Източване на маслото през отвора за пръчката.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Viso
Мнения: 235
Регистриран на: Пет 21 окт 2005 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Източване на маслото през отвора за пръчката.

Мнениеот Viso » Пон 21 авг 2006 12:34


В събота купих масло Мотул 15W50 и отидох да ми го сменят в един севриз "Кастрол" до 66-то у-ще. За тях разбрах от форума и съм ги ползвал веднъж за смяна на спирачна течност.
Вместо да развие пробката отдолу и да изтече старото масло, пича напъха една тръбичка през отвора за пръчката и изсмука оттам маслото с някакъв уред (помпа).
За първи път виждам така да се сменя масло. На въпроса ми отговори нещо за пробките, че се прецаквала резбата и пр.
Как мислите, дали по този начин остава много от старото масло или да не му се плаша? Дали ги мързи да влязат в канала или това са новите технологии? Иначе от новото масло остана долу-горе толкова, колкото и друг път.




Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Пон 21 авг 2006 12:58


доколкото знам това е по готина технология


wotson
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 13:35
Автомобил: vw touran
Двигател: BKD 2006
Контакти:

Мнениеот wotson » Пон 21 авг 2006 13:54


на един от шеловете сам виждал такава помпа за масло естествено и аз питах туй за кво е и ми обясниха
според мене е по 4исти4ко и ефекта е су6тия :wink:
нали по пръ4ката за маслото отива до картера за да мери нивото и така се измуква всичко


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 21 авг 2006 14:12


SMART например изобщо няма пробка - само през тая тръбичка може.
може би остава малко но надали е повече от 50гр...


Потребителски аватар
zexer
Мнения: 308
Регистриран на: Нед 07 авг 2005 15:33
Автомобил: Golf2
Двигател: 1.3 MH
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zexer » Пон 21 авг 2006 14:23


В Пловдив масово така си сменят маслата.
Доколкото знам пробката отдолу е нещо като магнит и по нея залепват разни стърготинки и затова е хубаво от там да се източва /после да се забърсват/, пък и е най-ниската точка там.
Други пък казват, че е било по-хубаво с това изпомпване... мен ми се струва, че е само по-лесно и по-бързо - не по-хубаво :)


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Пон 21 авг 2006 16:06


nii написа:SMART например изобщо няма пробка - само през тая тръбичка може.
може би остава малко но надали е повече от 50гр...


50 гр не са много, ама ако сипеш друго масло няма ли да стане инфекция :gruebel


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Пон 21 авг 2006 16:15


В този ред на мисли , дали е по-добре да се направи преди смяната промивка на мотора с добавка дето маха нагара ?
препоръчително ли е и какви може да се нагативните последъци от това ?
Та пак в тоз ред на мисли не е ли по добре да се сменя маслото през пробката с цел мърсотията , която е по дъното на картера да се оттече ?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 22 авг 2006 12:02


http://www.pelaproducts.com/


Има и домашни устройства за изпомпване :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19710
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 22 авг 2006 12:39


One написа:.. не е ли по добре да се сменя маслото през пробката с цел мърсотията , която е по дъното на картера да се оттече ?

Ами предполагам, че мръсотията по-лесно ще се засмуче със старото масло, отколкото да се утече настрани, без да има някакво засмукване... Нали си виждал как се утаява примерно, турско кафе, като го пиеш...

А иначе на пробката едва ли толкова лесно ще се скапе ситната резба, но задължително трябва да се смени дефтунгата.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Вто 22 авг 2006 12:44


Лично мое мнение е, че този метод за източване на маслото е противопоказен за автомобилите.
Защо пропката за смяна на маслото е в най-ниската точка на двигателя?
Защо пропкте на доста модели автомобили са магнитни?
Нали като работи двигателя се получава триене-дори и минимално. Отделят се метални микроскопични частици, които се отаяват на дъното на картера. За това е магнитната пропка за да ги привлече и да ги задържи на дъното. Ами маслото когато работи във висок температурен режим в продължение на хиляди километри, нали и то почва да губи качества и се получават утайки които се утаяват на дъното. Според вас с маркуч като се изпомпва маслото дали ще се изсмучат тези боклуци от дъното на картера?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 22 авг 2006 20:53


Колеги не забравяйте, че има маслен филтър и ако има боклуци в картера работата не е добре.За изсмукването - добро решение.Аз лично мойто като го сменям от прбката изсмуквам със спринцовка още 200-300 грама масло.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 22 авг 2006 21:44


Единствената разлика е, че като развиеш пробката го оставяш да се отече и виждаш по магнита колко от мотора ти се е превърнал в стружки :D А смукачката пък не може да набара най-ниската точка.....Въпрос на компромис, но и по двата начина, на дъното на картера остават отлагания :wink:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 22 авг 2006 21:57


NovobranecGT написа:Единствената разлика е, че като развиеш пробката го оставяш да се отече и виждаш по магнита колко от мотора ти се е превърнал в стружки :D А смукачката пък не може да набара най-ниската точка.....Въпрос на компромис, но и по двата начина, на дъното на картера остават отлагания :wink:


И утайките и батака остават на дъното и се смесват с новото масло после.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 22 авг 2006 22:01


Аз съм виждал този начин да се използав само в случаите, в които е сипано погрешно повече масло, на мен лично ми се е случвало. А пък за другото някой компетентен да си каже мнението.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 22 авг 2006 22:08


ами ауди а2 съшто няма пробка и тук задължително слагат промивка когато изсмукват маслото,а при развиване на пробката сменят и пробката;ефекта е един и съшт разликата е във времето на процедурата



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта