Щом имаш Двойка на газ, значи е излишно да ти обясняваме, че ако сложиш газова ще минаваш за едни и същи пари два пъти повече, отколкото на бензин. Хубаво е да монтираш инжекцион и мисля, че ще влезеш в границите на една хилка. И двата двигателя са с пластмасовите колектори.
Моята е с обикновена газова, но така си дойде от там и повече от три години откакто я карам проблеми нямам. Дори изпарителя не знам какъв е, а му идва време за профилактика. В началото мислех да я сменям и аз с инжекция, но после се отказах.
Разликата меду двата двигателя е, че за разлика от 101 коня, 105 е с два разпределитлни вала, 16 клапана, бобина за всеки цилиндър, две сонди и електронна газ. Повечето 101 са със Siemens, а 105 с Magneti Marelli. Има само един с Bosch, но той си е вече FSI. И двата мотора нямат нищо общо с тройковите. Просто са ново поколение двигатели. Ти си направи преценка кой от двата те устройва по-добре.
Слабост и за двата модела е диференциала в скоростната кутия, така че ако си се насочил към някой от тях препоръчително е още като го вземеш да подмениш нитовете му с ремонтния комплект болтове. Това ще ти срува около 250-300 кинта общо.
Иначе тук по форума може да прочетеш доста неща, кои верни, кои не, но все пак можеш да добиеш обща представа.
Успех.
Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
pedalchobaba написа:Щом имаш Двойка на газ, значи е излишно да ти обясняваме, че ако сложиш газова ще минаваш за едни и същи пари два пъти повече, отколкото на бензин. Хубаво е да монтираш инжекцион и мисля, че ще влезеш в границите на една хилка. И двата двигателя са с пластмасовите колектори.
Моята е с обикновена газова, но така си дойде от там и повече от три години откакто я карам проблеми нямам. Дори изпарителя не знам какъв е, а му идва време за профилактика. В началото мислех да я сменям и аз с инжекция, но после се отказах.
Разликата меду двата двигателя е, че за разлика от 101 коня, 105 е с два разпределитлни вала, 16 клапана, бобина за всеки цилиндър, две сонди и електронна газ. Повечето 101 са със Siemens, а 105 с Magneti Marelli. Има само един с Bosch, но той си е вече FSI. И двата мотора нямат нищо общо с тройковите. Просто са ново поколение двигатели. Ти си направи преценка кой от двата те устройва по-добре.
Слабост и за двата модела е диференциала в скоростната кутия, така че ако си се насочил към някой от тях препоръчително е още като го вземеш да подмениш нитовете му с ремонтния комплект болтове. Това ще ти срува около 250-300 кинта общо.
Иначе тук по форума може да прочетеш доста неща, кои верни, кои не, но все пак можеш да добиеш обща представа.
Успех.

-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СОФИЯ-НЯКАДЕ
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
pedalchobaba написа:Щом имаш Двойка на газ, значи е излишно да ти обясняваме, че ако сложиш газова ще минаваш за едни и същи пари два пъти повече, отколкото на бензин. Хубаво е да монтираш инжекцион и мисля, че ще влезеш в границите на една хилка. И двата двигателя са с пластмасовите колектори.
Моята е с обикновена газова, но така си дойде от там и повече от три години откакто я карам проблеми нямам. Дори изпарителя не знам какъв е, а му идва време за профилактика. В началото мислех да я сменям и аз с инжекция, но после се отказах.
Разликата меду двата двигателя е, че за разлика от 101 коня, 105 е с два разпределитлни вала, 16 клапана, бобина за всеки цилиндър, две сонди и електронна газ. Повечето 101 са със Siemens, а 105 с Magneti Marelli. Има само един с Bosch, но той си е вече FSI. И двата мотора нямат нищо общо с тройковите. Просто са ново поколение двигатели. Ти си направи преценка кой от двата те устройва по-добре.
Слабост и за двата модела е диференциала в скоростната кутия, така че ако си се насочил към някой от тях препоръчително е още като го вземеш да подмениш нитовете му с ремонтния комплект болтове. Това ще ти срува около 250-300 кинта общо.
Иначе тук по форума може да прочетеш доста неща, кои верни, кои не, но все пак можеш да добиеш обща представа.
Успех.
Може и смешно да прозвучи но на 2 съм чупил 5 скоросни кутии,точно деференциала.С това имам опит

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
По отношение на проблемите със скоростната ти препоръчвам да прочетеш тази тема:
viewtopic.php?f=5&t=161502&start=60
Съдържа доста полезна информация:
viewtopic.php?f=5&t=161502&start=60
Съдържа доста полезна информация:
- StS
- Мнения: 2405
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
+ За 16В то и FSI ако намериш де...
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
IAVOR1984 написа:Може и смешно да прозвучи но на 2 съм чупил 5 скоросни кутии,точно деференциала.С това имам опит
Тогава смяната на нитовете ще ти излезе 150 кинта. Толкова струват болтовете.
Но пък после можеш да теглиш и каравана.

А що се отнася за скоростите ... тази тема ще ти е по-полезна:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=60689
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
pedalchobaba написа:IAVOR1984 написа:Може и смешно да прозвучи но на 2 съм чупил 5 скоросни кутии,точно деференциала.С това имам опит
Тогава смяната на нитовете ще ти излезе 150 кинта. Толкова струват болтовете.
Но пък после можеш да теглиш и каравана.
Да. Хубаво е да направиш това с болтовете или да търсиш кола произедена след средата на 2001-ва (Повечето 1.6 16V са именно такива, тъй като този двигател се пуска едва от МГ (МоделГодина) 2001). Там това и др. подобрения са направени от завода. Виж най-добре посочените тук теми за да си наясно предварително

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7858
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
Haralampi написа:pedalchobaba написа:IAVOR1984 написа:Може и смешно да прозвучи но на 2 съм чупил 5 скоросни кутии,точно деференциала.С това имам опит
Тогава смяната на нитовете ще ти излезе 150 кинта. Толкова струват болтовете.
Но пък после можеш да теглиш и каравана.
Да. Хубаво е да направиш това с болтовете или да търсиш кола произедена след средата на 2001-ва (Повечето 1.6 16V са именно такива, тъй като този двигател се пуска едва от МГ (МоделГодина) 2001). Там това и др. подобрения са направени от завода. Виж най-добре посочените тук теми за да си наясно предварително
Абе май няма едно мнение че са ъпгрейднати кутиите... даже имаше в чужди форуми ЕРТ кутии със скъсани нитове и сякаш са си същите като на ДУУ. Може и да има подобрения де, незнам, пак е хубаво да се метнат болтове даже и 2002 да е

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
hooligan_sk написа:
Абе май няма едно мнение че са ъпгрейднати кутиите... даже имаше в чужди форуми ЕРТ кутии със скъсани нитове и сякаш са си същите като на ДУУ. Може и да има подобрения де, незнам, пак е хубаво да се метнат болтове даже и 2002 да е
Моето не го ли броиш

Така би трябвало да е и с DUU, но нямам такава за да се уверя сам

Всичко е описано по немските страници, вкл. базирано на инфо от VW.

Всеки си решава. Аз не съм чел нито едно мнение в този форум за проблем със скоростна кутия на 1.6 след заветната дата през 2001. А и да има или да се появи - всяка скоростна се разваля... нищо не е вечно. Купи си италианка на 500 000 и после се оплаквай че всичко е дефектоно от завода

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
P.s. Един недостатък на 1.6 16V - попадаш в следващата категория за данъчно облагане и съответно данъка е по-виоск.
1.6 8V е точно на ръба в по-ниската категория.
1.6 8V е точно на ръба в по-ниската категория.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
абе ако е 1.6 16в ,как да го кажа купуваш ли с 2 сонди търси си 2.0 115кс 8в, ще лапа повече газ но и вървежа ще е по-приличен.
Ако не може да си намериш голф с тоя двигател, търси си бора.
Мисля че беше с метални колектори.
Ако не може да си намериш голф с тоя двигател, търси си бора.
Мисля че беше с метални колектори.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
hitman0013 написа:абе ако е 1.6 16в ,как да го кажа купуваш ли с 2 сонди търси си 2.0 115кс 8в, ще лапа повече газ но и вървежа ще е по-приличен.
Ако не може да си намериш голф с тоя двигател, търси си бора.
Мисля че беше с метални колектори.
На мен мис е върти, че и 1.6 16V е с метални, но не съм сигурен.
Всеки случай компресията на 1.6 16V е доста по-висока от тази на 8V.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
Нямам си на идея, знам че моите са пластмасови, а на АФТ при голф 3 май са метални.Сваляйте корите да видим! 

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
Снимки от друг форум
Може да са полезни с нещо на автора





- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Питане относно мотор 1,6 на Г4 105 и 101 кс
Аз съм с 1.6 16V и колекторите са метални.Препоръчвам го на колегата,имам и ГИ Фобос-4 вече съм си избил тези 1200 лв.До сега съм нямал проблеми с ГИ.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 55 госта