Демонтиране, почистване на турбопътища ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
wheezy
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 11 окт 2009 8:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stz

Демонтиране, почистване на турбопътища ?

Мнениеот wheezy » Вто 31 май 2011 22:33


Такаа здравейте колеги, най-накрая дойде хубавото лятно време и понеже сега се движа предимно на 2 колела без ДВГ :) апък и от доста време се каня да извърша тази интервенция - сваляне на всички тръбопроводи от въздушният филтър до EGR и колекторите, включително турбото и куулера и да ги почистя от нагара и маслото което при мен идва от картерните газове, които пък смятам да изведа в отделен съд и да се събира там масълцето ;) ! Идеята ми е да си набавя всякаква възможна информация и да разпарчосам колата в гаража ( давах я на майстори уж да я почистят, но за жалост нищо не направиха и поради тази причина сам ще си оправям колицата )
Така като се замисля имам няколко основни въпроси преди да започна интервенцията :
1. Скобите покраи филтъра и примерно EGR и куулера как се свалят и дали са за еднократна употреба ? (вижте на снимките)
2. Какви инструменти ще са ми необходими по точно дали ще трябва да си набавя динамометричен ключ ?
3. След като ще свалям колектори дали ще е необходимо да купувам разни гарнитури или тем подобни ...
4. Майсторите ги гледах че мацаха навсякъде където имаше допир на желязо в желязо с едно бяло нещо (може би специален силикон в кутийка, като от паста за зъби) та предполагам ще трябва да си купя някакъв вид топлоустойчив силикон - моля да ми бъде препоръчан такъв понеже мисля само веднъж да направя процедурата и то до колкото е възможно да е качествено :) ;)
5. С какво да почистя тръбите, куулера, турбото и колекторите от нагара и гнязът, предполагам обезмаслител, курисилин

За сега не се сещам за повече въпроси, но мисля че такива ще възникнат доста ... в последствие ;)

Ето и снимка, на скобите (въпрост N1 :))
http://wheezy.snimka.bg/automobiles/oma ... 669495.big

Ами това е, който има с какво да помогне моля да го направи очаквам линкове със полезна литература, инфо, снимки и евентуални трикове за улеснение.

Благодаря :bia:

П.С. Забравих да спомена че колата е Ауди А3 2001г. 1.9TDI PD 131hp мотор - ASZ ;)!




Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Демонтиране, почистване на турбопътища ?

Мнениеот IvailoOo » Сря 01 юни 2011 9:43


Значи тея скоби са супер удобни за работа и не са за еднократна употреба,бъди спокоен.Махат се само с едни клещи тип "гарга".За колекторите гарнитура ще ти потрябва единствено,ако твоята е заминала или я счупиш. Колекторите най-лесно се чистят със смес от кореселин,бензин и нафта :Mr Green Fun Даже последния път ги минах с водоструйката и няколко часа на слънце.Като цяло няма нищо сложно,но иска време и нерви,понеже някои болтове и гайки са на много готино място заврени.


vesko54
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 10:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sf

Re: Демонтиране, почистване на турбопътища ?

Мнениеот vesko54 » Пет 03 юни 2011 8:04


извинявам се ако нещо не съм дочел,но е добре всичко да се измие до идеално обезмасляване и механични частици(меглио и после обилно вода),да се продуха с въздух и кулера(ако имаш възможност го свали,измий и изсуши,особено ако има и малки следи от масло някъде по системата след турбото).изсъхва всичко,купуваш скоби за турбо с точния размер от Евроболт на ъгъла на Сливница и Раковска,леко мажеш с масло само където не можеш да сглобиш,стягаш и караш.Успех.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Демонтиране, почистване на турбопътища ?

Мнениеот IvailoOo » Пет 03 юни 2011 10:55


Нещо не разбрах...защо да трябва всичко да е идеално чисто при условие че самото турбо омаслява дори и при новите коли.Даже ако не се лъжа има една тръба за която вкарва едни изпарения в тръбата от филтъра към турбото и от там пак омаслява :Mr Green Fun И защо да купува нови скоби :roll: Тези ще си издържат не на 1,а на 15 демонтирания


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Демонтиране, почистване на турбопътища ?

Мнениеот emiltd » Пет 03 юни 2011 11:47


IvailoOo написа:Нещо не разбрах...защо да трябва всичко да е идеално чисто при условие че самото турбо омаслява дори и при новите коли.Даже ако не се лъжа има една тръба за която вкарва едни изпарения в тръбата от филтъра към турбото и от там пак омаслява :Mr Green Fun И защо да купува нови скоби :roll: Тези ще си издържат не на 1,а на 15 демонтирания


Точно тази тръба омаслява,а не турбото...омаслява ли турбото значи е заминало!!!
Аз бих препоръчал бензин за качествено почистване на пътища и кулер,вместо меглио и после вода...това с водата не е добър вариант,нито пък ефективен.Като се почисти с бензин,не само че става супер,но и остатъка от горивото,което ще остане в кулера,бързо ще се изпари,заради високата степен на летливост :да:


wheezy
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 11 окт 2009 8:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stz

Re: Демонтиране, почистване на турбопътища ?

Мнениеот wheezy » Нед 12 юни 2011 8:11


Ами колеги аз вече преключих със демонтажа, почистването и монтажа - даже вчера успях и да покарам колата :). Всичко мина мн по лесно от колкото очаквах особенно демонтажа всички скоби са си за многократна употреба :), единственото което смених бяха гарнитурите на колектора на ЕГР и един О-пръстен на ЕГР :), Малко при монтажа имаше повече гъзорене но се оправих, поръчал съм един ткъв маслен танк: http://cgi.ebay.co.uk/New-Round-Oil-Cat ... 2c54aa6d45, понеже в момента съм извел картерните газове под двигателя ;), ефект от цялата работа имаше, сега колата дъжи по стабилно оборотите (преди имаше леко колебание) и като цяло се държи доста по добре като я настъпвам!

Сега съм пред дилема дали да затапя ЕГР-то и как, моля който го е правил на помпа-дюза да сподели :)

Също мисля да направя няколко лог файла за да проверя как са данните от дебитомерът и дали всичко е ок отностно геометрията на турбото, но ще има нужда от помощ пак понеже незнам на кой канали се прави лога и в какъв диапазон на оборотите а също и на коя скорост :S


minimalizum
Мнения: 212
Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
Автомобил: OCT1
Двигател: AHF
Местоположение: ПЛОВДИВ - - -

Re: Демонтиране, почистване на турбопътища ?

Мнениеот minimalizum » Нед 12 юни 2011 11:16


здр колега... сигурно има доста писано във форума как става лог файла,

почти навсякъде дават този линк за пример успех :)

http://diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=301


wheezy
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 11 окт 2009 8:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stz

Re: Демонтиране, почистване на турбопътища ?

Мнениеот wheezy » Чет 16 юни 2011 22:46


Ето някой снимки ако някой го интересува: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 1834190438

Вчера направихме няколко лог-а, моля да кажете дали всичко е ок, направих на MAF-a и на турбото (ако трябва и други ще направя ;) стига да кажете какви )

Логовете ги записвахме на 5та (има и на 4та скорост, иначе колата е със 6 скорости двигателя е помпа-дюза логовете ги правихме с 3ма човека в колата ако има значение )

Също да отбележа че картерните газове временно съм ги извел под двигателя днес ми пристигна това:
http://cgi.ebay.co.uk/New-Round-Oil-Cat ... 2c54aa6d45
и тия дни ще го монтирам ако му намеря място :)

Междодругото ми прави впечатление че като стигне 205-210км/ч и нещо не иска повече, а е на около 3800об/мин :S дали е възможно да е ограничен нещо двигателя? Километражът е разграфен до 260 :S - до 210км/ч стига без проблеми но след това спира нещо !?

Логовете вижте в другта ми тема че тук не иска да ги качи :S http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... =16&t=3762



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kiko26, licho58 и 54 госта