1Z мотор неще да върви ..а вече незнам кво му е

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

1Z мотор неще да върви ..а вече незнам кво му е

Мнениеот Brezel » Нед 20 авг 2006 13:40


Здравейте.Тази тема съм я пуснал и в ауди форума ма дано не ми се сърдите че я слагам и тук. Просто искам повече хода да си дадът мнението че съм убъркан вече.
Та значи имам проблем с една Ауди 80тка 1Z motor. Значи нещата не бяха добре още като я взехме. Кофти работеше и не вървеше кой знае колко. Турбото включваше малко преди 3000 оборота ! След време турбото направо изчезна. Колата пуши яко и вдига максималкно 140 Какво последва. Като начало бащами реши да си смени сегменти и секви такива неща поне да знае че са вред...да речем основен ремонт. След това едно по едно по ходовата част обнови всичко и колта глътна много пари а неще още да върви. Отива директно в БОШ супер дизел. Тия му казват че турбото работи ма не както трябва и му казват да си ходи вкъщи. Следва Юнитрейд X които направиха добра диагностика и казаха че турбото не даржи никво налягане и да ходя в БОШ. Колата яко си пуши. Следва рециклиране на турбото!!! Слагаме турбото палиме колата тръгва добре. Качваме едно нанагорно турбото почва да свири леко полека, усеща се че почва да дърпа и след 200 метра ЦЪК....турбото спира и всичко е както преди. Казвам ви побесняхме. Колата работи и малко шумно. Така единственото което ми остава май е дебитометъра. За съжаление не ми е ясно как работи , как и къде мога да го проверя и сменя. Чесно аман от спецялисти. Един ти казва че е помпата...ако требва и помпа ще сменя. Кат праихме диагнотика ВАГКОМа показа че датчика за температура на нафтата не е в ред щтото показва че горивото кипи. Та се чудя да не е и нещо помпата. В Юнитрейд Х някък си изолираха и уестгейта за да видим дали не е от него ма пак немаше налягане.

Сега най-шибаното. Баща ми му писна да влага пари и иска да я продава а колицата е супер (всичко ново ма не върви) и иска да взима некъв дизел който нема такива сложнотии....голф 3 ТД или нещо такова. Помагайте да оправим тая бръкма че ще ме е яд за нещо малко да отиде в ръцете на някой хитрец. Надявам се да имате идеи. Търсачката ползвах ма нищо не намерих (казвам го щото все някой изкача с думите ползвай търсачката )

Надявам се да помогнете че.... иначе язък.




Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Нед 20 авг 2006 19:29


Един съвет от мене: помоли някой да направи диагностика в реално време, за да види как се променят параметри като налягане, гориво и впръскване в зависимост от положението на гаста и натоварването на двигателя. Тогава единствено може да се види кое и къде куца. Аз бих казал или не са ти ремонтирали турбото както трябва или контрола на турбото не работи. Пуши черно: има нафта но няма въздух да изгори. Доиде ми на акъла че може и да вкарва повече от нужната нафта. Това всичко е само теория :) Успех!


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Нед 20 авг 2006 20:42


мамка му-докарай го до Варна,или провери всички мъркучи за вакум дали са здрави,иначе остава дебитомер.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Нед 20 авг 2006 20:51


SMEL написа:мамка му-докарай го до Варна,или провери всички мъркучи за вакум дали са здрави,иначе остава дебитомер.


Така новата ситуация. Турбото свири от 1800 до 2600 оборота и после гасне. Мощност мотора има в началото малко и после кат угасне турбото спира. Най добре се чува и работи турбото (в тея ниските обороти) когато колата е студена. Междувременно разбрах че било по добле да се извади маркучето на клапана който е при тръбаа през която се вкарват повторно изгорели газове към смукателните тръби...махнахме го ...нищо. След това сметнах че може да е дебитометъра или поне предположих (а и ме посъветваха че той може да е). Видях и 1-2 теми по въпроса http://de.wikipedia.org/wiki/Luftmassenmesser
kakto i
http://community.dieselschrauber.de/contenttopic.php?t=3347

чено казано неща като
"Achtung: Defekte LMM mit zu geringen Meßwerten verursachen grundsätzlich keinen Eintrag im Fehlerspeicher, auch wenn der Fahrer eindeutige Fehler wahrnimmt (z.B. starker Leistungsverlust, evtl. wellenförmige Beschleunigung . . . )! "

ме карат да мисля че е от дебитометъра. Та значи един колега ме посъветва да го проверя по следния начин. Изфорсирвам мотора с включен дебитометър и гледам (слуша) турбото.
След това откачям буксата на дебитометъра и правя същия опит. По логика ако дебитометъра еповреден и спъва турбото след като го откача би трябвало да не пречи на турбото и всичко да си дойде намястото. Всъщност след като го откачим мощността още пада но колата спира да пуши. Това си го обяснява че при откачен дебитометър ECUto пуска малко гориво и с малко гориво малко въздух колата пуши малко и върви малко. Другият проблем е че ми казаха че при прецакан дебитомер турбото изобщо не се чува. В няшич случай със и без дебитомер турбото изключва на едно и също положение само че в единия случай пуши яко а в другия не пуши. Моля кажете ако можете след тези опити дали е дебитометъра или не (ако може да се каже разбирасе от таава ИНФО и наблюдения)

Искам също да питам възможно ли е някой МАЙСТОР да провери дали работи уестгейта или това няма как да се провери щото един пиш го проверявал някък си и казал че бачка и че е включва на необходимото налягане.

И последното което ми остава е да е помпата ма ако е тя не ми се мисли.

Мерси за мненията ...форума е големо нещо.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Нед 20 авг 2006 23:55


уестгейта се проверява много лесно: като дадеш газ на място (малко повечко) лосчето от unterdruckdose :) трябва да се мърда. При 1З всичко е много прости и няма как да не работи. Провери си мъркуча за вакуума към unterdruckdose на турбото.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Пон 21 авг 2006 0:39


rusty написа:уестгейта се проверява много лесно: като дадеш газ на място (малко повечко) лосчето от unterdruckdose :) трябва да се мърда. При 1З всичко е много прости и няма как да не работи. Провери си мъркуча за вакуума към unterdruckdose на турбото.


Moже ли да и дадеш малко повечко ИНФо за Unterdruckdose-то. Кое как къде. Викаш уестгейта не е.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Сря 23 авг 2006 8:41


говорите за еднин и съ4ти клапан на турбото с няколко имена,само 4е дори и да мърда понякога е проблемен


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Сря 23 авг 2006 17:02


а сигурно ли е че турбото е рециклирано качествено,понеже един приятел така рециклира на един пасат TDI /в Реал турбо/ и веднага след изкарването 500м. газ до ламарината и турбото отива за боклука...! Макар че щом твойто все пак се чува значи нещо се върти вътре :wink:


klenbuterol
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 19:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот klenbuterol » Сря 23 авг 2006 21:54


има един соленоиден клапан (не съм сигорен за правописа) N 75 му е модела той оправлява турбото,като се запали колата той почва да цъка равномерно.А за дебитомера пробвай да изкубеш буксата,то ще покаже моментна грешка но няма проблеми и като изкубеш буксата на маф сенсора и колата тръгне по добре значи е той.Така има фероятност и да е от Мап сензора който казва на турбото колкда нагнетява.Ако се интересуваш повече пиши на лични и ще ти дам доста материали за тез датчици:).


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Сря 23 авг 2006 22:26


ти ги дай тес материали пък да има :wink:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Сря 30 авг 2006 19:02


Благодаря на всички за мненията. Наистина има какво да учи човек от вас. За щастие оправихме колата :dance: Значи преди това искам да кажа че ходих на пълна диагностика във БОШ супердизел Юнитрейд ХИКС (там в младост) рециклирахме турбото и още 1000 МАЙСТОРА и никой не можа да ми каже какво е. Проблема е в спукано съединение точни при интеркулера Съединението е оправено и колата вече е самолет. Турбото включва на 1800 оборота и нагоре дърпа яко....сега мисля и едно чипче да му бодна ма има време нека първо да се прибера до БГ. Направо ми става лошо като помисля в какви сервизи беше тая кошница и никой да не забележи това нещо. Единственото което е позитивно поне мога да кажа че доста от останалите чаркове са проверени и бачкат .....да не говоря че отидоха и 340 лева за турбо
Пак изказвам хиляди благодарности към членовете на форума и се радвам че всеки се опитваше да помогне а не "купи си друга кола".


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 30 авг 2006 19:24


А каде ти откриха проблема.Кво представлява това съединение и каква му е ролята в работата на мотора.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Сря 30 авг 2006 19:48


Казах ти да провериш първо ВСИчКИ мъркучи ,и тогава да търсиш друго.А за чипа те подкрепям-който не е карал с чип-не е изпитал удоволствие от собствената си кола.Ако нямаш чип -мога да се опитам да ти намеря-хихихихихихиии.....


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Сря 30 авг 2006 19:50


Rabbit_TDI написа:А каде ти откриха проблема.Кво представлява това съединение и каква му е ролята в работата на мотора.


Ами проблема го е открил баща ми докато си е карал колата ....просто е бил между градско и е реши да си прави опити. Изключил дебитомера ма ефект нема, след това му хрумнало да ме е проблема нещо интеркулера да е запуше или нещо такова (знам че е слабо вероятно) и всел за свързал турбото директно към смукателните тръби. Тоест станало е като ТД а не ТДИ ...просто е заобиколил интеркулера и турбото почнало да работи в целия диапазон на обороти. Това го довело да извода че турбото бачка ма некаде след него се губи налягането и след проверка се установило че некъв маркуч е преебан. Сменил го е и всичко се е опраавило. Единственото което се питам е "що по рано не ни дойде на ум".

SMEL написа:Казах ти да провериш първо ВСИчКИ мъркучи ,и тогава да търсиш друго.А за чипа те подкрепям-който не е карал с чип-не е изпитал удоволствие от собствената си кола.Ако нямаш чип -мога да се опитам да ти намеря-хихихихихихиии.....


хаха абе голема работа си ти. Ясно е помня ч и каза ма когато си бех в БГ гледах и нямаше видими проблеми. Даже на всмукателната тръва имаше налягане на въздуха ама много слабо а и нали интеркулера е долу ниско и изобщо не сме о забелязали. Сега се чудя за чипа дали някой в БГ не разбира от така наречените прекъсвачи. Че ми е мерак колата да е с 2 режима на работа. Аз от това си хабер нямам щото с такова устойство тука нема да мине на TÜV прегледа ма съм чел из форумите че има и такива неща. Помня че Vasseto от форума имаше такава идея ма немаше време да го направи....а той си разбира доста. Абе още се чудя как никой не го е забелязъл тоя маркуч

Добре сега че поне няма да я продава че някой щеше да излезе на далавера.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Чет 31 авг 2006 18:45


прекъсвача е много сложно нещо,и за всяка кола/комп-модел/трябва да е с разилчни цокли.по лесно ти е като сложиш цокъл,да смениш чипа за 15 мин. преди прегледа.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: zueka1 и 58 госта