



Фланци без центриращ ръб? Проблем?
- Gigabyte
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
- Автомобил: neko drugo
- Двигател: vaprosche
- Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу
Re: Фланци без втулка ? Проблем?
Аз нямам никакви проблеми с 10мм фланец без центр. отвор. Джантата си хваща този на диска 

- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Фланци без втулка ? Проблем?
Gigabyte написа:Аз нямам никакви проблеми с 10мм фланец без центр. отвор. Джантата си хваща този на диска
Сигурен ли си в това, което пишеш?
Ръб ли е ,втулка ли е , който както иска да му казва, но трябва да го има.Който кара джантата във "въздуха" с 40-45мм болтове се самозалъгва, че е безопасно.Умирам за разчекната кола.Лично моята е с 20мм фланци от колега стругар от форума, с 50мм болт на ЕТ 15съм.Всичко е толкова плътно, че мога да пусна колата да стъпи без болтове.
- judasss
- Мнения: 1484
- Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
- Автомобил: neshto nezakonno
- Двигател: 2.9 VR6
- Местоположение: в гаража
- Контакти:
Re: Фланци без втулка ? Проблем?
yoan4o написа:judasss написа:На голфа ми карах без втулка , 9ки ЕТ15 прави си сметката кво е натоварването , нито ми е било , ното тресло нито нищо , а как съм го натоварвал в завой само аз си знам![]()
Един приятел кара 17мм фалнци вече 2години без фтулки и няма никакви проблеми
Кирчо, я беги да легаш....![]()
И що не ти тресяха според тебе, ти колко дигаше с ония курник?!![]()
Я сега си сложи на ВР-а фланци без централен ръб да видя дали няма да ти друсат....
200++ нека има откат 20 - 30 км .... а бе я не правете от мухата слон , на ВР -а в момента е без втулки отзад ,с фланци 20мм.... ела да те повоза да видиш бие ли тресе ли

В крайна сметка ако нямат втулки за мен лично - не е проблем , но ако имаш - няма да е лошо да ги сложиш

- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Фланци без втулка ? Проблем?
judasss ,при 20мм фланец без втулки като стягаш болтовете по много малко последователно ще центроваш джантите.Въпроса е че, при толкова дълъг болт има вероятност да мръдне джантата при рязък удар в дупка.Не знам дали си наясно за качествето на оригинален болт и тези дето се продават по 4-5 лева.Оригиналния може и да се усуче, а ментеливия може да се счупи, щото е по-твърд, но е по крехък.До 10мм фланец съм съгласен, но 20мм е балаванка.От 20г карам коли и може да неса били кой знае какво, но винаги са били с хубави джанти и малко ЕТ.Всеки сам си решава какво и как да си прави по колата, нооо... не е сам в нея и на пътя
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Фланци без втулка ? Проблем?
що се отнася до 5х100 аз съм с такива фланци FK 13mm с ръб, така че на пазара има избор и по добре сли сложи вместо 10мм, 13мм защщото поне на FK това са най-тънките с ръб.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Фланци без втулка ? Проблем?
MK4 написа:що се отнася до 5х100 аз съм с такива фланци FK 13mm с ръб, така че на пазара има избор и по добре сли сложи вместо 10мм, 13мм защщото поне на FK това са най-тънките с ръб.
Ето това е информацията, която чаках....

Значи направо се насочвам към 15мм. фланци.
Ето каталог за фланци и всичко останало с много полезна информация...
http://www.margel.info/images/static/co ... log_uk.pdf
Пс.Предлагам Мод или Админ да корегира заглавието на темата, щото понятието "втулка" е съвсем различно от дискутираното.
Да го наречем "Монтажен Ръб". Все пак трябва да се индексира, а с това заглавие.....

Последна промяна от Varbona на Вто 19 юли 2011 15:51, променено общо 1 път.
Причина: айде
Причина: айде
- VW`VENTO
- Мнения: 584
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: Фланци без монтажен ръб? Проблем?
на вентото бях с фланци 23мм отзад и 20мм отпред с отвор 59мм(демек без да ляга джантата на фланеца)и не съм имал никакви проблеми със вибрациите.Само,че аз за целта бях сложил вместо болтове щпилки със гайки
PS: има снимка в гаража ми
PS: има снимка в гаража ми
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Фланци без монтажен ръб? Проблем?
от сайта на FK.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Фланци без монтажен ръб? Проблем?
Понеже търсих из форума и така и не намерих информация за болтовете, които са необходими при слагането на фланци, предоставям синтезирана информация.
Оригиналните болтове на Голф 3, Голф 4, Пасат и т.н. останали за 5х100, главина са L2814x1.5B17 R14, което за обикновенния юзър означава -
1.L28 - от английски Long - дължина 28мм.
2.14 - диаметър на резбата в мм.
3.1,5 - стъпка на резбата
4.В - от английски Ball - радиусен тип на главата откъм джантата
5.17 - размер на главата на болта в мм. за ключ 17-ка
6.R14 - от английски - размера на радиусната част откъм джантата в мм.
7.10,9 - здравината на болта - обикновенно е щампована цифра на главата.
При поставянето на фланци на този тип автомобили ви трябват болтове с тези характеристики, като се пресмята широчината на фланеца + оригиналната дължина на болта.
Примерно за 15мм. фланец болтовете трябва да са L43(28+15mm.)14x1.5B17 R14
Надявам се инфото да е полезно.
Допустими са разлики при пресмятането в рамките на 2мм., т.е. може да се ползват вместо 43мм. - 45мм. болтове

Оригиналните болтове на Голф 3, Голф 4, Пасат и т.н. останали за 5х100, главина са L2814x1.5B17 R14, което за обикновенния юзър означава -
1.L28 - от английски Long - дължина 28мм.
2.14 - диаметър на резбата в мм.
3.1,5 - стъпка на резбата
4.В - от английски Ball - радиусен тип на главата откъм джантата
5.17 - размер на главата на болта в мм. за ключ 17-ка
6.R14 - от английски - размера на радиусната част откъм джантата в мм.
7.10,9 - здравината на болта - обикновенно е щампована цифра на главата.
При поставянето на фланци на този тип автомобили ви трябват болтове с тези характеристики, като се пресмята широчината на фланеца + оригиналната дължина на болта.
Примерно за 15мм. фланец болтовете трябва да са L43(28+15mm.)14x1.5B17 R14
Надявам се инфото да е полезно.
Допустими са разлики при пресмятането в рамките на 2мм., т.е. може да се ползват вместо 43мм. - 45мм. болтове
- величков
- Мнения: 352
- Регистриран на: Пон 23 ное 2009 19:50
- Автомобил: VW vento
- Двигател: ahu-1996
- Местоположение: СофиЯ
Re: Фланци без монтажен ръб? Проблем?
yoan4o написа:Понеже търсих из форума и така и не намерих информация за болтовете, които са необходими при слагането на фланци, предоставям синтезирана информация.![]()
Оригиналните болтове на Голф 3, Голф 4, Пасат и т.н. останали за 5х100, главина са L2814x1.5B17 R14, което за обикновенния юзър означава -
1.L28 - от английски Long - дължина 28мм.
2.14 - диаметър на резбата в мм.
3.1,5 - здравина (незнам в какви мерни единици)
4.В - от английски Ball - радиусен тип на главата откъм джантата
5.17 - размер на главата на болта в мм. за ключ 17-ка
6.R14 - от английски - размера на радиусната част откъм джантата в мм.
При поставянето на фланци на този тип автомобили ви трябват болтове с тези характеристики, като се пресмята широчината на фланеца + оригиналната дължина на болта.
Примерно за 15мм. фланец болтовете трябва да са L43(28+15mm.)14x1.5B17 R14
Надявам се инфото да е полезно.
Допустими са разлики при пресмятането в рамките на 2мм., т.е. може да се ползват вместо 43мм. - 45мм. болтове
точка 3. 1.5-стъпка на резбата
здравината е 10.9 и е щампована челно на главата на болта
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Фланци без центриращ ръб? Проблем?
ако е до 5 мм фланеца и фабричния ръб минава през него и хваща джантата - може, ако е по дебел шанса да центрираш добре, без ръб и да не тресе е минимален ....говоря от опит .... аз не бих си взел без ръб, въпреки че има начини да го изфабрикуваш, не си струва занимавката....
- Iv0o0o0
- Мнения: 290
- Регистриран на: Чет 04 юни 2009 23:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Фланци без центриращ ръб? Проблем?
колеги смятам да си направя фланци за колата имам познат стругар само материял трябва да си намеря и ще може ли някой да ми напише мерките за 10мм дистанциращ фланец с центриращ ръб понеже не ми е много наясно как става номера с ръба след като фланеца е по къс от фабричния ръб а предпочитам да съм предварително наясно с това което ще се прави за мен мерси предварително 
п.п. намерих това чертежче в форума

п.п. намерих това чертежче в форума
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Фланци без центриращ ръб? Проблем?
Iv0o0o0 написа:дистанциращ фланец с центриращ ръб понеже не ми е много наясно как става номера с ръба след като фланеца е по къс от фабричния ръб
Да побутна темата, че и аз съм на вълна фланци, и на мен ми е инетересно това, което пита колегата над мен за такива под 10 мм...
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Фланци без центриращ ръб? Проблем?
nokiangage написа:Iv0o0o0 написа:дистанциращ фланец с центриращ ръб понеже не ми е много наясно как става номера с ръба след като фланеца е по къс от фабричния ръб
Да побутна темата, че и аз съм на вълна фланци, и на мен ми е инетересно това, което пита колегата над мен за такива под 10 мм...
Най-малките нямат ръб. Но незнам от къде почва границата.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта