"Активни" амортисьори

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

"Активни" амортисьори

Мнениеот Dobromirski » Вто 28 юни 2011 21:18


Понеже на Леона ми вече амортисьорите почнаха да се предават ( почна да полюшва и ме дразни) почнах да мисля разни тъпотии. Искам да ги направя с активно феромагнитно регулиране като на Audi TT. http://www.youtube.com/watch?v=Ax6P8WMH ... re=related

Чудя се обаче, наличието на фин феромагнитен прах, колко бързо ще скъси живота на нормален амортисьор ? Мисля и бубината да е около работният цилиндър, а не в буталото ( в буталото е доста по-трудно изпълнимо). Работният цилиндър ще е от безшевна неръждаема тръба за да може да преминава електромагнитното поле и т.н.
Някой мислил ли е върху такъв проект ? :roll:




Потребителски аватар
kr86
Мнения: 422
Регистриран на: Сря 20 окт 2010 22:43
Автомобил: Golf mk2
Двигател: 1.6 automatic 1984 year
Местоположение: софия

Re: "Активни" амортисьори

Мнениеот kr86 » Сря 29 юни 2011 2:24




Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: "Активни" амортисьори

Мнениеот Dobromirski » Сря 29 юни 2011 5:30


kr86 написа:е това е
http://www.youtube.com/watch?v=1rCibJ5pDbQ&NR=1

spam :smackbum :dummy:


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: "Активни" амортисьори

Мнениеот Dobromirski » Сря 29 юни 2011 6:14


Другото , което намерих интересно е , вместо да се слага феромагнитен прах в маслото, е да се влияе върху характеристиката на клапана чрез електромагнит .
http://www.freepatentsonline.com/6422360.pdf


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: "Активни" амортисьори

Мнениеот fox_vt » Сря 29 юни 2011 11:53


То изпълнението на амортисьора ще е лесно но кой ще го управлява?Ще ти трябва датчик реагиращ на ускорение и то бърз и контролер който да командва парада.Иначе ако направиш амортисьора по простия метод ще можеш само да минаваш от комфортно до спортно със натисканео на бутон.


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: "Активни" амортисьори

Мнениеот ShoGo_GTI » Сря 29 юни 2011 17:49


мен лично и този вариянт - comfort/sport би ме устроил колега,
доста ми е интересно и колко ли би струвал нов такъв амортисьор, някой знае ли при кои модели от VAG групата се слагат такива? :)

пп: ся като се замисля както каза колегата да се влияе на клапана на амортисьора с електромагнит аз лично и на идея си нямам един такъв магнит с какви размери и характеристики би трябвало да е, НО АКО ПРИМЕРНО на един такъв електро магнит консумацията му на ток е ПРИМЕРНО 10А на 4те амортисьора са 40А консумация едновременно, на едно динамо от примерно 70 ампера тази консумация според мен не е малка, поне така си мисля пак, все пак нямам много знания в електротехниката, нека и други колеги си кажат мнението по въпроса, може и аз да греша :)


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: "Активни" амортисьори

Мнениеот Dobromirski » Сря 29 юни 2011 20:54


Колата ми е с ЕСП, така че няма проблем да се следи скороста на движение и положението на волана, за да се предвиди ъгловото ускорение в завой предварително. Самите електромагнити могат да се управляват със ШИМ, и по този начин да се променя плавно характеристиката им в зависимост от условията. Да не говорим, че в колата ми има и G-сензор, който също може да се ползва, но той за съжаление е 2D. Колкото и смешно да звучи , има комбинирани 3D сензори , които се ползват за жироскопи при авиомоделите и се справят учудващо добре. При тези входни данни ,контролера не е сложен. Малко по-сложно ще стане, ако се турят и датчици на двата моста за да се следи релефа на пътя (имам такива от XENON системата на ситроена).
Що се отнася до консумацията на ток, тя не надвишава 5А на парче. Все пак няма да я правя на магнитна левитация :D
ПП: Тъкмо гледах в нета такива амортисьори :shock
http://www.youtube.com/watch?v=Lyf4rfT7bHU


Потребителски аватар
ivan.karadenizov
Мнения: 123
Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен

Re: "Активни" амортисьори

Мнениеот ivan.karadenizov » Чет 30 юни 2011 9:14


Един такъв "home made" проект ще е доста интересен, но реализацията му ми се струва трудна задача.

Мисля, че живота на амортисьора ще е преко свързан с размера на частиците на феромагнитния прах. Според wikipedia трябва да са поне от порадъка на няколко микрометъра.
Плюс това от ауди не са сложили електромагнита в буталото, за да им е гадно. По този начин полето е само там, където трябва, а не в целия амортисьор. Ако електромагнита е външен за целия амортисьор, консумацията му ще е в пъти по голяма. Нямам идея колко е в единия или в другия случай. Освен по-големите изисквания към алтернатора, то сигурно създава и трудности при управлението... При всички случай ще трябват доста сметки.

п.п. сещам и друго - по правилото на "свитите пръсти на дясната ръка", ако електромагнита е навит на корпуса на амортисьора, частиците няма ли да се ориентират успоредно на движението на буталото? От видеото по-горе излиза, че трябва да са перпендукилярни. Това означава, че и конструкцията на бобината трябва добре да се обмисли.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: "Активни" амортисьори

Мнениеот Dobromirski » Чет 30 юни 2011 17:48


Забърках си в една PVC тръба масло с малко фини метални стружки. Да ти кажа не съм сложил много (всъщност обрах от магнитите на картера от една автоматична кутия) Стружките са толкова фини, че се мажат като грес :) Значи събрах около половин чаена лъжица стружки и почнах да сипвам масло, а от вън на PVC -то бубина от газов клапан. при около 100гр. хидравлично масло, сместа си променя вискозитета значително (става почти твърда) :shock
Обаче като се разреди още и почват да се образуват бучки.
Явно за туй са турили бубината в буталото :wink: Така, малкото на брой стружки се събират в буталото , като "запушват" каналите и проходимостта на маслото намалява.
Аз за това си мисля да се влияе на характеристиката ма амортисьора чрез регулируем хидро-електро клапан в буталото, а маслото да си е обикновено.


Потребителски аватар
ivan.karadenizov
Мнения: 123
Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен

Re: "Активни" амортисьори

Мнениеот ivan.karadenizov » Пет 01 юли 2011 9:01


Dobromirski написа:Обаче като се разреди още и почват да се образуват бучки.

Става на "бучки", щото полето е такова. Ако се направи намотка надлъжно на тръбата, частиците би трябвало да се разпределят равномерно надлъжно в обема (зависимост от конструкцията на бобината - примерен поглед отгоре - цък).
Dobromirski написа:Аз за това си мисля да се влияе на характеристиката ма амортисьора чрез регулируем хидро-електро клапан в буталото, а маслото да си е обикновено.

А това как ще стане в домашни условия - не мога да си представя.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 41 госта