


B5 лагер на компресор на климатик
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Лагер на компресор на климатик B5
Само дето като включи климатика,този лагер( в шайбата)не се върти.Ще смениш здрав лагер.Върти се лагера на оста,вътре в компресора.За да го смениш него,трябва да се разглоби компресора.
Re: Лагер на компресор на климатик B5
vasko__2 написа:Само дето като включи климатика,този лагер( в шайбата)не се върти.Ще смениш здрав лагер.Върти се лагера на оста,вътре в компресора.За да го смениш него,трябва да се разглоби компресора.
eeeeeeeee Б*Х МУ МАМАТА ....
малко VD40 няма ли да оправи работата и да не се мъча повече
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Лагер на компресор на климатик B5
Няма да мине през семеринга.Колкото и да се мъчиш "сегменти през ауспуха неможеш смени)...
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Лагер на компресор на климатик B5
Колега не съм разглобявал компресора, но ако лагерите са стандартни ще търсиш следните марки лагери:
1- SKF
2- FAG
3- Японски
Не копувай никакви други марки лагери, иначе ще съжаляваш много, ама много!!! Занимавам се с машиностроене и съм сменил толкова лагери че не е за приказване, за това ти препосръчвам:
Мениш ли лагер по колата( особенно на сакато място) търсиш първо SKF, после FAG... независимо от цената!
Гаранция че евтиното ще ти излезе двойно или тройно по скъпо!
Ако един лагер е тръгнал да вие или стърже, то той вече има нараняване-износване на циментацията на работните повърхнини и нищо не може да спре или поправи този разрушителен вече процес!!! Такъв лагер се сменя веднага щом се разбере че е тръгнал към дефект, иначе блокират или се чупят, а това довежда неминуемо до много сериозни повреди там където са монтирани, и ремонта излиза много скъп, ако въобще подлежи на ремонт после.
Така че обобщавам, с лагери по колите не си правете компромиси и експерименти, да не търсите после металообработващите услуги на колегите ми:))
Лагери:
1-SKF
2-FAG
3-Японски
p.c. Преди половин година имах случай на една машина за бъркане на хляб, отремонтирахме я, като ремонта беше на един 4-ходов червяк. Изработи се чисто нов 4-ходов червяк за около 600лв ( доста големичък беше червяка) и там където лагерува и се държи и вилицата за бъркане на тестото и е едното ушо за лагеруването на червяка се сложи лагер менте за около 15-20 лв, не им се даваха пари за SKF или FAG лагер. Та лошото беше че ментето беше хепен менте, и за около 2-3 месеца се беше износил толкова много лагера (3-4мм, страничен луфт!!!!
) че червяка беше прехвърлил каналите и се беше буквално изпокъртил
600лв отидоха на вятъра заради спестени 30-40лв.
Ако лагера беше SKF или FAG едва ли щеше да се износи чак 3-4мм и да работи с този фрапиращ луфт, а щеше или да блокира или да се пръсне, като вероятноста да блокира бъркалката без да счупи червяка щеше да е голяма, но ментето си е от тенекия и нито се чупи, нито блокира и накрая смаза червяка.
Е ние не сме в тази сфера на такива ремонти и никога не се бяхме сблъсквали с такава машина че да подозирахме дори поне малко за такъв евентуален проблем
и разбира се накрая ние излезнахме виновни че се развали машината, а като им казвахме да не пестят пари от лагерите при толкова скъп червяк не им се слушаше какво им се казва
1- SKF
2- FAG
3- Японски
Не копувай никакви други марки лагери, иначе ще съжаляваш много, ама много!!! Занимавам се с машиностроене и съм сменил толкова лагери че не е за приказване, за това ти препосръчвам:
Мениш ли лагер по колата( особенно на сакато място) търсиш първо SKF, после FAG... независимо от цената!
Гаранция че евтиното ще ти излезе двойно или тройно по скъпо!
Ако един лагер е тръгнал да вие или стърже, то той вече има нараняване-износване на циментацията на работните повърхнини и нищо не може да спре или поправи този разрушителен вече процес!!! Такъв лагер се сменя веднага щом се разбере че е тръгнал към дефект, иначе блокират или се чупят, а това довежда неминуемо до много сериозни повреди там където са монтирани, и ремонта излиза много скъп, ако въобще подлежи на ремонт после.
Така че обобщавам, с лагери по колите не си правете компромиси и експерименти, да не търсите после металообработващите услуги на колегите ми:))
Лагери:
1-SKF
2-FAG
3-Японски
p.c. Преди половин година имах случай на една машина за бъркане на хляб, отремонтирахме я, като ремонта беше на един 4-ходов червяк. Изработи се чисто нов 4-ходов червяк за около 600лв ( доста големичък беше червяка) и там където лагерува и се държи и вилицата за бъркане на тестото и е едното ушо за лагеруването на червяка се сложи лагер менте за около 15-20 лв, не им се даваха пари за SKF или FAG лагер. Та лошото беше че ментето беше хепен менте, и за около 2-3 месеца се беше износил толкова много лагера (3-4мм, страничен луфт!!!!


Ако лагера беше SKF или FAG едва ли щеше да се износи чак 3-4мм и да работи с този фрапиращ луфт, а щеше или да блокира или да се пръсне, като вероятноста да блокира бъркалката без да счупи червяка щеше да е голяма, но ментето си е от тенекия и нито се чупи, нито блокира и накрая смаза червяка.
Е ние не сме в тази сфера на такива ремонти и никога не се бяхме сблъсквали с такава машина че да подозирахме дори поне малко за такъв евентуален проблем


Последна промяна от brad4edat на Вто 26 юли 2011 23:29, променено общо 2 пъти.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Лагер на компресор на климатик B5
SKF Дефинътли,правят ги в Сопот,обаче са чук.
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Лагер на компресор на климатик B5
Този лагер на снимката е на шайбата,не на компресора.Работи само когато е изключен климатика.Тоест в случая на колегата- не е този,който е за смяна.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Лагер на компресор на климатик B5
vasko__2 написа:Този лагер на снимката е на шайбата,не на компресора.Работи само когато е изключен климатика.Тоест в случая на колегата- не е този,който е за смяна.
Лошото за колегата е, че си прав ...
Re: Лагер на компресор на климатик B5
мисълта ми беше дали трябва да се сваля компресора и да се пипа по климатика ( да се източва фреона щот после тая маниполация е свързана с много други като промивка на системата нов фреон масло)което много оскъпява нещата и дали примено един кварталем найстор може да го направи т.е. влизам в гаража и за 1 час сме готови.
А относно марката лагер SKF винаги са били номер 1 дори в момента съм го поръчал от норвегия, разликата в цената е 5 лв. там е по ефтин, но имам пощенски разходи който го оскъпяват с 30
А относно марката лагер SKF винаги са били номер 1 дори в момента съм го поръчал от норвегия, разликата в цената е 5 лв. там е по ефтин, но имам пощенски разходи който го оскъпяват с 30

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Лагер на компресор на климатик B5
Това ти казах,че може и да се оправи най-много със сваляне на бронята.Това е предимство,иначе е трябвало от тук да го вземеш,качеството не е особено различно.
Re: Лагер на компресор на климатик B5
Дне с остваих ПАСАТКО при майстор Сашо утре го взимам и ще пиша какво е положението.
Re: Лагер на компресор на климатик B5
Така за тези дето следят темата и ми дадоха много полезна информация разказвам
Вчера оставих пасатя при един майстор точно на изхода на варна пътя за КАМЕРУН ( КАМЕНАР ) днес сутринта ми звъни и ми вика - Колега колата е мнооооого зле за смяна са компресор ролка (оптяжна) и имаш тресене на компресора това е мноого зле целият ремонт е около 600 - 650 лв.
след което взех колата и отидох при едни момчета в каменар дето оправят климатици оказа се че имам за смяна едно малко филтерче което стои в тръбичката имам за доливане 200 гр фреон, като подчертавам че откакто я имам тази кола никога не е ходила на профилактика за климатик около 5 години. промиха ми системата напълниха с фреон и колата заработи като нова всияко това ми струва ''ОГРОМНАТА СУМА'' от 50 лв.
Тия дни ще закарам и тиграта на жената.
Вчера оставих пасатя при един майстор точно на изхода на варна пътя за КАМЕРУН ( КАМЕНАР ) днес сутринта ми звъни и ми вика - Колега колата е мнооооого зле за смяна са компресор ролка (оптяжна) и имаш тресене на компресора това е мноого зле целият ремонт е около 600 - 650 лв.
след което взех колата и отидох при едни момчета в каменар дето оправят климатици оказа се че имам за смяна едно малко филтерче което стои в тръбичката имам за доливане 200 гр фреон, като подчертавам че откакто я имам тази кола никога не е ходила на профилактика за климатик около 5 години. промиха ми системата напълниха с фреон и колата заработи като нова всияко това ми струва ''ОГРОМНАТА СУМА'' от 50 лв.

Тия дни ще закарам и тиграта на жената.
- MECHOKA1
- Мнения: 49
- Регистриран на: Сря 06 яну 2010 20:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив , Карлово
Re: Лагер на компресор на климатик B5
Здравейте колеги, имам едно питане някой знае ли някакъв номер на лагера на шайбата на компресора. Предстои ми смяна и искам да си взема лагер предварително.
Благодаря ви предварително и се извинявам че ползвам темата на колегата.
Поздрави
Благодаря ви предварително и се извинявам че ползвам темата на колегата.
Поздрави
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Лагер на компресор на климатик B5
vasko__2 написа:Този лагер на снимката е на шайбата,не на компресора.Работи само когато е изключен климатика.Тоест в случая на колегата- не е този,който е за смяна.
Да ама друг път

Я разгледай един компресор отблизо и пак ще си говорим за лагера .Този лагер се върти винаги,когато работи колата,без значение дали се върти компресора или не.Шайбата,както и викате,се върти постоянно от ремъка,а тя лагерува към неподвижния корпус на компресора посредством зоти лагер т.е. и той се върти непрекъснато.Когато пуснеш климатика,към шайбата се зацепва съединителя на компресора и той вече завърта оста на компресора,но това не значи,че шайбата и лагера спират да се въртят. Единственото,което се променя за този лагер на шайбата е усилието,което има върху него,защото когато се зацепи оста,натоварването се поема от този лагер + лагерите на оста,а иначе всичко го отнася само той.
Аз лично си работя с NSK лагери,японски,ползват ги за оригинално вграждане на японските компресори (Sanden,Denso,Zexel,които VW ползват основно).Доволен съм от цена/качество и нямам грижи с тях, пък съм наслагал стотици вече. FAG си прецакаха качеството много жестоко и избягвам да работя с тях (слагал съм такива на главини и не съм доволен).SKF са също хубави,да.

Re: Лагер на компресор на климатик B5
Привет,
би ли споделил от къде купуваш лагери NSK или кой им е дистрибутора за България.
Хубав ден.
би ли споделил от къде купуваш лагери NSK или кой им е дистрибутора за България.
Хубав ден.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта