Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот PACH » Съб 18 юни 2011 22:30


eddie75 написа:Привет, знеш , че съм с мотор като твоя и го карам само на газ- разхода в нашия трафик е 13-14 л..
Ако сега трябва да избирам, бих си сложил метан, цени за уредба до 200 BGN, мисля , че няма да ти се "опре" при монтажа само реглаж евнтуално. Двигателя не е капризен остава да го зарадваш с метан/ :да:


И този вариант обмислям, само не знам ако тръгна нанякъде, какво е положението с метан станциите в Бг. да не се чудя от къде да зареждам :)




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот PACH » Съб 18 юни 2011 22:32


niks76 написа:говоря за последното производство от 96г :idea:
няма нищо общо с по старите модели във вървене и горене


Идеята на дизела е че го имам, писна ми да набивам пари в двигатели, искам да ги харча за обикаляне на красиви места, както в Гърция :)


Потребителски аватар
p-sound
Мнения: 318
Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
Автомобил: VW T3 Caravelle
Двигател: MV 1990
Местоположение: varna

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот p-sound » Съб 18 юни 2011 22:32


PACH написа:
p-sound написа:Ръгай му едно обикновено газово с повечко взривни клапи и карай.И по-малко да върви няма да е чак толкова голяма разликата с по-корав изпарител.Бързо се избива като инвестиция и не ти пука колко караш щото все пак газта си е около 1.20.
Само че на наще съкровища малко им трудно намирането на място за бутилката,ама все пак има!


Имам една дълга бутилка тип "пура", която ще се събере точно под задната седалка, по цялата ширина на буса.Мисля че е около 60-70 литра.Довечера като се прибера ще поровя да видя какво пишат за инжекционите, знам ли, може да прежаля едни 1200 лв.двама приятели си сложиха Фобос и са доволни.някакви препоръки, какво да гледам ?



Ами моята бутилка не е пура ама се събра под най-задната седалка.А щом имаш ич не го мисли!
А пурата няма ли да се събере над скоростната кутия?


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 18 юни 2011 22:45


Аз съм с Фобос 6 цилиндъра пренастроен за 5. животното апва около 13-13,5 газ градско в Пловдив. При това движока е 2,5. Слагай ГИ и ще го изплатиш доволно бързо, не слушай тия за обикновна газова + 1000 кихалки. Аз до момента съм накатал 40 000 км. и никви грижи и пей сърце, само един датчик за темп./налягане на газта и консумативи. Гърмежи нихт, нема такова животну.

По долу съм дал калулатор за газов инжекцион и обикновена газова от ситроен клуба.

viewtopic.php?p=2829870#p2829870

Метан по-добре недей, не ти трее умрел кон.

Последна промяна от KingoftheROAD на Съб 18 юни 2011 23:02, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот ktamen » Съб 18 юни 2011 22:50


PACH написа:
eddie75 написа:Привет, знеш , че съм с мотор като твоя и го карам само на газ- разхода в нашия трафик е 13-14 л..
Ако сега трябва да избирам, бих си сложил метан, цени за уредба до 200 BGN, мисля , че няма да ти се "опре" при монтажа само реглаж евнтуално. Двигателя не е капризен остава да го зарадваш с метан/ :да:


И този вариант обмислям, само не знам ако тръгна нанякъде, какво е положението с метан станциите в Бг. да не се чудя от къде да зареждам :)

Ами разпитай гугъл и ще видиш, че са достатъчно метанстанциите. Бутилките ще ти струват повече от 200лв, ама щом ще минаваш по 30 000 на година за 6 месеца ще се изплати, при това ако сравняваш с газ, ако сравняваш с бензин за 3 месеца и вече ще си на плюс.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот BuGmaN » Нед 19 юни 2011 11:38


Метан му е "майката" - със спестените пари ще ходиш и доста по-далече от Гърция, а двигателчето ще мърка, няма да има, толкова нагари, ще сменяш масло на повече километри, ако искаш обаче оптимална работа и всички ексти на Метана - трябва да "вдигнеш" сгъстяването на 12-14:1 нещо, за което мога да помогна... :да:


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот DA@KA » Нед 19 юни 2011 19:43


Аз също съм за метан,при тия разходи от 14/15 литра газ на 100,баси Газките. :banghead:


Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот BUS1988 » Нед 19 юни 2011 20:46


Според мене е грехота да свалиш един от най-хубавите двигатели за Т3 за да сложиш едно 1,6 ТД което с много усилия ще успява да бута тежкото купе на Т3.
Изобщо не се замисляй, тури му една бутилка с газ (или метан, нямам лични наблюдения и не мога да изкажа мнение)) и приключвай с въпроса.


Потребителски аватар
MrDiesel
Мнения: 65
Регистриран на: Пон 05 юни 2006 19:14
Автомобил: vw t3 Caravelle
Двигател: SUBARU EJ 25 DOHC
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот MrDiesel » Нед 19 юни 2011 21:34


Хайде и аз да се включа по въпроса бензин-газ срещу дизел.Наистина дългите преходи с дизела са малко по изтощаващи от колкото с газта примерно при скорости около и над 100км/ч.Специално за твоят бензинов двигател и тези от ВАГ групата има измислено устройство с което ръчно можеш да си регулираш предварението на газ на обикновенна газова уредба.Това е голямо предимство особено при дълги преходи и дава добра динамика и естествено приличен разход на газ,а и не е колкото цената на газовия инжекцион.Ако от друга страна наливаш нафта от бензиностанция и не ползваш заместители като олио и рапица просто няма смисъл от
дърт тромав дизелак.


Потребителски аватар
knight-errant
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 24 май 2008 21:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот knight-errant » Нед 19 юни 2011 22:07


BuGmaN написа:Метан му е "майката" - със спестените пари ще ходиш и доста по-далече от Гърция, а двигателчето ще мърка, няма да има, толкова нагари, ще сменяш масло на повече километри, ако искаш обаче оптимална работа и всички ексти на Метана - трябва да "вдигнеш" сгъстяването на 12-14:1 нещо, за което мога да помогна... :да:


Същото става достатъчно добре и на пропан-бутан, но разликата в пъргавината е доволно забележима.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 19 юни 2011 22:14


DA@KA написа:Аз също съм за метан,при тия разходи от 14/15 литра газ на 100,баси Газките. :banghead:


не е особен проблем ве братчед ;)

дай ся малко матматика

газъ 14х1,20=16,8лв/100км.

нафтъ 10х2,35=23,5лв/100км.

метанъ 25/6х1,40=5,8лв/100км.

като за разхода на метана може да е и по-висок.
на сайта на фобоса има калкулатор за разода на горивата - http://www.fobos-bg.com/
Прикачени файлове
ScreenShot00280.jpg
ScreenShot00281.jpg

Последна промяна от KingoftheROAD на Пон 20 юни 2011 8:45, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот dobrin » Нед 19 юни 2011 22:33


Така или иначе имаш дизеловия двигател - значи съм за него. Щом казваш, че няма да му малее, значи всичко е ОК.
Ако опцията е обикновена газова уредба на инжекцион - по-добре недей.


BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот BURKAN » Нед 19 юни 2011 23:06


KingoftheROAD написа:
нафтъ 10х2,35=23,5лв/100км.



Колега не е ли малко много този разход. Аз го виждам към 6.5 литра на 100км. Това прави 6.5 х 2.35 = 15.27лв. Има бензиностанции които продават и на 2.30лв. А с неговия двигател и помпа може да кара на биодизел който може да се намери на 1.70 - 1.80лв. Така, че сметките стават още по различни. Да не говорим, че метановите бутилки тежат доста и заемат место. :beer


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот PACH » Пон 20 юни 2011 0:22


BURKAN написа:
KingoftheROAD написа:
нафтъ 10х2,35=23,5лв/100км.



Колега не е ли малко много този разход. Аз го виждам към 6.5 литра на 100км. Това прави 6.5 х 2.35 = 15.27лв. Има бензиностанции които продават и на 2.30лв. А с неговия двигател и помпа може да кара на биодизел който може да се намери на 1.70 - 1.80лв. Така, че сметките стават още по различни. Да не говорим, че метановите бутилки тежат доста и заемат место. :beer


Днес си говорих с един приятел, който каза че уреждат нещата да изкупуват олио по 30 ст. литъра от един цех в който пържели нещо си.Ако стане сделката, направо минавам на дизел с олио ;)
Как се справят старите 1.6ТД с олиото, протичат ли помпите от разстителната мазнина ?


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Другари, пред дилема съм, помагайте :)

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 20 юни 2011 8:34


BURKAN написа:
KingoftheROAD написа:
нафтъ 10х2,35=23,5лв/100км.



Колега не е ли малко много този разход. Аз го виждам към 6.5 литра на 100км. Това прави 6.5 х 2.35 = 15.27лв. Има бензиностанции които продават и на 2.30лв. А с неговия двигател и помпа може да кара на биодизел който може да се намери на 1.70 - 1.80лв. Така, че сметките стават още по различни. Да не говорим, че метановите бутилки тежат доста и заемат место. :beer


за 1,6 ТД може и да може да го докара до 8 градско, но 2,4Д ААВ мотора си апва толко, секи гледа от неговата си камбанария. Но дори и за Т3, и сравнение не може да става между 1,6 ТД и 2,0 AGG мотора като вървеж, дори и на газ.


PACH сложи си един фобос на пропан-бутан, и с другите двама авери си купете кабел за диагностика, и никви грижи и пей сърце. Не се занимавай с олио-молио, нафтъ и прочее галимациии...



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта