2 въпроса за волан и ... темпомат

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

2 въпроса за волан и ... темпомат

Мнениеот VWGT » Пон 21 авг 2006 10:31


първи въпрос: мога ли да си сменя волана на 3-ката с такъв за 4-ка, как да си преместя еърбега, ако не е възможно и си намеря волан с еърбег включването ще стане ли?


втори: какво е това лостче, какви функции има? колата е голф3 вариант вр6
Изображение

Последна промяна от VWGT на Пон 21 авг 2006 18:32, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пон 21 авг 2006 12:22


Имам отговор само на един от твоите въпроси:
Волан от Г4 става на Г3.


Потребителски аватар
edition
Мнения: 72
Регистриран на: Пет 30 юни 2006 15:31
Автомобил: VW Passat 5.5
Двигател: AVF
Местоположение: Свиленград

Мнениеот edition » Пон 21 авг 2006 17:27


Колега от дясно имаш ли такова копче?
И кво пише на него, че от снимката не се вижда хубаво.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VWGT » Пон 21 авг 2006 18:06


мерси за инфото, а еърбега някой знае ли дали/как се мести?
ако взема мултифунционален волан, мога ли да го влкюча към съществуващата аудио система, казаха ми че се продавали някакви модули по около 100-на лева

иначе това лостче не е на моята кола, незнам какво пише, видях снимката в нета и ми стана любопитно :wink:


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Пон 21 авг 2006 18:11


тва дет се вижда на снимката е темпомат!

намислил съм да слагам такова, ама тряя да прежаля 40-50 € за глезотийката, и още поне 10€ за инсталация...


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VWGT » Пон 21 авг 2006 18:19


Изображение

ето по-голяма снимка, я разкажи повече плс, на неАвтоматици работи ли ?


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Пон 21 авг 2006 18:25


работят....

значи кат стигнеш определена скорост и натискаш копчето и то започва да ти поддъжа скоростта - ти мое да си махнеш краченцето от педалчето :) и кат натиснеш газ или спирачка - компютъра престава да помни. кат запаметиш дадена скорост и ако дойде нанагорнище - автоматично подава повече газ а по нанадолнище намалява, така че винаги поддържа достигната от теб скорост. има и такива с които се фиксира жилото, обаче при тях ако доде нанагорнище не се подава повече газ....ама аз нещем такъв варiaнт. за инсталацията на тая джаджа ти трябва ръчката с кабеляците, лаптоп с кабелче за да стигнеш до компира на колата и малко софтуер (ама незнам какъв). ръчкането наслуки не е препоръчително mhihi


Ivo_
Мнения: 729
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Мнениеот Ivo_ » Пон 21 авг 2006 20:01


Дали компютъра на кола с тази екстра не е различен? Едва ли разликата е само в ръчката и софтуера. :?:
Ако все пак това е всичко което ти трябва, дали ако си намериш частите, ще се намери някой който да го инсталира и да стане читаво.
Иначе аз съм особено навит на такава екстра, мисля че много добра за дълъг път. След няколко часа извънградско с постоянна скорост не си чувствам глезена, толкова се е обездвижил, че в тези моменти съм склонен да я платя тази цена.


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Вто 22 авг 2006 6:14


значи гледайте....говорил съм по този въпрос с човек който беше направил същата операция с един VW Бус (ама кой бус точно незнам)....беше си купил ръчката и кабела за лаптопа, софта от нета го бе изтеглил и сам си беше ровичкал в компира. Той обаче не заменя софтуера на компира а само включва някаква допълнителна опция в компира, която под default не е включена. Возил съм се поне 40 пъти на тоя бус и съм сигурен какво правеше пича с тая ръчка :). Зависи сега ако компира е много стар, може и да не стане.....но като цяло е възможно. Ще питам и в немския форум на VW за конкретни модели дали може да се сложи темпомат, който иска да ми пише днес ЛС с модел, мотор, година и довечера ще пусна пост с всички модели при немците да видя те какво ще кажат.....

ПС. Аз само дълъг път пътувам и пираш ли ме :) най-малката отсечка ми е 150 км mhihi


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Сря 23 авг 2006 11:05


1) Innenkotflügel vorn links ausbauen, dahinter ist ganz vorne die Aufnahme für die Unterdruckpumpe

2) Kabelbaum + Unterdruckleitung nach Innen legen

3) Pedalerie und Zentralelektrik freilegen sowie oben hinter den Anzeigen für Airbag, ABS und AHK Platz für das Steuergerät schaffen (der Halter sollte in der Auktion dabei sein - außer das Fahrzeug hat eine Alarmanlage ab Werk - dann ist der Halter schon vorhanden).

4) Am Brems- und Kupplungspedal die beiden Schalter für die Abschaltungdes Tempomats anbringen

5) alles verkabeln (Stromlaufplan von VW besorgen, dort stehen die Kabelfarben und Steckplätze drauf).


Описание на това, какво трябва да се направи за да се сложи темпомата.....ако някой може да го преведе - ще е добре, просто сега немога да го преведа (едно на ръка, че някой термини не са ми познати), ще е довечера или най-вероятно утре ако някой не го е превел до тогава.

ПС. При TDI става операцията за има няма 2-3 часа, по лесно било при дизелите, ама незнам защо...


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 23 авг 2006 11:12


buFka написа:ПС. При TDI става операцията за има няма 2-3 часа, по лесно било при дизелите, ама незнам защо...



Предполагам защото се подава газ-та с потенциометър при TDI :D и е много лесно за автоматизация.


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Чет 24 авг 2006 13:24


===========================================
1. Сваляме преден ляв подкалник, зад подкалника най-отпред е приемника за вакуумната помпа

2. Снопа кабели и вакуумния (тръбо)провод го полагаме навътре

3. Областта около педалите и ел. съоръженията се освобождава, както и в горната задна част се прави место за еърбег, абс и ахк за компютъра.

4. На спирачния педал и съединителя се монтират шалтерите за изключване на темпомата

5. Всичко се окабелява (схемата от VW си я набавяме, там стоят цветовете на кабелите и съответните съответните гнезда)
===========================================

Моля имайте предвид, че нямам каквато и да е представа от техническите термини при колите (затова редовно отварям разни теми по случая), а и от самата конструкция на който и да е автомобил. Опитах се да преведа всичко възможно най-точно, ако някой забележи грешки - ЛС и ще го коригирам :)


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Чет 24 авг 2006 13:31


Ivo79 написа:...... След няколко часа извънградско с постоянна скорост не си чувствам глезена, толкова се е обездвижил, че в тези моменти съм склонен да я платя тази цена.


Освен това дава и икономия на гориво.:wink: !



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта