Здравейте.Тази тема съм я пуснал и в ауди форума ма дано не ми се сърдите че я слагам и тук. Просто искам повече хода да си дадът мнението че съм убъркан вече.
Та значи имам проблем с една Ауди 80тка 1Z motor. Значи нещата не бяха добре още като я взехме. Кофти работеше и не вървеше кой знае колко. Турбото включваше малко преди 3000 оборота ! След време турбото направо изчезна. Колата пуши яко и вдига максималкно 140 Какво последва. Като начало бащами реши да си смени сегменти и секви такива неща поне да знае че са вред...да речем основен ремонт. След това едно по едно по ходовата част обнови всичко и колта глътна много пари а неще още да върви. Отива директно в БОШ супер дизел. Тия му казват че турбото работи ма не както трябва и му казват да си ходи вкъщи. Следва Юнитрейд X които направиха добра диагностика и казаха че турбото не даржи никво налягане и да ходя в БОШ. Колата яко си пуши. Следва рециклиране на турбото!!! Слагаме турбото палиме колата тръгва добре. Качваме едно нанагорно турбото почва да свири леко полека, усеща се че почва да дърпа и след 200 метра ЦЪК....турбото спира и всичко е както преди. Казвам ви побесняхме. Колата работи и малко шумно. Така единственото което ми остава май е дебитометъра. За съжаление не ми е ясно как работи , как и къде мога да го проверя и сменя. Чесно аман от спецялисти. Един ти казва че е помпата...ако требва и помпа ще сменя. Кат праихме диагнотика ВАГКОМа показа че датчика за температура на нафтата не е в ред щтото показва че горивото кипи. Та се чудя да не е и нещо помпата. В Юнитрейд Х някък си изолираха и уестгейта за да видим дали не е от него ма пак немаше налягане.
Сега най-шибаното. Баща ми му писна да влага пари и иска да я продава а колицата е супер (всичко ново ма не върви) и иска да взима некъв дизел който нема такива сложнотии....голф 3 ТД или нещо такова. Помагайте да оправим тая бръкма че ще ме е яд за нещо малко да отиде в ръцете на някой хитрец. Надявам се да имате идеи. Търсачката ползвах ма нищо не намерих (казвам го щото все някой изкача с думите ползвай търсачката )
Надявам се да помогнете че.... иначе язък.



1Z мотор неще да върви ..а вече незнам кво му е
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
Един съвет от мене: помоли някой да направи диагностика в реално време, за да види как се променят параметри като налягане, гориво и впръскване в зависимост от положението на гаста и натоварването на двигателя. Тогава единствено може да се види кое и къде куца. Аз бих казал или не са ти ремонтирали турбото както трябва или контрола на турбото не работи. Пуши черно: има нафта но няма въздух да изгори. Доиде ми на акъла че може и да вкарва повече от нужната нафта. Това всичко е само теория
Успех!

- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
SMEL написа:мамка му-докарай го до Варна,или провери всички мъркучи за вакум дали са здрави,иначе остава дебитомер.
Така новата ситуация. Турбото свири от 1800 до 2600 оборота и после гасне. Мощност мотора има в началото малко и после кат угасне турбото спира. Най добре се чува и работи турбото (в тея ниските обороти) когато колата е студена. Междувременно разбрах че било по добле да се извади маркучето на клапана който е при тръбаа през която се вкарват повторно изгорели газове към смукателните тръби...махнахме го ...нищо. След това сметнах че може да е дебитометъра или поне предположих (а и ме посъветваха че той може да е). Видях и 1-2 теми по въпроса http://de.wikipedia.org/wiki/Luftmassenmesser
kakto i
http://community.dieselschrauber.de/contenttopic.php?t=3347
чено казано неща като
"Achtung: Defekte LMM mit zu geringen Meßwerten verursachen grundsätzlich keinen Eintrag im Fehlerspeicher, auch wenn der Fahrer eindeutige Fehler wahrnimmt (z.B. starker Leistungsverlust, evtl. wellenförmige Beschleunigung . . . )! "
ме карат да мисля че е от дебитометъра. Та значи един колега ме посъветва да го проверя по следния начин. Изфорсирвам мотора с включен дебитометър и гледам (слуша) турбото.
След това откачям буксата на дебитометъра и правя същия опит. По логика ако дебитометъра еповреден и спъва турбото след като го откача би трябвало да не пречи на турбото и всичко да си дойде намястото. Всъщност след като го откачим мощността още пада но колата спира да пуши. Това си го обяснява че при откачен дебитометър ECUto пуска малко гориво и с малко гориво малко въздух колата пуши малко и върви малко. Другият проблем е че ми казаха че при прецакан дебитомер турбото изобщо не се чува. В няшич случай със и без дебитомер турбото изключва на едно и също положение само че в единия случай пуши яко а в другия не пуши. Моля кажете ако можете след тези опити дали е дебитометъра или не (ако може да се каже разбирасе от таава ИНФО и наблюдения)
Искам също да питам възможно ли е някой МАЙСТОР да провери дали работи уестгейта или това няма как да се провери щото един пиш го проверявал някък си и казал че бачка и че е включва на необходимото налягане.
И последното което ми остава е да е помпата ма ако е тя не ми се мисли.
Мерси за мненията ...форума е големо нещо.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
rusty написа:уестгейта се проверява много лесно: като дадеш газ на място (малко повечко) лосчето от unterdruckdoseтрябва да се мърда. При 1З всичко е много прости и няма как да не работи. Провери си мъркуча за вакуума към unterdruckdose на турбото.
Moже ли да и дадеш малко повечко ИНФо за Unterdruckdose-то. Кое как къде. Викаш уестгейта не е.
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 19:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
има един соленоиден клапан (не съм сигорен за правописа) N 75 му е модела той оправлява турбото,като се запали колата той почва да цъка равномерно.А за дебитомера пробвай да изкубеш буксата,то ще покаже моментна грешка но няма проблеми и като изкубеш буксата на маф сенсора и колата тръгне по добре значи е той.Така има фероятност и да е от Мап сензора който казва на турбото колкда нагнетява.Ако се интересуваш повече пиши на лични и ще ти дам доста материали за тез датчици:).
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Благодаря на всички за мненията. Наистина има какво да учи човек от вас. За щастие оправихме колата
Значи преди това искам да кажа че ходих на пълна диагностика във БОШ супердизел Юнитрейд ХИКС (там в младост) рециклирахме турбото и още 1000 МАЙСТОРА и никой не можа да ми каже какво е. Проблема е в спукано съединение точни при интеркулера Съединението е оправено и колата вече е самолет. Турбото включва на 1800 оборота и нагоре дърпа яко....сега мисля и едно чипче да му бодна ма има време нека първо да се прибера до БГ. Направо ми става лошо като помисля в какви сервизи беше тая кошница и никой да не забележи това нещо. Единственото което е позитивно поне мога да кажа че доста от останалите чаркове са проверени и бачкат .....да не говоря че отидоха и 340 лева за турбо
Пак изказвам хиляди благодарности към членовете на форума и се радвам че всеки се опитваше да помогне а не "купи си друга кола".

Пак изказвам хиляди благодарности към членовете на форума и се радвам че всеки се опитваше да помогне а не "купи си друга кола".
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:А каде ти откриха проблема.Кво представлява това съединение и каква му е ролята в работата на мотора.
Ами проблема го е открил баща ми докато си е карал колата ....просто е бил между градско и е реши да си прави опити. Изключил дебитомера ма ефект нема, след това му хрумнало да ме е проблема нещо интеркулера да е запуше или нещо такова (знам че е слабо вероятно) и всел за свързал турбото директно към смукателните тръби. Тоест станало е като ТД а не ТДИ ...просто е заобиколил интеркулера и турбото почнало да работи в целия диапазон на обороти. Това го довело да извода че турбото бачка ма некаде след него се губи налягането и след проверка се установило че некъв маркуч е преебан. Сменил го е и всичко се е опраавило. Единственото което се питам е "що по рано не ни дойде на ум".
SMEL написа:Казах ти да провериш първо ВСИчКИ мъркучи ,и тогава да търсиш друго.А за чипа те подкрепям-който не е карал с чип-не е изпитал удоволствие от собствената си кола.Ако нямаш чип -мога да се опитам да ти намеря-хихихихихихиии.....
хаха абе голема работа си ти. Ясно е помня ч и каза ма когато си бех в БГ гледах и нямаше видими проблеми. Даже на всмукателната тръва имаше налягане на въздуха ама много слабо а и нали интеркулера е долу ниско и изобщо не сме о забелязали. Сега се чудя за чипа дали някой в БГ не разбира от така наречените прекъсвачи. Че ми е мерак колата да е с 2 режима на работа. Аз от това си хабер нямам щото с такова устойство тука нема да мине на TÜV прегледа ма съм чел из форумите че има и такива неща. Помня че Vasseto от форума имаше такава идея ма немаше време да го направи....а той си разбира доста. Абе още се чудя как никой не го е забелязъл тоя маркуч
Добре сега че поне няма да я продава че някой щеше да излезе на далавера.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта