


Тресе при спиране
Тресе при спиране
Добар ден колеги ,имам следния проблем голф 4 1,9 тди като започна да спирам на сфетофара усештам как започва да тресе като чили работи на 3 цилиндара за 4,5 сек и пак се оправя ,смених маховик но пак сложих 2 употреба и пак така тресе ,извинявам се колата е 1,9 тди 110 кн 98 г ако някои знае нешто по въпроса нека да пише ште му бада благодарен лек ден колеги .
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Тресе при спиране
maiki написа:Добар ден колеги ,имам следния проблем голф 4 1,9 тди като започна да спирам на сфетофара усештам как започва да тресе като чили работи на 3 цилиндара за 4,5 сек и пак се оправя ,смених маховик но пак сложих 2 употреба и пак така тресе ,извинявам се колата е 1,9 тди 110 кн 98 г ако някои знае нешто по въпроса нека да пише ште му бада благодарен лек ден колеги .
Проблема го имат може би 90% от моторите като твоя , включително и моя. Това претрисане е много мистерьозно ,защото до сега никой не е казал на какво точно се дължи в десетките теми писани по въпроса, но е факт че се появява след определен пробег на мотора и най-вероятно се дължи на някакво механично износване в помпата .
Та начините да го премахнеш са два , по лесния е да прекодираш на автоматични скорости , а по добрия вариянт е чип от колегата brezel , препоръчвам !!!
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Тресе при спиране
Ще взема да обобщя във всички теми. Вчера ми беше сложена модифицирана карта за ръчни скорости в която бяха изкопирани горивни стойности от "автомата". По този начин получих идеално работещ Н75 и турбина и в същото време е коригиран топлия старт и претрисането. На aвтомат НЕ ТРЯБВА да се кара, не толкова защото колата е леко по-лагава, а защото цикъла на Н75 е на 52% вместо на 24-25%, геометрията не връща до край на празен ход, от там неможе да се почиства оптимално и се почва екшъна със задръстено турбо, забиване, чистене и всякаквите екстри.
Това надолу изобщо незнам дали е така, Иво и Боян със сигурност знаят, но не коментират проблема, предполагам защото са един "естествен" монопол по отстраняването му
:
Относно причината. Хората които ми спретнаха "чипа" вчера(много от вас ги познават) ми казаха твърдо - маховик. На кратко обяснението което получих е че помпата със стойностите на гориво които са в "ръчната" карта, неможе да компенсира вибрациите от хлабавия маховик - той се проявява при спиране, при каране на свободна по инерция и общо взето при всякакви сътресения по време на ППХ. По този начин се оправя маховик - софтуерно. Пак казвам, не се ангажирам дали е вярно, само споделям информацията която научавам.
Това надолу изобщо незнам дали е така, Иво и Боян със сигурност знаят, но не коментират проблема, предполагам защото са един "естествен" монопол по отстраняването му

Относно причината. Хората които ми спретнаха "чипа" вчера(много от вас ги познават) ми казаха твърдо - маховик. На кратко обяснението което получих е че помпата със стойностите на гориво които са в "ръчната" карта, неможе да компенсира вибрациите от хлабавия маховик - той се проявява при спиране, при каране на свободна по инерция и общо взето при всякакви сътресения по време на ППХ. По този начин се оправя маховик - софтуерно. Пак казвам, не се ангажирам дали е вярно, само споделям информацията която научавам.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Тресе при спиране
Ще си позволя да не се съглася с това по две причини.
Първо ,защо при мен ,а и не само при мен, на автомат мотора е много по пъргав от колкото на ръчни и Второ казваш причината била маховик , а защото тогава след смяната му със Нов претрисането остава , както са споделяли други колеги тук!!!??
Първо ,защо при мен ,а и не само при мен, на автомат мотора е много по пъргав от колкото на ръчни и Второ казваш причината била маховик , а защото тогава след смяната му със Нов претрисането остава , както са споделяли други колеги тук!!!??
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Тресе при спиране
achodemo написа:Ще си позволя да не се съглася с това по две причини.
Първо ,защо при мен ,а и не само при мен, на автомат мотора е много по пъргав от колкото на ръчни и Второ казваш причината била маховик , а защото тогава след смяната му със Нов претрисането остава , както са споделяли други колеги тук!!!??
Незнам, за маховика въобще не гарантирам че е това. При теб има нещо пипано по компютъра за да върви повече на автомат. Моя комп онзи ден беше отворен за първи път откакто е направен и мога да кажа че с напълно стоковия софт разликата във вървенето между автомат и ръчка почти няма

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Тресе при спиране
нищо не ми е пипано освен ,че съм с чип от брезел
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Тресе при спиране
achodemo написа:нищо не ми е пипано освен ,че съм с чип от брезел
амииии

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Тресе при спиране
амииии , и аз не знам ,но е факт . 

- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тресе при спиране
Наистина, след смяна на маховик с чисто нов, тресенето изчезна, но не за дълго (месец)!
А и не съм единствения, Dorian и той мисля се оплака, че тресенето не изчезна след смяна на маховик!
След слагането на чипа обаче, нямам проблем с тресенето
А и не съм единствения, Dorian и той мисля се оплака, че тресенето не изчезна след смяна на маховик!
След слагането на чипа обаче, нямам проблем с тресенето

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Тресе при спиране
Luciano написа:Наистина, след смяна на маховик с чисто нов, тресенето изчезна, но не за дълго (месец)!
А и не съм единствения, Dorian и той мисля се оплака, че тресенето не изчезна след смяна на маховик!
След слагането на чипа обаче, нямам проблем с тресенето
Можеби ако се сложи оригинален маховик и се рециклира стартера ще се оправи завинаги? Стартера може да прецаква маховика?
- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тресе при спиране
Това "може би", може да струва на някой доста пари и проблема да си остане 

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Тресе при спиране
Luciano написа:Това "може би", може да струва на някой доста пари и проблема да си остане
Естествено, затова я слагам думата "можеби", да не я приеме някой за 100% чиста монета

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Тресе при спиране
На мен ми се струва абсурдно че стартера може да разбие маховика 

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Тресе при спиране
KirilGeorgiev написа:На мен ми се струва абсурдно че стартера може да разбие маховика
Защо не? Контактуват. Знам със сигурност че може да нарани зъбците. Дали го разбива незнам, но щом оставя външни следи, защо да не е възможно? Пък и не става въпрос толкова за разбиване. Моя е видимо наранен отвън, но съеденителя отделя перфектно по средата, на скоростния лост няма никакви вибрации... но на ръчни скорости кодирана тресе при спиране..

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта