подобрения де, незнам, пак е хубаво да се метнат болтове даже и 2002 да е
Моето не го ли броиш

Така би трябвало да е и с DUU, но нямам такава за да се уверя сам

Всичко е описано по немските страници, вкл. базирано на инфо от VW.

Всеки си решава. Аз не съм чел нито едно мнение в този форум за проблем със скоростна кутия на 1.6 след заветната дата през 2001. А и да има или да се появи - всяка скоростна се разваля... нищо не е вечно. Купи си италианка на 500 000 и после се оплаквай че всичко е дефектоно от завода

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
P.s. Един недостатък на 1.6 16V - попадаш в следващата категория за данъчно облагане и съответно данъка е по-виоск.
1.6 8V е точно на ръба в по-ниската категория.
1.6 8V е точно на ръба в по-ниската категория.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
абе ако е 1.6 16в ,как да го кажа купуваш ли с 2 сонди търси си 2.0 115кс 8в, ще лапа повече газ но и вървежа ще е по-приличен.
Ако не може да си намериш голф с тоя двигател, търси си бора.
Мисля че беше с метални колектори.
Ако не може да си намериш голф с тоя двигател, търси си бора.
Мисля че беше с метални колектори.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
hitman0013 написа:абе ако е 1.6 16в ,как да го кажа купуваш ли с 2 сонди търси си 2.0 115кс 8в, ще лапа повече газ но и вървежа ще е по-приличен.
Ако не може да си намериш голф с тоя двигател, търси си бора.
Мисля че беше с метални колектори.
На мен мис е върти, че и 1.6 16V е с метални, но не съм сигурен.
Всеки случай компресията на 1.6 16V е доста по-висока от тази на 8V.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
Нямам си на идея, знам че моите са пластмасови, а на АФТ при голф 3 май са метални.Сваляйте корите да видим! 

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
Снимки от друг форум
Може да са полезни с нещо на автора





- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
Аз съм с 1.6 16V и колекторите са метални.Препоръчвам го на колегата,имам и ГИ Фобос-4 вече съм си избил тези 1200 лв.До сега съм нямал проблеми с ГИ.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта