В събота купих масло Мотул 15W50 и отидох да ми го сменят в един севриз "Кастрол" до 66-то у-ще. За тях разбрах от форума и съм ги ползвал веднъж за смяна на спирачна течност.
Вместо да развие пробката отдолу и да изтече старото масло, пича напъха една тръбичка през отвора за пръчката и изсмука оттам маслото с някакъв уред (помпа).
За първи път виждам така да се сменя масло. На въпроса ми отговори нещо за пробките, че се прецаквала резбата и пр.
Как мислите, дали по този начин остава много от старото масло или да не му се плаша? Дали ги мързи да влязат в канала или това са новите технологии? Иначе от новото масло остана долу-горе толкова, колкото и друг път.
Източване на маслото през отвора за пръчката.
- zexer
- Мнения: 308
- Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
- Автомобил: Golf2
- Двигател: 1.3 MH
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
В Пловдив масово така си сменят маслата.
Доколкото знам пробката отдолу е нещо като магнит и по нея залепват разни стърготинки и затова е хубаво от там да се източва /после да се забърсват/, пък и е най-ниската точка там.
Други пък казват, че е било по-хубаво с това изпомпване... мен ми се струва, че е само по-лесно и по-бързо - не по-хубаво
Доколкото знам пробката отдолу е нещо като магнит и по нея залепват разни стърготинки и затова е хубаво от там да се източва /после да се забърсват/, пък и е най-ниската точка там.
Други пък казват, че е било по-хубаво с това изпомпване... мен ми се струва, че е само по-лесно и по-бързо - не по-хубаво

В този ред на мисли , дали е по-добре да се направи преди смяната промивка на мотора с добавка дето маха нагара ?
препоръчително ли е и какви може да се нагативните последъци от това ?
Та пак в тоз ред на мисли не е ли по добре да се сменя маслото през пробката с цел мърсотията , която е по дъното на картера да се оттече ?
препоръчително ли е и какви може да се нагативните последъци от това ?
Та пак в тоз ред на мисли не е ли по добре да се сменя маслото през пробката с цел мърсотията , която е по дъното на картера да се оттече ?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19710
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
One написа:.. не е ли по добре да се сменя маслото през пробката с цел мърсотията , която е по дъното на картера да се оттече ?
Ами предполагам, че мръсотията по-лесно ще се засмуче със старото масло, отколкото да се утече настрани, без да има някакво засмукване... Нали си виждал как се утаява примерно, турско кафе, като го пиеш...
А иначе на пробката едва ли толкова лесно ще се скапе ситната резба, но задължително трябва да се смени дефтунгата.
Лично мое мнение е, че този метод за източване на маслото е противопоказен за автомобилите.
Защо пропката за смяна на маслото е в най-ниската точка на двигателя?
Защо пропкте на доста модели автомобили са магнитни?
Нали като работи двигателя се получава триене-дори и минимално. Отделят се метални микроскопични частици, които се отаяват на дъното на картера. За това е магнитната пропка за да ги привлече и да ги задържи на дъното. Ами маслото когато работи във висок температурен режим в продължение на хиляди километри, нали и то почва да губи качества и се получават утайки които се утаяват на дъното. Според вас с маркуч като се изпомпва маслото дали ще се изсмучат тези боклуци от дъното на картера?
Защо пропката за смяна на маслото е в най-ниската точка на двигателя?
Защо пропкте на доста модели автомобили са магнитни?
Нали като работи двигателя се получава триене-дори и минимално. Отделят се метални микроскопични частици, които се отаяват на дъното на картера. За това е магнитната пропка за да ги привлече и да ги задържи на дъното. Ами маслото когато работи във висок температурен режим в продължение на хиляди километри, нали и то почва да губи качества и се получават утайки които се утаяват на дъното. Според вас с маркуч като се изпомпва маслото дали ще се изсмучат тези боклуци от дъното на картера?
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
NovobranecGT написа:Единствената разлика е, че като развиеш пробката го оставяш да се отече и виждаш по магнита колко от мотора ти се е превърнал в стружкиА смукачката пък не може да набара най-ниската точка.....Въпрос на компромис, но и по двата начина, на дъното на картера остават отлагания
И утайките и батака остават на дъното и се смесват с новото масло после.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта